Jump to content
ValMihov

Бобина или Комутатор?

Recommended Posts

Здравейте!
Моята баба Хонда, ми правеше проблеми последните 2-3 седмици. Гаснеше без причина и все като е на бензин, но не и на газ, кога в движение, кога докато стържа стъклата от скреж, после я от трети, я от пети път я излъжа да запали.  Преди три дни отказа да запали за последно! Умря!  Първо се усъмних в газовата, че на газ ядове нямаше. Но я откачих  и  тя отпадна като хипотеза, защото пак не запалих. ☹️
Чувам помпата в резервоара за това се насочих към запалването. Одеве след работа отвих една свещ и видях, че няма искра, за всеки случай проверих и още една и там също нямаше искра!
Още не съм свалял дистрибуторна капачка, но ако не е плувнала в масло от скапан семериг остава въпроса:

Бобина или Комутатор?
Та въпроса е: Как аджеба да разбера кое е? Та да не пазарувам на ред?
Ако някой знае някоя хитрост, нека сподели!
Благодаря!

Редактирано от ValMihov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щом на газ си работи не разбирам каква е логиката да набеждаваш елементи, които участват и при двата вида горива, започни от горивния филтър и помпата. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Rakeem и за мен е нелогично. За това и търсех причината само в бензина, за това и откачих газовата че  вече не можех и да видя дали работи на газ, защото нямаше как да я запаля. Пали винаги и само на бензин! И за мен беше нелогично, да проверявам свещи, но все пак е лесно и го направих. По странно, е това което открих. А именно, че нямам искра. Което е поне някакъв дефект, че до момента и това не бях открил.
Прав си че е нелогично, но е факт!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как проверяваш дали има или няма искра, защото запалителната система при бензина и газта е една и съща, а казваш, че на газ си работи нормално. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вадя свещта слагам я на лулата и я опирам на блока за маса. Комшията върти на стартер, а аз гледам дали прескача искра. Като на моторедките в тинеиджърските ми години. 
А на газ работеше до преди да умре окончателно.  Сега не работи на нищо.
Мисля си и ако е било тръгнало да пробива я бобина я комутатор, на газ да не се е усещало, все пак е друг вид гориво, а и по принцип и трябва по малък луфт на електродите на свещите, да не би за това да не е оказвало влияние.
Просто си размишлявам! Не съм 100% сигурен в написаното.  Но и знам, че докато не изкарам искра на свещите няма да запали, та поне за сега това ми е първа грижа, а не искам и да пазарувам и сменям на проба грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този тест  за най-много  да си  прицака  нещо повече.

Вероятно това се е случило.

Закачете а читава диагностика.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, CARPERA написа:

С този тест  за най-много  да си  прицака  нещо повече. ...

Напълно си прав.

След този тест вече на 100 про е за смяна на комутатор и/или бобина.

Този тест е абсолютно забранен за Хонда.

Проверката за искра се прави със специален уред. Отвиваш свещта, завиваш на нейно място уреда, завиваш свещта в уреда и въртиш.

Предполагам, че това е начина не само за Хонда, а и за други марки.

 

Преди теста е било

На 5.02.2020 г. at 20:29, Rakeem написа:

Колега, щом на газ си работи не разбирам каква е логиката да набеждаваш елементи, които участват и при двата вида горива, започни от горивния филтър и помпата. 

Плюс свещи, кабели на свещи и делко (разбирай палец, капачка и контактите между тях).

 

Да, ама вече е късно.

Сега, ако не искаш да купуваш и комутатор, и бобина, отиди при някой, който знае, как да провери с мултицет, кое от

двете е дало фира. Сменяваш, което трябва и започваш отначало с читаво диагностициране на проблема. Има вероятност и вече да няма проблем 😜

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледай бушоните  добре ако трябва отвори схема да видиш какво къде трябва да има

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...