Jump to content
Damasko

Тропане спирачен апарат и реглаж на рейка.

Recommended Posts

Здравейте.

1ви въпрос. - От извесно време насам чувам нехарактерно тропане в задницата,

след като прегледах внимателно всички части по окачванего, вече просто нямаше какво друго да гледам и размърдах спирачния апарат разбрах че въпросното тропане е точно от там, помислих че просто са се разхлабили и тръгнах да ги донтягам, но уви бяха стегнати на мах.
Получил се е някакъв луфт на самите водачи.
Вече след като установих от къде е тропането ми направи впечатление че като натисна спирачката и тропането изчезва. Някъкви идеи за решаване на този проблем? 

2ри въпрос - Постепенно започнах да имам луфт във волана който става се по-голям. След проверка на всичко установих, че рейката има луфт. Нa загасен мотор, трака зверски, ако завъртя волана на ляво и дясно бързо. На запален мотор тракането го няма, но се усеща луфта. При преминаване на гърбици и упражнение от типа газ спирачка отново усещам волана все едно е разхлабен. Казаха ми че рейката има болт, от който може да се оправи този луфт. Има ли такова нещо и къде може да се търси? 

Колата е Акорд фейс 2.4 комби types. 

Редактирано от Damasko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За спирачния апарат взимаш такъв комплект за всеки апарат,луфта е от износени водачи вижда се като ги свалиш.

1015378863_.thumb.jpg.c39b8e10f735c15e48f5cdadbaace0ca.jpg

https://partslink.bg/bg/komplekt-vodeshchi-vtulki-spirachen-aparat-autofren-seinsa-d7072c-4369777.html?data[tableEngineId]=9890&data[brandId]=HONDA&data[modelId]=CIVIC+VI+Fastback&data[year]=&data[engineId]=&data[vm]=CIVIC+VI+Fastback+(MA%2C+MB)&a=9890&b=19&c=1165.1546.2170.2248.2513

Не е за твоя модел е ги сменяш.

хубаво е да се прегледат и тези пластини понякога при отслабването има тлакат самите накладки

BPF1208.thumb.jpg.0cb834a7f1869e98650bcdf173b55655.jpg

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип тези водачи(пинове), на задния спирапен апарат износват и леглата в супортите.Моят проблем с тропането ,го реших генерално,със смяна на водачи плюс нови супорти.

Писал съм и по този въпрос с моя казус,но не откривам темата.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах за апаратите, ще сменя водачите и ако не се оправи ще се ремонтират и съпортите. А въпроса относно рейката и шуфта да има информация някой? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да сменяш водачите ефекта ще е 0 защото се разбиват леглата на водачите при мен е същия проблем единственото спасение за момента без да сменяш супорти за 1 торба пари е да се сложи грес но това е за 1 месец ... в момента съм си направил старите водачи с гумички да обират луфта но нямам време да ги монтирам за да видя какво ще се получи 

За рейката има гайка от която се натяга гребена към пиньона но това е само за хора който се занимават с рейки защото иначе може да ти затегне волана или да не го законтриш и да изпадне но рейката се сваля задължително няма достъп иначе 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също тропаха задните апарати, свалих съпортите, набиха втулки и нови водачи и всичко заспа, няма вече тропане. За Пловдив мога да кажа къде ги правят.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.10.2019 г. at 7:59, Damasko написа:

 Казаха ми че рейката има болт, от който може да се оправи този луфт. Има ли такова нещо и къде може да се търси?

Има такъв "болт", но не е точно болт, а и едва ли проблема е там.

Виж фигурата под точка 6 в този линк. https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/30/SEA3E30F00000057111LART00.HTML 

Там има втулка с пружина + въпросния болт и контра гайка. За да е там проблема, или пружината е омекнала (строшена) или някой е пипал, но не вярвам в никое от тези неща. Иначе може да се притегне https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/30/SEA3E30F00000057151MBRT10.HTML  но да се внимава, да не се пренатегне, че тогава волана ще затяга и трудно ще се връща самостоятелно в нулево положение.

По вероятно е проблемен шарнирен болт в някой от 2-та накрайника, или втулките в 2-та края на цилиндричната част на рейката - каквато е обикновено причина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой намери съпорти моля да сподели сайта, че преди време тези частитеонлайн, аутодок и производните им имаше по 60лв парчето на trw, но после количеството им намаля и вдигнаха цените на 120лв парчето, а от поне 3 месеца насам нямат количества въобще. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Има ли някакъв чалъм за достигане до този болт, без да се налага свалянето на рейката? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не си разбрал от картинките и не си легнал под колата да провериш, значи не е за теб тая работа. Потърси специализирана помощ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Cap_Slow написа:

Ако някой намери съпорти моля да сподели сайта, че преди време тези частитеонлайн, аутодок и производните им имаше по 60лв парчето на trw, но после количеството им намаля и вдигнаха цените на 120лв парчето, а от поне 3 месеца насам нямат количества въобще. 

Тук съм писал:

Ако на някой му трябват спешно задни супорти,мога да му дам моите стари,вече райберовани супорти на символична цена.

 

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с луфта е решен. Оказа се че е един болт под волана, от който се стяга лоста за сваляне и вдигане на волана. Гадината беше се развил и оттам беше луфта. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И н мен ми казаха, че съпортите се правят на стругар + ремонтен комплект за апарата и забравяш за тропането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, Damasko написа:

Проблема с луфта е решен. Оказа се че е един болт под волана, от който се стяга лоста за сваляне и вдигане на волана. Гадината беше се развил и оттам беше луфта. 

А зверското тракане на волана при бързо завъртане на ляво и дясно на загасен мотор изчезна ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. На загасен мотор си трака, на запален не. Само че вече на запален нямам вече луфга който го имах. Обяснението на майстора беше че си тракат на загасен мотор.На баща ми е Акорд дизел и при него трака на загасен мотор. Незнам, нормално или не, но в движение е перфектна. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.10.2019 г. at 7:26, isullivan написа:

И н мен ми казаха, че съпортите се правят на стругар + ремонтен комплект за апарата и забравяш за тропането.

За Пловдив ти препоръчвам този сервиз:

http://spirachki.net/

Там правиха моите супорти.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Damasko написа:

 На загасен мотор си трака, на запален не.  Не знам, нормално или не, но в движение е перфектна. 

Нормално е.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
28 minutes ago, ceco_accord said:

Нормално е.

Аз го нямам тракането, нито на загасен нито на запален, не съм пипал нищо по рейката никога. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги извинявам се, че използвам чужда тема, става дума за Хонда Акорд 7, 2,4. Предницата е обслужема преди 500 км, сменени долни и горни шарнири биалетки тампони, според майстора е на бетон и аз също усетих, че е по-стегната от преди, но при преминаване например през легнал полицай и при слизането от него се чува едно хлопане от дясната страна не е мн силно, но е дразнещо, имам подобен звук и от зад но е доста по-неосезаем. Същото се усеща при преминаване през дупки, на прав път няма и спомен от потропването.Моля за съвети. Знам че Интернет диагностиката не е сериозно нещо, но понякога ми е помагала, търся спасение от,,просто ще сменим всичко и това е,, т. е.  да не се стреля на посоки. Благодаря Ви. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравей колега. Това което описваш със слизането от легнал полицай ми прилича на луфт на рейката. Повечето го имат включително и аз. Разпитвал съм на няколко места хора занимаващи се с ремонт на Хонда и мненията, които получих бяха:

-Не тече ли не пипай. Само на едно место ми обадиха 120 лв за ремонт, но не помня споменаха ли гаранция.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, добре, ако наистина проблемът е от там, то до колко км е ок да я карам преди да се разбие тотално? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я чух, че тропа преди две години. Още не е текнала та не знам какво да ти кажа. Някой друг ако има мнение по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...