Jump to content
Ivan B

Поддръжка на климатика

Recommended Posts

Привет колеги.

Питането ми е, трябва ли на определен интервал километри или време, да реновирам маслото и фреона на климатика или да си карам, до поява на проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бултрако казва така: Фреон 134а бил летлив и затова е хубаво да се проверява системата на 2 години.

 

Моят опит: Проверявал съм системата на 2 години, но нямам никакви загуби (или е по-скоро 5мл, което е нищожно). Съветът ми е на 3 години да го проверяваш, ако не забележиш естествено, че не духа вече студено.

 

Лошите последствия след проверка в неоторизиран сервиз: И двата пъти като ми проверяваха фреона (става чрез източване и после връщане обратно в системата на колата) се учудиха защо съм имал толкова много масло в системата (единият път беше на волвото на майка ми, другият път на моята хонда). И съответно ми сложиха само 20 мл масло като връщаха фреона, което според мен е ГРУБА грешка. Веднага се обосновавам - по ръководство пишеше, че маслото за волвото и хондата е над 200-300 мл.

 

Та,... допитах се до един друг сервиз, който пак не е официален, но уж е сериозен и момчето ми каза: "Радвайте се, че все пак са ви сложили масло, защото в някои сервизи не слагат изобщо."

 

Ха сега шах с пешката, колеги!!!!

Какви са вашите наблюдения, ако изобщо са ви пускали при машината докато ви "обслужват" климатика 😉

Всяко споделено мнение е високо ценено, защото само така може да се предпазим от "качествената българска услуга"

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит е че преди да отида на обслужване на климатика духаше по студено.

То и да те пуснат до машината какво да гледаш,ако не разбираш.

Трябва наистина доказан сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега  Dominic.Аз също мисля тази година да направя една профилактика на климатроника.Миналата година лятото климатроника не духаше така студено както очаквах. Ходя в един сервиз който не е специализиран за авто климатици ,там ми точат каквото има и после го връщат до нормата за която е зададен.Винаги съм бил доволен.Какво дават като количество фреон и масло за твоя модел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Митко,

 

В различни сайтове пише различно за моя якорд (попаднах и на грешна информация като в Autoklima.org: 550 гр.; http://ictworkshopsolutions.com: 475 гр., +- 25гр.), но мисля, че това по-долу е реалната информация:

Фреон R134а (430 гр.).; масло PAG46 (180 мл. +/- 10 мл.)

Количеството фреон (430гр.) го потвърди Бултрако по телефона. За маслото още не съм сигурен, защото не съм ходил до сега в Бултрако за проверка. Ще го направя на пролет със сигурност.

 

Иначе и аз нямам оплакване от сервиза, в който ми сипаха 20 мл масло - лятото си работеше добре климатроника. Но определено ще гоня Бултрако да ми сложат толкова масло, колкото е по спецификация. За 9те години, през които карам тоя акорд не съм имал драми като си следя ръководството за ремонт (макар и американското) и спазвам периодите за смяна на това онова. 😉 Вярно, че почти всичко си правя сам, не по сервизи, но вече ми идва много пари да си купя и машина за фреон, машина за баланс на гуми и подемник (само тези неща не си ги покривам сам) :D

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ivan B написа:

Привет колеги.

Питането ми е, трябва ли на определен интервал километри или време, да реновирам маслото и фреона на климатика или да си карам, до поява на проблем?

Специално при тази инсталация не е добре да чакаш до появата на проблем, защото проблемът като настъпи, може да е доста сериозен, а не е много приятно да се наложи смяна на компресор. На някои модели не се намират лесно и са скъпи. По-добре си я проверявай в началото на всеки пролетен сезон в сервиз, на който имаш доверие и в който си вършат работата както трябва. Най-малкото трябва да имат машина, която прави всичко сама, а не някой на око да ти мери маслото и да зарежда фреон по манометър, вместо по налягане. 

 

За подобряване на работата, можеш да миеш редовно радиатора на автомивка (но не на високо налягане, а само с маркуча лекичко!), както и да пускаш компресора ръчно веднъж на 2-3 седмици за по 5-6 минути. Ако навън е много студено, влизай в подземен паркинг или отопляем гараж като го правиш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Dominic написа:

Здрасти Митко,

 

В различни сайтове пише различно за моя якорд (попаднах и на грешна информация като в Autoklima.org: 550 гр.; http://ictworkshopsolutions.com: 475 гр., +- 25гр.), но мисля, че това по-долу е реалната информация:

Фреон R134а (430 гр.).; масло PAG46 (180 мл. +/- 10 мл.)

Количеството фреон (430гр.) го потвърди Бултрако по телефона. За маслото още не съм сигурен, защото не съм ходил до сега в Бултрако за проверка. Ще го направя на пролет със сигурност.

 

 

Да. Благодаря.Ще го изисквам това.  Фреон R134а (430 гр.).; масло PAG46 (180 мл. +/- 10 мл.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Dominic написа:

Какви са вашите наблюдения, ако изобщо са ви пускали при машината докато ви "обслужват" климатика

Колега, и аз преди време имах такъв казус с малко налято масло при презареждане. Отговорът е следния: при източване на фреона, само малка част от маслото излиза с него, а останалото остава в компресора. Затова и след това се вкарва само около 20 мл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На прелюда преди години го проверих ей така, беше ми интересно защо духа студено 5 години без да е пипан :D Имах познат, провери го и каза, че всичко е в норми. След още 3 години ( без проверка ) се разделих с колата. Това са 8 години. Не знам какъв е този климатик, фреон и система като цяло обаче е адски здрава. 
На Сивика липсваше на 2-рата година 200 грама фреон + изгоря 1 реле. След смяната на релето и доливане на фреон, прави като " онази зима на 86" :D За справка, релета на CRV-та, Сивици и Акорди се сменяли доста често. Сервизът е един от препоръчаните от форума. Питах, дали трябва да правя проверка, отговорът е само ако усетя проблем с него та така.


P.S Домашният климатик работи 5 години без профилактика ( мият се само филтрите и с пяна вътрешното тяло лятото 2-3 пъти ). Тази година му е 6-та и мисля да викна специалист да го види. По темата, според мен е излишно всяка година да се прави проверка.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.03.2020 г. at 21:43, inspektora написа:

Колега, и аз преди време имах такъв казус с малко налято масло при презареждане. Отговорът е следния: при източване на фреона, само малка част от маслото излиза с него, а останалото остава в компресора. Затова и след това се вкарва само около 20 мл.

Здрасти Inspectora,

 

Това е интересно , което казваш и наистина дори в интернет има обсолютно същите коментари, че не трябвало да изтича цялото масло от системата. Интересен е казуса, защо от волвото (което вече продадохме) изтече голямо количество масло и механикът дори се учуди. Ще опитам да се свържа с един бивш механик от Бултрако с надеждата да получа вътрешна информация. Дано да знае човека и да е искрен. В днешно време да се чуди човек на кой да се довери.

 

Явно някои майстори или не искат да споделят защо се слага 20мл масло или просто не знаят, защото от няколко сервиза информацията ми е различна.

 

Mkilla - съгласен съм, че ако системата си е окей, явно няма такива загуби на фреон и всичко работи добре с години. Акорда ми е пример за същото - карам си го от 9 години вече и никога не е имало течове или загуба на фреон (макар и на 2-3 години да съм го водил на сервиз за проверка).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фреона е евтин, амаслото е скъпо. Ако това обяснява нещата, донякъде...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...