Jump to content
gmarinov

Смяна на масло на автоматична кутия

Recommended Posts

Тъй като ми предстои опресняване (частична смяна) на маслото на автомата,
подготвил съм се с 4 литра масло от https://www.ato24.de/en/honda-atf-z1-4-l.html от които ще ползвам около 3 литра. 
Въпроса е, нужно ли е да се сменя филтъра на кутията, защото не го дават да се сменя освен при ремонт на кутията?
Вариантите при смяната са оригинален с доставка около 2 седмици (и съмнение дали е менте) цена 68 лева ,
или наличен алтернативен Nipparts за 33 лева и незнаен китаец за 15 лева. 
При алтернативните остава съмнението, дали не е по-добре да си остане оригиалният. 
Тука има едно интересно видео на филтър на 920хил.км. с редовна смяна на масло, който не изглежда зле 575000 mile filter

Как да различим менте филтър
Смяната смятам да я извърша сам на крик, виждам, че е нужна дифтунга 1.5х18 мм. 
Някакви съвети?
 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моето опресняване миналата година не го сменях. Виж какво ще има като налепи върху пробката на кутията. Ако решиш, него може и после да смениш - видеото е показателно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя филтър, да кажеш че е скъп, да го подминеш, ама при положение че го сменяш да кажем на 100К км., той е без пари направо.

Колата, ако не е била твоя от завода няма как да знаеш кога й е сменявано маслото, и съответно колко често, и все пак градското каране съсипва маслото в пъти по-бързо, което довежда до възможността от поява на "мръсотия", това почва да се усеща когато кутията почне да "рита".

Нито пробката, нито щеката, нито нищо би ти подсказало колко често е сменявано, филтъра за това е филтър да улавя смрад с опр. размер.

Не разбирам съмненията ти как поръчвайки ориг. филтър то той би се оказал менте, а в същото време гледаш марки, чийто произход е абсолютно неизвестен.

Ансолютно всяка една ориг. част на Хонда си има номер, щампован или набит, по който може да се разбере оригинален ли е.

Пример, всички тампони, които съм взимал от различни места, всичките ориг., са имали номера и размера щамповани, абсолютно еднакво както на новите, така и на тези които се свалят от колата.

На всички останали марки, това нещо липсва, да не говорим че и размерите не могат да уцелят.

Същото съм изпитал със всяка една оригинална част: ремък, водна помпа, обтегач и т.н.

Последно да отбележа, всички части, в които има каучук, са обработени със специална "вакса" да го наречем, която предпвазва както гумата, така и метала.

Всички каучукови и комбинирани каучук-метал елементи са изглеждали мазни на гледно и на докосване.



Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото може и цялато да се смени прави се с машина.

Взел си ATF-Z1 това е старото масло за да го заменят с ATF DW-1 от Хонда сигурно има защо.

https://www.ato24.de/en/car/atf-honda.html

Решил си да спестиш 12 лв от масло ,искаш и от филтър да спестиш,така до никъде няма да я докараш.

Вземи си оригинален филтър и го смени.

Дифтунгата ако е оригиналната е достатъчно дебела за да не я сменяш .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 minutes ago, CARPERA said:

Маслото може и цялато да се смени прави се с машина.

Взел си ATF-Z1 това е старото масло за да го заменят с ATF DW-1 от Хонда сигурно има защо.

https://www.ato24.de/en/car/atf-honda.html

Решил си да спестиш 12 лв от масло ,искаш и от филтър да спестиш,така до никъде няма да я докараш.

Вземи си оригинален филтър и го смени.

Дифтунгата ако е оригиналната е достатъчно дебела за да не я сменяш .

Пълна смяна засега нямам намерение да правя, ще сменя 3 литра, след 20хил.км. сигурно пак ще го сменя, без филтъра. 
Моя грешка, ATF DW-1 е маслото, сега го погледнах. 
За филтъра не са много парите, само чакането е голямо, но ще изчакам. След смяната ще кача снимки на филтъра вътре. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първото опресняване задължително смени филтъра, щом не знаеш какво се е случвало с кутията преди теб. След това, в зависимост от експлоатацията и колко често го сменяш, може и да не сменяш филтър всеки път. При нормална експлоатация аз бих опреснявал маслото на 60 хиляди, а филтъра – ако не на всяка смяна на маслото, то през смяна.

 

Иначе филтър само оем. Не мисли за афтърмаркет.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взел си сега 4 л,трябва ти още една такава туба и си  го сменил изцяло,както казах с машина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С машина може да има и негативен ефект. Не мисля, че се препоръчва освен ако няма опреденена основателна причина да иска да смени цялото наведнъж.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели за този негативен ефект.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случай че някои от фрикционните дискове са много износени, старото масло съдържа износеният материал и компенсира за триенето. Ако цялото масло се смени, кутията може да спре да превключва или работи добре на някои предавки и да е нужен ремонт, който иначе би могъл да се избегне, или поне отложи дадеч във времето.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

В случай че някои от фрикционните дискове са много износени, старото масло съдържа износеният материал и компенсира за триенето. Ако цялото масло се смени, кутията може да спре да превключва или работи добре на някои предавки и да е нужен ремонт, който иначе би могъл да се избегне, или поне отложи дадеч във времето.

 

Това е абсолютно вярно и лично аз съм го чел в сервизен бюлетин на Волво, хората го обясняват по следния начин с предистория - в първите години на експлоатация на определен модел автоматична кутия Айсин която се ползва и в Опел, Форд, Рено, Нисан и др. е указано че маслото в кутията не се сменя през целия срок на експлоатация. Поради специално изискване на Волво обаче точно за техните кутии се внедрява една софтуерна екстра, изключване от скорост когато автомобила е на 5-та (последна) предавка и дръпнем крака от педала на газта, т.е. се изключва фрикционния съединител на 5-та предавка и колата се движи по инерция. Японците не са били съгласни но Шведите настояват да го има и се осъществява само софтуерно. Шведите обаче решават да отворят няколко кутии и виждат че резултата е плачевен, пълно преждевременно износване на фрикционите на 5-та и 4-та предавки още в началото на експлоатация и решават да премахнат тази екстра като междувременно изследват кутии от същия модел на другите марки автомобили и установяват че няма как маслото да остане в "кондиция" повече от 80 - 100 000км. и предписват на Волво да се сменя на 60 000 частично което там е около 55% от цялото количество. Проблемите при Волво изчезват и там кутиите изкарват 400-500 000 без проблем. Другите марки с тази кутия обаче се доверяват на японците и си откарват до 150 - 200 000км. като в един момент се установява че всичко вътре е свършило и започват да сменят маслото но нацяло, ефекта е ... абсолютна разсипия. Обясняват го с това че след цялостна смяна на маслото останалите фини частици фрикционен материал между фрикционите както и плунжерите на клапанното тяло се отмиват и превключването на предавките  става изведнъж много по-твърдо, дори ударно понякога. Кутията е интелигентна и до момента на смяна на маслото се е самонагаждала непрекъснато за плавно превключване и след смяната на маслото не може да се пренастрои веднага като периода на адаптация е достатъчен да изсипе няколко фрикциона. В по-късните модели вече е заложена принудителна софтуерна адаптация дори след частична смяна на масло. Може да се направи до някъде аналогия с нашите дроселни клапи които искат адаптация след почистване.

Кутиите на Хонда са различни по устройство от другите но принципа на работа е еднакъв, разликата е че при Айсин с частична смяна се опресняват около 55% от маслото - 3,8 литра от 7,2,  докато в Хонда се подменят около 45% - 2,8 от 6,5.

 

 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, Pavel_Pavlov said:

В случай че някои от фрикционните дискове са много износени, старото масло съдържа износеният материал и компенсира за триенето. Ако цялото масло се смени, кутията може да спре да превключва или работи добре на някои предавки и да е нужен ремонт, който иначе би могъл да се избегне, или поне отложи дадеч във времето.

Ако някой знае за такъв случай в който е сменил цялото мосло и е спрял да превключва автомата,да сподели, интересното е че няма  такива случай да спре да превключва автомата на Хонда.

Визираме само Хонда .

Същото  плашене беше и от майсторчета когато исках да сменя 10 w40 маслото,не се  разтрака двигателя нито блокира или прегаря с по хубавото масло 5w30.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Машината скапва уплътненията, защото работи под силно налягане за да изкара маслото.
Абсолютно невъзможно е да се смени цялостно маслото с 4л., при положение че събира над 6л.
За да се смени напълно с машина ти трябват 7л., докато почне да изкарва чисто масло, чак тогава се спира.

До колегата, който ще сменя маслото:
Ако сега смениш 3л. и караш 20К, нищо не правиш...смененото масло ще бъде много бързо "превзето" от старото.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е казал че с 4л ще  смени с машина, написах още една туба от 4л,тоест 8л.

Да хубаво е да се знае това  за уплътненията. 

Аз мислех че се вързва  на пътя между радиатора и кутията  и се използва естествения ход на маслото между тях. 

Моля сподели ако имаш  повече опит с такива машини. 

Според теб как се прави опресняване  , писъл си че нищо не се прави с 3л ,или имаш нещо друго впедвид. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш филтъра...духаш през него. Ако няма съпротивление не го сменяш. Маслото се цапа ако има проблем и оттам филтъра. При градско каране и катерене на баири на всеки 20 000км опресняваш с 3 литра, иначе през 40 000 км. Ако ти се занимава си смени датчиците за налягане, сложи си допълнителен радиатор за охлаждане на маслото и изчисти цедките на ел.магнитните клапани по кутията. Следващия път при опресняване си сложи поне HONDA DW-1.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това  с духането в филтъра ми хареса, точен метод. 

Колегата е писал че е объркал линка ,и е взел  Honda DW1. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интервалът за смяна (опресняване) на маслото в автомата не е 20–40к. А между 40 и 80 хиляди, в зависимост от условията. Условията се считат за тежки, ако са предимно едно или няколко от следните:

– продължително каране при над 35 градуса температура;

– теглене на ремарке или каране с допълнителен багажник на тавана;

– каране по стръмни планински склонове пътища.

 

Тук не влизат факторите за „тежки условия“ за двигателното масло като кратки преходи, градско каране тип „тръгни-спри“, или каране в кални и прашни условия.

 

Така че мисля, че 20к е крайно презастраховане. Ако искаш да почистиш повече от старото масло – две-три опреснявания на много кратък период, като с последното сменяш и филтъра. Или, алтернативно, отиваш на машина, както колегата съветва. Ще спестиш няколко литра масло, ще платиш повече за самата машина и ще имаш изцяло чисто масло в стария автомат. Рискове има описани, всеки може да си проучи и прецени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста бързо пристигна филтъра - 68 лева, 4 дни доставка. Номера върху опаковката и върху филтъра трябва ли да съвпадат?
83885359_171246110850130_8864080181250228224_n.thumb.jpg.00705a8cc55e8fa435a35a0c1f42ea3e.jpg83573730_1284611448394424_2110582160871129088_n.thumb.jpg.8065d60101bc49c707c7d065e47ba895.jpg83322019_173960260591317_7031474097687101440_n.thumb.jpg.2e0519c43b390957b9cbd59ea08720a9.jpg 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно смяната с машина. Преди Хондата имах Мазда 6 бензин автомат. Автомата включваше чудесно. Нямах никакви грижи. Защо обаче реших да сменям маслото не знам? Явно защото не знаех на колко километра е. Смених цялостно маслото с машина. След като взех колата, автомата включваше една идея по-твърдо. Казах в сервиза, но ми казаха, че така ми се струва и всичко е точно. След има няма 3 месеца изключи от скорост по време на движение и се започнаха ремонти и мъки. Може и да е съвпадение ... не знам. Сега на Хондата нямам намерение да го сменям. Наблюдавам от време навреме нивото и цвета. Ако нещо се промени тогава ще го мисля. Ако започне да променя цвета ще го опресня и няма да рискувам с машина.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених маслото на кутията, не беше черно, но определено беше за смяна. 
Добре че взех дифтунга за я сменя - при смяната в Хонда- Стара Загора не бяха сложили. 
Имаше малко налепи по пробката, предполагам е нормално.
Най-много време ми отне свалянето на гадните скоби за филтъра :ranting:
83943228_219288725771863_6285242887424704512_n.thumb.jpg.24ccb3ff3ec053dbfe0b18fe2bd349e3.jpg84407284_1316845098705562_1663277534789238784_n.thumb.jpg.bf7dd691c82c634f2d348032cba33de6.jpg83888643_467986290757542_6032917166557233152_n.thumb.jpg.b626945a2b1c1e3918be815c816747e9.jpg

 

 

Редактирано от gmarinov
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е маслото запазило е розовия цвят, по болта са нормални  наслагванията. 

Дай инфо сега как върви автомата  с това масло .

Това с дифтунгата  нямам коментар ,поне да ти кажат .

Оторизиран сервиз една дифтунгата да нямат .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би една идея по-плавно превключване, по-голяма разлика имаше след смяната на тампона на мотора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...