Jump to content
EmilToshev

Тракащ (чукащ) звук от двигателя

Recommended Posts

Здравейте хора. 

 

Имам въпрос. Надявам се да не се дублира с някой предишен ...

 
Както и да е, той е следния: Ходих на оглед на една Honda Accord 2.0 155 (Hp) комби. Всичко изглеждаше много добре до момента в който не запалихме колата.

Двигателя издаваше лек, тракащ/чукащ шум който ясно се открояваше. Много добре се чуваше без да се поддава газ, на 1 000 - 2 000 оборота също се чуваше добре, след 3 000 вече изчезваше но в момента в който газта се отпусне веднага започва пак да се чува.

Според продавача това се дължи на маслото в двигателя, също така клапаните трябвало да се регулират.

Но човекът който беше с мен твърдеше, че е възможно тракането да идва от лагерите което би могло да бъде сериозен проблем... 

Според вас ако проблемът е в лагерите, възможно ли е продавача да "замаскира", "прикрие" този шум по някакъв начин ? 

Възможно ли е по някакъв начин да разбера лично дали проблема е от маслото, клапаните или лагерите ? 
Общо взето някой има ли опит с подобен тип проблем ? 

 

Въпросът стана на четири въпроса :D Предварително ви благодаря !  

Редактирано от EmilToshev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По слух може да каже с относителна сигурност само човек през чиито ръце са минали доста мотори за ремонт, или поне е чувал конкретния звук и има ясна представа от къде е.

Смяна на масло и реглаж на клапани са лесни процедури, но ако продавачът не е инвестирал в това, причините може да са няколко:

Да не му се дават пари, защото знае че маржът му е малък.

Да е сигурен в колата и да не се занимава, афиширайки "автентичният" и вид.

Да е сигурен че са клапани и няма да ти създават ядове.

Да не знае от къде е и да се надява някой да я вземе, "па да са опрАа".

Колата нов внос ли е?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази кола а пропускаш и гледаш следващата. 

Ако е било  масло и клапани защо не даде 200 лв и ги оправи тоя продавач,защото знае че е нещо по сериозно. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

carpera  От къде ще знае търговеца,че е нещо по сериозно?

Смятам,че Цецо е прав,той най добре ги знае в този район търговците как продават.Аз също имам наблюдения от там.

Бих посъветвал колегата да запалят колата и да направи едно кръгче до като загрее хубаво мотора,ако са клапани ще утихнат,ако е от вала което е много малко вероятно няма да утихне,това е.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, колата е нов внос от Франция.

Митко, днес я запалихме и я оставихме да поработи около 5 минути. Но все още се чуваше тоя шум, може би леко започна да поодтихва ... но да предположим, че тези 5 минути не са достатъчни за да загрее добре, затова ще направим и едно кръгче с нея следващия път. 
Според вас ако това е проблем с лагерите, продавача може ли да прикрие тракането ? 

Като цяло самото тракане не е фрапиращо силно ... но е съмнително.
Питам защото следващата седмица пак ще отидем да я видим с моя човек. Продавача каза, че е масло и клапани и щял да ги оправи като дойдат неговите колеги майстори. Автокъщата си има някакъв сервиз към нея.

https://www.cars.bg/offer/5e31279f37340b2248053673 - линк към обявата.

 

Благодаря за отзивите ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип всичко е възможно колега,но да скриеш тропането на вала за мен лично това и мисия импосибъл.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, EmilToshev написа:

Цецо, колата е нов внос от Франция.

https://www.cars.bg/offer/5e31279f37340b2248053673 - линк към обявата.

Друго си е да се работи с линкове.

Познавам Лъчо, но той в момента пътува към БГ с 2 ЦР-В-та, сигурно сте говорили с Венци.

Ще проуча въпроса утре и ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи един клип следващия път да го чуем този звук. 

И не знам защо докарването на собствен ход с изминаването на няколко хиляди километра, без колата да е обслужена, се изтъква като предимство!

Да не би да е нещо подобно https://www.youtube.com/watch?v=ok6vXnddsLc

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно.Не само,че не е предимство ами и в повечето случаи и не е вярно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, добре, ще се радвам ако успееш да научиш нещо. Ако имаш възможност, пусни си клипа който Rakeem е споделил, тракането е същото.

Rakeem, звука който се чува от клипа е 1:1 със звука който чухме вчера с моя човек. 

Абсолютно същото тракане от двигателя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Knock sensor не е евтин, но е по-евтино от лагерите.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Rakeem написа:

 

И не знам защо докарването на собствен ход с изминаването на няколко хиляди километра, без колата да е обслужена, се изтъква като предимство!

 

Всеки коректен търговец ще държи да знае какво е състоянието на продаваните от него коли. По този начин минавайки 2000км той ще придобие голяма представа за автомобила който продава. Не смятам, че минаването на въпросните километри необслужена кола ще и повреди двигателя. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като е казал, че ще го оправи с неговите майстори, просто отиди на втори оглед като го „оправят“?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Павел, аз точно затова попитах "възможно ли е ако проблема е в лагерите звука да се прикрие някак?"

Защото ако е невъзможно и аз отида и тоя звук го няма, значи проблема не е в лагерите ... ако са просто клапаните или маслото, оправяме го и купувам колата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Rakeem написа:

 

Да не би да е нещо подобно https://www.youtube.com/watch?v=ok6vXnddsLc

Знам че е примерен клип ,но колко мозък трябва да се маже силикон по изпускателния колектор ?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, EmilToshev написа:

.,....ако са просто клапаните или маслото, оправяме го и купувам колата.

Колите ли свършиха та искаш да си купиш шевна машина сингер?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз смятам, че този мотор е с проблем, продавача ако е можел да оправи проблема, вероятно вече щеше да е решен. Според мен чака някой шаран да е вземе. За средния българин парите за такъв автомобил не са малко, не се подлъгвай. По добре харесай друга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам проблем колегата да отиде и да провери отново колата, след като мине обещания преглед в сервиза.
В крайна сметка няма да загуби нищо, освен да спечели опит.

Каква е гаранцията, че следващия екземпляр който няма да трака, когато бъде закупен няма да се разтрака след 500-1000км...?
С горното не казвам, че трябва да го купи...





Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

crown_bg, съгласен съм, тая кола е била на един собственик, в жабката й има една камара документация, сервизна история, много е запазена и личи, че е обгрижвана добре ...
Във Враца имаме 50 автокъщи и немога да си намера читава кола, пълно е с боклуци, затова не ми се иска да изпускам тая, но и не искам да ме боли глава след като я купя :D

Именно затова задодох въпросите тук в форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, събра информация, гледай да я употребиш в твоя полза.
В крайна сметка ще отидеш информиран.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече писах - имайте търпение.

Имам инфо, но все още не е пълно и случаят финализиран.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, някакво развитие по въпроса ? 
Иначе благодаря на всички останали, че откликнахте ! 
Със сигурност събрах полезна информация :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно проблема да е като при мен, трака но върви вече над 30хкм, гори 250гр на 1000км, но съм си приготвил друг двигател в гаража. Сега съм с едно желязно масло VX600 и разхода падна на 100гр. Възможно е само проблемния цилиндър да го гори. Успех в покупката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.02.2020 г. at 14:25, EmilToshev написа:

Цецо, някакво развитие по въпроса ?

За съжаление, времето си минава, но ситуацията с това комби е мъглява. Още си чакало ред при майстора.

Другото сиво комби АТ 2,4 обаче си е в ред - ако те интересува.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...