Jump to content
ganimed

На Грешното масло или на Менте попаднах?

Recommended Posts

Колата е Honda jazz 1.2; 2005г. На около 200k. Обслужва се редовно всичко и е в нормата. Дойде време за смяна на маслото.

До сега бях с Castrol 5W40, загубата на масло беше около 90-100г на 1000. И реших Аз да се правя на майстор.

Купих и налях Petro-Canada Suprime 5w30, (във форума някои доста го хвалят) и интересно, още докато го наливах ми се видя доста „тънко“!?

Цената беше около 50лв. Навярно малко съмнително? Не знам?

И сега мотора стана малко по шумен, но това не е всичко, макар и съвсем слабо - разтропаха се и клапаните особено като загрее.

Въпросът ми е ако сложа добавка за повишаване на вискозитета например Bardahl 2 Oil Treatment  или нещо подобно (има и някакви добавки за хидравлични повдигачи – не знам изобщо какво би трябвало да прави такава добавка) та ще закърпя ли положението примерно до пролетта, колата не се кара много, хич не ми се хвърля или да го сменя веднага?

Какво ще кажат майсторите тук?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде го взе  пазиш  ли тубата.

Никакви проблеми с точно това масло.

Но го взимам от общите поръчки и идва с много прясна дата на наливане в тубата.

С добавката може и временно да закърпиш положението  и като  сложиш новото масло може на лято и основен ремонт да правиш. 

Кога за последно регулира клапаните.

Това 

IMG-9194cfa418ca607ec4a385cacc840991-V.thumb.jpg.112d7f5b27d4a5e86d5829f93d5607ce.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - това е тубата. дата не си спомням. не съм го взимал от общите поръчки, а от квартално магазинче. Имаше съвсем леко оранжев отенък за първи път го слагам и не знам как би изглеждало .Клапани не съм регулирал до сега. ако някой знае къде бих могъл да ми ги регулират бих бил благодарен да сподели. 

преди 44 минути, CARPERA написа:

С добавката може и временно да закърпиш положението  и като  сложиш новото масло може на лято и основен ремонт да правиш. 

Това сигурно ли е? какво може да се случи по конкретно и то след ново масло, не съм съвсем наясно. или май ще е по лесно отново да сложа стария тип масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От колко хил. км.я караш как така клапаните не са регулирани. 

Явно тубата не я пазиш от квъртолното магазинче ,и не си погледнал датата на наливане. 

Колко хил.км навъртя на Кастрол  за какъв период.

И на мен ми попадна такова Петро с 6 или 7 години престой в тубата, яд ме е че не я снимах ,продавача  я прибра много  бързо.

Има някъква партида  стара която се върти тук в Бг магазините ,и търси доверчивите клиенти.

Доста Петро съм излял но не мога да кажа че цвета оранжавее.

Каквото и да сложиш  друго сега искай да ти показват датата на наливане  в тубата, масло с повече от 3 год в тубата,  те да си го наливат.

Колата има ли газова уредба. 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен добавки недей да слагаш. Ако имаш притеснение, просто смени маслото с такова със сигурен произход. Защо не се включиш в общите поръчки с едно петро – тъкмо ще видиш дали се държи различно от предното и съответно колко е било оригинално или прясно предното. Разбира се, разбираемо е, ако не искаш да повтаряш масло, но тук доста литри са изляти и такива оплаквания не са се чували.

 

Но най-напред си провери и регулирай клапаните щом не си. Свъвсем възможно е да е просто случайност, че скоро си сменил марката на маслото. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата няма газова. карам я от 5ооо км. кастрола беше първото и масло след новия внос у нас. Тубата не съм я хвърлил някъде в избата е, ще видя от коя дата е.

Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

Но най-напред си провери и регулирай клапаните щом не си. Свъвсем възможно е да е просто случайност, че скоро си сменил марката на маслото. Не се подлъгвай да правиш логически изводи като антиваксърите :D „щом А се е случило след Б, значи със сигурност А е причина за Б“.

Все още нямам никакви изводи и приемам всякакви препоръки. изглежда съм пропуснал проверка след покупката, че клапаните не са регулирани? Бихте ли препоръчали къде да направя проверка и регълаж ако се налага в Пловдив?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колата ти си иска майстор. В бившия селскостопански двор на с. Брезник има сервиз, майстора се казва Митко, но става със записване и се чака около месец. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай

Колегата vespa може да даде насоки  кой е читав.

 

Еха писали сме едновременно. ☺

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другия сервиз е до гара Филипово, мога да ти дам и телефон на лични. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ganimed said:

Колата няма газова. карам я от 5ооо км. кастрола беше първото и масло след новия внос у нас. Тубата не съм я хвърлил някъде в избата е, ще видя от коя дата е.

Все още нямам никакви изводи и приемам всякакви препоръки. изглежда съм пропуснал проверка след покупката, че клапаните не са регулирани? Бихте ли препоръчали къде да направя проверка и регълаж ако се налага в Пловдив?

На 5хил км си хвърлил Кастрола и слагаш Петрото така ли да разбирам.На кастрола и да видиш датата все тая той не е в двигателя ти ,или Петрото е в избата.

 

Quote

Колата е Honda jazz 1.2; 2005г. На около 200k. Обслужва се редовно всичко и е в нормата. Дойде време за смяна на маслото.

До сега бях с Castrol 5W40, загубата на масло беше около 90-100г на 1000. И реших Аз да се правя на майстор.

Така написано все едно си и навъртял 100хил ти,

По тези  твои писания ти си налял 0,500мл Кастрол  масло за 5000км.

Ако наистина нямаш никакви дани за това кога са регулирани клапаните в най-скоро време ако не веднага го направи,и вече го знай това че те се регулират.

Колегата ти е препоръчал читави майстори в Пловдив което също е много важно.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, CARPERA написа:

На 5хил км си хвърлил Кастрола и слагаш Петрото така ли да разбирам.На кастрола и да видиш датата все тая той не е в двигателя ти ,или Петрото е в избата.

Петрото е в избата.

преди 13 минути, CARPERA написа:

Така написано все едно си и навъртял 100хил ти

имам я от една година тогава километража показваше 100к проверка в internet по италианския талон обаче показа 200к няма как да и имам сервизната история за съжаление. сега вече знам че на тези километри трябва да се регулират, не ми се вярва италианската някогашна собственичка да се е занимавала с такива ремонти те карат и хвърлят предполагам.

Благодаря и за координатите за майстори. Само да попитам цялата операция сложна ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми беше защо хвърли Кастрола на 5 хил. от някъкви съображения ли??????

Да снимай датата на Петрото да видим на какво си попаднал.

Не манипулацията не е сложна но се прави на студен двигател което значи занасяш колата престоява вечерта там, и се прави на сутринта регулирането.

Всеки който ти каже оставия и ела след няколко часа,бягай от там,мами те.

След като я взе и километража показва 100 хил сега на колко е,колко си навъртял ти.

Регулират се на всеки 40-50хил км на бензин ако се кара.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ganimed

Този разход от около 100мл. на 1000 км. ми се вижда доста голям! Възможно е да си за сегменти...

Иначе, относно тракането, аз също имах такава случка преди дестина години с една Джаз-ка, но тя нямаше разход на масло. 

Беше с 5W40. Сипах Wolf Asia 5W30, което е като Петро-то, и двигателят стана осезаемо по-шумен. Клапани потракваха, а и веригата се чуваше.

Имай предвид, че над 200 хил. км. веригата вече е "тръгнала". С по-гъстичко масло и ако е АСЕА А3/В4 - с повечко цинк, веригата не се чува.

Петрото е с намалено съдържание на цинк и старата, поразтегната верига, като добавим и малко по-ниския вискозитет, може да започне да се "обажда".

Карай за сега така. Не слагай никакви добавки. Маслото си има каквото му е необходимо. Стига да е истинско и да не е преседяло повече от 3-4 години по складовете. Ако имаш някакви съмнения за менте или изтекъл срок - сменяй го сега. Иначе - като му направиш 5 - 6 хил.км.

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и както написа колегата ако наистина си на 200 хил е дошло времето на веригата,тъкмо ако маисторите са хондаджии искай да ти погледнат и веригата  разтегната ли е и там  всичко в какво състояние е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, ето и резултатът след ремонта.
Маслото се оказа с дата 11.07.2018г. Отидох да направя регулиране на клапаните. Така и така се разглобява тази зона освен това почистиха и EGR клапана и пътищата. Клапаните наистина се нуждаеха от регулиране, а EGR пътищата  бяха много задръстени чудно как не е светнал чека. Веригата се оказа наред. Всичко това съпроводено с чистене на демонтираните чаркове – дросел клапа, капак на клапаните, колекторни тръби.
Резултатът:
Преди ремонта  колата беше някак си „спъната“, сега  доста утихна.  Добре, че не послушах всезнаещите „разбирачи“ да сложа по гъсто масло и да замажа проблемите. Иначе за завишения разход на масло, за кола на 15г. все някой някога назад в историята и е слагал кофти масло, а то е довело до необратимо запичане на маслените сегменти, буталата остават само на компресионите сегменти. Ами ще се примирим с това положение 100/1000 за сега.

Между другото някои има ли наблюдение за водородно почистване?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде в субару-форумът имаше такава тема... Влез там и се разтърси! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, ganimed написа:

...

Между другото някои има ли наблюдение за водородно почистване?

Абсолютна безмислица!!!

Слагай правилното за колата масло, сменяй редовно и те така!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, kalintry написа:

Абсолютна безмислица!!!

Слагай правилното за колата масло, сменяй редовно и те така!

Да, така е. След като порових из нета разбрах за какво иде реч. Първоначално си мислех че става въпрос за чист водород пък то май било с онези Браунов газови щуротии. Ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 10/19/2019 at 2:39 PM, CARPERA said:

Откъде го взе  пазиш  ли тубата.

Никакви проблеми с точно това масло.

Но го взимам от общите поръчки и идва с много прясна дата на наливане в тубата.

С добавката може и временно да закърпиш положението  и като  сложиш новото масло може на лято и основен ремонт да правиш. 

Кога за последно регулира клапаните.

Това 

IMG-9194cfa418ca607ec4a385cacc840991-V.thumb.jpg.112d7f5b27d4a5e86d5829f93d5607ce.jpg

От пролетта вече 4к км съм с такова от общите поръчки и също не съм доволен. Може би от цялото пале на мен се е паднала късата клечка. 

1. Нямаше залепено Фолио на гърлото под капачката

2. Липсва пръстена в долната част на капачката, който остава на гърлото при първото развъртане на тапата.

3. На вид и на допир изглежда по рядко в сравнение с кастрола. 

4. Вибрациите на двигателя се увеличиха след смяната. 

 

Колата е карана за реглаж на клапани - всичко е наред. за тези 4к км е изгорил около половин литър масълце, като това според сервизната книжка е в допустимите норми.

Следващата седмица ще сменям Антифриза, обмислям и него да махна и да сложа пак кастрола. 

ПП: в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30

IMG_20190204_155609.jpg

IMG_20191208_235749.jpg

IMG_20191208_235654.jpg

Редактирано от Gladiator_BG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно това е твоето масло 5w30 АCEA A3B4. В Пловдив има и представителство на Castrol. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попаднал си на тубата  но някой е налял нещо вътре което  не е масло.

Няма как да да е добре двигателя с менте. 

Фолиото отгоре е задължително. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста време взимам Петро 4л туба от общите поръчки,винаги е с фолио отгоре  и с пръстен под капачката който се къса при отваряне, за който  ще проверя  като се прибера налична ми е тубата 

IMG-fc41ca5a13fefb118e529173ca3b946f-V.thumb.jpg.c4b9b42817c3ba84d0925ba18deee7c2.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Gladiator_BG написа:

ПП: в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30

На снимките, които си дал, пише доста стара спецификация масло.

API SJ/CF

ILSAC GF-2.

Такова масло вече не се произвежда, или поне аз не съм виждал.

Сегашното Petro-Canada 5W-30 е с API SN Plus и ILSAC GF-5, които надвишават в пъти изискванията на старите спецификации!

Проблемът при теб не е в марката масло, а в съдържанието на тази отворена туба! Не се знае какво е имало вътре.

Все пак е трябвало да сигнализираш Чавдар и да я върнеш, а не да я наливаш в двигателя.

 

преди 34 минути, Чавдар K написа:

Ще съм много благодарен, ако и други колеги, които са вземали Petro-Canada от общите поръчки, да споделят как, как е било запечатано маслото.

Имам закупени 4х1л. Като се прибера от работа, ще отворя една, да погледна за фолио и ще пиша.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Gladiator_BG написа:

Следващата седмица ще сменям Антифриза, обмислям и него да махна и да сложа пак кастрола. 

ПП: в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30

 

 

По в сервизната книжка пише да се слага Castrol 5w-30 но забележи има спецификацията ILSAG и това трябва да търсиш

има го при Castrol.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз два пъти съм поръчвал Петро Канада 5в20 в 4л. туби от Чавдар и 2-та пъти маслото беше с фолио на гърлото, за пръстен на капачката не мога да си спомня.

Сега съм взел Амсойл ХЛ 5в20 туба и то дойде с фолио на гърлото, капачката като дизайн е без пръстен. 

В тубата съм гледал клип с тест на Петро Канада, в който отварят бутилката 1л. пред камерата и фолио липсва, но има пръстен на капачката. 

Според мен колегата е най-добре да смени маслото със същото Петро, но от запечатана туба и да види как ще се държи двигателя. 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам ,че е изпращано по еконт ... може там нещо да е станала шашмата ....

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е, че въпросът се повдига, за да са всички нащрек, но ми се струва нереално ако си обърнал внимание, че няма пръстенче и фолио, да си направил снимки и чак 6 месеца по-късно да пишеш... Ако беше писал тогава - останалите от същата поръчка щяха да прегледат техните и да се търси отговорност или от ato24 или Еконт.

 

В сервизната книжка на Хонда пише "Castrol", защото те са им партньор отдавна и дори сега произвеждат много от OEM маслата (тези с етикет Хонда). Преди 15 г не е имало много производители, които са правели масла с тези вискозитети. Но може да се замени с всяко масло, което спазва изискванията (API & ILSAC GF-4/5 в случая) и вискозитета според климата и начина на ползване.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да  на 4 л няма пръсне има фолио,  на  1л има пръстен фолио не се сещам отворил съм ги.

 

20191209_180409.thumb.jpg.a2f6ed8e80b1da4d274d8bf01c94ffb0.jpg20191209_180420.thumb.jpg.920a71003e65da7ce4f28725c6366920.jpg

20191209_180443.thumb.jpg.fff6d45c4ead802bcc229e0fcf5cd2b7.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както споменах и по горе - може би късмета ми е обърнал гръб точно при тази доставка. Единственото което не съм проверил е дали не се е залепило под капачката, но при първото отваряне от мен на гърлото нямаше нищо. Както забеляза колегата jungles, маслото е пратено с еконт. Тубата не беше в допълнителна опаковка, на вместо това директно върху нея беше залепен прозрачния плик със придружаващите транспортни документи на куриера. От години работя с Еконт и до сега издънки не е имало. Може това да им е била първата при моя пратка.

 

 

22 hours ago, Чавдар K said:

което наричате менте

Аз не съм употребявал думата менте. Добре е, че много хора са доволни и се радват на качеството.

 

21 hours ago, Veseliq said:

 но ми се струва нереално ако си обърнал внимание, че няма пръстенче и фолио, да си направил снимки и чак 6 месеца по-късно да пишеш

Доверявайки се на позитивните мнения от форума за маслата от германия реших да го налея въпреки това. Мислех че моя случай е прецедент, но след като видях, че и друг колега не е доволен от това масло - реших да споделя.

 

Във всички семейни коли е слагано AMSOil или Castrol. Този път пробвах нещо различно и резултата не ми хареса. Следващата поръчка може би пак ще е през форума, но масълцето ще е Castrol.

 

ПП:

Колата е проверявана в сервиза зад OMV в началото кукленско шосе - всичко изрядно.

Клапаните са регулирани при майстора на Филипово. При реглажа не са открити сериозни отклонения. Веригата не е "тръгнала".
 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Объркването идва от това, че темата е за потенциално менте, което няма общо с общите поръчки. При такива проблеми е хубаво веднага да се казват, за да може да се види виновния и ако дадена партида е "съмнителна", да не пострадат и други колеги, които не обръщат толкова внимание, а просто носят тубата на майстора.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...