Jump to content
Krasimir_r_s

Гори масло / трака студена :(

Recommended Posts

Здравейте,

 

Тъкмо да се зарадвам на "новата" кола, вече с газ (там друга бира), търся навигация (моята е без) и 1500-2000 км след смяна на масло хоп - светна жълтата масльонка 😰. Бранко прати 1л масло и долях около 300 мл. И взех да си я проверявам и си доливам по 100-тина/150 мл на ... не съм ги мерил точно ама около 300-400 км. 

И след време взе да се чува едно тракане на студен двигател. Като загрее няма проблем, ама като загрее както трябва. 

 

И сега малко се сговнясват нещата. 

И нищо не ми се бара по колата вече. 😭😭

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче трябва да вземеш бързо решение--разкарваш колата ( някой те е изпързалял)  или ще я правиш ( колко ще налееш и имаш ли толкова средства?)... 😟

Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, и тя душа има. Дай да разберем какво и е и да се види какво може да се направи.

Те хипотезите са ясни, но някак много изведнъж (за тоя кратък междинен пробег).

А може и някоя дреболия да е - не оставяй така нещата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, не си прави изводи без дадена диагноза от специалист.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си от София - има къде да я закараш. Я при Слави, я в Юби-Ко, може и в Бултрако, а и Фена не ти е далече.

Ще изстине, ще я преслушат и поне диагноза ще има.

Много зависи къде и как трака. Предварителни изводи и песимизъм са потискащи - кола е - прави се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я купувах минах през бултрако - всичко е 6. И смятам да ги заобикалям вече. 

Като дойде сметката ще драсна 2 реда.  

 

И си е вярно де - кола е, прави се. Само тия пусти пари бъркат работата :)):):

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какъв вискозитет караш че ми е интересно? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Банално ама сигурен ли си, че мериш правилно маслото? Още едно банално ама на Сивик 8 с R18 двигател датчика за маслото се сговнясва и почва да свети жълтия аладин чат-пат без причина. Подозирам, че R20 е със същия датчик. Прегледай тези неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ай, лъч светлина :) 

Другата седмица съм в юбико, да видим. Днес на студено малко трудно запали и пак светна "аладин" :( 

 

Преди да я взема е използвано само 5/40 кастрол магнатек. Това по сервизна книжка, колко е вярно ... 

Аз го смених с 0/20 от Маркони. 

 

Маслото първоначално го мерих на студен двигател на паркинга на работа или в някой магазин/мол. 

После започнах по книжка - топъл двигател, изчаквам около 3 мин и меря. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дръж маслото малко под максимума и гледай дали ще светне жълтата лампа. Ако го прави а маслото е в норми сигурно датчика се е скапал.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва тракане на студено дали не е от разхлабени клапани, щом спира след като загрее хубаво. 

Според мен е добре да ги провериш и също така едно око и на веригата може да се хвърли, за да си сигурен и да си караш колата спокойно.

Тоя двигател не знам на колко километра е, но ако е не е каран душманската и му е сменавано редовно маслото с качествено би трябвало да нямаш сериозни проблеми с него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бранко му е слагал газова. Няма как да го пусне, без да е видял клапаните, а освен тях оглежда и много други неща.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ги е пипал, може да ги е оставил по-хлабави заради газта, все пак прави впечатление, че тракането се е появило след това. 

Аз само не разбрах при кое масло се е появило тракането и харча, ако е при 0в20, то значи колата вече не е за толко тънко масло. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е втората кола, която карам при Бранко и ме съмнява да е изпунал нещо. Още повече както каза, той поглежда и маса други неща. 

Харча е с 0/20. А тракането го чух осезаемо малко след смяната на маслото. Но и го смених малко пък преди да сложа ГИ ... Та не знам кое е причината :) 

 

Аз лично ще се изненадам да тракат клапани, ама знае ли се. 

 

Колата я взех от бавария ауро (не вносителя на бмв, ауто бавария). Уж е купена от Германия на 5 г и последните 7 е карана в БГ от един лекар във ВМА. Потвърди се и от документацията и ако е вярна са въртени около 20 000 км/година.

Лично с човека не съм се виждал. За сега ... 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно да е комбинация от двете, тънко масло и по-хлабави клапани. Сложи 5в30 следващия път и нищо не пречи да му звънеш на този, който ти е слагал газта и да обсъдиш проблема с него, щом се е появил след неговата интервенция. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В другата ти тема  си казал че Бранко  и видял и изчистил грешка показваща датчик масло.

Датчика сменен ли е или грешката  е изчистена само.

Датчика ако е сменен оригинален ли е.

И моята газова е слагана при него и клапани регулирани но всичко е Ок. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кола не е за 0в20 еле пък в бг. 

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаи 5w30 или 5w40 и виж няма ли да спре.Пробваи с Мотул

Редактирано от todor88

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, fenabg написа:

Тая кола не е за 0в20 еле пък в бг. 

Ванка, ако е нова, за R18-ската си й дават точно 0W20.

Но в случая не е нова за съжаление... Нещата намирисват на масени сегменти... А и веригата също ще се обажда, при 0W20, след толкова хил. км.

R18-ската много добре работи с 0W30 и 5W30 по ACEA A5, но в случая не е сигурно, че ще помогне много такова масло.

Не пречи да се пробва все пак...

 

Преди 1 час, todor88 написа:

Слагаи 5w30 или 5w40 и виж няма ли да спре.Пробваи с Мотул

Съжалаявам, но 5W40 - в никакъв случай! Няма нужда да "задръства" мотора.

Ако иска да уплътни - най-много до 5W30 по ACEA A3 или C3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани не случайно  казах Бг, колегата не си я е купил нова а на Х километра. Изключвам 40 освен 0в40, а и не е като да не съм имал дилеми какво да сложа на Р серия. Тоя мотор просто си иска 0/30 5/30. А между другото ми е любим от по новите такива. 

Lube0 го харесват много. 

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, fenabg написа:

 

Това се казва изневяра към к_серията. Не ти е за първи път Фен. 😋

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, vespa написа:

Това се казва изневяра към к_серията. Не ти е за първи път Фен. 😋

Не те разбрах какво имаш в предвид и защо намеси ка серия като разисквания сивик в R18. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, todor88 написа:

Слагаи 5w30 или 5w40 и виж няма ли да спре.Пробваи с Мотул

 

Аз проблеми с маслата все имах, докато не започнах да използвам Алпин. Това на три коли вече! Мотул, Мобил, Кастрол......ами не стават. Сега караме два дизела с Алпин и всичко е супер. В този форум, май съм първият, който ползва това масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо се коментира R18 като тук е R20? Не, че има голяма разлика, но все пак...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В подписа на Krasimir_r_s

е  R18A2...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и на K20Z4 в таблицата в този форум пише 0/30 но никой не кара с такъв вискозитет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колегата пуснал темата трябва да внесе яснота дали е объркал раздела ,и за коя кола пита тук.

Отговора му в тази тема не става въпрос за Сивика 1,8,казал го и в последния пост.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.12.2019 г. at 13:19, fenabg написа:

Тая кола не е за 0в20 еле пък в бг. 

@fenabg Привет,

Бих искал да използвам случая и да те помоля за мнение.

Загледал съм се в една Хонда с двигател R20A9 .

Притеснява ме ,че колата е гаранционно е обслужвана до сега в официален Хонда дилър в Германия с масло MOTUL EXPERT S 10w40 technosynthese.

След четене на всички теми за масла във форума и нета оставам с впечатление,че би трябвало да е 0w20 или 5w40 за тоя двигател.

До колко това е проблем според теб?

Благодаря предварително за отговора.

Редактирано от AzSum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юбико - обтегач за ремък (е записах за кой ремък :|) И от него така тракало. Колата беше загряла обаче и преди да я видят стоя 10-тина мин само. Та почти не се чуваше. А и малко ме претупаха, не съм очарован. 

 

За разхода на масло - всички двигатели горели масло, сипвай и карай, най-много смени с 5/30 или 5/40. При положение че карам предимно с бебето и далеч не спортно, най-обичам такива отговори :) 

 

Освен обтегач комплект, който не разбрах какъв точно комплект трябва да се смени - няколко части, заедно с ремък ..., смени всички масла и маслени филтри, смени свещи ... и 1 400 лв. :tooth:

 

Сега че чакам Слави да я погледне. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говори и с Бранко. Знам че ти е далече, но нали познава колата ти в частнос, а и модела като цяло, и достатъчно добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно доста хора  ти задават въпроси,моите  са два а ти не отговаряш.

Накря ще ни кажеш ли за кой двигател  и коя кола са тея проблеми.

Сложил си снимка нa CRV в подписа ти друго. 

Сменен ли е датчика на маслото от който свети лампата.

Нищо  лично но се опитваме да помогнем,докато както виждаш другите ще ти сменят полвиния двигател вместо една ролка. 

Ето тук има хубаво  ръководство  с схеми

https://omanual.ru/Honda/

 

Тук по винаги номер  можеш да видиш също схема на ремъци те и какви ролки имаш и цена по ОЕМ номер и заместители.

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

 

Сега ще има нова поръчка за ОЕМ части можеш да вземеш оригинална ролка на супер цена и други части.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука става все по забавно .

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах да обновя профила, колата е Хонда ЦРВ 2007, 2.0 бензин. Двигателят е R20A. Датчикът за маслото не е сменян. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тъй, шумът се оказа от пистов ремък с обтегач. След смяна е доооста по-добре, изчезна тропане, тракане, сега си мърка. за сега поне :) 

Относно маслото вероятно са маслени сегменти. Проверили са компресия, свещи и още нещо, всичко е нормално (нямам повече детайли, но смятам да се доверя за сега). Смених маслото и ако продължава да гори, смяна на сегменти ама отива към 1000 лв ремонта 😢

 

За първи път съм в сервиза, и пичовете оправиха колата в раммките на деня + комп диагностика, смяна на масло, преглед ходова част, смениха 2 крушки ... та като цяло съм доволен. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво сложи сега  като  марка и вискозитет. 

Смени няколко масла  като не надхвърля 8-9 хил км  пробег. 

Може да се поизчисти мотора и да намериш оптимално  масло.Харча няма да спре  важно е да  го намалиш  ,и сам да прецениш заслужава ли ремонт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, Krasimir_r_s написа:

И тъй, шумът се оказа от пистов ремък с обтегач.

Браво на теб. Другият път (дано да няма де) ще знаеш че между трополене и тракане има разлика. Тоя обтегач се скапва от 2 неща - лагера, който почва да задържа полекичка при корозия и пружината на обтегача (която товари) и тя омеква от вибрациите. Проверката е лесна: На угасен мотор дърпаш силно ремъка към теб (в колата ти е само 1 и няма нужда да помниш кой е) Обтегача поддава и ремъка се мръдва към теб. Като го пуснеш, обтегача го връща в изходна позиция. Ако не го направи - значи пружината е "пътник" и обтегача ще тропа, танцувайки около белега си (има 1 триъгълниче и маркер на блока). Лагер се сменя, но с пружината почти никой не се занимава, та най-лесно е нов обтегач.

Обтегача няма общо със състоянието на мотора и маслото му (просто е било съвпадение), но зимата и влагата явно са "помогнали" на лагера му.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Krasimir_r_s написа:

Относно маслото вероятно са маслени сегменти. Проверили са компресия, свещи и още нещо, всичко е нормално (нямам повече детайли, но смятам да се доверя за сега). Смених маслото и ако продължава да гори, смяна на сегменти ама отива към 1000 лв ремонта 😢

 

Няма да се плашиш. 1000 лева за тая кола са нищо. Виж моите теми и ще се успокоиш ;) 

 

Както казва един колега, спестените пари са спестени удоволствия. 

Искай второ, даже трето мнение за горенето на маслото. Истината е някъде там и ще трябва сам да я намериш, не разчитай на чужди мнения.

Моя съвет е да не отлагаш този ремонт ако смяташ да си караш колата.

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...