Jump to content
Nasko78

Проблем след смяна на съединител!

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Колата е Хонда ЦРВ 2007г- 2.2 /140кс-дизел/.

Проблемът е следния, след смяна на съединителя същия отделя много отдолу и трудно се включват предавките! Върнах я на майстора и същия каза, че вероятно е помпа. Смени отново спирачната течност, изтече доста мътна и същия каза, че и след смяната на съединителя е била същата, и трудно е обезвъздушил системата. След като смени отново течността педала се оправи и по лесно се включваха скоростите. Днес отново същото положение, педала зацепва почти отдолу и трудно включвам скоростите, също така установих, че това се получава като карам колата по надолнище повече километри. Преди да сменя съединителя включваше много лесно предавките, но по някога пак по надолнище при натиск на педала и отпускане се връщаше до половината и трябваше да му помогна да се върне, но се  превключваха скоростите.

Според вас от помпите ли е и от коя /долна или горна/ как да разбера и от къде да закупя, че съм нов Хондаджия! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е като караш по надолнище, значи ако има въздух, той ще се качва в горната помпа. Започни с ремонтен комплект на горна помпа или я смени цялата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като кара на равно, сигурно въздуха слиза в долната помпа:).

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за някоя от помпите. Сменял съм долна помпа на сивик. Ако е тя е по-евтина направо слагай нова. Въпрос на време е да те остави на пътя. Нещо подобно беше като симптоми. Едва я закарх до сервиза. Ако е горна може да помислиш за ремонтен комплект, ако има за црв 3 или втора употреба защото горната е скъпичка.

Засега може да се наведеш под таблото да видиш дали има омасляване около педала на съединителя. Ако има омазняване или наслоявания на боклуци, значи тя е. 

Но майстора да си каже думата все пак, какво е това вероятно е помпа. Има си начини за установяване на проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем с друга марка кола, педала отделя в дъното и трудно влизат скоростите. Казаха ми,че е от горна помпа но няма теч. Можеш да бробваш да помпаш педала на съединителя няколко пъти и след това скоростите влизат по лесно, поне при мен става. Но това е временно решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За проблема със задържането на педала, най-вероятно е от някоя от помпите. Има ли загуба на течност?

 

Относно трудното превключване/влизане на скоростите, не мисля че помпа е причината. Както сам казваш, проблема със задържането на педала си го имал и преди, но скоростите са се превключвали лесно. Аз залагам на съединителя или монтажа. Някои допълнителни въпроси, които биха дали насока: 

  1. Какъв съединител са ти сложили (марка)? Exedy? ....или друг, "не-саморегулиращ се (ако има такива освен Exedy)? 
  2. Всички скорости ли се превключват/влизат трудно? Или 1-ва и задна - най трудно, 2-ра една идея по-лесно, горните - още по-лесно (но не както трябва да е / както са били преди)? 
  3. Пробвал ли си да ги превключваш на място, при изгасен двигател? Ако да - нормално ли влизат, както си е било преди? Има ли осезаема разлика при същия тест - на място, но при работещ двигател
  4. Обърнал ли си внимание дали в движение, скоростите влизат по-лесно, отколкото като ги превключваш на място при работещ двигател
  5. Забелязал ли си дали проблема "изчезва" от време на време? (Например,  след по-продължителен престой (да кажем след една нощ) - проблема да изезва, след като покараш известно време да се появи пак... или след като си карал известно време, да кажем като спреш на светофар и при тръгване влизат (сравнително) лесно, след 1-2 светофара - пак мъка, по някое време пак по-лесно... )
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сменяй горна помпа и ще си решиш проблема. Имаш счупени пружини вътре в нея. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎18‎.‎12‎.‎2019‎ г. at 18:37, Bizzito написа:

И аз съм за някоя от помпите. Сменял съм долна помпа на сивик. Ако е тя е по-евтина направо слагай нова. Въпрос на време е да те остави на пътя. Нещо подобно беше като симптоми. Едва я закарх до сервиза. Ако е горна може да помислиш за ремонтен комплект, ако има за црв 3 или втора употреба защото горната е скъпичка.

Засега може да се наведеш под таблото да видиш дали има омасляване около педала на съединителя. Ако има омазняване или наслоявания на боклуци, значи тя е. 

Но майстора да си каже думата все пак, какво е това вероятно е помпа. Има си начини за установяване на проблема.

Благодаря за проявения интерес! Майстора  е сигурен, че е горна помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎18‎.‎12‎.‎2019‎ г. at 19:59, cstms написа:

Имам същия проблем с друга марка кола, педала отделя в дъното и трудно влизат скоростите. Казаха ми,че е от горна помпа но няма теч. Можеш да бробваш да помпаш педала на съединителя няколко пъти и след това скоростите влизат по лесно, поне при мен става. Но това е временно решение.

Благодаря за проявения интерес!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎19‎.‎12‎.‎2019‎ г. at 8:47, mitaka_t написа:

За проблема със задържането на педала, най-вероятно е от някоя от помпите. Има ли загуба на течност?

 

Относно трудното превключване/влизане на скоростите, не мисля че помпа е причината. Както сам казваш, проблема със задържането на педала си го имал и преди, но скоростите са се превключвали лесно. Аз залагам на съединителя или монтажа. Някои допълнителни въпроси, които биха дали насока: 

  1. Какъв съединител са ти сложили (марка)? Exedy? ....или друг, "не-саморегулиращ се (ако има такива освен Exedy)? 
  2. Всички скорости ли се превключват/влизат трудно? Или 1-ва и задна - най трудно, 2-ра една идея по-лесно, горните - още по-лесно (но не както трябва да е / както са били преди)? 
  3. Пробвал ли си да ги превключваш на място, при изгасен двигател? Ако да - нормално ли влизат, както си е било преди? Има ли осезаема разлика при същия тест - на място, но при работещ двигател
  4. Обърнал ли си внимание дали в движение, скоростите влизат по-лесно, отколкото като ги превключваш на място при работещ двигател
  5. Забелязал ли си дали проблема "изчезва" от време на време? (Например,  след по-продължителен престой (да кажем след една нощ) - проблема да изезва, след като покараш известно време да се появи пак... или след като си карал известно време, да кажем като спреш на светофар и при тръгване влизат (сравнително) лесно, след 1-2 светофара - пак мъка, по някое време пак по-лесно... )

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря колега за отделеното време и за въпросите които си задал! 

1. Съединителя е ЛЮК не знам дали е саморегулиращ.

2.Когато влизат трудно, всичките са така може би първа и задна една идея по трудно, понякога едвам вкарвам първа, трябва да напомпя няколко пъти. А когато си решат влизат супер без да запъват. Забелязал съм, че когато не влизат има доста голям свободен ход на педала/ до средата много мек, след това нормален и отделя почти най долу/

3.4.Когато не влизат и при изключен двигател и при работещ запъват.

5.Когато колата престой малко време може би понякога една идея по лесно се включват, но като натисна и усетя празния ход на съединителя знам, че ще запъне. Интересно, че по някога, по-време на движение се оправят и влизат супер/ но като го няма празния ход на съединителя/.

Според майстора на 100% е горната помпа на съединителя

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На ‎19‎.‎12‎.‎2019‎ г. at 21:03, Rafaelo написа:

Колега сменяй горна помпа и ще си решиш проблема. Имаш счупени пружини вътре в нея. 

Благодаря колега, ще я сменям след празниците не може така да се кара!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Да извадя темата от нафталина, че имам сходен проблем със съединителя!

Сменен е с нов/пълен комплект/, сменена спирачна течност, но...! 

След смяната на съединителя- зацепва доста по-ниско долу/не знам дали е нормално/. Случва ми се за втори път, след като колата е престояла една вечер да е голям свободния ход и да не мога да включа на скорост /изпробвах всичките скорости на запален мотор/. След няколкократно напомпване успях да включа втора предавка много трудно, а след нея първа/много трудно/. Обезвъздушавах системата два пъти, но странното е че изпомпаното количество не се компенсира от течноста от казанчето! Стои си на макс и педала потъва, след което трябва да го връщаш принудително! Наложи се да обезвъздушавам под налягане/ пускам през казанчето малко налягане от компресор и така се обезвъздуши на самотек! Това нормално ли е? Съмнявам се в горна помпа! Тук идва и интересното.... ,след като поразходя автомобила да позагрее и всичко си идва на мястото/ имам си нормално работещ съединител! Работи нормално няколко седмици и днес отново същия проблем. Течове няма никакви. Някой ако има мнение по проблема да помага. Благодаря!

П.П. 

Съединителя е коплект на LUK/маховик+притискател+феродов+аксиален лагер/ 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато след ремонт се появи проблем е редно "майстора" да си отстрани проблема или да ти върне парите. Така като го описваш ми мяза на запушено маркуче от разширителния съд .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Помпите са офлайн . Не е проблема в майстора . При износен съединител буталата на помпите работят в една позиция, като се смени тя се променя , другото е че при износен и дълго каране с такъв натоварването на помпа/бутало е в пъти по голяма и това е резултата.

Редактирано от fenabg
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че горната помпа си е за смяна или и двете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя е надали ще може някой да отгатне. Аз бих сменил и двете 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марка за помпите да препоръчаш? Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хертбус, трв , нисин.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко с закъснение, но да напиша резултата какъв е! Оказа се счупена пружина на помпата! Подмяна с нова помпа /марка TRW/ и всичко си дойде на мястото! В този ред на мисли: На някой колега ако му се намира някоя стара помпа/излязла от строя/ да се опитам да поправя оригиналната- да пише!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...