Jump to content
tenata_73

Светна лампа

Recommended Posts

Светна тази лампа. Както си карах и светна. Колата е имам от скоро. Търсих в нета, но не намирам такъв символ. Колата е Акорд 8 2.2 idtec

IMG_20191124_143437.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що колега ми каза, че най-вероятно е DPF филтъра за твърди частици и автоматичната му процедура за изчистването му. За пръв път чувам, че има такава процедура. Не знам да я покарам така или утре да търся сервиз.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toзи символ ти казва, че дпф-а е задръстен, а с автоматичната процедура наричана регенерация няма нищо да се постигне, само ще си вкараш гориво в маслото, вече има такъв случай след светването на този символ, така че най-добре сваляне и опит за почистване с машина или отстраняване на дпф-а. 

Сподели как я караш колата, имаш ли дълги преходи или основно в града. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Rakeem написа:

Toзи символ ти казва, че дпф-а е задръстен, а с автоматичната процедура наричана регенерация няма нищо да се постигне, само ще си вкараш гориво в маслото, вече има такъв случай след светването на този символ, така че най-добре сваляне и опит за почистване с машина или отстраняване на дпф-а. 

Сподели как я караш колата, имаш ли дълги преходи или основно в града. 

Последните две седмици я карах основно в града на къси разстояния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно градското каране в последно време е помогнало за запушване на ДПФ-а. Сега дилемата е: Машинно почистване или премахване. Или направо комбинирано - чип тунинг плюс премахване. Мога ли да карам ден два колата така?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко километра е колата, тези филтри трудно изкарват повече от 200к, при основно градско и на 100к могат да се запушат, като се има предвид и горивото, с което се кара и маслото, което се сипва. 

Чисто финансово е най-добре направо да се маха, тъй като не е ясно колко е задръстен и дали почистването няма да е просто отлагане на неизбежното, но ако смяташ да караш колата продължително и филтъра е в състояние, което позволява добро почистване, то това би било разумен избор, тъй като не е ясно как ще се развият директивите относно дизелите в следващите години, възможно е да се стигне до мерки от много по-високи данъци, до спиране от движение на коли без дпф. 

Ако решиш да го махаш трябва много внимателно да си подбереш майстора, колеги казваха, че в Шумен имало майстор, който си вършел много добре работата, нека за Пловдив и окръга да кажат дали има някой добър майстор. 

 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на 250 000 км. Смятам да и се по радвам още 4 - 5 години. Утре ще поразпитам в няколко сервиза. Не знам дали не е опасно да я по карам 2 - 3 дни така. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи му е било време. Карай я, но на ниски обороти. Провери си нивото на маслото, да не е правила опити за регенерация и да е вкарала нафта.

Какво масло й сипваш? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е 5w30. Утре сутрин ще проверя маслото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо марка, спецификация, иначе вискозитетът е подходящ, но зимата може и 0в30. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марката е Тотал, а спецификацията е провериха в сервиза. Беше нещо АСЕА С2. Дано не съм написал някоя глупост. В колата ми го пише, но сега съм с патерици и ограничавам движенията. Утре сутрин първо ще видя нивото и спецификацията. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Maхай го този тотал, за тези пари по-добре сипвай Петро канада сюприм 0в30 или 5в30. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата колегата колкото по бързо махнеш това масло за френски издухани баничарки,и с най-много ментетеа на пазара толкова по добре ще е за колата и няма да се чудиш за светещи лампи.

Този кола заслужава хубаво масло  и филтри малко по-къси смени на същото и ще и се радваш наистина още 4-5год, с тази супер некачествена нафта която е тук наашия пазар.

Имо тема за маслата има и таблица с спецификациите за твоето масло,изполвзай ги и всичко ще е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички. Ще използвам момента и ще си сменя и маслото. След няколко дни като приключи всичко ще пиша какво е станало.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че правилното масло за този двигател, с DPF, трябва да отговаря на ACEA C2. Може и 5W30, може и 0W30.

Друг е въпросът за избор на производител.

Преди всичко, най-важното е маслото да не е менте!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че колегата говори в случай, че си запази дпф-а, ако го махне според мен по-добре да мине на А1В1 за предпочитане 0в30.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, martito написа:

Благодаря на всички. Ще използвам момента и ще си сменя и маслото. След няколко дни като приключи всичко ще пиша какво е станало.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, Rakeem написа:

Предполагам че колегата говори в случай, че си запази дпф-а, ако го махне според мен по-добре да мине на А1В1 за предпочитане 0в30.

Ако го махне може да ползва широка гама масла. Без DPF, най-добре ACEA A5.

Но аз не съм привърженик на такава процедура!

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сега е момента да почетеш малко тази тема по-надолу и да вземеш решението сам.

Съвети и мнения хиляди, капацитети още повече :), кой чул недочул бърза да пише  - чети и решавай!

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Точно преди две седмици и аз минах през тази икона за регенерация на DPF. И решението беше сервиз. Софтуерно се извършва регенерацията. Взеха ми около 90 лева.

Редактирано от inzomnya
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Шумен Гефи е читав и мапва добре.Разбира си от работата и колата няма да ти пуши.Според мен,ако караш предимно градско го махай и си решавай проблема.По-добре няма да става,все по-зле ще става.Успех!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сагата приключи. За съжаление ДПФ-а нямаше как да бъде спасен. Пробвахме регенерация, но колата влезна в авариен режим и така си остана. Не искахме да прекаляваме за да не направим по-голяма беля. Новите ДПФ-и не са за пипане. Попитах за машинно почистване и ми поискаха 300 лв., а и няма гаранция, че след 2-3 месеца няма да стане същото. Затова използвах момента и чип тунинг плюс премахване на ДПФ. И така добавих 38 кончета. Засега всичко е точно. Днес цял ден съм с колата. Пробвах е в града и извън него. А, смених и маслото както ме посъветвахте. Сега съм с Bardahl-XTS 5W30, Спецификации: ACEA A1/B1-12 A5/B5-12 API SL/CF  Между другото преди колата на студено в началото имаше дрезгав звук и после се оправяше. Сега няма такова нещо. Някак по тиха е. Някой ако се интересува от повече подробности може да пише на лични.
 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взел си правилно решение.Ако ми се случи и на мен,ще постъпя по същия начин.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така да споделя и аз за този ДПФ. Акорд 8   2.2 i-DTECK 150к.с. 08.2008г.  Колата я купих в началото на Март 2019г. смяна на всички консумативи с качествени по съвет на хора от форума на които пак благодаря, даже съм пускал теми тука, та след точно 10 000км. светна лампата с " ! " демек филтъра запушен. Та понеже стана точно на 01.01.2020 г. демек аре честито за новата година бях на път и почна дилайлата. Колата в сервизен режим мъкаааа, добавка за отпушване на ДПФ + МаксМоушън дизел до горе и карай там 20мин. с 60км/ч.....после.....натискай я над 3000 обр.  ....псуването нали не го пиша че няма да има букви тука. От тея работи нищо не работи...проверено влезне ли в сервизен решим ЦЪ....не стават. Прибрах се снощи и днес на диагностика, прибирането мъка по магистралата като набере, повече от 145км/ч. не вдига и дано някой не ти убие инерцията, натисках я нарочно защото ме вбеси че се прецака по празниците, та закачаме я пускаме регенерация и ????? кво става горния температурен датчик на ДПФа не работи, долния е ОК. Та всички на които им излезе веднага лампата с " ! " не се мъчете да я регенерирате като мен лудия нали, да си прецакате колата. НЕ СТАВАААА! Принудителна регенерация, филтъра е запушен, защото без тоя датчик колата просто не се е регенерирала сама и край. На въпроса да си сменя ли датчика ааааа.....просто не си го задавайте....не НЕ си го сменяйте. Извода е че като ми продадоха колата, прошляка от който я купих независимо че ми я даде с една книга от фактури за смяна на масла и части през годините от 2008, тоя красив човек е регенерирал колата както направих днес и е нулирал данните за филтъра че е нов, което значи че има точно към 10 000 км. (тя толко и изкара на 10 000км светна) ,колкото ми каза човека днес след като я оправи. Та аз филтър няма да мия, реших че след още около 500км ще сменя маслото (Мотул 5w30 нископепелно ) да мине 10 000 км.  ,преди да го сменя ще махнат филтъра, изолират системата ремапват на 188 к.с. и да ти е.ем аз и Евро 4, по документи от завода се води Евро 5 но нашите маймуни в КАТ нямали заповед да я пишели 5 нали, така ми казаха, демек ще плащаш данъци и толко, вместо 127лв. са 170лв. Тази процедура така я правят че после няма пушене и разни там проблеми с прегледи ...защото нали до сега се търсели коли до Евро 3 а от 2020г ще се търсят и по горни класове.....нали знаете че ние сме в България....тука всичко е направено да ти влиза до сливиците така че като спрат циганите да горят плексигласи, силикони и кво ли не зимата, ще има повече чист въздух.

 

Да ме извинявате ако съм засегнал някой ма още ме държи пътуването с куция кон!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха,не се къхъри и аз точно същият филм преживях преди нова година.На тръгване за Букурещ ми светна и на мен удивителния .По същият начин се опитах да я ръчкам да се продуха,но цъ😁😁.Та така Плевен-Букурещ и обратно в сервизен режим.Няма изпреварване ,полудях😑.След като се прибрах опитахме да пуснем принудителна регенерация ,но пак греда и ще следва ремап.Смятам,че това е по-правилното решение към момента и другата седмица я вкарвам .

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моите премеждия с ДПФ-а съм писал и няма да се повтарям. Крива работа, особено като влезне в авариен режим. И ако си в чужбина става сложно. Интересно ми е защо не са ти писали Евро 5? Как така нямат Заповед? Ако колата си идва с документи за Евро 5 стандарт, не би трябвало да има проблем. Моята е писаха Евро 5 в талона. Само, че е 2009 г. ако това има значение.

Редактирано от martito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, martito написа:

За моите премеждия с ДПФ-а съм писал и няма да се повтарям. Крива работа, особено като влезне в авариен режим. И ако си в чужбина става сложно. Интересно ми е защо не са ти писали Евро 5? Как така нямат Заповед? Ако колата си идва с документи за Евро 5 стандарт, не би трябвало да има проблем. Моята е писаха Евро 5 в талона. Само, че е 2009 г. ако това има значение.

Аз стигнах до шефа на КАТ и той ми каза че докато не му връчат заповед такива коли 2008 няма да ги пише Евро 5 дори и документ от Бултрако да им дам че е Евро 5. Защото хем искат чист въздух хем се ебават с хората....с една дума България, аз искам да не замърсявам но алчните очи на държавния циркаджия не ти дава това право нали трябва да краде ей затова нищо тука никога няма да стане. Моята кола съм я проверил и е Евро 5 но те ми я третират като Акорд 7 нали щото е от първите 2008г. и си мислят че мотора 2.2 150 коня не 140 е Евро 4. Ама те там в КАТ разбират повече от инженерите на Хонда ся как да им кажеш че не са по-вещи. Майната им каквото почукало такова се обадило след още малко колата става  Евро -5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята е писана евро 4,хем е 2010г.От Бултрако взех сертификат,същата работа-евро 4🙄!?Не намирам логика ,на приятел е 2009г. и е евро 5😐

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички. Ще разкажа за моя dpf.... Вие си направете изводите. Не претендирам, че,, разбирам от коли😊Хонда акорд 2.2 I - DTECK 150 кс 2012 година EXECUTIVE. Един месец след закупуването светна лаппата за дпф а... Веднага в Хонда Варна разбира се я карам.... И почва,, чудото,, на незнанието.... Диагностики.... Ще прескоча малко.... Нищо не можаха да направят в сервиза на Хонда!!!! Много бил запушен филтъра и така..... Сваляне на дпф +машинно почистване тук във Варна до метро (няма да правя реклама) След това вкарване принудително в регенерация. Колата се оправи... Вече 6 месеца никакъв проблем. Почнах да я карам повече ИЗВЪНГРАДСКО.Имах възможност да махна дпф без пари..... Всеки си прави избира. Успех 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя лампа светна, тази с удивителния ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно ТЯ с удивителната... Което ми казаха значи много запушен дпф. Когато го тестваха на машината, преди да го почистят показа, че е запушен на 81 процента. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Jackmsc написа:

Точно ТЯ с удивителната... Което ми казаха значи много запушен дпф. Когато го тестваха на машината, преди да го почистят показа, че е запушен на 81 процента. 

Не се занимавай с тея големите разбирачи в представителствата на Хонда из България, там ще ти кажат че колата едва ли не е свършила за да ти опънат парите. Моята, обясних че светна с удивителна и ??? с принудителна регенерация се оправи, по - горе казах защо е запушена и какво ми е решението. Никога не бих си оставил колата в оторизиран сервиз да не съм луд. Там някой да се учи на нея знаем ги тея сервизи и техните подлоги аре мерси. Моята я карам, човека само погледна таблото закачи я и провери всичко и после я пусна и ми обясни какво става и какво да направя и като намери горния температурен датчик че не работи не ми каза давай да го сменяме нали...демек ареее дай ся едни пари ...после като светне пак ...пак да дойдеш и така докато е кола.  За 2 минути каза какво правим, как и защо.....и толко.  Цялата работа която описах горе беше 30 лв.  Намират се още читави хора които заслужават всичките пари които искат за труда си ....даже и с бонус като си доволен. Онея другите рано или късно ще питат къде с.рат гладните!

 

само да допълня....на мой приятел Джипа БМВ Х5 купено чисто ново няма да споменавам представителя.....след 5 години счупи скорости и като отиде да му ги правят там тея къде му я продадоха му казаха 5500лв. .....намери човек който му каза че частите са му 1800лв и той ще му вземе още 250 за труд. Присъствах на свалянето и отварянето на кутията...еее на филтъра пишеше годината когато е купена и той нашия я карал за смяна на масла в скорости ма вътре нали не влизаш и онея писали че сменяли...ма сменяли ми нали......д.довия, масло не сменяно никога а филтъра грозна картина ....а е консуматив нали. Ей ви ги оторизираните сервизи.....ставаш донор и толко....

Редактирано от Untouchable

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Стана ми интересно, кви температурни сензори са избрали от Хонда за DPF-a - Denso или NTK или някой друг, работя в бранша и съм доста запознат със тези сензори отблизо, смисъл знам добре кой кво може :D , само за инфо термистори и платиниеви резистори не мерят достатъчно точно, дрифтят много и отгоре на всичко са аналогови та и диагностика сами не могат да си правят, поради тези причини, по съвременните дизели използват сензори за разликата в температура и в налягането на вход и изход, едното ако не работи другото го коригира и така, от горе на всичко вече се използват термодвойки и от +/-25градуса > +/- 4 градуса точност на 800градуса. 

 

Да не ви плаша със случей в които изхондния издрифтил надолу пак вхдния нагоре, ..... и "differential pressure" сензор като няма става интересно. 

В нашата мила родина DPF-а далеч не е необходим, предвид останалите замърсители за които е споменато по горе в темата :) 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...