Jump to content
Nashimento

(Не)основателно притеснение относно Civic 1,5 (L15B7)

Recommended Posts

   Здравейте, колеги! 

Поводът да се регистрирам във форума е, че възнамерявам да закупя нова Honda Civic Sedan 1,5 Turbo, бензин, CVT. В момента карам Toyota Corolla E17. Хондата много ми допада. Знам, че  сглобката е турска, но при днешната глобализация нямам предразсъдъци относно това (и тойотата ми е сглобена в Турция, а не съм имал никакви сериозни проблеми). Не съм тествал колата, но някак си съм сигурен, че ще ми допадне. Огледах я подробно на автосалона. Като се разчетох, разбрах за проблема, който е характерен за този мотор, известен като "Oil dilution" или смесване на бензина с маслото, поради недостатъчно изгаряне, особено на студен двигател. Видях и темата за този проблем във форума. Истина ли е, че вината е в инжекторите и че само софтуерно може да се коригира? Моля, в тази тема, собствениците на конкретния модел (1,5 турбо) да споделят своя опит:

 - Наличен ли е проблемът при тях? CVT или ръчна е скоростната кутия? И при двата варианта еднакво ли е застъпен проблемът?

-  Какъв е стилът им на шофиране? Какво разстояние изминават (пътували ли са на дълги разстояния в чужбина например)?

-  Какъв е пробегът на автомобилите им в момента?

-  Вярно ли е, че заради този проблем, гаранцията вече е 5 години или 150 000 км?

Бих искал да знам, въпреки този проблем, мога ли да разчитам на тази кола? Да се кача и да стигна до Мюнхен например, да я натисна по аутобана, без да си мисля, че ще смеси бензин и масло и ще ми трябва репатрак? 

Между другото, имате ли представа къде е произведен самият двигател - някъде четох за UK, а скоростната кутия (CVT) в Япония, но не съм сигурен.

Благодаря предварително на отзовалите се! Кара ми се тази хонда и колебанията ми са свързани само с този проблем.

P.S. Сега чета и за генерален проблем с климатика. Не съм сигурен дали компресорът е дефектен. Нека колегите споделят своя опит. Това е целта на темата.

Редактирано от Nashimento
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз карам Сивик седан 1.5Т с ръчни скорости. Имам колата от около година и съм успял да навъртя малко над 10к километра. Проблем с повишено ниво на маслото, поради наличие на бензин, нямам. До колкото успях да се ориентирам преди време, този проблем се появява при каране на кратки разстояние и студен климат в комбинация с CVT. Аз карам предимно градско и на къси разстояние, но колата нощува в подземен гараж, а денем "почива" в подземен паркинг. С две думи - "студените" паления не са толкова студени... Бих добавил, че не споделям мнението, че този двигател загравя бавно. Съвсем съизмеримо е със старата ми кола - Авенсис 1.8 бензин.

В интерес на истината преди покупката на автомобила си поговорихме надълго с хората от Бултрако по тази тема. В крайна сметка ме убедиха, че проблемът не е толкова "всеобхватен" и ако все пак се появи, ще бъде адресиран с ремонт(и) по гаранция. Аз взех автомобила с 6 година гаранция, толкова пише сега и на сайта на Бултрако. В щатите Хонда дори увеличават гаранцията на двигателя, трудно бих си представил тук да става обратното.

 

За сефте чувам за проблем с климатика, но наистина в щатския форум има доста оплаквания. Неприятна история, надявам се да не се налага да се запознавам "отблизо" с него.

 

Освен споменатите неща, аз съм срещал 2 проблема, които също са относително известни за модела: свирещи предни накладки и лека вдлъбнатина на С колоната. Накладките свиреха при студено време, смениха ги по гаранция. Но май съществена промяна няма, в идните месеци ще знам със сигурност. Вдлъбнатината на С колоната беше голям сюрприз, в началото си мислех, че някой се е облегнал или ударил леко колата. Поразрових се в civicx форума и установих, че работата е друга. Хонда използват ламарина тънка като вестник! Това, в комбинация с някаква недомислица по купето на седана, води до появата на въпросните вдлъбнатини. При мен беше трудно забележимо, останах приятно изненадан от реакцията на Бултрако - изправиха ламарината с PDR и признаха ремонта като гаранционен.

 

@Nashimento задължително покарай колата повечко. Ако бъдеш настоятелен, може освен тест драйв да ти я дадат за ден или дори за цял уикенд. Вероятно ще ти хареса, аз смених също смених тойота с хонда и съм общо взето доволен. Колата е доста приятна за каране, пъргава е и има добро поведение на пътя. Като недостатък, освен изброените проблеми, бих посочил интериора. Преживява се, но определено очаквах повече. Успех с избора!

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tedynaidenov, много ти благодаря за изчерпателния отговор! Аз искам колата задължително да е със CVT. Също така автомобилът ще нощува навън при относително суров зимен климат и ще се кара на къси разстояния често. Представи си с колко фактора трябва да се съобразя, за да взема тази хонда. Толкова уважавам и харесвам тази марка, конкретния модел също, но трябва да си призная, че са се изложили в случая, доста при това. Това с накладките и ламарината не е проблем (и при тойотата са вестници, и там сглобката не е перфектна, турска е, без да храня някакви предразсъдъци от този факт). Проблемът ми е, че сегашният ми автомобил не е никак пъргав (1,6 бензин, 132 к.с., атмосферен, ръчни скорости) и искам нещо по живичко и задължително автомат. Мисля, че сивикът би ми паснал, стига да не беше този проблем. Интересно ми е какъв по-конкретно е проблемът с интериора при теб? Качих се на колата по време на изложението и много ми хареса. Ниво Elegance е идеално окомплектовано, качеството на изпълнение е задоволително. Ще послушам съвета ти и ще покарам колата. Не ми се скача на тойота хибрид, единствено заради лошата динамика. А и дизайнът на сивика много ми допада. Благодаря още веднъж за включването ти в темата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,аз съм с 1.5т ръчна скоростна кутия,колата нощува само с подземен паркинг ( най-ниската темп е 8°),1ва смяна на масло дойде на 9к км без остановяване на проблема с бензин в маслото (60/40%в полза на извънградско) Екон режим беше предимно включен,2рата смяна на маслото дойде след 6к км след като останових покачване нивото на маслото и много остра миризма на бензин (70/30% в полза на градското) с изключен Екон режим. Сега след 3к км с новото масло и включен Екон режим (60/40% в полза на извънградско) все още няма покачване нивото на масло,няма остра миризма на бензин. Според мен няма да имаш проблем при дълги разстояния. Моя Сивик е вече на 19к км за 1година, имам ходене до Прага с него (1100км в 2те посоки) .Зареждан бензин: 98 на Тотал,100шел и 102 на Арал.

Често преминава 3-4к оборота на аутобана(карам си я мъжката). Проблем с климатика нямам за сега( надявам се и за напред да нямам). Накладките свирят яко когато са студени,в редки случаи предният парктроник засича предмет когато спра на светофар при дъжд когато колата е била мръсна(с много прах) преди започването на дъжда  ,следващият път като отида до Хонда (в понеделник) ще питам какво развитие има по моя проблем с маслото, ще питам дали гаранцията ми от 3 ще стане 5или повече години и какво още мога да получа. Когато получа информация ще я споделя в групата за проблема

Редактирано от DanielDenev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Nashimento Не бих казал, че имам проблем с интериора, просто не съм очарован. Има хлоп-потроп-скръц от някоя пластмаса, платовете използвани за седалките също изглеждат и се усещат евтниджос. Няма регулиране по височина на пасажерската седалка, за задните седалки няма въздуховоди или USB.... Всъщност ако трябва да съм откровен, интериорът на Корола Е210 ми се стори една идея по-читав. Последното обаче включва само гледана и попиване тук-там, без да съм я карал. Това, което не мога да "простя" на тойотите е липсата на Android Auto.

Едно нещо, което забравих да добавя в предишният пост, е досадно скърцане, което се появи в шофьорската седалка. Не съм напълно сигурен на какво се дължи, при определно положение на лумбалната опора и наместване на задните части, се чуваше скръц-скръц. Оплаках се в Бултрако, хората бяха напълно адекватни и подмениха рамката на седалката по гаранция.

С 2 думи, японците са икономисали това онова. Освен по-пипнат интериор са пропуснали и резервна гума. В Бултрако цената е 1000лв+, добре, че в Англия се намира на по-приемлива цена. За радост, компромиси с вървежа няма. В никакъв случай не е спортна кола, но за моите скромни изисквания е повече от добра.

Ако решиш, че това е твоята кола, бих те посъветвал да вземеш фейслифт. Не знам дали е дошъл в България, но в някой европейски дилърства е наличен. Ако не бъркам, във фейслифта са включени нов софтуер за двигателя и трансмисията, което най-вероятно решава в голяма степен проблема наречен Oil dilution. Освен това твърдят, че има и по-добро обезшумяване.

Ако имаш други въпроси, пиши ми лично. Нямам против да ти я покажа на живо, както и да споделя още лични впечатления.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре би било и тук да се споделя. Хвърлил съм око на премиума с 1,5 и вариатор, и до тогава всяко споделено нещо за 10-ката ми е в полезрението, така че - благодарско в аванс на пишещите и притежатели.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

// офф

Стискаме палци някой да не заеме @ceco_civic до тогава :D 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Честно - разсмя ме! Не се бях сетил за тоя казус. :) Аз обаче без идеи не оставам и веднагически се родиха няколко хрумки, но ще си ги пазя.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Имам 1.5 седан с всичките му глупости. Колата е добра, няма спор по темата. Проблема с бензина в маслото е срещан при коли с директно впръскване. Лично аз засякох на моята да понамирисва маслото на изгорели газове. Закарах я в Бултрако, хората замериха нивото, заснеха всичко и т.н. За сега мисля, че няма повишаване на нивото. Доколкото разбрах, маслото и пробега с него се контролират електронно и колата си реве за масло, когато му дойде времето. От както надуших миризмата, съм я карал още веднъж, да я замерят. Казаха, че не се вижда увеличение на нивото.  Като цяло в мометна съм спрял да се занимавам и си карам колата с кеф. След няколко месеца ще сменям маслото и ще го проследя отново да видим какво ще стане. Според мен не може да става и дума за това да не може да разчиташ на колата или да очакваш да я вдигаш с репатрак. Пластмасите си поскърцват тук-там, но това в днешно време е нормално. Моята е на 31хил.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно аз пропускам нещо, но онзи ден забелязах в сайта на Бултрако, че гаранционния срок за сивик вече е 3г или 100000км. Бях много изненадан, аз взех колата с 6г гаранция: 3г заводска и 3г разширена. Това май важи и за другите модели. Май Бултрако имат нова политика... Много жалко ако наистина е така. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е интересно... И аз съм сигурен, че имаха 6 години за Сивика до преди няколко месеца. Разширената гаранция се покрива от дилърството => са решили, че икономически ще им е по-добре да не я предлагат тая гранация вече, независимо от евентуалния спад на продажбите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
Колите са с удължена гаранция. Първите 3г или 100к са си заводската гаранция. Преди изтичането на 3-те години, колата се кара за преглед в сервиза и гаранцията се удължава. Трябва да се отбележи обаче, че подобни удължавания обикновено не покриват същите неща какато оригиналната. Все пак двигател/скоростна кутия би трябвало да са включени. На мицубиши например отпадаше гаранцията на инфотеймънт системата. Моята трябва да я карам тази година, та ще се поинтересувам какво отпада/остава като гаранция след удължаването.

Редактирано от draid
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От началото на юли вече притежавам коментирания автомобил - 1.5 CVT, седан, ELEGANCE. Не е фейслифт - все още го няма в България фейса, нищо че в сайта присъства. Взех го на добра цена - последни бройки на склад . Засега съм доволен, ще споделям всичко, което ми прави по-особено впечатление. Вече има навъртени 400 км. Да, маслото мирише на бензин, но нивото му не се е покачило. Конкретният автомобил е произведен през декември 2018. Допълнително взех по-скъпите текстилни стелки, леген за багажника и секретни гайки. От Англия поръчах резервна гума - благодаря на колегата tedynaidenov за линка и за отзивчивостта като цяло, както и благодаря на останалите колеги - участници в темата. Гумата я поръчах днес и я очаквам. Искам да подчертая, че няма да съм главен ползвател на автомобила, а по-скоро ще отговарям за поддръжката му и ще го карам от време на време.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С теб сме взели една и съща партида 😁 И аз взех една промоционална 1.5 СVT на 02.07. Вече на 1600км. И я юркам здраво 😉. Нито ми скърца, нито имам желание да и гледам къде е маслото и на какво мирише. Колата е супер, пъргава е и е за да и се кефиш. Не и трябва да й робуваш и чак толкова да се вманиачаваш. Има 3 години гаранция ако нещо се оплеска ще я оправят  ще му мислиш после. Със здраве да си я караш и много километри да навъртите 🍺

 

п.с. Аз си взех от едно момче патерица + крик + ключ за 200 лв. мисля че е част и от този форум (не помня имена). Цената за 3'те е приемлива. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! И на теб много здраве и безаварийни километри! Днес поръчах оригинална патерица от Англия по OEM номера, пълен комплект с крик и ключ, за 190 паунда. Ще пиша, като дойде. Колата много ми харесва и на мен! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Преди няколко седмици си закупих нов (наличен) Civic 1.5 Turbo MT, като също усещам миризма на бензин на щеката.

Някой тук знае ли къде може да се види годината на производство на автомобила? На самия стикер не виждам такава информация, 10-тия символ на VIN-а отляво надясно е

J

, което според проучването, което направих, означава, че колата е 2018-та година?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Почти всички (бензинови) предлагани от промоцията в последния месец са производство ноември/декември 2018г. Най-вероятно и твоята. 

Аз малко се съмнявам че за 1-2 седмици вече маслото ще мерише на бензин и т.н. те толкова коли продадоха че ако са чак толкова калпави втората им употреба да е пълна и шоурума фалирал... Може да има такива случай, но за мен това не е всяка втора кола и не е първата седмица от експлоатация. Мисля че е повече вманиачаването от колкото реалност. По мое мнение купил си си нова кола, с гаранция, със стабилен мотор, юркай я и й се кефи, не прекарвай време в душете на щеката 😉 

Успех и да ти служи вярно цялото време което си й предвидил 🍺

Редактирано от mermenkov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миризма на бензин е нормално да има, зависи колко е силна. И при моята я има, но нивото е ОК. Моята е не по-рано от декември 2018 произведена. Ще се ориентираш, като отвориш предния капак. Огледай някои от маркучите, имат висящи стикери с дата на производство. Също виж стъклата - ако има една самотна 8- ца - 2018 е. По VIN не можах да я разчета, затова са ориентировъчни данните. Виж маркучите ниско зад двигателя.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Може ли закупилите патерица + ключ + крик (ОЕМ) от Англия да споделят детайли (вкл. от къде - cox/друго, колко, доставка, и т.н.) ?

Най-вече след пристигането и слагането...

Аз много се чудя, дали да мина също през тази процедура.

 

Да не съм офф - моята вече на 4500 км и 8 месеца, понамирисва леко на бензинец, веднъж даже им я водих, че се бях шашнал, но няма драма, всичко е ток :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение че аз си взех от OLX патерица + крик + ключ за 200 лв. (имаше опция само патерица за 150лв.) не разбирам идеята за покупка от Англия... хем цената по-висока, хем чакаш. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, scyberboy написа:

Здравейте колеги,

 

Може ли закупилите патерица + ключ + крик (ОЕМ) от Англия да споделят детайли (вкл. от къде - cox/друго, колко, доставка, и т.н.) ?

Най-вече след пристигането и слагането...

Аз много се чудя, дали да мина също през тази процедура.

 

Да не съм офф - моята вече на 4500 км и 8 месеца, понамирисва леко на бензинец, веднъж даже им я водих, че се бях шашнал, но няма драма, всичко е ток :)

Следващия четвъртък я чакам в София. Тогава ще споделя. Иначе е от COX, 190 паунда + около 30 лв. доставка до България (чрез посредник).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, а при американските производства 1.5 Турбо има ли такъв казус? Че една съм и хвърлил око на 50 к км .... 

Обаче и тея новите ВИН номера не се разчитат от декодера ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих казал, по лични наблюдения, че там са дори по-засегнати.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А има ли оправен проблем офицялно и след това вече да се произвеждат както си му е реда ?

Знам че 2.0 двигателя е най-надежден и върви много приятно .... имам 3 -та Хонда вече но втора употреба запазени трудно излизат с 2.0 двигател...

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да твърдя нищо за Щатите, но мисля, че няма официален анонс за разрешаване на проблема. А и няма как да има нещо такова, след като от Хонда не го определят като проблем. Поразрови се из американските форуми, има адски много оплаквания и информация. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес говорих с Бултрако София, казаха че за автомобили 2016 извън Европа имало проблем наистина съвсем официялно. 


За Европа нямало проблем. Отстранявало се след като се инсталира нов софтуер на автомобила....

 

Колко е верно не знам....

 

ПП

Относно дългата гаранция обаче за да е валидна трябва да я обслужваш само при тях за елементарно масло, което е доста надуто като цени при тях ..... да не говорим че могат и да пробутат масло Мобил от големите бидони - 5w40 :(

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На мен ми казаха,че препоръките на Хонда Германия са смяна на маслото до 10к км и наблюдение. Проблема при мен се появи когато карах 70-80%градски у-я с изключен ЕКОН модус. От тогава е постоянно включен и нямам проблем.

 

 

пп продавам моя Сивик. :)

Редактирано от DanielDenev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Привет, 

а с какво масло е колата като вискозитет и като марка ?

1.5 Т от Амсоил го дават със 0W20 Signature Serie. Не знам Бултрако в БГ да имат такова масло ... скоро не съм ходил до тях.


https://www.amsoil.com/lookup/auto-and-light-truck/2016/honda/civic/1-5l-4-cyl-engine-code-l15b7-a-turbo/?volume=us-volume

 

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книжка, Хонда са указали Honda Synthetic Engine Oil TYPE 2.0 0w-20 и алтернатива: 0W30 и 5W30 по ACEA C2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Наливат ми 0в20,а като свърши г-ята ще се минава на 5в30(ако не съм я продал до тогава)

Редактирано от DanielDenev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имат , проверих 41 лв литър шише. 0w20 но е от новия тип не старите масла .....
 А на 10 к км. или на смяна колко масло имаш на щеката? 
Пада ли на минимум? 

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, iso_eu написа:

Имат , проверих 41 лв литър шише. 0w20 но е от новия тип не старите масла .....
 А на 10 к км. или на смяна колко масло имаш на щеката? 
Пада ли на минимум? 

1 път беше минало Максимума и веднага го смениха, колата не го пипа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резервната гума вече е монтирана. Най-общо казано - OEM комплект от онлайн магазин COX MOTOR PARTS, струващ 190 паунда + 28 лв. доставка до София. Включва резервна гума 125/80/16 с джанта (гумата е KENDA, Made in China, DOT 2019 год.), шайба и закрепващ болт за гумата, крик, дръжка за крика, ключ за гуми, поставка за инструментите от стирпор, която стои над гумата, стикер (макс. 80 км/ч), стикер за налягането на гумите, който включва и резервната (1:1 със стикера, който е залепен на вратата, но вкл. и резервната гума). След монтажа старата поставка, компресорът и пяната се оказват излишни. А това е стикерът и оригиналният номер от кашона:

 

 

IMG_5398.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че трябва да се минава на нещо по - различно от 0w20 особенно защото е и турбо дори и на 100 000 км като стане.

 

Като гледам и Бултрако наливат на турбо двигателите 0w20 - 1 литър шишета оригинал :) тоест почнали са да спазват изискванията на производителя :)

 

B224C8B2-CD6B-4785-8DE0-F122AE8B4BC2.jpeg

78A0BEBB-621D-40EB-9282-4FEA8A071551.jpeg

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изискванията на производителя са изцяло продиктувани от екологичната им ориентация. 

0в20 на турбинирана малолитражка лятото е смърт за двигателя, ако маслото не е висок клас ПАО или Естер база, а това масло на 'Хонда' не е нито едното от двете. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.07.2020 г. at 16:39, mermenkov написа:

При положение че аз си взех от OLX патерица + крик + ключ за 200 лв. (имаше опция само патерица за 150лв.) не разбирам идеята за покупка от Англия... хем цената по-висока, хем чакаш. 

Здрасти, колега от ква хонда намери резервна гума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. От колеги разбрах че сменят термостата на двигателя и проблема с повишаването на маслото изчезвал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е малко странно и нелогично. Как точно едното помага на другото? Ефекта на пеперудата.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли в крайна сметка на когото да му е гръмнал тоя мотор вече с това разреждане? Минаха около 5 години от излизането на модела. Говориха много по тоя въпрос , ама на практика какво става? Детски болести нещо? Горене на масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...