Jump to content
clarion

слаби предни светлини Accord 2.2 i-ctdi

Recommended Posts

Здравейте, колата ми не беше карана лятото около 3-4 месеца и сега като започнах да я карам на есен  забелязах, че предните къси светлини светят много слабо и почти не се вижда пътя когато са пуснати. Когато включа на дълги всичко е ОК и светят силно, но проблема е с късите...едвам мъждукат. Не е от лицето на фара (пластмасите) защото са полирани и не са замъглени или зацапани. Някой имал ли е подобен проблем или да знае от какво може да е причинено това?  😕

 

П.С. Нямам проблем с акумулатор или токове по колата.

Прикачени са снимки на крушките и фаровете след полиране.

 

Благодаря предварително!

 

IMG_7602.JPG

IMG_7603.JPG

IMG_7577.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с други крушки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С други крушки и да има ефект, ще е слаб и...радост за търговците (сменяй наред докато се оправи).

Отвън не се вижда, но са замърсени лупите отвътре. Някъде бях писал, че бърках/чистих колкото може отзад с пръчка с намотан мек парцал и напоен със спирт или подобно...Имаше забележим ефект, но принципно късите са си калпави. Не пречи да опиташ първо чистене, а после други крушки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, JapCar написа:

С други крушки и да има ефект, ще е слаб и...радост за търговците (сменяй наред докато се оправи).

Отвън не се вижда, но са замърсени лупите отвътре. Някъде бях писал, че бърках/чистих колкото може отзад с пръчка с намотан мек парцал и напоен със спирт или подобно...Имаше забележим ефект, но принципно късите са си калпави. Не пречи да опиташ първо чистене, а после други крушки.

 Мерси за отговора, но извини ме за въпроса отново как става това с почистването на лупите отвътре... не съм го правил и нямам идея как става?

Редактирано от clarion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, JapCar написа:

С други крушки и да има ефект, ще е слаб и...радост за търговците (сменяй наред докато се оправи).

Отвън не се вижда, но са замърсени лупите отвътре. Някъде бях писал, че бърках/чистих колкото може отзад с пръчка с намотан мек парцал и напоен със спирт или подобно...Имаше забележим ефект, но принципно късите са си калпави. Не пречи да опиташ първо чистене, а после други крушки.

Не съобразих, че акорда е с лупи на късите и като каза, че фара му е чист и всичко с тоците е наред какво друго остава. Тези лупи толко ли не се виждат, дали са мръсни или не, на мен като ми намалеят късите знам, че фара се е зацапал, слизам и го избърсвам. 

Clarion! сваляш крушката и през отвора, колегата ти е написал! 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете са полирани външно преди 10 дни. Въпреки че фара се изчисти (може да се види на прикачената снимка) и не е замъглен, самите къси светлини са много слаби и почти не се вижда пътя в тъмно време. Ще пробвам със смяна на крушки за момента. Мисля да сложа Osram Silverstar и да видя как е.

Редактирано от clarion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като си с лупи провери си първо тях преди да сменяш крушки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, проблема надали е от самите лупи - по вероятно е от рефлекторите на тези лупи.

С времето покритието им се скапва и се получава този ефект.

Лека е : свалят се фаровете, разглобяват се, след което самия рефлектор се рециклира, като му се прави ново покритие.

 

Обаче преди да правиш каквото и да е, провери как са сложени самите крушки ( дали са монтирани -наместени правилно) защото ако са леко изместени,  се получава този ефект - уж светят, ама нищо не осветяват.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, clarion написа:

 Мерси за отговора, но извини ме за въпроса отново как става това с почистването на лупите отвътре... не съм го правил и нямам идея как става?

На дървена пръчица намотаваш меко парцалче (така, че да го държиш, да не остане вътре) напоено със спирт или някакъв алкохол. През отвора за крушката бъркаш и с въртеливи движения изчистваш лупата в дъното отвътре колкото може.

Това с рефлекторите и завъртени крушки също е възможна причина, а вероятно лошото светене е комбинация от трите причини по малко...

Наистина, незнайно защо, но цокълът на  крушката няма защита и може да се монтира завъртян на 180гр. Не помня как е правилното, някъде бях писал преди доста време, а и на други места е споменавано...

И...важно е накрая да кажеш резултата след всяка една проба, защото както казах, вероятно не е само една причина...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесното нещо и по-лесно от всичко останало: размени лампите на късите и дългите светлини и веднага ще разбереш дали е от лампите. Нито лупите, нито рефлекторите ще се повредят и изцапат от стоене на колата на едно място и некарането ѝ. Фарът е добре затворен с капачки и уплътнения и има единствено малък вентилационен отвор  някъде по него, за регулиране на влажността вътре. Ако преди да спреш да я караш през лятото са били наред, няма причина след 3 месеца или след три години некаране фарът да свети различно. След като провериш всичко написано от колегите нагоре, провери също и следните неща:

 

  • напрежение между изводите на лампата във фара -> Не по-малко от 13.2 В. Това е номиналното напрежение. В същия момент напрежението върху акумулатора трябва да е не по-малко от 14 В. При всичко по електрическата част в изправност, напрежението върху лампата може да е над 13.6 В.
  • напрежение между ПЛЮС на акумулатор и ПЛЮС на лампата -> не повече от 0.2 В
  • напрежение между МИНУС на лампата и МИНУС на акумулатор -> не повече от 0.2 В

 

Ако може да дадеш снимка на светенето, ще е далеч по-добре, отколкото да виждаме кутийки на лампи и предница на кола в средата на деня. Опиши по-подробно светенето с думи:

 

  • цвят на светлината - по-скоро бял ли е, или по-скоро жълт, като пламъка на свещ;
  • светлинният сноп има ли ясни очертания, ако застанеш с колата пред някаква стена на 3-5 метра, или по-скоро е като огромни светещи петна;
  • двата фара на едно ниво ли светят или единият е значително по-високо/по-ниско от другия? 

Ето снимка на хубави и добре настроени фарове:

 

33383-aiming-headlights-how-high-too-hig

 

ygIcBVml.jpg

 

Ето снимка на фарове, чийто лампи не са сложени правилно и правят огромни размазани петна:

 

IMG_20190925_203525.jpg

 

Съветвам те да не слагаш каквито е други лампи, независимо от марка и модел, преди да си сигурен, че фарът е в изправност. В момента не знаеш къде точно е проблемът, но ти предлагат да сложиш други лампи -> неправилно.  

 

---------------

 

Някой има ли снимка или линк към снимка на цокъла на този фар? 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ogi28b написа:

 

 

Съветвам те да не слагаш каквито е други лампи, независимо от марка и модел, преди да си сигурен, че фарът е в изправност. В момента не знаеш къде точно е проблемът, но ти предлагат да сложиш други лампи -> неправилно.  

И в кое точно се изразява неправилното в това да сложи други крушки, а е правилно да слага дългите на мястото на късите? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

 

---------------

 

Някой има ли снимка или линк към снимка на цокъла на този фар? 

Намерих английският форум, където е описано възможното обръщане на лампата, но картинките които съм виждал вече ги няма, ето само текста между картинките:

 

The hole in the headlight is a vertical slot and only just wider than the bulb itself. The flat part of the bulb stem has to be aligned vertically, and crucially the right way up. Once installed the bulb cannot be rotated, so it has to be right first time.
 

As you’re working only with your finger tips and can’t really see, it’s surprisingly easy to fit the bulb upside down, fit the retaining clip, connector, back cap and think you’re done –only to find the beam pattern is all wrong the first time it goes dark 

The correct alignment is with the cut corner pointing diagonally up towards the negative wire of the headlight. As mentioned above it will (kind of) fit the other way, and it doesn’t look or feel particularly wrong when you’re doing it.

 

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Rakeem написа:

И в кое точно се изразява неправилното в това да сложи други крушки, а е правилно да слага дългите на мястото на късите? 

 

Изразява се в съвсем прозаичната причина: едното струва 28 лева при посочения търговец, а другото е безплатно. Както казах - колегата не знае къде е проблемът. По-добре първо да ги размени и да се увери, че лампата му е скапана, пък тогава да купи нови, отколкото да купи нови и да установиш, че всъщност не лампата е проблемът, а изгорелия рефлектор или мръсната лупа, примерно. Поне за мен изглежда най-лесно да се сменят двете лампи една с друга. Със сигурност е и най-евтино, направо без пари. 

 

Благодаря ти, @JapCar, дано намериш и картинки, защото за първи път чувам, че подобно нещо може да се случи и то на одобрени фарове. Не съм виждал досега фар, на който лампата да може да застане както трябва по 2 различни начина. Този ще е първият, ако го видя. Дано авторът да чете и да вземе да направи някоя хубава снимка. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, ogi28b написа:

Изразява се в съвсем прозаичната причина: едното струва 28 лева при посочения търговец, а другото е безплатно. Както казах - колегата не знае къде е проблемът. По-добре първо да ги размени и да се увери, че лампата му е скапана, пък тогава да купи нови, отколкото да купи нови и да установиш, че всъщност не лампата е проблемът, а изгорелия рефлектор или мръсната лупа, примерно. Поне за мен изглежда най-лесно да се сменят двете лампи една с друга. Със сигурност е и най-евтино, направо без пари. 

Това не означава, че е неправилно, неправилно е да сложиш дълга на мястото на къса! Ако нещата опират до пари винаги може да заема от приятел за тест, но дори и да си купи нови, какъв е проблема, ще си има резервни крушки, които е длъжен да има в колата, защото като му изгори на пътя и ушев го види, може да му струва повече от 2 крушки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ogi28b написа:

 

Благодаря ти, @JapCar, дано намериш и картинки, защото за първи път чувам, че подобно нещо може да се случи и то на одобрени фарове. Не съм виждал досега фар, на който лампата да може да застане както трябва по 2 различни начина. Този ще е първият, ако го видя. Дано авторът да чете и да вземе да направи някоя хубава снимка. 

 

 

Картинките са там, но не се отварят защото са стари и може би заключени, не знам... И аз не съм виждал на друга кола това, но тук е факт и не всички го знаят. Моята като я купих едната беше обърната. Нямам обяснение как такова елементарно, но важно нещо не е измислено конструктивно да не става...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мисля, че спориш не защото можеш да аргументираш отговорите си, а само заради спора. Няма смисъл от това. Още повече да изказваш грешни твърдения с удивителен знак накрая. Радвам се, че държиш на своето, иначе, но моля да не объркваш колегата с проблема. И в друга тема по същия начин тръгна с някакви грешни твърдения и се аргументирах къде грешиш. Ако си спомняш.  

 

Лампите са H1 и вервай ми - на лампата ѝ е все едно дали я слагаш в дългия или в късия рефлектор. Тя все е 55 вата и работата ѝ е да свети. Ако искаш - може  да си я вградиш в луничка на тавана у дома - все тая, на 12 волта пак ще свети. Нали не мислиш, че в магазините ти продават различни лампи H1 за дълги светлини и H1 за къси светлини? Като в оня виц - "Дайте ми бележник за 4-ти клас"

 

---

Ред.: смяната на къси с дълги означава да се разменят само лампите, ако не е станало ясно.

---

 

А как авторът ще си реши проблема - негова си работа - предложени са различни варианти, кой безплатен, кой средно-скъп, кой най-скъп... Но за теб ако не е проблем да си купиш две лампи и да си ги държиш на склад, за някои може да са проблем. Какво ще стане ако купи 2 лампи и проблемът е в изгорял рефлектор? Ще е дал 30 лева, фаровете му ще са мижави и пак няма да знае защо. А представи си пък, че вече има 2 лампи за пред ушев? Да си има 4 ли е правилно? 

 

---

Ред.: За да си спокоен, съгласен съм с теб - не е правилно безплатно да си размениш късите и дългите за проба, а е правилно да купиш нови лампи и белким се окаже от тях. 

---

 

Моля те да не ме апострофираш в теми за фарове! Толкова литература по темата съм прочел, толкова много фарове съм виждал, разглобил и ремонтирал, че ми е достатъчно само да видя преминаваща кола покрай мен (не дори да я карам, не дори да се возя в нея!), за да кажа фаровете ѝ наред ли са или не. Достатъчни са ми 2 минути да го огледам и измеря, за да кажа къде точно е проблемът, ако колата е пред мен. Съжалявам, че стана като самохвалство, но наистина - за фарове мога да ти говоря до Нова Година. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ogi28b написа:

Колега, мисля, че спориш не защото можеш да аргументираш отговорите си, а само заради спора. Няма смисъл от това. Още повече да изказваш грешни твърдения с удивителен знак накрая. Радвам се, че държиш на своето, иначе, но моля да не объркваш колегата с проблема. И в друга тема по същия начин тръгна с някакви грешни твърдения и се аргументирах къде грешиш. Ако си спомняш.  

 

Лампите са H1 и вервай ми - на лампата ѝ е все едно дали я слагаш в дългия или в късия рефлектор. Тя все е 55 вата и работата ѝ е да свети. Ако искаш - може  да си я вградиш в луничка на тавана у дома - все тая, на 12 волта пак ще свети. Нали не мислиш, че в магазините ти продават различни лампи H1 за дълги светлини и H1 за къси светлини? Като в оня виц - "Дайте ми бележник за 4-ти клас"

 

Дългите и късите с еднакъв цокъл ли са на този акорд? Иначе откога стана такъв спец по настройка на фаровете, че да ми казваш как е правилно и неправилно да се настройват фарове и да ми казваш, че греша, фарове могат да се настроят да светят по 100 различна начина! Айде малко да се уважаваме а и да не ми определяш мненията като правилни и неправилни, когато не това е уместната квалификация! В случай на колегата, смяната може да е излишна, но в никакъв случай неправилна, макар че добре се аргументирах защо не е излишна, ако не там е проблемът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Умишлено пускам отделно мнение, в което само искам да уточня проблемът със завъртнето на 180 градуса:

 

Въпреки че лампата изглежда симетрична, всъщност стандартът изисква нажежаемата жичка да не е центъра на балона, т.е. надлъжната ос на жичката да не лежи върху надлъжната ос на цялата лампа, а да е леко отместен, така че външния диаметър на жичката да се допира до оста. По този начин при завъртане на 180 градуса жичката се измества симетрично от другата страна на оста, което значи, че я измества и от оптичния център на рефлектора ѝ. Отместването е в рамките на  1-2 милиметра, но при фар, на 30-50 метра линейна дължина на снопа, това отместване е огромно. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Rakeem написа:

Дългите и късите с еднакъв цокъл ли са на този акорд? Иначе откога стана такъв спец по настройка на фаровете, че да ми казваш как е правилно и неправилно да се настройват фарове и да ми казваш, че греша, фарове могат да се настроят да светят по 100 различна начина! Айде малко да се уважаваме а и да не ми определяш мненията като правилни и неправилни, когато не това е уместната квалификация! В случай на колегата, смяната може да е излишна, но в никакъв случай неправилна, макар че добре се аргументирах защо не е излишна, ако не там е проблемът.

Колега, ти даже нямаш представа какви са дългите и какви късите, но си седнал да чукаш по клавиатурата и да даваш съвети. Спирам да ти отговарям, ти изобщо не  "поемаш". Аз където не съм запознат и не разбирам - гледам да не пиша, а като ми кажат, че е грешно - казвам "благодаря", за това, че са ми посочили грешката, за да се поуча. 

 

Отдавна станах спец по фарове, преди над 10 години. Или викаш - щом не работя в сервиз за фарове, може би нищо не разбирам? Казвам ти как е правилно, защото видях, че не знаеш.  Сега, че ти не искаш да разбереш и да се научиш, и се сърдиш когато някой ти каже, че грешиш - не е мой проблем. Фарове могат да се настроят по 100 различни начина, но само един е правилен, нали разбираш? Няма такъв случай - може малко наляво, може малко надясно, може единият по-нагоре, другият по-надолу. Правилният начин е един, а всички останали са грешни. Може дори изобщо да не ги пипаш. Както си светят - така. Ти твоите си ги насочвай накъдето искаш, а пък във форуми да пишеш неверни неща не е особено полезно за колегите. Някои не знаят и разчитат на другите за помощ. Когато нещо е грешно, веднага трябва да се посочи. Така и направих във въпросната тема, за която явно си се сетил. 

 

Здраве и просперитет. И преди да спориш, прочети, научи нещо. 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Нищо грешно или неправилно не съм казал, нито в тази, нито в онази тема, еле пък в тази 'Да пробва с други крушки', ти осъзнаваш ли, че съвет ти да сложи дългите на мястото на късите е също проба с други крушки.

И пак ще ти повторя дай да се уважаваме, и по спокойно с лекциите дето се опитваш да ми четеш и не ми казвай дали трябва да уча, не се познаваме, че да си позволяваш да ми говориш по този начин! 

Колкото до настройката на фаровете, съм експериментирал достатъчно, с правилните според теб настройки дето ми четеш в нета, през настройки на машина, до индивидуални настройки на стена, така че имам добра база на сравнение и ти казвам, че тук нещата не са черни и бели, има си нюанси, лично аз си харесвам повече начина по който аз съм си настроил фаровете, пред настройката на машина и го споделям, всеки има право да споделя мнението си, внимавай с отношението си към мнението ми, аз до сега не си спомням да да съм казвал на някой колега колко знае и колко не знае и да му критикувам мненията. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Rakeem написа:
  Скрий съдържанието

... ти осъзнаваш ли, че съвет ти да сложи дългите на мястото на късите е също проба с други крушки...

 

А ти осъзнаваш ли, че това е БЕЗПЛАТНО и ЛЕСНО и може веднага да доведе до елиминиране на някои от вероятните причини?

 

Уважавам всички, но като ти се каже, че грешиш - почваш да се мръщиш. Детска му работа! Това е автофорум за взаимопомощ, а не фейсбук. Дай малко по-сериозно. Не ме интересува, че не коментираш съветите на някой друг. Аз ги коментирам винаги, когато са грешни, а когато са правилни - подкрепям и ако мога - допълвам.

 

Както искаш си настройвай фаровете, колата си е твоя.  Да не дава Господ всеки да си ги настройва както му харесва. И на мен ми харесва да са ми вдигнати високо над хоризонта, но е грешно. Затова съм ги настроил както е правилно, а не както ми харесва: по начин, който е описан в сервизното ръководство и с наклон, зададен от производителя, равен на 1.3 %. Твоите щом са на различен наклон - значи е ГРЕШНО. Ама не карай хората да ти повтарят грешките, че така някой от тях може да е срещу теб на пътя и да ти пробие очите с лошото насочване, което е видял от теб. Айде стига вече, моля те!

 

Ред.: Очевидно е, че пишеш не защото искаш и можеш да аргументираш написаното, а просто защото искаш да пишеш обратното на моето. Безсмислено е и се излагаш така. В онази тема освен мен, и други колеги ти обясниха какво и къде грешиш, ама не - продължаваш да го твърдиш и тук. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускам ново, а горните се надявам да ги изтрият. 

 

Колега @clarion, ако искаш,  пиши ми едно ЛС да се разберем да ти ги погледна и ще ти кажа къде и какъв проблем има. 5 минути ми трябват. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ogi28b написа:

Умишлено пускам отделно мнение, в което само искам да уточня проблемът със завъртнето на 180 градуса:

 

Въпреки че лампата изглежда симетрична, всъщност стандартът изисква нажежаемата жичка да не е центъра на балона, т.е. надлъжната ос на жичката да не лежи върху надлъжната ос на цялата лампа, а да е леко отместен, така че външния диаметър на жичката да се допира до оста. По този начин при завъртане на 180 градуса жичката се измества симетрично от другата страна на оста, което значи, че я измества и от оптичния център на рефлектора ѝ. Отместването е в рамките на  1-2 милиметра, но при фар, на 30-50 метра линейна дължина на снопа, това отместване е огромно. 

Хайде да те помоля да качиш снимка с точното положение на H1 крушка на акорд 7.

Смених завчера едната осрамка на дългите,че изгоря и не съм сигурен за положението им.

Много нескопосано са направили закрепването им!Едно,че трудно си провираш ръката,другото е тази скоба,е единственият фиксатор на крушката, без никакви ориентири.

Благодаря! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

 

Качвам снимки и подчертавам, че това положение нa лампата важи само за дългите. При късите може да е различно. Не знам как е правилното позициониране на такава лампа в късия рефлектор, защото нямам такива. Моите са D2S. 

 

Проверих хубаво и двете лампи при мен, монтирани са съвсем точно и стабилно. Това е правилното им положение. (Или да кажем - това е добро положение, че като казвам кое е правилно, настава смут) 

 

На снимките се вижда къде лягат водещите пъпки на H1-лампа. Те обуславят невъзможността за грешно поставяне на лампата в леглото. Може да се завърти на 180 градуса, но тогава захващането е по-трудно, лампата веднага застава накриво и не стои много стабилно. Би трябвало и на късия рефлектор леглото да е подобно - с вдлъбнатини за пъпките, от които зависи правилното поставяне. 

 

 

IMG_20191108_125341.thumb.jpg.42e1aeec976c1ffe4e36c7f6799d603f.jpg

 

IMG_20191108_125947.thumb.jpg.9b3ed76e94e36e10ca491b2f1b51bf7b.jpg

 

IMG_20191108_125558.thumb.jpg.abf47c1328c4ae7949a962df8b334fb5.jpg

 

IMG_20191108_125718.thumb.jpg.3e6d7b63a9691ee57798c770e3c77d6b.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Момче продължаваш да прекаляваш в свободните си съчинения! Казах му да ПРОБВА С ДРУГИ КРУШКИ, дали ще ги купува, дали ще ги вземе назаем от приятел, не съм казал купи си нови крушки, ти го вменяваш това, можеше съвсем нормално и колегиално да отбележиш, че късите и дългите са еднотипни, така че може да ги размени, без да се опитваш да ми дискредитираш мнението по този нелеп начин, но ти явно си решил да се заяждаш с мен, което не е ок! 

Относно моите фарове, кой ти каза, че не са правилно настроени, ти виждал ли си ги, разминавал ли си се с мен, че си позволяваш да твърдиш подобно нещо! Фаровете ми са правилно настроени, имам отлична видимост и НЕ заслепявам отсрещните, знаеш ли как съм го установил, разминавал съм се с моята кола, така че спри да спекулираш и да ме изкарваш грешен, защото и това не е ок! Караш ме да обяснявам, че нямам сестра, започва да става глупаво, аз приключвам! 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, сега където сте се сдърпали, ако скрия мненията - ще има сърдити. Затова ги оставям така, освен ако и двамата не изразите желание да ги скрия.

 

Доколкото разбрах от прочетеното, спорът се свежда до това дали авторът да си купи нови крушки за късите за проба, или да сложи тези от дългите си там. Предлагам да го оставим да си реши той, и тук да спрем до тук.

 

Иначе - евала за ентусиазма да помогнете на човека!  :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на всички, които коментираха по темата. 👏  Както се казва "в спора се ражда истината", така, че се надявам да няма засегнати или обидени в дискусията. 2 дни бях на път и нямах възможност да правя нещо по колата, но когато отстраня проблема ще пиша веднага.

 

Хубава седмица на всички!

Редактирано от clarion

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, оказа се, че проблема беше в крушките. Първо бяха сложени неправилно (т.е светеха надолу). В сервиза в който ми ги сменяха последния път са ги поставили грешно (с къдравата жичка надолу вместо нагоре) и също така едната беше лампа очернена, въпреки че светеше. Смених ги и двете с Osram Ultra Life и сега светят супер.

 

Искам да благодаря на колегата @ogi28b който беше така отзивчив и помогна. 👏 Човека наистина е компетентен, измери ел напрежението, провери светлинния лъч, смени лампата на къси с дълги светлини и така разбрахме какъв е проблема. 

 

Лека вечер и благодаря!

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

В Ръководството за експлоатация е описано и показано с картинка положението на металната основа на крушката H1.

То е точно същото, както е на снимките, качени от колегата ogi28b

Изписахме цял роман за проблема, а работата стана като в онази приказка: ако на 15-та проба работата не стане, прочети упътването! :-)

 

Друг е въпросът защо япончетата не са направили пластмасовата "фасунга" с издатина, че да не може да се завърта H1 на 180 градуса.

 

Към автора на темата clarion:

Може би решението щеше да се появи доста по-бързо, ако въпросът и описанието на проблема бяха написни по друг начин.

Примерно: Преди няколко месеца полирах, почиствах и разглобявах фаровете. Оттогава не съм карал колата и едва сега забелязах, че късите светят слабо. 

Веднага се набива в очи, че фаровете са разглобявани, почиствани и крушките са демонтирани. Оттам директно се разбира, че проблемът е възникнал след профилактиката и може да е в някой елемент на фаровете: крушки, рефлектори, лупи, регулировка. А щом дългите са ОК, остават само частта на късите, при това на двата фара. Вероятността да са сгафили при сглобяването я има, но е малка и остават само крушките.

А чернилката по стъкления балон на крушките е красноречиво доказателство за "компетентността" на тези, които са монтирали фара на автомобила. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още в 3 и 10 пост на темата бях писал за възможните причини. Завъртяната крушка беше една от тях! В 13 пост бях дал с болд шрифт как е правилното положение!

Струва си всеки с лошо светещи фарове да го провери. В много от сервизите едва ли знаят за тази особеност, защото е тъпо и нелогично конструкторите да го допуснат...

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилагам снимка на цокъла на късите светлини:

 

IMG_20191111_215939.thumb.jpg.6a1b18b4bb2ab937c8c3f7a491693a5b.jpg

 

Има си пъпки, на които лампата ляга стабилно, има си водещи вдлъбнатини. Кому е нужно да я слага наопаки при ясно видими белези за правилно поставяне - един бог знае... След като видях как изглежда цокъла, за мен поставянето наопаки е грешка единствено на поставящия я. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

Има си пъпки, на които лампата ляга стабилно, има си водещи вдлъбнатини. Кому е нужно да я слага наопаки при ясно видими белези за правилно поставяне - един бог знае... След като видях как изглежда цокъла, за мен поставянето наопаки е грешка единствено на поставящия я. 

Е, като има пъпки, защо все пак е възможно обръщането, дали влязло в пъпка или не, няма как да усетиш само с напипване, особено ако не знаеш? Факта, че се случва, значи не е ОК, никой не разглежда с огледало, разчитайки, че е логично да не може да се обърне както е на другите коли.

Искам да кажа, че е трябвало да се направи така, че скосението на лампата да може да влиза в цокъла само по един начин, т.е. закрепването на обратно да е невъзможно...

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като добавим и теснотията за достъп до тях,особенно дългите от ляво и габаритите,през подкалника,ти идва да удариш крушката в земята:ranting:!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JHM написа:

Като добавим и теснотията за достъп до тях,особенно дългите от ляво и габаритите,през подкалника,ти идва да удариш крушката в земята:ranting:!

Габаритите се сменят за 15 минути и двата, с отварянето и затварянето на калниците.
Късите са тежка шибания... От страната на акумулатора е по-лесно, но при казанчето за чистачки е жив ад, ако нямаш възможност да го демонтираш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Габаритите се сменят за 5 мин, без да сваляте подкалниците. Просто махате черните пластмаси отстрани на коша и бъркате с ръка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, JapCar написа:

Е, като има пъпки, защо все пак е възможно обръщането, дали влязло в пъпка или не, няма как да усетиш само с напипване, особено ако не знаеш? Факта, че се случва, значи не е ОК, никой не разглежда с огледало, разчитайки, че е логично да не може да се обърне както е на другите коли.

Искам да кажа, че е трябвало да се направи така, че скосението на лампата да може да влиза в цокъла само по един начин, т.е. закрепването на обратно да е невъзможно...

Не съм съгласен с това, че няма как да усетиш, особено вече като съм го правил и знам какво е. Усеща се и то много добре. Лампата стои нестабилно, клати се много лесно, защото вместо да е легнала на 3 точки (равнина), тя е легнала само на 2 - пъпките си (линия). След слагането, видимо осветяването е много, ама много по-лошо. Т.е. има достатъчно признаци за да усетиш, че нещо не е наред. Все едно да сменяш гуми на кола и да не погледнеш коя с каква посока е, коя страна трябва да е навън, коя е лява, коя - дясна -> все грешки на този, който поставя. После - тя колата започна да дърпа надясно... Няма как да кажеш "Колата е виновна!" 

 

Все пак съм съгласен, че можеше да е направено по-добре, както на други коли - физически да е невъзможно. Ама японецът как да се сети, че колата няма да ходи в сервиз, а ще я ремонтира Бай Ганьо зад блока, а той прави коли от 35 години, значи разбира. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, ogi28b написа:

Не съм съгласен с това, че няма как да усетиш, особено вече като съм го правил и знам какво е.

Има хора, които винаги хвалят това което притежават, било кола, печка, хладилник...винаги е върха, премълчават очевидни недостатъци, за да се оправдаят пред себе си, че имат правилният избор и не са се прецакали. Когато след време сменят споменатите "вещи", хвалбите се прехвърлят там... Аз пък съм критичен и към моето и към чуждото и не е важно дали е японско, немско и т.н. Няма пълно щастие!

Не е приемливо обяснението, че японецът е предвидил Хонда да се поддържа изключително в техни оторизирани сервизи, които единствено знаят разни "клопки" заложени от конструкторите, за да се избегнат гаражните сервизи. Това го правят всички авто производители..., но по отношение на диагностиката- вместо софтуерът да е универсален стандарт, то се прави така, че да става само в техен сервиз.

И така, да оставим общите приказки и философии:

1. Практиката показва, че и в сервизи (не Хонда) крушките се обръщат, защото е възможно, което не е ОК!

2. Съществуването на тази дълга тема ( не единствена и не само тук, а и в чужбина), показва, че не е ОК!

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що  наместих както трябва едната му крушка  на късите, а се чудих защо не свети правилно, като се има в предвид,  че съм слагал на предишните  си хонди, които са по същият почти начин и пак съм сбъркал едната. Така, че първо, който има проблем  да погледне това, а и като мисълта ти е само в наместването на пъпките наистина се чудя как съм объркал, понеже влиза  доста плътно, но уви като мислим за 1000 неща, докато  сменяме " една глупава крушка" стават грешки!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, gena_bs написа:

Към автора на темата clarion:

Може би решението щеше да се появи доста по-бързо, ако въпросът и описанието на проблема бяха написни по друг начин.

Примерно: Преди няколко месеца полирах, почиствах и разглобявах фаровете. Оттогава не съм карал колата и едва сега забелязах, че късите светят слабо. 

Веднага се набива в очи, че фаровете са разглобявани, почиствани и крушките са демонтирани. Оттам директно се разбира, че проблемът е възникнал след профилактиката и може да е в някой елемент на фаровете: крушки, рефлектори, лупи, регулировка. А щом дългите са ОК, остават само частта на късите, при това на двата фара. Вероятността да са сгафили при сглобяването я има, но е малка и остават само крушките.

А чернилката по стъкления балон на крушките е красноречиво доказателство за "компетентността" на тези, които са монтирали фара на автомобила. 

 

Колега @gena_bs къде трябваше да напиша, че "преди няколко месеца съм почиствал или разглобявал фаровете като това не се е случвало никога! Случи се това, което съм описал първоначално, а именно, че фаровете светеха нормално преди автомобила да бъде оставен няколко месеца без да се кара. След като започнах да я карам, не бях сигурен от какво е проблема и тъй като фаровете бяха много замъглени и пожълтели и колата е стояла лятото навън предположих, че може би затова не светят добре и реших да ги полирам. След като ги полирах и не се промени слабата светлина, а имам светлини реших да попитам тук, тъй като мисля, че една от целите на този форум е това. 

 

Мисля, че се получи добра дискусия при която доста хора се включиха, което означава, че темата е релевантна и актуална. Благодарих на всички и най-вече на @ogi28b който отдели от времето си и ми помогна, за което го почерпих. Накрая, както обещах, казах какъв е проблема и как съм го решил. 

Незнам какво точно не ти е харесало във въпроса ми, но те съветвам да четеш въпрос и описанието по-добре в бъдеще. А си нямам и на идея за каква "профилактика" говориш..такава не е правена на колата ми, но ти решаваш, че "проблема е възникнал след нея.."

 

Хубав ден от мен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...