Jump to content
Nedial

Как се кара правилно 2006 дизел 2.2, ръчна

Recommended Posts

Търсих из целия форум подобна тема и не открих. Дано съм попитал и в правилното място, извинявам се ако досаждам, нов съм във форума и карам црв2 2.2 дизел от 2006 от месец. Нямам оплаквания, освен понякога придърпване на 2-ра в началото на натискането на газта, вероятно датчик на педала. Четох и питах кого ли не как да се кара правилно този капризен дизел.

Първо- кара се с ниски обороти на студен мотор-до колко са ниски, карам с до 1500 докато загрее, но се налага за момент да стигат и до 2000.

Второ-след 10 минути стрелката показва че е загряла, но реално след колко време може да се кара нормално и с по-високи обороти?

Трето-чувам че оптимални обороти били между 1800-2000, така ли е, проблем ли е да се кара с 1500 на моменти в града?

Четвъртият ми и най-важен въпрос. Има съвети да се карало по магистрала веднъж седмично и да се кара с 4000 оборота 10 мин. Ок, но на 4-та 4000 са над 120 км/ч примерно, на 5-та ще е над 140. Проблем ли е да достигам 3500-4000 оборота на 3-та? Мразя скорости над 100 и магистрали, а и около мен наблизо няма. Как да провеждам тази профилактика и трябва ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От толкова пазене  ще ръждяса  тоя  мотор.

За първи път чета такива  приказки  от 1001 нощ.

Карай си колата  без толкова мислене .Сменяй маслото по често, и Висело посрещане на Новата Година 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъдете живи и здрави, весело посрещане и на вас!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам нещо странно да полюбопитства човека, не всички се отнасяме към колите си по един и същ начин. Някой колега с опит с такъв мотор може да ти даде по-конкретни съвети, но това е от мен: Оборотите, с които караш са ок, няма проблем, че вдигаш до 2000. И повече да вдигнеш, щом не е системно, не е драма (въпреки, че мен ще ме заболи сърцето да изрежа студена кола до високи обороти :D). Когато стрелката за температурата стигне нормалното си положение, значи колата е почти загряла. Няма конкретен праг преди който трябва да я пазиш, а след който можеш да я смазваш. Ориентировъчно – стигне ли до нормалната си позиция стрелката, можеш да започваш да си отпускаш крака повече.

 

Относно „оптимални обороти“ – зависи „оптимални“ за какво. Ако е за икономия на гориво (в случай на нормално каране, а не динамично, с педала додолу) можеш да се стремиш да си винаги на максимално висока предавка, която ти позволява плавната работа на двигателя и нужната мощност без да натискаш педала твърде много. Нямаш никакъв проблем да караш с 1500 оборота в града, стига да не придърпва колата и да си ускорява достатъчно според нуждата ти без да настъпваш педала до дъно. Относно въпросът за изкарването на магистрала ежеседмично, друг трябва да каже. Не съм карал такъв мотор и бих предполагал само.

 

Весело изкарване довечера :)

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря Павел, мнението ви ми беше много полезно. Бъдете здрав и успешен, весело посрещане на Нова година!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането на ниски обороти води до по-нисък разход от една страна, но от друга предизвиква натрупване на сажди по геометрията на турбото и ЕГР-а. (Доказано от множество изследвания). Така, че е най добре да се следва златната среда около 2000 оборота.

Поздрави на всички и хубаво посрещане на Новата година.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела е добре да се кара в оборотите на високия въртящ момент - там му е силата. Той за разлика от бензина има плато -1800 до към 3000 об/мин. Ако се кара във високите, да не се гаси веднага след това - заради турбината, а студен е ясно че не бива да се "пържи". В града е ясно че загрява бавно (спрямо бензинов мотор), но с по-толерантна употреба ще си живее нормално, ако се внимава каква нафтата се сипва.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да се кара една дизелова Хонда,мисля че на всички ни е ясно че винаги ако караш като келеш току що взел книжката тази кола няма да издържи дълго.

По важното е как ще я обслужиш тази кола,за което колегата нищо не е споменал или смята сега да пита.

Важно е какво масло ще сложиш, и ще слушаш ли магазинерчето което и прочело две изречения в нета и ти казва да ей това 5w40 е супер за твоя двигател,и тинабута ментеляка взел го за 40лв и ти го продава за 80лв ,като ти го намаля от 95лв специално за теб.

Ако му зададеш въпроса защо,слушай какви простотии ще ти наговори,гледай как се чеше по главата.

Двегател който спокойно може да се кара с 0w30  ,да  пробва да обиколи наколко магазина за масла,сигурен съм че никой няма да му го предложи.

Важно е да знае че няма такова масло което да издържи повече от 10 -12хил в зависимост от циклите градско /извънграда,особено с тази мръсна нафта в двигателя(прочети темата за маслата и капковите проби).

Докато в магазинчето или мега добрия майстор на аудита и  голфчета ще му каже няма проблем 15-20хил че и повече може да се кара.

Важно е какви филтри ще сложи,особенно горивен ,да не се повтарям заради нафтата.

Важин са хидравлично масло,диференциално масло, масло на скоростната кутия(само с марка Хонда),както и спирачна течност и антифриз.

Важно е също тези консуматива да се сменят,не първоначално да ги сменим и толкова.

 

Затова колега извинявай ако съм те засегнал с първия си отговор.

Има много информация в форума за масла и всички консумативи,ако нещо не ти е ясно питай.

 

Ето ти една таблица с спецификациите на маслото и филтрите за твоята кола,като винаги има и по-добри.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716

 

Прочето първите четири теми от раздела няколко пъти,членове на форума са се постарали да съберат там много полезно информация,постнатата от мен таблоца е от там.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за информацията, ценя усилията ви. Още нямам опит с тази кола, а много ми харесва. Като съм с нов и непознат автомобил ми се струва че е крехък чисто психологически и затова чета много и внимавам. Бъдете здрав и успешен, усилията ви помагат и на други колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво намерих от руснаците:

 

Вообще-то при 85 км/час народ переходит на 6-ю передачу, средний расход на которой до 90 км/час не превышает 6 литров на сотню.  Смотрим мануал, стр. 355
Двигатель рабочим объемом 2,2 литра
(дизельный):
Переключения на           Скорость, при которой
высшие передачи           рекомендуется переключать передачу
С 1-й на 2-ю передачу                 15 км/ч
С 2-й на 3-ю передачу                 35 км/ч
С 3-й на 4-ю передачу                 55 км/ч
С 4-й на 5-ю передачу                 70 км/ч
С 5-й на 6-ю передачу                 85 км/ч
Следуя этим указаниям,  у меня средний расход составил летом около 6 л. По трассе Кёниг-Генуя и обратно (около 4 тыс. км) - 6,5 л/на сотню. По немецкому автобану в среднем при 130 км/час - 7,6л.   Зимой средний расход 6,6. По городу езжу мало, но что-то около 7 литров. Более 2500 оборотов стараюсь машине не давать.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, firediesel said:

Ето какво намерих от руснаците:

 

Вообще-то при 85 км/час народ переходит на 6-ю передачу, средний расход на которой до 90 км/час не превышает 6 литров на сотню.  Смотрим мануал, стр. 355
Двигатель рабочим объемом 2,2 литра
(дизельный):
Переключения на           Скорость, при которой
высшие передачи           рекомендуется переключать передачу
С 1-й на 2-ю передачу                 15 км/ч
С 2-й на 3-ю передачу                 35 км/ч
С 3-й на 4-ю передачу                 55 км/ч
С 4-й на 5-ю передачу                 70 км/ч
С 5-й на 6-ю передачу                 85 км/ч
Следуя этим указаниям,  у меня средний расход составил летом около 6 л. По трассе Кёниг-Генуя и обратно (около 4 тыс. км) - 6,5 л/на сотню. По немецкому автобану в среднем при 130 км/час - 7,6л.   Зимой средний расход 6,6. По городу езжу мало, но что-то около 7 литров. Более 2500 оборотов стараюсь машине не давать.

 

Така трябва да заспиш на волана,това да не пише отдолу за хора от третата възраст.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

А ти забеляза ли, че темата е за дизел?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, firediesel написа:

Ето какво намерих от руснаците:

 

Вообще-то при 85 км/час народ переходит на 6-ю передачу, средний расход на которой до 90 км/час не превышает 6 литров на сотню.  Смотрим мануал, стр. 355
Двигатель рабочим объемом 2,2 литра
(дизельный):
Переключения на           Скорость, при которой
высшие передачи           рекомендуется переключать передачу
С 1-й на 2-ю передачу                 15 км/ч
С 2-й на 3-ю передачу                 35 км/ч
С 3-й на 4-ю передачу                 55 км/ч
С 4-й на 5-ю передачу                 70 км/ч
С 5-й на 6-ю передачу                 85 км/ч
Следуя этим указаниям,  у меня средний расход составил летом около 6 л. По трассе Кёниг-Генуя и обратно (около 4 тыс. км) - 6,5 л/на сотню. По немецкому автобану в среднем при 130 км/час - 7,6л.   Зимой средний расход 6,6. По городу езжу мало, но что-то около 7 литров. Более 2500 оборотов стараюсь машине не давать.

 

Е то това го има 1:1 в книжката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...