Jump to content
Данчо82

Регулиране на фарове

Recommended Posts

Здравейте. Имам проблеми с ксеноновите фарове-светят високо и заслепяват. Ходих в сервиз да ми ги регулират, но даже и максимално свалени, ръчно от машинката, положението е същото! Имало някаква електроника, която автоматично ги сваляла и вдигала, но явно не работи(нямам възможност за ръчно регулиране в колата)! Та въпроса ми е, какво се прави след всичко изброено и дали единствения начин не е сваляне на фарове и регулиране по нашенски?! Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето на тази снимка можеш ли да различиш механизма за автоматичното регулиране? 

 

IMG_20190722_172954.jpg

 

Ако можеш да го познаеш - погледни го дали е здрава тази биалета, която е свързана с окачването. Има същата и на левия амортисьор, погледни дали е здрава. Ако всичко е здраво - застани пред някоя стена на 8-10 метра, колата да работи, включени къси викай жената и заедно седнете в багажника. Гледай светлината, трябва след около 2 секунди да видиш как се измества надолу. Като станете - трябва да видиш как се измества нагоре. Направи и снимки на светлинното петно да го видим. Виж и тези теми:

 

 

 

Има и други, пиши "регулиране" в търсачката, или "фарове" и ще намериш скорошни теми, в които доста коментирахме. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Вътре има едни пластини може и самата машинка да се е нагълтала с вода.Съветът към колегата с проблема първо да си огледа машинките отпред и отзад за дефекти например както е казал Оги и след това ако е всичко окей знай,самия модул може да е заминал или иска да го разглобиш да го почистиш и смажеш

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, ogi28b написа:

Ето на тази снимка можеш ли да различиш механизма за автоматичното регулиране? 

 

IMG_20190722_172954.jpg

 

Ако можеш да го познаеш - погледни го дали е здрава тази биалета, която е свързана с окачването. Има същата и на левия амортисьор, погледни дали е здрава. Ако всичко е здраво - застани пред някоя стена на 8-10 метра, колата да работи, включени къси викай жената и заедно седнете в багажника. Гледай светлината, трябва след около 2 секунди да видиш как се измества надолу. Като станете - трябва да видиш как се измества нагоре. Направи и снимки на светлинното петно да го видим. Виж и тези теми:

 

 

 

Има и други, пиши "регулиране" в търсачката, или "фарове" и ще намериш скорошни теми, в които доста коментирахме. 

Да ти кажа честно, не мога да

Преди 22 часа, ogi28b написа:

Ето на тази снимка можеш ли да различиш механизма за автоматичното регулиране? 

 

IMG_20190722_172954.jpg

 

Ако можеш да го познаеш - погледни го дали е здрава тази биалета, която е свързана с окачването. Има същата и на левия амортисьор, погледни дали е здрава. Ако всичко е здраво - застани пред някоя стена на 8-10 метра, колата да работи, включени къси викай жената и заедно седнете в багажника. Гледай светлината, трябва след около 2 секунди да видиш как се измества надолу. Като станете - трябва да видиш как се измества нагоре. Направи и снимки на светлинното петно да го видим. Виж и тези теми:

 

 

 

Има и други, пиши "регулиране" в търсачката, или "фарове" и ще намериш скорошни теми, в които доста коментирахме. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, ogi28b написа:

Ето на тази снимка можеш ли да различиш механизма за автоматичното регулиране? 

 

IMG_20190722_172954.jpg

 

Ако можеш да го познаеш - погледни го дали е здрава тази биалета, която е свързана с окачването. Има същата и на левия амортисьор, погледни дали е здрава. Ако всичко е здраво - застани пред някоя стена на 8-10 метра, колата да работи, включени къси викай жената и заедно седнете в багажника. Гледай светлината, трябва след около 2 секунди да видиш как се измества надолу. Като станете - трябва да видиш как се измества нагоре. Направи и снимки на светлинното петно да го видим. Виж и тези теми:

 

Благодаря за бързия отговор, но, да ти кажа честно, не мога да различна механизма, но днес пробвах това, което предложи, и светлините не мърдат! И сега какво трябва да се направи-да се смазва, да се поръчва нов, защото проблема не е малък? И някак си не е нормално да са свалени максимално надолу от машините, а да бият нагоре! 

 

Има и други, пиши "регулиране" в търсачката, или "фарове" и ще намериш скорошни теми, в които доста коментирахме. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Като избираш "Цитирай", гледай къде и какво точно пишеш, за да е пригледно след публикуване. Сега е малко объркано така, като си цитирал цялото ми мнение с всички снимки и линкове. Успях да разбера, че не ти е ясно къде е сензорът. Прилагам снимката отново, с оградени в червено основните елементи. Ако и това не е достатъчно, е добре да се обърнеш към специализиран сервиз. 

 

IMG_20190722_172954.jpg.dcad00651405b152171dbbb1efc603d5.thumb.jpg.a476fa564be0f596bd676562da90f41d.jpg

 

Тази биалета движи сензора, който подава сигнал към управляващия модул, който подава команди към моторчетата за нивото. 

Редактирано от ogi28b
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще го имам предвид. Благодаря за снимката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да няма значение, че на един от фаровете е сменян баласта или запалката. Но проблема, както съм и написал, е и с двата фара. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Дано да няма значение, че на един от фаровете е сменян баласта или запалката. Но проблема, както съм и написал, е и с двата фара. 
Здравей колега, отстрани ли приема? Забелязах че и аз имам същия.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти. Да ти кажа честно, не съм я гледал на уред, но ги поодавих във WD40 двете биалети и не са ми присвяткали оттогава. Скоро идва време за летни гуми и тогава ще я видя на уред в сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да питам на свой ред, че левият ми фар бие много високо и не забелязвам да се регулира.

Само биалетките ли напръска с WD40, прави ли нещо по сензора? Дали има смисъл да отвивам тези 4 болта на сензора и да правя някакви интервенции вътре (почистване, контактен спрей/WD40)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
И аз да питам на свой ред, че левият ми фар бие много високо и не забелязвам да се регулира.
Само биалетките ли напръска с WD40, прави ли нещо по сензора? Дали има смисъл да отвивам тези 4 болта на сензора и да правя някакви интервенции вътре (почистване, контактен спрей/WD40)?
Аз го отварях сензора, при мен изглежда е влизала вода, единия болт превърташе. Вътре имаше някаква чернилка от долната страна, има 3 пружини които правят контакт с пътечки които се намират на капачето. Освен тях има 2 като гребенчета алуминиеви ( много лесно се кривят внимавайте ) които се движат по 2 от пътечките. Имаше някаква гняз при пружините. Но мисля, че при мен проблема е от пробив на вода през оплътнението. Въпреки че го почистих не видях разлика, та ще се търся това модулче по моргите. За съжаление късно се сетих и не съм снимал, но ще кача снимки щом се сдобия с нов работещ.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм отварял нищо, а сензора не съм го пръскал.Но, пак казвам, не съм ги гледал на стенд-може и нищо да не е станало, и да свети накъдето си иска. Абе, тъпо е измислено-едно копче щеше да върши перфектна работа. 

Редактирано от Данчо82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В други държави (не мисля, че при нас е така) производителите са задължени за коли с ксенон да имат автоматично нивелиране. Та не мисля, че е направено само за удобство.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Данчо82 написа:

 Абе, тъпо е измислено-едно копче щеше да върши перфектна работа. 

Има и с "копче", но когато късите са халогени, а не ксенон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа:

В други държави (не мисля, че при нас е така) производителите са задължени за коли с ксенон да имат автоматично нивелиране. Та не мисля, че е направено само за удобство.

Не знам, ама при Тойота, например, си има ръчно регулиране! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То вече едва ли има кола, в която да няма ръчно регулиране на обикновения фар. Но все пак на ксенона е задължително да е автоматично, затова няма да видиш кола с ръчно регулиране на фабричен ксенон. Няма да ѝ дадат разрешение за производство, ако няма автоматично регулиране, камо ли за продажба и регистрация после.

 

 Направи една снимка срещу стена на 3-5 метра да се вижда светлинното петно и ще ти кажем добре ли е, не е ли. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ксенонът има регулиране, просто не е от копче на таблото, а се прави с отвертка и на отворен капак. 

 

За да разбереш дали ти работи машинката, застани срещу някоя стена, както ти е казал ogi28b и помоли 1-2ма човека да седнат в багажника. Ако нивелирането работи, след 1-2 секунди ще видиш как светлинното петно се движи надолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е снимка от 3 метра, но без хора в багажника😉

IMG_20200304_175214.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От стената до колата е преко-сили 2.5 метра, но по-вероятно е да е около 2.00 - 2.10. Плочките са добър ориентир. Фаровете ти не са добре. В този случай копче нямаше да помогне, защото то ще свали/вдигне и двата по равно, а за да има ефект от това - те трябва да са на едно ниво по принцип, а не както са сега. 

 

Трябва да се вижда ето така:

 

ece-300x225.jpg

 

Предполагам, че разликата е очевидна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като караш през нощта извънградско, присветват ли ти насрещно движещите се? Ако да - значи заслепяваш. Ако не - не.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, Данчо82 said:

Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. 

Най-простия тест е: както си застанал срещу стената започни да се движиш назад (стига да е равен пътя) и като се отдалечиш 10–15метра сравни хоризонталната линия на стената дали е отишла по-високо или по-ниско. Ако е по-ниско, значи си ок. Ако е по-високо, значи заслепяваш. Ако е на съвсем същата височина, значи е една идея по-високо отколкото трябва.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Данчо82 написа:

Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. 

Друг метод за проверка е - спираш в неосветена уличка (нощем). Ако рефлекторите на фаровете и задните светлоотразители на паркираните в ляво и дясно редици коли греят - значи фаровете ти са високо (или поне десният).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Данчо82 написа:

Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. 

 Така може само да се гадае с точност 50:50 - или да, или не. Няма вертикален ориентир за точната височина. Не е ясно колко е висок тротоарът, нито дали колата е на равно. Има 2 варианта:

 

1: ако левият ти фар е на точно ниво, тогава десният ти е твърде високо и заслепява със сигурност

 

2: ако десният ти фар е на точно ниво, тогава левият ти е твърде ниско и светлината му пада на 10-15 метра пред колата. Трябва да пада на около 50 метра. 

 

Има и трети вариант, при който и двата фара не са точно ниво. Тогава или заслепяваш и нямаш добра осветеност, или не заслепяваш и пак нямаш добра осветеност. Във всички случаи - нямаш добра осветеност. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Данчо82 написа:

Единственото, което ме притеснява, е дали заслепяват насрещно движещите се, защото нощно време си светят достатъчно добре. А, според теб, заслепяват ли така или не? Благодаря. 

Можеш да провериш, кой от фаровете не ти е ОК и да го регулираш. В клипа човека се е постарал да го обясни доста разбираемо.

https://youtu.be/rDkEpjL4PO4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Признавам, че изгледах клипа не за да науча нещо, а само за да видя колко и какви грешки има. Изгледах клипа до 5:00, където обяснява какво значи "1%" и спрях. Това число, което е написано на колите за наклон на фаровете, не е градуси, нито е процент от градуси, а е "наклон" - с колко мерни единици се изменя височината при 100 мерни единици дължина. За Акорд е 1.3 % или 1.3 на 100, т.е. за 100 сантиметра дължина, снопът пада с 1.3 сантиметра височина. 

 

Ако за 100 единици дължина височината се изменя също със 100 единици, това е наклон 100%, което в градуси е 45, а не 90. 

 

В случая с клипа, на 50 метра разстояние аритметиката му показва, че снопът трябва да падне с 1.02 метра, а височината е само 65 см. Това значи, че ако фарът се настрои според изчисленията в този клип, светлината ще пада само на 32 метра, вместо на 50, както е предписал заводът. 

 

Само да добавя за да е по-разбираемо:

 

1 % наклон е 0.573 градуса, а не както в клипа е посочено - 0.9

1.3 % наклон = 0.745 градуса

10 % наклон = 5.71 гр.

50 % наклон = 26.565 гр. - виж картинката

 

943548973_Annotation2020-03-06163634.thumb.png.b079029ab2c60d63d9483e46738ef598.png

От А до B са 100 единици дължина, а от B до C са 50 единици височина. Това е наклон 50 на 100 или 50 %. 

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно казано не съм го пробвал това от клипа. Беше ми излезнал преди време и реших, че може да е полезен. Иначе има много логика в това, което си написсл по-горе проста като го гледах не бях се замислял. Чакам си новите крушки и тогава ще пробвам с тях как са регулирани фаровете ми. На ГТП казаха, че са добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка не е особен проблем, даже някой може да го намери за полезно, защото фарът ще е насочен по-надолу и съвсем няма да заслепява, даже същото количество светлина ще е разпръснато на по-малка площ, което значи повече светлина върху тази площ. Проблем обаче стават дългите. Не знам как е на халогенния фар, но на ксеноновия са ги "свалили" малко по-надолу и светят по-близо. При висока скорост не са най-доброто, което може да се иска. Това е при правилно насочване. А при неправилно, ако се насочат според клипа - ще е още по-зле. Както и да е, иначе браво на автора на клипа за желанието му да е полезен, дано да има повече такива хора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. Моите дълги светят право напред. Съвсем не бих казал, че светят „по-надолу“ или „по-близо“. Може би трябва някоя вечер да се видим и да ги сравним.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Право напред също не трябва да светят. Трябва да са с наклон около 2.5 - 3 пъти по-малко от късите, т.е. нещо около 0.4-0.5 %. Ще потърся колко е точно. Обаче ми се струва, че тези са с наклон около 0.6-0.7. За такава дребна разлика иде реч, но променя доста усещането за осветеност.

 

Има дребни разлики в конструкцията между преди и след фейслифт. Дали обхваща и ъгълът на светлината - не знам. Те може и да си светят където трябва, а само на мен да ми се иска нещо различно. Субективна история. Може да направим едно сравнение на 15.03, май ще има нещо като среща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

О, аз също на око казвам, че ми се струва, че светят „право напред“. Така че може и да са си съвсем наред, може и ти да си прав. Представях си по-голяма разлика, затова го написах. На 15.03 може да не съм в София, но ако съм тук, съм навит. Ще се чуем допълнително.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тоя пич добре се е хванал да прави клипчето но голяма грешка прави като изобщо намесва градуси в математиката. 

На Хонда го дават като застанеш на 7,5м включваш дългите и измерваш отсечката (получената "черта") която трябва да е на височината на фара, след това включваш късите и отсечката трябва да е точно на 1,3% под отсечката на дългите значи някъде около 9,5см, т.е. ако разстоянието е 10м то пада на "късия" лъч ще е на 13см под "дългия" лъч.

Ако някой има едно секционен фар може да го провери нагледно, И на Оги сметките ще излязат точни ако нещата се смятат само в проценти. Изобщо не ми стана ясно от къде влизат градуси в сметките, пък и за чий са необходими!

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах проблем преди няколко месеца, фаровете се вдигнаха, незнайно как. След като не се оправиха няколко седмици, регулирах ги на ръка, бяха доста вдигнати. Купих си HDS дигностика с идеята, че ще мога да видя дали някой датчик на ксенона е заминал, но за жалост, в диагностиката не може да се пуснат тестове на ксенона. Теста със сядането в багажника не можах да разбера дали действа, със спортното окачване колата почти не мърда. 
След реглажа нямам проблеми, но като я натоваря с няколко човека и багаж ми се струва, че фаровете са високо. 
Някаква идея как да диагностицирам датчиците дали работят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предполагам че ако откачиш въпросната биалетка отдолу откъм носача и започнеш леко да я движиш нагоре и надолу движейки рамото на датчика фаровете трябва да отговарят на движението като се движат и те. Движението на фаровете няма да е веднага след като мръднеш датчика а ще има известно забавяне според мен.  

Не съм се занимавал с това но логиката на работа няма как да е друга. Колегите пишат че има датчик и на преден носач така че по същия начин може и той да се провери. И аз ще се занимавам скоро с това защото моите фарове пък светят много ниско.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, биалетките са отпред и отзад вляво. Също така тествайте на запален двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Pavel_Pavlov написа:
  Скрий съдържанието

О, аз също на око казвам, че ми се струва, че светят „право напред“. Така че може и да са си съвсем наред, може и ти да си прав. Представях си по-голяма разлика, затова го написах. На 15.03 може да не съм в София, но ако съм тук, съм навит. Ще се чуем допълнително.

 

Off Topic

Още не е решено дали този месец сбирката ще е на 15ти или 21/22ри. Следим прогнозата, тъй като ни се иска да се съберем навън. Когато го решим, ще пусна инфото в раздела за срещите. 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 3/7/2020 at 12:42 AM, CCord said:

Предполагам че ако откачиш въпросната биалетка отдолу откъм носача и започнеш леко да я движиш нагоре и надолу движейки рамото на датчика

Може би ще го пробвам този начин, притеснява ме само, че биалетата е пластмасова и може да се счупи при закачането. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,
При мен проблемът си беше от устройството за управление. Смених го с китайско.9a8aa8f696d9150b2540719d705c45b4.jpg
6bc6c0cc7fff6228989538e7416e0a33.jpg
56a79df4bc2e1ead4b4a748bedf260cf.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, по-горе сте пуснали снимки на машинката (потенциометъра) за регулиране височината на фаровете. И аз пускам една от моята хонда - намира се отпред, отляво. 

Clipboard01.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...