Jump to content
Kolar

Покупка на 8-ма генерация Акорд 2.4 бензин

Recommended Posts

29 minutes ago, omonkes said:

Може ли да споделиш какъв ти е бил разхода с двете различни кутии при еднакъв двигател и скорост? Това вече ме озадачава как е възможно ръчна кутия с по-високи обороти да е по-икономична от по-ниските обороти на автоматичната кутия извън града. Не твърдя че разбирам, нито имам пряк опит с този мотор и двете кутии, аз затова и питам, просто защото наистина искам да си обясня въз основа на какво е възможно това което твърдиш, за да знам към каква кутия и двигател да се насоча. 

 

Като насока как ръчката е по-икономична – при автомата имаш загуби когато е отключен локъп-а, което може да стане на баир или при изпреварване. Но логиката между 7ма и 8ма за това при какви условия се заключва сигурно е различна. Даже преди и след фейслифт на 7ма е различна. Друг фактор е това, че автоматът не можеш да го пуснеш на неутрална и да се спускаш. Понякога той го прави сам, но не както би го направил шофьор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, CCord написа:

Ми накратко казано, 5-та скорост е много дълга като по този начин се опитват да компенсират по-големия разход на автоматика при градско кормуване. Според мен разпределението на предавките при автомата не е съвсем оптимално, спокойно може да се "скъси" 4-та и между нея и 5-та да има още една предавка, това обаче са още манги и то не малко ако трябва да е с 6 скорости. 

Според мен ако ще караш предимно градско (заради кефа)  и предимно по магистрала (заради икономията) взимай автомат. Ако ще караш градско и си любител на "бързи и яростни" както и извънградско но по пътища с по-ниска скорост от магистралите взимай ръчка.

Трябва да отбележа също че автомата е изключително неподходящ за неравни терени  (поне за мен) с много изкачвания и спускания, както и планински преходи с много завои. Аз например в такива условия съм само на ръчен режим.

Ами аз мисля че стана ясно че ми трябва кола за извън града. В града кола не ползвам и не ми трябва. Затова проучвам за скоростни кутии и предавки за по-ниски обороти при по-висока скорост извън града. Под по-висока скорост имам предвид около 140 км/ч., не съм състезател, но не искам и да се влача до Бургас като бабичка и да ме минават някакви калинки защото моята кола държеше 4000 оборота при 140 и няма как да карам 350 км на 4000 оборота грубо казано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От София до Бургас по магистралата може и да си на сметка относно разхода, но ако тръгнеш примерно по подбалканския път със сигурност ще сложиш литър-два, а може и повече на 100км. Трудно е за обясняване но колегата в най-общи линии го е обяснил, отключи ли се локъп-а разхода отива по дяволите, а това се случва доста често при скорости под и около 90км/ч. и изкачвания и спускания.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Pavel_Pavlov написа:

 

Като насока как ръчката е по-икономична – при автомата имаш загуби когато е отключен локъп-а, което може да стане на баир или при изпреварване. Но логиката между 7ма и 8ма за това при какви условия се заключва сигурно е различна. Даже преди и след фейслифт на 7ма е различна. Друг фактор е това, че автоматът не можеш да го пуснеш на неутрална и да се спускаш. Понякога той го прави сам, но не както би го направил шофьор.

За над 16 години шофиране с доста различни коли, толкова рядко ми се е случвало да имам изкачване по баир или спускане. Дори и да имам, не мисля че ще е целия път изкачване и спускане, не знам къде ще е това място. Основно ми трябва за магистрала и извънградско пътуване като цяло и съответно просто искам да е на по-ниски обороти при нормална магистрална скорост от 140 км/ч. Дори и да реша да карам със 160 на места където пътя позволява, искам това да не е проблем за колата. Пак казвам не съм състезател, спокойно карам, просто искам колата да не се мъчи да поддържа спокойно поне 140 на магистралата. Както се видя от снимките на Ivan_Ch в по-горните коментари, колата му поддържа супер обороти при 140/160 и дори 180 км/ч. Това е което искам аз. Ако ми се наложи, казвам "ако", да вдигна по-висока скорост, това да не е проблем за колата. Това искам :) Не ми трябват резачки и бегачки за светофари и тем подобни глупости. Дори в града кола не ми е нужна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, CCord написа:

От София до Бургас по магистралата може и да си на сметка относно разхода, но ако тръгнеш примерно по подбалканския път със сигурност ще сложиш литър-два отгоре на 100км. 

Не е болка за умиране :) ако е само това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тука вече не съм съгласен с 5 та скорост на автомата на Хонда  :) виж 


Никакви проблеми със спускания или качвания, даже си в плюс с автомата защото не стоиш на полусъединител или пък да натискаш спирачката да не тръгне назад при тръгване по  баир нагоре.
За теглене също е по добре от ръчката. 


С една дума - Автоматика е една много полезна екстра и си заслужава всеки лев от горе.

Да не говорим че Хонда 5 АТ е с самообучение в зависимост как кара водача.... :)
 

ПП

Ако съм с Сивик 250-300 кс естествено ще ми трябва ръчка.....но 

там е друга бира :)

 

ПП2 - автомата си пуска сам на свободна като няма нужда от двигателя и си превключва сам скоростите надоло като натиснеш спирачката.

Ама да не ти минава и през ум да превключваш на N - неутрална докато си по баир на доло за да спестиш 200 грама бензин.....

 

 

 

 

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, omonkes написа:

За над 16 години шофиране с доста различни коли, толкова рядко ми се е случвало да имам изкачване по баир или спускане. 

 

Колега ако се видиш от страни как изглеждаш няма да пишеш повече.

Вкарваш колегите в спорове за да се забавляваш ти самият. Сори за спама но ти просто прекаляваш.Нищо лично.

Във форума има 90% от инфото което ти е нужно,просто трябва да СИ го потърсиш или попитай за темата и ще ти се прати.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този сайт можеш да намериш техническа информация за много неща по всички модели Хонди (както и други марки). Има и предавателни числа, можеш да си сметнеш скоростта при всякакви обороти на всички скоростни кутии на всички модели с каквито искаш гуми.

 

Относно баира – то не е нужно да е целия път, за да има осезаема разлика. Просто е фактор, който е от значение. Колега, който е карал няколко акорда в различни комбинации от двигатели и кутии, ти каза опит от първо лице.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

 

Колега ако се видиш от страни как изглеждаш няма да пишеш повече.

Вкарваш колегите в спорове за да се забавляваш ти самият. Сори за спама но ти просто прекаляваш.Нищо лично.

Във форума има 90% от инфото което ти е нужно,просто трябва да СИ го потърсиш или попитай за темата и ще ти се прати.

Колега ако мислиш че се забавлявам, объркал си се сериозно. Питам най-човешки и не виждам къде е забавлението тук. До сега колегите ми отговарят съвсем коректно и тактично. Как точно изглеждам отстрани? Кое е смешното в това което питам и с кое прекалявам че не разбрах? Питах за мнения за двата вида кутии при 2.4 мотора защото търся кутията която работи на по-ниски обороти извън града. Кое от всичко това е смешно не разбирам? Ти като не знаеш нещо, питаш нали?Ако много разбираш и си добронамерен, може примерно да ми посочиш тема по въпросите ми. Аз не знам за каква тема да питам и питам тук това което ме интересува. Предварително се извиних първоначално ако тук е неуместно в тази тема да питам това което ме интересува. Никой до сега не ме поправи. Не виждам какво нередно правя.

Редактирано от omonkes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като виждам, че темата за Accord 8 2.4 бензин е активна, ще пиша и моето питане тук. Към момента карам 2.4 бензин автомат акорд 7 и обмислям покупката на нова кола, като естествено първо се оглеждам за хонда акорд отново, но 8. Като цяло от акорд 7 съм супер доволен и съм изминал с него около 120 000, почти всичките, от които, на газ. Колата ще остане в семейството, т.к. няма никакъв проблем или нещо притеснително, но искам да взема нещо по ново.

 

Изминавам около 25 000 на година, естествено огромната част от които са извънградско. 

Да питането ми е в крайна сметка - заслужава ли си парите? Защото под 15 000 лв не виждам изобщо екземпляри, които бих видял на живо, а и от друга страна има и други марки все пак :), а и ми се виждат 2.4 много скъп за 10-на годишна кола.

Прави ми впечатление също така, че 2.2 дизел е доста по-евтин, има ли някаква причина според вас да е така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега .... карал си толкова на бензин - газ и още се чудиш защо продават евтини дизели ?

Аз за 15 к не бих взел 10 годишна акорд ....явно ще е на 350 000 км минимум. Ако пък е от “ автоморга” хептен ще е зле :)

 

Дизела е кофти матор и комплектация на възлите му ... не е чистокръвен японец.  Дизел по евтин от бензин - никога не вземай.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с километрите, дори да е по-често вярно, далеч не е гаранция. Има 15годишни коли и с по 200 000. Друг е въпросът, че няма гаранция дали 200к е по-добре от 300к – поддръжка, градски/извънградски километри и пр.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има 15 годишни коли и на по 120 000км а и на по-малко, просто правят малък пробег. По темата с оборотите за ръчна кутия са съвсем нормални да са над 4000 особено при 2.4 мотора. Продават се по-дълги 5та/6-та скорост ако някой толкова иска толкова да е икономичен ;) Ето при мен:
101650261_330566381243034_5352125125988712448_n.thumb.jpg.23659520bd479a9eadbaec68307fc655.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите. А дали има някъде във форума (търсих, но не успях да открия) съпоставка на потенциални проблеми между двата мотора и цени за експлоатация, регулярна подръжка и тн?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

 

Малко е дълга темата,но ако имаш време и се разчетеш ще ти е като приказка приятно.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.06.2020 г. at 17:19, omonkes написа:

Както се видя от снимките на Ivan_Ch в по-горните коментари, колата му поддържа супер обороти при 140/160 и дори 180 км/ч. Това е което искам аз.

Ето ти и 1 снимка от мен. Нощем, слаб трафик, фемилито спи отзад, а аз си карам лежерно на круиз контрол по хоризонтално извънградско шосе.

Обърни внимание и на борд компа и статус бара за моментния разход.

81543601_1166966673514615_2580624644465754112_n.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, ceco_accord написа:

Ето ти и 1 снимка от мен. Нощем, слаб трафик, фемилито спи отзад, а аз си карам лежерно на круиз контрол по хоризонтално извънградско шосе.

Обърни внимание и на борд компа и статус бара за моментния разход.

81543601_1166966673514615_2580624644465754112_n.jpg

Още един позитивен отзив от автоматика. Благодаря ти много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и снимка от мен. Значи на 100 км/ч са точно 2550 оборотите. При 200 км/ч са 5200. Не знам дали е винаги пропорционално, но диапазона 130 - 160 км/ч ми се струва, че много бързо се качват, после сякаш е по-плавно.

103118117_1141081672918511_4950718409308392380_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Визирах 10 годишна кола нарочно - когато е на малко км. е доста ценна, особенно като е Хонда :)

 

Наскоро продадох Сивика на Жената 2003 г. за 6000 пари .... има няма 110 000 км. Като я продадох се убиха да ми звънят ......

 

Така че излизат на малко км. и поддържани коли с оригинални части, а не китайски....но трябва късмет и голямо търсене 

:)
 

 

Редактирано от iso_eu
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Преди 2 седмици се сдобих с моя Accord 2004г Executive от един приятел на мой познат,който внася коли от Испания,и най-вече Accord.Преди това два месеца гледане на обяви и на няколко коли нов внос,предимно от Швейцария,ме бяха потресли.Освен че почти всички бяха с доста ръжди,за километрите е ясно че е мъгла,но цените които им искаха бяха с 4000-5000лв надценка от това което им е излязло да я купят,докарат,позамацат да има вид и да я обявят.И това за надценката не е предположение,а се доказа от 2 предлагани коли на които обявите им стояха още в швейцарските сайтове,и при калкулация на цената с докарването и всичко останало,и цената която им искаха тука,излизаха с поне 4000лв надценка.

Понеже първоначално исках да е поне 2007 година фейслифта,като говорих с човека той ми каза,че рядко излизали обяви на такива,и цените им били доста високи.И като видях и покарах моята притесненията ми че е от 2004 моментално се изпариха.

 

Редактирано от Horn
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...