Jump to content
diezz

Не може да запали.

Recommended Posts

Колеги здравейте,

Тази сутрин хондата не запали (колата е в подписа). Въобще не започна да върти стартера, в момента на подаване на контакт светват всички лампи заедно с имобилайзера и след малко си гаснат нормално. При завъртане на ключа нищо не цъка, няма никакви звуци, сякаш клемореда си е заминал. Махам контакта и имоти премигва няколко пъти и гасне. Проверих клемите на акумулатора да не са хлабави, не са. Акумулатора е нов, миналия месец го купувах Yuasa 48 ah. Стартера е ремонтиран миналата есен при Слави. Тук във форума съм чел за бутон някъде под жабката, но не го намерих. Ако той е активиран стартера върти ли? Колата до този момент не е давала такива ядове, снощи си я загасих нормално и тази сутрин на -6 просто реши да не завърти :). Приемам всякакви съвети, благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като завъртиш ключа, гасне ли всичко, което е останало да свети по таблото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, нито премигват, нито гаснат. Лампите, които остават след даване на контакт си светят и по нищо не личи при завъртане да избледняват или да гаснат, светят си с пълна сила. Таблото понеже е цялото осветено и то не гасне, свети с пълна сила, изглежда въобще не отива ток към стартера.

Редактирано от diezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери бушонът, който захранва релето на стартера.

Ако е здрав, намери къде е самото реле и го почукай 2 - 3 пъти. Възможно  е да е замръзнало и да не включва соленоида на стртера.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 minutes ago, dandilov said:

Провери бушонът, който захранва релето на стартера.

Ако е здрав, намери къде е самото реле и го почукай 2 - 3 пъти. Възможно  е да е замръзнало и да не включва соленоида на стртера.

За това не се бях сетил, директно към клемореда се насочих. Ще потърся схеми на бушоните и къде точно се намира това реленце и след като се прибера от работа ще опитам. Благодаря за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак премери и напрежението на акумулатора, за всеки случай.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това ще направя, по време на завъртане на ключа да замеря акумулатора. Между другото ако е заминал клемореда поведението дали е същото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега при заминал клеморед когато врътнеш на стартер ключа гасне таблото. Това може да се случи и в движение, гасне таблото и съответно двигателя. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, diezz написа:

И това ще направя, по време на завъртане на ключа да замеря акумулатора.

По скоро го замери в спокойно състояние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко на глас ще разсъждавам, ако греша някой да ме поправи. Дръпнах диаграма за запалителната система за моя модел CRV. Това, което виждам по нея и съответно, което трябва да проверя е:

- Проверка на акумулатор и замерване.

- Един бушон 50А в обсега на мотора (снимката отдолу, номер 20). ОЕМ номер на бушона:

  • 38213-SM4-003 - 30.30 лева (Бултрако) - имат го наличен.

                                                 445966605_Fusestarter.thumb.png.16cc97dbc632d0be19286c56c754149e.png

- От там веригата минава през ключа за палене и стига до реле-то на стартера, което е при бушоните вътре в купето. Релето е с 4-тири пина, като горните два, които са успоредни на пода на колата са плюс и минус. Направо ще махна релето и с мултицед ще замеря при завъртане на ключа дали ще има ток, ако са малки отворите може и с крушка да направя проверката.

- Ако има ток до релето, взимам назаем реле от някой познат, преди да се хвърля да купувам. BTW моето реле не издава никакви звуци. Гледам, че в каталога излизат пет варианта за това реле (т.е. пет различни марки) със следните номера (със сигурност има и други) :

  • 39794-S0K-A01 - OMRON - 92.86 лева (Бултрако)
  • 39794-S04-003 - MITSUBA - 100 лева (Бултрако)
  • 39794-S04-014 - MATSUSHITA - 54 лева (Бултрако)

  • 39794-S1A-G01 - BOSCH - 112 лева (Бултрако)

  • 39794-S84-A01 - TYCO - 92.86 (Бултрако)

Релетата в Бултрако не са налични, но с поръчка може да доставят.

- Ако с другото реле (работещо) и при наличие на ток не пали трябва да се насоча към Transmission range switch-a (или известен още като neutral safety switch). Колата е автомат и трябва да проверя къде се намира този switch, най-вероятно е някъде при скоростите. Четох, че при лош safety switch колата може да пали при N, но не и при P (parking), а може да не пали нито при P нито при N. Това не съм го тествал, ще го проверя и него, ако стигна до тази точка. Питане до по-запознатите колеги - Дали при лош neutral safety switch не трябва да се логне грешка в компютъра, за неговата неизправност?

- И ако всичко по горе е наред, идва на ред стартера (въпреки, че съм го правил). Надявам се да не стигам до тази точка.

 

Ще пиша допълнително до къде съм стигнал в момента, в който имам някаква светлина (свободното време е кът). Атачвам и схемата, като цяло това инфо може да е полезно и на други хора. Благодаря на колегите които се отзоваха, определено ме насочиха какво да гледам и търся!

 

 

Starter Diagram.PNG

Редактирано от diezz
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според схемата, хвърли едно око и на бушон 19.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да мерси, сега обърнах внимание, че и него трябва да проверя. Води се - (100A) Battery, power distribution.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушона е здрав, в акумулатора заряда е 12.6. Проблемът е, че не успях да махна релето. Супер много е запекло и няма вадене, ще търся някакви специални клещи, ако не намеря ще я вкарам в сервиз и въобще няма да се занимавам.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги запалих хондата туко що. Релето така и не успях да го махна и не съм го и мъчил повече. Пробвах пак да запали, не стана разбира се и докато беше на контакт викам дай да включа на N и пак да пробвам и познайте "BAM", колата запали. Гася веднага включвам P, пробвам - нъцки, няма никой, пак не пали. От там бодвам N - пали без проблем. Така няколко пъти и започна и на P да пали. Ясно е, че релето е здраво, оказва се според мен и това което съм чел е, че safety automation switch-а се бъзика. Ще потърся за афтърмаркет и ако не намеря ще взема директно OEM-ски за 212 лева с 10 дена поръчка. Питането е следното: изгледах доста видеа как се сменява, не е нещо кой знае какво, но видеата бяха за Акорд пак с K-серия мотор. За CRV не мога да намеря обаче, силно се надявам да е на същото място и по този начин да се сменява. От ръководството не ми става много ясно къде точно се намира, та питането ми е дали някой го е сменявал и да сподели дали процедурата за CRV е трудоемка?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протоколо - винаги ли си натиснал спирачката при палене? Не съм пряко запознат с автоматиците, но ми се струва, че е задължително условия, за да запали

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не я натискам винаги при палене, но при превключване винаги при натиснат педал на спирачката иначе е невъзможно и естествено в спряло положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам по-новото CRV, но ръчна скоростна. Но ми направи впечатление в книжката, че автомата да запали си иска натиснат педал на спирачната, в моя случай съединителя. Не знам дали и при теб не е така просто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз да си призная при палене почти никога не съм натискал педала на спирачката, ръководство не съм чел (може би трябва да обърна внимание и на това), но до сега винаги е палила. Като съм карал коли с ръчни скорости и аз винаги съм натискал съединителя при палене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda - автомат не съм карал, но доста други джипки и коли - автоматици съм покарал, хич да не е...

До сега не съм попадал на автоматик, който да запали без натисната спирачка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ако е условие за по новите автоматици ок,при мен пали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и при мен пали (ръчка), без да съм натиснал съединителя, ама новите ръчки - не!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги потърсих малко в интернет и не виждам да има афтърмаркет safety automation switch, сигурно има, но реших да поръчам ОЕМ. В Бултрако както съм написал е 212 кинта, доста приятно изненадан останах като видях, че от amayama идва до BG на 56 $. Направо утре от там ще поръчам, надявам се да дойде без мито (ще пиша допълнително при развитие).

 

                                                                                                                         Capture.thumb.PNG.eb24e9f68b6289c38eb1a39a2dec2ca9.PNG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло и аз съм почти сигурен, че трябва да се пали с натисната спирачка. До колкото знам, не трябва ли винаги на палиш на N - неутрална, или може и на P-паркинг? При мен на Сивика, с i-shift,  ако не е на N и не съм натиснал спирачката, въобще не завърта. Натиснатата спирачка гарантира, че ти със сигурност си решил да палиш колата, а не е случайно завъртане на стартера, мисля, че е направено така с цел сигурност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от модела и годината и трансмисията,това дали трябва да е натисната спирачката за да запали.

HONDA CRV 1Gen 147 автомат 2000г пали на Р без натисната спирачка,пали също на N без натисната спирачка ,единствано може да я натиснеш за да не тръгне колата ако е на наклон.

На всички други позиций като D,R,1,2 при завъртане на ключа нища не се случва,и е логично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и се вади ключът без да си сложил на паркинг.

Но това е друга тема за дрънгелите...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/26/2020 at 5:54 PM, docev said:

Даже и се вади ключът без да си сложил на паркинг.

Но това е друга тема за дрънгелите...

Това съм го пропуснал. На N съм пробвал да го извадя, но не се връща до края ключът и не може да се извади, поне при мен де.

Редактирано от diezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За теб не се отнася. Споко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/26/2020 at 5:54 PM, docev said:

Даже и се вади ключът без да си сложил на паркинг.

Но това е друга тема за дрънгелите...

При положение че съм върнал ключа в изходна позиция,какво значение има на коя позиция го вадя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частта от amayama дойде. При първа възможност ще я сменя и ако незабравя ще нащракам малко снимки как става. За CRV 2 генерация този switch вече не се произвежда и се поръчва за следващата генерация (съвместими са).

 

IMG_20200220_194828.thumb.jpg.0db8f2430970e27584259ef32aa15bfc.jpg

Редактирано от diezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...