Jump to content
Nikito82

Бедна смес

Recommended Posts

Здравейте, имам следния проблем. Постояно ми светва чека за бедна смес. Първия път разбирам, авто настройки. Втори път настройваме я в движение. Минах 1к км пак светна. Третия път минах 1509км пак светна сега. Гледал съм я на магистралата 5-7% дългия трим стои. Разсъждавам и мисля в ниските об на градско вдига трима, беднее сместа. Най-вероятно на място. Сега нова настройка, ресет на компа и веднага на бензин на място работи бедно, качва късия на 20 30%. Моля за помощ, газаджията и той вдигна ръце. Не може да разбере защо и на бензин работи на бедна смес. Обогати сместа на газ на празен ход и държи между 4 и 5%. Минава на бензин пак тръгва над 20

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи темата ти не е за тоя раздел, а за обикновения раздел на акорд 7.

Иначе по темата: моторът 2.4 от 2004 има ли MAF сензор или е само MAP сензор?

Отговорът на въпроса ти е в това, от какво се определя количеството въздух , което влиза в мотора и съответно на базата на какви данни изчислява бензиновата корекция. Много може да са причините. Ако имаш само MAP ( както предполагам ) поради някаква причина налягането в колектора ти е повишено и от там компа изчислява повишен въздух , който постъпва ,и съответно повдига безиновата корекция. Обикновено трябва да провериш за "вътрешно" изпускане на въздух - PCV клапан ,който е спекъл отворен , система на сервото , системата за вентилиране на резервоара ,както и EGR клапана , ако има такъв. Ако някой от компонените им е отворен ще има влизане на повече въздух/отпадни газове към колектора и съответно повишаване на налягането. Аз бих почнал от PCV клапана и подмяна с нов, ако не е правено. Бих огледал и за някой разкачен маркуч за вакуум, но съм почти сигурен, че не е това причината в твоя случай.Ако имаш И МАF сензор - там вече ще е по голяма вероятността за спукан или разкачен маркуч за вакуум.Също може да е проблемен МАФ и/или МАП сензор, дори и да нямаш грешка за тях по отделно. Има и вариант за спекли бензинови инжектори ,ама тогава няма да имаш проблема на газ , а само на бензин.

Редактирано от ivailopp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай  газаджията как е  заобиколил ланда сондата за да си натика газовото и тя да не му пречи , обикновено  ги клъцват.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Мап е само колата. Не разбрах за ланда сондата? Pcv клапан не съм сменял, но снощи изкарах маркуча и го затапих, пак същата бе ситуацията

 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

Питай  газаджията как е  заобиколил ланда сондата за да си натика газовото и тя да не му пречи , обикновено  ги клъцват.

Може да се пробваш да клъцнеш широколентовата сонда на к24-ката. Това да не ти е црв-то. 

 

@Nikito82 още преди време ти казах, че имаш някаква драма на бензин.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, понеже докато бях само на бензин съм нямал чекове, проблеми, та.... 

Въпроса сега е каква е тя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мап-а може ли да се чисти и с какво? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има спрей за МАП и МАФ сензори 7-8 лева , препорачително е да е от този тип защото другите разтворители са много силни и може да го повредиш, моя го "чистих" , то просто пръскаш вътре ,чакаш и се надяваш ако има нещо да го разтвори и изчисти...  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени го тоя клапан все пак и изтрий грешката.  И аз имах p0171 и какви ли не хора там и се дзвереха и викаха ,че е компютър, понеже е японски боклук и показва фалшиви новини. Най-накрая аз си смених клапата и грешката изчезна, както и придърпването ,което имаше при подаване на газ по рязко. Другото е да си провериш и ламбдата. Това се сменя на 150к и ако е тръгнала , камо ли клъцната от умника, сигурно и тя е проблемът.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да е клъцната На газовия софт ми показва стойности на ламбдата. И на елм327 също. Ламбда газаджия та не е връзва към газовото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pcv клапана като го извадя, прави вакуум. Като затапя мъркуча към pcv клапана не се променя работата на колата. 

П. П. От къде може да се поръча този клапан? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледай дали се променя работата на моторa, това е само при автомобили с maf сензор. Тва е дъртата система само с мап и там мотора не е толкова чувствителен така да се каже към губене на вакуум. Иди до бултрако и го поръчай, не е много пара. Аз съм го взимал от amayama.com., а можеш и чрез форума от общи поръчки по парт номер. Остави го да се накисне в обезмаслител преди да купиш нов, ако искаш, може и да помогне. После триеш грешката и караш да видим дали ще се появи пак. Клапата работи основно на празен ход, ама не трябва да е постоянно отворена, което ме навежда на мисълта,че като я извадиш не трябва да ти смуче пръста, а трябва и да се затваря. При мен беше това. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз клапата съм я чисти. Грешката съм я изтрил. До бултрако чак да ходя няма как, много е далече. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой казваха за тест на pcv клапана, че трябва да ти засмуче пръста, ама не знам и аз. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ivailopp гледам го в сайта тва нещо е 40+евро, не е мнохо евтино.... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PCV valve за тоя мотор е 60-на лева с 10-15 дена доставка. 

 

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да намерен е вече. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, колегите казват ,че става с чистене. Лично не съм го пробвал. Смених го и грешката изчезна. Но в твоя случай може и други проблеми да са. HDS и добър диагностик да прегледа и други неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана го смених преди година пак си беднее. Не знам какво означава как е реализирана сондата. Но газовия комп не е свързан със сондите. Някакви съвети? Как да разбера дали е мапа или сондата проблема? Диагностика Делфи ще може ли да прочете стойностите и какви трябва да са те? Мислих да взимам спрей да чистя мап, но повечето ме съветват да не го правя, че след това се скапвал, а един такъв е 500лв.

Като я гледам на място си беднее сместа, само при ускорение отива на малки стойности или към богата смес. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти на място как искаш да работи , да кашля бензин през ауспуха на обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@fenabg ами не знам, късия трим нормално ли е на обороти да е 18 25?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, щом на празен ход ти е бедна, а при шофиране се нормализира, е възможно да е мап сензор. Намери някой колега,разменете ги и гледайте корекциите на бензин. Ако се подобрят, ясна работа... Може и стойностите да ги гледате директно ,но не знам какви трябва да са. Мап сензорът не се чисти със спрейове, а само маф-а, а доколкото разбрах над няма при теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...