Jump to content
Georgi Mihov

Vtec не отваря :(

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преди няколко дни установих ,че поради някаква причина VTEC клапана не отваря ;( - няма тяга и ряз след 5к оборота.

Имам проблеми с халогените( след смяна на едната изгоряла крушка) и двата спряха да светят.

Дали случайно проблема може да е електрически( не стига ток до Vtec-а) и ако не е може ли да се подмени самия VTEC соленоид?

 

 

Благодаря Ви предварително за мненията и съветите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютъра мери налягането преди след клапана и няма вариянт да не светне чека и да не работи, за кой двигател става въпрос.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 minutes ago, Ioan said:

Компютъра мери налягането преди след клапана и няма вариянт да не светне чека и да не работи, за кой двигател става въпрос.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
 

1.6 -110hp -Чека не свети ;(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен Втека ти си работи, но не го усещаш. Включва се не толкова осезаемо на около 3000 оборота.

 

За другото - бушон

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
27 minutes ago, ruil4o said:

Според мен Втека ти си работи, но не го усещаш. Включва се не толкова осезаемо на около 3000 оборота.

 

За другото - бушон

Здравей колега,

като купих колата преди 1 месец VTEC-а го усещах доста особено на 2-ра предавка.( направо ме дърпаше назад към седалката-може и да си внушавам( Butterfly effect :) )

 

П.С. аз мисля,че VTEC се включваше след 4500 оборота ,но не съм 100% сигурен!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е D16V1 (след 2000г ) втекс не е спортния, аз го предпочитам. Пуска се някаде между 2100 и 3000 и не се усеща, почти.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Just now, Ioan said:

Ако е D16V1 (след 2000г ) втекс не е спортния, аз го предпочитам. Пуска се някаде между 2100 и 3000 и не се усеща, почти.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
 

Колата е 2005г Декември и да D16v1 е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пъти си зареждал откакто си я купил и къде какво си сипвал. Да не би в началото да е била с някоя манджа забъркана от джамбазина за по-добро първо впечатление.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
31 minutes ago, Rakeem said:

Колко пъти си зареждал откакто си я купил и къде какво си сипвал. Да не би в началото да е била с някоя манджа забъркана от джамбазина за по-добро първо впечатление.

Бензин от Газпром,Газ от Газпром и Лукоил.Доста често я зареждам,защото доста я карам :)

Ръчкам я на бензик ,когато е!

Редактирано от Georgi Mihov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега D16V1 е икономичен Vtec. Не е турбо и няма как да те залепи за седалката. Vtec-a включва някъде след 3200-3300 оборота и колата става малко по пъргава( както казват англичаните - more responsive). Това при условие , че колата не е карана дълго време само градско, иначе и трябва малко време да се отпуши. Най-лесно можеш да го усетиш на магистрала примерно Пловдив -София, като вземе да катери към тунела с 120-130км. на 5-та. Леко да чукнеш педала на газта и веднага реагира и ускорява, не се мъчи. Също и на извънградско при изпреварване, като върнеш една-две предавки и я вкараш в обороти, реагира по бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 minutes ago, birev said:

Колега D16V1 е икономичен Vtec. Не е турбо и няма как да те залепи за седалката. Vtec-a включва някъде след 3200-3300 оборота и колата става малко по пъргава( както казват англичаните - more responsive). Това при условие , че колата не е карана дълго време само градско, иначе и трябва малко време да се отпуши. Най-лесно можеш да го усетиш на магистрала примерно Пловдив -София, като вземе да катери към тунела с 120-130км. на 5-та. Леко да чукнеш педала на газта и веднага реагира и ускорява, не се мъчи. Също и на извънградско при изпреварване, като върнеш една-две предавки и я вкараш в обороти, реагира по бързо.

Това ,че е D16V1 къде мога да го видя :)

Редактирано от Georgi Mihov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Има метална табелка под капака. В талона също. По номер на рама също може да се провери.

Редактирано от birev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включва около 3000 оборота ,пусни се на трета с 2000 оборота и рязко натисни и задръж така педала и гледай оборотомера ,около 2800-3000 ще усетиш леко придърпване и витека включва и ускорява усезаемо повече .Ти си мерил сигурно напрежението на соленоида като колата не е в движение-тогава не се включва при вдигане на оборотите .Маслото ти нивото му е в нормата предполагам си гледал .Така или иначе светва чека като дойде момента за отваряне на клапана ,пък не заработи поради някаква причина .При подаване на контакт светва ли ти чека за тестване на системите и да угасва след секунди ,преди палене ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, borko 30 said:

Включва около 3000 оборота ,пусни се на трета с 2000 оборота и рязко натисни и задръж така педала и гледай оборотомера ,около 2800-3000 ще усетиш леко придърпване и витека включва и ускорява усезаемо повече .Ти си мерил сигурно напрежението на соленоида като колата не е в движение-тогава не се включва при вдигане на оборотите .Маслото ти нивото му е в нормата предполагам си гледал .Така или иначе светва чека като дойде момента за отваряне на клапана ,пък не заработи поради някаква причина .При подаване на контакт светва ли ти чека за тестване на системите и да угасва след секунди ,преди палене ?

Да светва и угасва след секунди!

Значи всичко е наред и само ми се въртят някакви мишки в главата!

Почистих Vtec-a имаше нагар.Сега колата върви малко по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налей й 100октана и ще завърви още по-добре. Във високите иска силно и стабилно гориво, за да покаже пълния си потенциал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че след почистването върви повече е плацебо ефект ,нищо и няма на колата ,просто това не е спортен модел и толкова си върви ,пък за 100 октановия бензин -само ще си хвърлиш парите на вятъра ,той е за сгъстени мотори ,против преждевременна детонация ,нищо повече .Като си мераклия още ,слагай там по някоя добавка за чистене на нагари и т.н,ама мен да питаш ,сипвай си нормален 95 бенз и си карай колата .Вложи си парите в хубаво масло-там вече не прави компромиси ,и ще върви много безпроблемни километри .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моята като й сипя 100ок. веднага го усещам, не е само при турбинираните, при увеличаване на предварението, което се случва при високи обороти, също се получават детонации, не случайно високооборотни двигатели се препоръчва да се карат високооктаново гориво, в моя случай 'набутвацията' е около 1-2лв. на резервоар, тъй като минавам повече километри, което компенсира по-високата цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На високи обороти кара на твърди аванси, нищо не увеличава. Ако чуе детонация връща аванса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaкакво значи кара на твърди аванси? Значи според теб предварението при 3000-4000-5000-6000-7000 оборота е едно и също. Предполагам знаеш, че колкото по-високи са оборотите, толкова по-кратко време отнема на буталото да стигне от ДМТ до ГМТ, а времето за възпламеняване на горивото е едно и също, за да го компенсира, тоест да даде време на сместа да се възпламени, екуто увеличава аванса, колкото по-високи са оборотите, толкова по-рано пали сместа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е при високи обороти(с пълна газ дето се вика) съм написал. Твоите интерпретации какво значи високи обороти са си за теб. Какъв е аванса при средни обороти и различни натоварвания е обект на друг разговор. При описаният от теб начин на работа на аванса, е гаранция за счупване на масларката.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...