Jump to content
Cap_Slow

Бонус-малус анкета и дискусия

Бонус-малус анкета и дискусия   

25 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Обсъжданията за бонус малус-а отминаха отдавна, аз за съжаление не можах да присъствам. Сега покрай ситуацията с коронавируса или не правят нищо или ще опитат тихо мълком да въведат нещо. Трудно ми е да преценя, но от гореща тема се превърна в нещо тотално забравено - над 3 месеца няма нито една новина в интернет за решенията, които са взели (ако има такива).

 

Колкото до едно от нещата, които бях споменал като още една "анти-джигит" мярка, вече се работи по нея, макар и с бавни темпове - https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/infrastructure/2020/03/07/4037715_kamerite_na_tol_sistemata_shte_slediat_i_za_previshena/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Хм, а бе, те ни сготвиха тихомълком ти за някакъв си бонус-малус се притесняваш. Стоиш ли си в къщи?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бонус-малуса май вече е факт, явно доста хора подновяват ГО януари и масово се съобщава за 30-50лв по-ниски застраховки. 

 

Разбира се, хора с фишове за скорост и такива с птп през 2020та са със силно завишени, някои ГО им е скочила двойно. Ще е интересно и тук колеги да споделят, аз ще подновявам чак Юли. 

Редактирано от Cap_Slow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица подновявах моята, но не съм гледал общата стойност. 68лв взеха за първа 3-месечна вноска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах се да намеря някакъв нормативен документ за бонус-малус, но ми излиза само проект.

 https://www.fsc.bg/bg/normativna-uredba/obshtestveni-konsultatsii/bonus-malus-2019/

Вече не ми се вярва, че някога ще има такова нещо. Най-малко преди изборите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, миналата година -219лв. Сега на 24.11.2020 е новата -187лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току-що говорих със СДИ и отрекоха да е влязла в сила тази сурвиска. 

А и това 24.11.2020 как точно го виждаш като 'сега' ? 

На друго се дължи. 

Примерно https://www.dnes.bg/stranata/2020/12/07/pandemiiata-svali-cenata-na-grajdanskata-otgovornost.472379

+ засилената конкуренция. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам на какво се дължи, но е факт- от 1986 г за първи път плащам по малко от преходната година.

На линка от Днес.бг който си дал под заглавието е посочено -

Средно застраховката е по-евтина в 10%, но за някои водачи е повече.

Какво значи тогава - но за някои водачи е по вече.

 

 

пп Ако са намалили застраховката заради пандемията трябва на всички да е по малка.




 


 

Редактирано от Nic 59

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с какво ще се оправдае двойната гражданска на човек, който е имал птп? В миналото вдигали ли са ГО ако си имал птп по твоя вина и пробваш ГО при същия застраховател?

Допускам, че може и да го е имало, което е водело до смяна на застраховател, който няма досие за теб, но за щастие не съм участвал в птп и не знам от опит. 

 

Но поскъпване на ГО заради фиш за скорост вече нямам обяснение на какво може да се дължи, ако не на бонус малуса. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде няма информация за подобно нещо, така че не виждам на какво основание да ги обвързвам тези събития с тази система. 

Преди 4-5месеца платих 190лв. застраховка, нямам нарушения, преди това мисля, че беше към 210, и какви изводи трябва да си правя, че бонус-малуса е въведен през задната врата тайничко преди повече от половин години и никой нищо не е чул и разбрал.  

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, толкова ли е трудно за разбиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=99637

 

търсете по ключова дума "малус" 

 

Имам някакво съмнение, че още отдавна може да е било "вкарано", но чак сега да се правят опити за масово имплементиране. Аз помня, че преди питаха и дали съм имал птп по моя вина, като ми правят ГО. Из онлайн калкулаторите също го. имаше. Защо ще го правят, надали щото им е любопитно само. 

 

А застрахователите къде ревяха, че са пред фалит 2019та внезапно да станали такива добри души и да са намалили на всички гражданските, вместо да си запазят печалбата за тях... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гражданска отговорност на Хондата 2018,2019,2020 около 330-350 лв, сега при същия застраховател 2021 пак 300+ лева, защото е гоУемия мотор. При друг застраховател 210лв, е смених отбора. Нямам нарушения, актове и снимки, последният ми фиш е 20лв от 2018. Брокерът който ми е познат, заяви че бонус-малусът все още не е влязъл в действие.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес и аз поднових ГО, същия застраховател, никакви провинения през изминалата година и съответно ме заковаха 45лв повече... Брокера ми каза, че просто били вдигнали цените, а зимата тук сме писали, че хората са плащали дори по-малко от преди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям тезата на ceco_accord, тази система няма да е работеща у нас. Интересно, държавата е абдикирала от разправията финансови отношения причинител/потърпевш, но със законова подкрепа милее за стимулиране на частни финансови компании. Задължителна застраховка, каско, бонус-малус, някой получавал ли е средства при инцидент от двете застраховки, щото аз не. Плащаш двойно, а получаваш от една инстанция. 

Да не забравяме, тези застраховки са върху автомобила. 

Не трябва да се толерират рецивидистите, а да се криминализират тези деяния. 

Примерно, караш с 20+ км над допустимото, 1-2-3 глоби и отиваш за на изпит за нова книжка. Виновник в ПТП - плащаш разходите на ответната страна(автомобил, медицински,др.)

Нямал пари за глобите, обществено полезен труд, докато се изплатиш. Запор на автомобила.

Решения има, воля няма! Никакви системи "грижещи се за народното добруване" няма да дадат дълбоката промяна, от която се нуждаем. Решението е в държавата, не в интересите на заинтересована страна (застрахователи).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Drun написа:

 Виновник в ПТП - плащаш разходите на ответната страна(автомобил, медицински,др.)

Нямал пари за глобите, обществено полезен труд, докато се изплатиш. Запор на автомобила.

 

Затова има застраховка ГО - която покрива щетите при вина в ПТП. Ако няма, тогава бих искал да направиш калкулация колко време обществен труд би полагал, ако поради невнимание (на всеки се случва това, особено на по-уверените и опитни шофьори) удариш порше, някое бентли или пък ферари/ламборджини.

И да, няма как да получиш пари от две инстанции. Ако имаш каско, получаваш от тях, а те изискват средства по ГО от виновния участник в ПТП. Дори и в идеалния свят няма как да ти се плати нещо два пъти :).

 

И Бонус/Малус системата е доста справедлива, защото цената се определя на база поведение на пътя, а не е равна за всички. И ако "рантутник" си направи труда да взаимства особеностите от някоя работеща такава от по-развитите страни, а да не се опитва да открива топлата вода, би сработила по-бързо и по-ефективно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, затова говоря. Защо плащаш 2 пъти тогава? Каското се обезмисля! А не, не е така, от каското ще ти дадат повечко, дори и ламарините ще изправят в доверен сервиз. Е тогава пък защо гражданската е задължителна? Сетих се, два фонда, независими един от друг, като с преференция е точенето от държавният, нали?

Основната ми мисъл бе, че се нуждаем от крути мерки в борбата с престъпниците на пътя.

"Някой си изпреварва в завой, при непрекъсната линия и знак, и се хвърля отгоре ми с превишена скорост при това" - да се радвам, че има гражданска и фалус-манус система ли, или да го оставя гол и бос в съда?

Тук не визирам дребните инциденти в града с ожулените брони. Щото по тази логика, грабвам кой да е "дзвер" за 1000лв и да видим кой е тоя лъскав тарикат дето ще ми вземе предимството!(в същност съм го правил, седи и ме гледа кат пръднал)

Редактирано от Drun

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гражданската е задължителна, понеже така се гарантира, че пострадалия ще получи някакво обещетение, както и нанесените щети на обществена собственост при ПТП ще бъдат покрити. Каското е пожелателно, ако искаш да се покрият допълнителни рискове (кражба), както и щети на автомобила по твоя вина (със или без други пострадали).

Мерки и правила има за движение по пътищата, за съжаление контролът е слаб, или все още има корупция.

 

Идеята за такава система е много добра, всички шофираме по различен начин на пътя и е нормално да има различни вероятности за причиняване на ПТП от отделните водачи. Как обаче ще се измисли алгоритъма, как ще се завишава процента на премията, след колко време ще се изчиства, кои нарушения ще влияят на нейния размер и т.н. е тема на друг разговор и винаги ще има недоволни. Ние да си спазваме правилата и да караме разумно, пък каквато и искат система за "фалус-манус" да въвеждат

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Скрих съдържанието, защото не касае "бонус-малус", а застрахователната система в UK.

 

https://www.moneysupermarket.com/car-insurance/policy-types/

 

Third Party = ГО. Задължителна е. Всяка кола на пътя трябва да е застрахована, задължително.

Third Party, Fire and Theft = ГО + пожар и кражба. Пожелателно е.

Fully Comprehensive = КАСКО. Пожелателно.

 

Всяко следващо ниво покрива предишните.

 

Тънката граница е в това, че в България нещата са разделени. Погледнато отстрани плащаш два пъти застраховка. Един път ГО и после КАСКО.

При мен нещата се случват автоматично. Щом имам Fully Comp, значи имам и Third Party. На практика и аз плащам две неща, но не ме карат да се редя на две опашки. На мен не ми се налага да отида на едното гише да си платя ГО и после на другото гише да си платя КАСКО.

 

п.п. Като прочетох, кво съм написал резко се сетих - когато си с КАСКО и имаш щети причинени от друг, от къде получаваш пари? От ГО, от КАСКО, или и от двете?

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От каското, но ако си на вноски - довнасяш си ги и после чакаш да ти изплатят щетата, а междувременно си плащаш за ремонта на колата - ако е поправимо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата е за Бонус-Малус, някой има ли актуална информация на какъв хал е процедурата по промяна на системата? Линковете по-горе в темата вече не работят, та има ли нова наредба, от кога влиза в сила, или все още тече някакво обсъждане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обсъждането мина есента на 2019та, бонус малус няма. Покрай пандемията не се очаква да се повдигне скоро темата. Има характерното станало почти ежегодно увеличение на ГО, при мен е около 15%.

 

Всичкото това ми го сподели брокерът, който от години се чуди как една работеща система от над 15 години в голяма част от развития свят, тук все не успява да се въведе. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото просто някой не е съгласен на парчето баница, което са му отредили.

Не смятам, че администрацията са толкова ограничени, че не могат да преценят от съществуващите примери (дали е за тази система, тол и каквото и да е друго вече съществуващо по белия свят нещо) кое би работило най-добре, просто се губят между оптималното решение и задоволяване на една камара интереси на трети лица и в повечето случаи се получава нещо хибридно и неработещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен баницата беше разпределена, не случайно преди шума за малуса ударно вдигнаха застраховките през 2019, за да може дори и на най-големия бонус да си, да не вземеш да платиш по-малко от преди...

Иначе единственото, което остана като отворена тема бе как ще се реши казуса със служебните автомобили, които ги карат всеки ден различни хора. Всичко друго беше наредено и наистина вярвам, че паниката с ковид пандемията тежко повлия в тази ситуация и си е било чисто политическо решение временно да се преустановят действията по въвеждането ѝ. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко жалко и нелепо е че вече свикнахме в държавата ако нещо не е вред, то да е в нечия персонална или бюрократична угода.

Вече дори и да е просто от неглижиране или некомпетентност, почти никой не вярва че може да се оправи и има сила която да го промени.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...