Jump to content
gitzev

Разлика между навигация и километраж

Recommended Posts

Хо-хо-хо Весела Коледа!!!!Днес засекох километража и навигацията. При скорост 60 км. По километраж навигацията отчита 50. Някой засичал ли е,и какви стойности е отчел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми отчита +5 км/ч в полза на километража. Това на Honda cr-v III и Toyota avensis t22. Весели празници и Честито Рождество Христово!

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички километражи са настроени да показват с около 5 км./ч. повече от реалната скорост. Понякога е зависимо от скороста, но се движи от около 3 до 6 км/ч. Проверявано многократно на различни автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са всички, но си е факт, че повечето са. Или с добавена фиксирана скорост, или с процент, или и с двете. На Акорд 7ма съм го засичал около 4–5%.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показанието на скоростомера се определя от ЕС, за което са валидни и следните директиви:

75/443/ЕИО - https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Feur-lex.europa.eu%2Flegal-content%2FBG%2FTXT%2FPDF%2F%3Furi%3DCELEX%3A31975L0443%26from%3DDE&fname=CELEX%3A31975L0443%3ABG%3ATXT.pdf"&pdf=true

Виж член 4, параграф 4.

 

97/39/ЕО - https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Feur-lex.europa.eu%2Flegal-content%2FBG%2FTXT%2FPDF%2F%3Furi%3DCELEX%3A31997L0039%26from%3DDE&fname=CELEX%3A31997L0039%3ABG%3ATXT.pdf"&pdf=true

 

2000/7/ЕО - https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Feur-lex.europa.eu%2Flegal-content%2FBG%2FTXT%2FPDF%2F%3Furi%3DCELEX%3A32000L0007%26from%3DDE&fname=CELEX%3A32000L0007%3ABG%3ATXT.pdf"&pdf=true

Виж член 2, параграф 2.3.7.

 

Както се вижда "Отчетената скорост в нито един момент не трябва да бъде по-ниска от реалната скорост.", което обяснява и по-високата скорост на километража, спрямо реалната, съгласно навигация/GPS, такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско! Някой знае ли как да се направи да измерва с 5км по-малко и как да се направи оборотомера да показва вярно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти и трябва. Това сега може да ти спести някоя и друга излишна снимка

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне оборотомера да видят дали мери правилно,че нещо едва се движи стрелката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с оборотомера вероятно е технически проблем, неговото показание не трябва да е филтрирано, както е това на скоростомера. Направи клип, на който се вижда таблото, при следните условия:

 

1:

- движение на 3-та предавка

- ускорение от 40 до 80 км / ч

 

2: 

- движение на 5-а предавка 

- ускорение от 60 до 90 км/ч

 

3: колата на място и работа на двигателя на празен ход. 

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вадиш стрелката на скоростомера и я забучваш според показанията на GPS-a. Същото може да се направи и с оборотомера, но ще ти трябва някакво устройство, което чете оборотите на двигателя от компютъра. Примерно ELM327.

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.12.2019 г. at 17:00, gitzev написа:

Поне оборотомера да видят дали мери правилно,че нещо едва се движи стрелката

При загряла кола на място,оборотомера при мен показва 850 ...студен старт кола ми застава на 1500 ....малко ще си поиграеш до като е фиксираш,и да е уцелиш на 900 няма да е толкова фатално ...ако някой колега не го мързи да качи снимка на оборотомера 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.12.2019 г. at 19:21, ogi28b написа:

Това с оборотомера вероятно е технически проблем, неговото показание не трябва да е филтрирано, както е това на скоростомера. Направи клип, на който се вижда таблото, при следните условия:

 

1:

- движение на 3-та предавка

- ускорение от 40 до 80 км / ч

 

2: 

- движение на 5-а предавка 

- ускорение от 60 до 90 км/ч

 

3: колата на място и работа на двигателя на празен ход. 

 

Не дава да кача клиповете,били много големи като размер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

www.youtube.com

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва е на трета от 40 до 80

Редактирано от gitzev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 48-49 км/ч оборотомерът ти показва точно 2000 оборота. При 1.67 пъти по-висока скорост от 48 км/ч, това са 80 км/ч и оборотомерът ти трябва да показва точно 1.67 пъти повече обороти. Това са 3333 оборота. На клипа видимо е така. 

 

Какво смяташ, че не е наред в показанието на оборотомера? Видимо се движи съвсем линейно спрямо отчетената скорост. Според мен отичта нормално. 

 

Сега трябва и някой с този модел кола и двигател да каже при него какво показва. На практика няма значение с какви гуми си, защото сензорите отчитат колко оборота е направил коляновият вал (за оборотомера) и на входа на диференциала. Между двата сензора всичко е твърдо свързано през скоростната кутия.

 

В крайна сметка те притеснява това, че има разлика между навигация и уреди на таблото или това, че може би имаш проблем с отчитането?

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, ogi28b написа:

При 48-49 км/ч оборотомерът ти показва точно 2000 оборота. При 1.67 пъти по-висока скорост от 48 км/ч, това са 80 км/ч и оборотомерът ти трябва да показва точно 1.67 пъти повече обороти. Това са 3333 оборота. На клипа видимо е така. 

 

Какво смяташ, че не е наред в показанието на оборотомера? Видимо се движи съвсем линейно спрямо отчетената скорост. Според мен отичта нормално. 

 

Сега трябва и някой с този модел кола и двигател да каже при него какво показва. На практика няма значение с какви гуми си, защото сензорите отчитат колко оборота е направил коляновият вал (за оборотомера) и на входа на диференциала. Между двата сензора всичко е твърдо свързано през скоростната кутия.

 

В крайна сметка те притеснява това, че има разлика между навигация и уреди на таблото или това, че може би имаш проблем с отчитането?

Да. Това ме притеснява. Щом казваш, че оборотомера е добре няма да го пипам. Ще мисля как да наглася скоростомера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да заявя твърдо дали е добре, защото не съм виждал такава кола и не знам кой двигател е, съответно - не знам при какви обороти на коя предавка какво трябва да показва. Може постоянно да ти отчита по-високи обороти, линейно или нелинейно (логаритмично). По клипа единствено мога да преценя, че всичко работи правилно, защото колкото пъти се променя скоростта, толкова пъти се променят и оборотите. Което не гарантира 100 %, че всичко е наред. 

 

Ако решиш да промениш нещо чрез физическо премстване на стрелките (каквито съвети имаше), виж какво ще се получи, като приемем този клип за отправна точка:

 

* сега: скорост 48, обороти 2000; скорост 60, обороти 2500; скорост 80, обороти 3333. Съотношението 48/60 (80%) е равно на 2000 / 2500 (80%);  60/80 (75 %) е равно на 2500 / 3333 (75 %) и т. н. Т.е. които и две стойности за обороти да избереш и ги съпоставиш, ще видиш че отношението между съответните им скорости е същото (както трябва да е във всеки автомобил в общи линии).

 

Решаваш обаче да отместиш стрелката за скоростта така че да ти показва вместо 60 -> 50, както е на навигацията. Това са -10 км/ч

 

* после: ще ти показва 38 при 2000 об.; 50 при 2500 и 70 при 3333. Като съпоставиш скоростите и оборотите, 38/50 (76 %) не е равно на 2000 / 2500 (80%); 50 / 70 (71%) не е равно на 2000 / 3333 (60 %) и т. н. Т.е. каквито и стойности на оборотите да избереш и да съпоставиш, ще видиш, че отношението на съответните им скорости е различно. Това е признак за проблем. Затова ти казах да снимаш клипове на различни предавки и разлини скорости, за да се види съвсем точно дали съотношението обороти и скорост е еднакво или е променливо. Трябва да е еднакво. В твоя случай, на 3-та предавка, на всеки 1000 оборота съответстват 24 км/ч скорост. При 5000 на 3-та ще се движиш с около 120 км/ч по табло (може би малко отгоре, + 5 км/ч, заради съображенията за сигурност, отбелязани по-горе.)

 

 

Сега гледах и клипа на 5-та - съвсме нормално - 60 км/ч си на 1600 оборота, 90 км/ч (60 х 1.5) си на 2400 оборота (1600 х 1.5). За мен всичко изглежда наред. Промените са линейни. 

 

Кажи също и точно с кой двигател е колата, както и точния размер гуми, с които е в момента. Ако сложиш 1 размер по-малки гуми по някой от показателите за ширина и височина, както и ако са с по-малко от половината грайфер, само от това може да имаш отклонение от близо 5 км/ч. Към това като добавиш и 10 % стандартно отклонение нагоре, ето ти 10 км разлика между табло и навигация. 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на някой с hrv 124к.с му се занимава нека качи една снимка на таблото при скорост 100км ,за да видя оборотомера колко показва. Предварително благодаря!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

Не мога да заявя твърдо дали е добре, защото не съм виждал такава кола и не знам кой двигател е, съответно - не знам при какви обороти на коя предавка какво трябва да показва. Може постоянно да ти отчита по-високи обороти, линейно или нелинейно (логаритмично). По клипа единствено мога да преценя, че всичко работи правилно, защото колкото пъти се променя скоростта, толкова пъти се променят и оборотите. Което не гарантира 100 %, че всичко е наред. 

 

Ако решиш да промениш нещо чрез физическо премстване на стрелките (каквито съвети имаше), виж какво ще се получи, като приемем този клип за отправна точка:

 

* сега: скорост 48, обороти 2000; скорост 60, обороти 2500; скорост 80, обороти 3333. Съотношението 48/60 (80%) е равно на 2000 / 2500 (80%);  60/80 (75 %) е равно на 2500 / 3333 (75 %) и т. н. Т.е. които и две стойности за обороти да избереш и ги съпоставиш, ще видиш че отношението между съответните им скорости е същото (както трябва да е във всеки автомобил в общи линии).

 

Решаваш обаче да отместиш стрелката за скоростта така че да ти показва вместо 60 -> 50, както е на навигацията. Това са -10 км/ч

 

* после: ще ти показва 38 при 2000 об.; 50 при 2500 и 70 при 3333. Като съпоставиш скоростите и оборотите, 38/50 (76 %) не е равно на 2000 / 2500 (80%); 50 / 70 (71%) не е равно на 2000 / 3333 (60 %) и т. н. Т.е. каквито и стойности на оборотите да избереш и да съпоставиш, ще видиш, че отношението на съответните им скорости е различно. Това е признак за проблем. Затова ти казах да снимаш клипове на различни предавки и разлини скорости, за да се види съвсем точно дали съотношението обороти и скорост е еднакво или е променливо. Трябва да е еднакво. В твоя случай, на 3-та предавка, на всеки 1000 оборота съответстват 24 км/ч скорост. При 5000 на 3-та ще се движиш с около 120 км/ч по табло (може би малко отгоре, + 5 км/ч, заради съображенията за сигурност, отбелязани по-горе.)

 

 

Сега гледах и клипа на 5-та - съвсме нормално - 60 км/ч си на 1600 оборота, 90 км/ч (60 х 1.5) си на 2400 оборота (1600 х 1.5). За мен всичко изглежда наред. Промените са линейни. 

 

Кажи също и точно с кой двигател е колата, както и точния размер гуми, с които е в момента. Ако сложиш 1 размер по-малки гуми по някой от показателите за ширина и височина, както и ако са с по-малко от половината грайфер, само от това може да имаш отклонение от близо 5 км/ч. Към това като добавиш и 10 % стандартно отклонение нагоре, ето ти 10 км разлика между табло и навигация. 

Тук се вижда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да гледаме тук? Тази кола очевадно е с много по-слаб двигател от 124 к.с. Сигурно е около 100 к.с., щом на втора подминава 4000 об. за да се движи с 60 км/ч. Само виж колко голяма разлика има при 80 км/ч на трета - ти си на 3300, той е на 4000 без малко. 

 

Иначе според твоя клип, 5-та предавка и движение 100 км/ч ще отговарят на малко над 2600 об./мин., изглежда нормално за двигател с такава мощност в такова купе. Сега остава някой да го потвърди. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имате достъп до този сайт, тук има предавателни числа и всякакви характеристики на различни модели:

 

https://www.automobile-catalog.com/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко. Преди го ползвах много, но от един момент натам ми спря достъпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 124кс 4х4, сега гледах на 5та при 80км е 2500 оборота, 100 на 3100-3200, 110 на 3500,120 малко под 4000. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, galin_k написа:

Аз съм с 124кс 4х4, сега гледах на 5та при 80км е 2500 оборота, 100 на 3100-3200, 110 на 3500,120 малко под 4000. 

Съвсем линейно изглежда. 

 

Ето и при мен как е, само със забележката, че нито колата е същата, нито двигателят, но се вижда как изменението е линейно:

 

На трета предавка:

 

40 и 1400: IMG_20191229_131832.thumb.jpg.3cff9b6fe2e9c281d1ceb4b8f88524df.jpg

60 и 2100: IMG_20191229_131735.thumb.jpg.96836d82b670bcd528b54f351c0e2820.jpg

80 и 2800: IMG_20191229_131706.thumb.jpg.64a3b8740cf157000489c043a1744e07.jpg

 

Вижда се, че на всеки 10 км/ч изменение на скоростта, оборотите се изменят с 350, съответно 20 и 700.

 

-----------------------------------------------------------

 

На пета:

 

60 и около 1250: IMG_20191229_131335.thumb.jpg.05839fd5ccd44832f4930f09cc367fae.jpg

70 и около 1450-1500 (~1475): IMG_20191229_131409.thumb.jpg.e1a99f66c0bff65c19cf8d99b38cd9cd.jpg

80 и около 1700: IMG_20191229_131459.thumb.jpg.0c9e7adb553e9b9ec274176330f09d1d.jpg

90 и малко над 1900: IMG_20191229_131620.thumb.jpg.6591d8e7ee1b2e76e3d2f04f83c44511.jpg

 

Тук се вижда, че на всеки 10 км/ч оборотите се изменят с малко над 200 (около 220).

 

-------------

При движение точно с 50 км/ч по табло, GPS данните показват 47 км/ч. Гумите са оригиналния размер 205/55/16, грайфер над 7 мм, почти нови, карани са 4 месеца и около 3000-3500 км от нови. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@gitzev, колега, дай една хубава снимка на таблото при работещ двигател и неподвижна кола. Определено нещо не е наред при теб, сега гледах пак клипа на 5-а предавка и на пръв поглед изглежда нормално, но внимателно вглеждане показва това:

 

- при 60 км/ч си на около 1650-1700, това прави по около 280 об за всеки 10 км скорост. При 70 трябва да си на около 1950, при 80 трябва да си на около 2200, при 90 - на около 2500. Видимо не е така, а щом вече си го засякъл и по GPS - има нещо нередно в отчитането на скоростта. 

 

Ако имаш лесен достъп до сензора за отчитане на скоростта, провери дали е оригинален и дали отговаря на модела за тази кола. Ако там всичко е наред, възможно е по някаква причина стрелката да е вадена и после да не е поставена правилно. Така вече има смисъл да се занимаваш и да я наместваш наново. В помощ ще ти е ако направиш клипче или снимки на показанията на оборотомера и скоростомера на 5-а предавка и точно 1500 оборота, точно 2000, точно 2500, точно 3000, точно 3500... колкото можеш повече, но все пак - да е безопасно за теб и за останалите. Така ще видиш в голям диапазон изместването линейно ли е или не. 

 

Успех ти желая, няма как да помогна повече. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелките са вадени за това има изменение. Днес си играх и уж ги нагласих. Утре на магистралата ще видя как са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой знае,как да се постави стрелката за да мери точно ще съм благодарен да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След ходене по мъките и написване успях да наглася скоростомера да мери с 2км разлика. По навигация 58 по скороатомер 60 и така по цялата скала. Не махайте стрелките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 км разлика звучи перфектно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се. Весело посрещане на новата 2020 и дълги безаварийни километри с харвитата ни!!!!!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...