Jump to content
Vang

Колебание около 2200 оборота

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От около седмица, колата при подаване на газ (особено на 2ра) около 2000 оборота изпитва колебание, докато не достигне около 2500 и малко по-нагоре, където се усеща сякаш се пуска kickdown на AT. Подобно запецване има и към 3500 също. След това двигателя се "отпушва" и си се движи леко и приятно. Под 2000 оборота е мъртвец - това го казвам слизайки от D14 преди К20ката.

 

 

След доста четене, комбинирано с не малкия ми опит от разглабянето на същия двигател (вземайки предвид факта, че притежавам колата от по-малко от месец), разбрах че всъщност iVTEC-а на к20а4 е комбинация от VTC и VTEC-e (икономичния), който се задейства на 2200 оборота. Ефективно правейки двигателя 12 клапанов преди тази граница. 

 

Та питането ми е дали е възможно това колебание да идва от факта, че бивах плебей и при смяната на маслото (преди около 400 500 км ) използвах 10W40. Възможно ли е поради повишения визкозитет на маслото да не може да реагира този "Vtec" и асоциираните с него, доста тънки маслени магистрали? 

 

Колата е C-RV RD4 2002 K20A4 бензин 

Чек не свети редовно, като светне е 0325 (чета го всеки път преди да го изтрия)

Свещите не съм ги сменял 

клапани регулирах преди няма и 100 км 

 

Поздрави,

Сашо

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да те попитам за какъв  дявол си налял тоя  мъзгоч 10на 40.

Ние тук спорим  че това масло не го понася 1ген ти го набута в твоя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е, прочетох темите, но след дъжд качулка. Иначе карам с него в D14ката и нямам проблеми там. То ще се сменя това е ясно, язък само че е от по скъпите, ама те така се учат тия уроци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем почакай още молко хубаво да запуши всички маслени канали и тогава го  смени.

И както ги дават да падат рязко температурите и това 10w40 стане на мед ,чуди се защо това и онова.

Двигател който спокойно  може да се кара с 0w30 ти неясно изобщо по каква причина слагаш 10w40. 

Прочети още малко теми тук в общите поръчки може да намериш много хубави масла на супер цени.

Най горе в този раздел има тема точно с какви масла  можеш да караш и какви спецификации да имат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA както винаги се изхвърли по въпроса по начин колкото се може повече да обиди отсрещния. Vang това наистина не е твоето масло но това не значи, че като го смениш и ще решиш проблема който няма нищо общо с маслото. 

Виждам, че си градски затова ако искаш на лични мога да ти дам телефона на кадърен майстор в Пловдив. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA щом ти е толкова интересно от къде ми е дошло на акъла:

 

sm.thumb.PNG.18a818c9cf8c1d8db5f5e6c81490f63d.PNG извадка от сервизното ръководство (3-02 за справка) на същия автомобил отбелязва, че важи до -200  

 

отклоняваме се от темата ми се струва, затова благодаря на колегата vespa, на който ще пиша за предложението му

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се може би за резкия ми тон,но в първия ти пост от писането  ти си личи че имаш знания който повечето от нас нямат. Знаеш за тънките маслени магистрали и въпреки това. ...........

Да когато смениш маслото няма да решиш проблемите си,но няма да създадеш повече.

 

п. п..Интересно когато покажеш на някой грешките ,те обвиняват че си го обидил, когато му повториш да не продължава с тях ставаш  лош.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да попитам, въздушен филтър сменен ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, още като я взех, смених масло, МФ, ВФ, филтър купе, реглаж на клапаните, knock сензор, гарнитура на капака на клапаните + на свещите и гумите на болтовете на капака, почистване на стартера, почистване на дросела (няколко пъти сваляне на всмукателния колектор).

Другото, което й правих беше извън коша.

Редактирано от Vang

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почиствал ли си витек клапана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, него и VTC не съм ги пипал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една малка вероятност, при връщането на смукателния колектор да не е затегнат колкото трябва и да дърпа въздух. провери с динамометричен ключ, дори виж и металната част. Не знам колко нютона е там, но има литература - спази я!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова цедка на vtc системата и цедка на VTEC соленоида и да видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Сашо, добре си се ориентирал за работата на i-VTEC. 

Мисля, че не работят точно 12 клапана, тъй като всмукателните също се отварят, не напълно, но да не задълбаваме.

Темата за knock sensor-a и грешка 0325 си я чел сигурно. 

Като изключим маслото ми направи впечатление това:

На 26.10.2019 г. at 20:02, Vang написа:

 

 

На 26.10.2019 г. at 20:02, Vang написа:

Свещите не съм ги сменял 

Толкова работи си направил, а едно от най-лесните не си. :)

Поне вадил ли си ги да ги огледаш?

 

Колата няма газ, предлолагам? 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених маслото и свещите, проблема почти изчезна, но мисля че мудността, която остана е от Р0325, тъй като докато не свети чека колата си се движи доста приятно. Свещите изглеждаха така:

sveshti.thumb.png.1fdfce6c8f1fbd584461980e562b6c9d.png

развиха се без усилие почти, особено на 4ти цилиндър, който изкачаше като грешка тип "Pending" в чека (cylinder 4 misfire detected). Понякога при високи обороти дори започваше да мига чека и колата не искаше над 4к оборота. Карал съм само ден засега с новите свещи. но този проблем не се е появил.

 

Едит:

Не колата няма газ, но мисля да сложа скоро. Днес ми обявиха 1300лв.

 

Редактирано от Vang

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук нещо бедна смес се мъдри май. Не бързай с газта само като съвет. Виж да оправиш тоя проблем първо( имам предвид miss-a , ако има такъв P0304, нищо ,че е pending.) След това и датчика за детонации. Понеже на газ може да се задълбочат нещата и ще почне ходене по мъките. Как са бензиновите корекции на живи данни и какво масло сложи?

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W30 сложих, а бензиновите корекции са отвъд познанията и уменията ми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A има ли я P0304 ( cylinder 4 misfire) ? И датчикът за детонации е сменен , но продължава да дава P0325, така ли?

п.с Виж наистина за бедна смес при добър майстор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , нещо ново по въпроса? Как се развиха нещата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...