Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Quote

Earlier this year, Duracell concluded an exclusive licensing agreement with Austrian battery specialist Banner for Europe, North Africa and Middle East markets. Under this agreement, Banner manufactures and distributes a range of batteries under the Duracell Automotive brand, and also establishes a strategic distribution network in key markets.

Тук е статията от 2013г. за Емирствата.  Тук се споменава Европа.  

  • Like 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Определено по добрата опция в днешно време от испанската или чешката Варта ... За жалост много малко от асортимента на Варта се прави в Хановер , а и за наш карък е само за европейските автомобили. Само за инфо в Хановер се правят AGM сериите ,част от Silver серията и тези които са за първоначално вграждане . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Предната ми кола, я карах 10 години. Една сутрин, шест месеца след като я купих, не запали. Акумулатора беше Монбат, слаган 2 години и 2 месеца преди това. Два месеца след гаранцията - тотал. Зареждах го 2-3 пъти и като го сложа от зарядното на колата - пали. Ако не я карам 2-3 дни - не пали.Оказа се умряла клетка. След много гледане и чудене, си купих Банер с 2 години гаранция. Средната по хубост серия (двеста и кусур лева), с по - голям стартов ток. Мериха ми колата как пали, зарежда, за отечки, всичко беше ОК. Изкара 2 години и половина и той умря. Егати Банера. Изкара 4 месеца повече от Монбата. Купих си Тенакс на половин цена от Банера. След 7 години продадох колата с него, без нито един проблем дори и палене няколко зими на -15 градуса!!! Преди година случайно четох, че Тенакс се правят в завод в бившата Източна Германия. За пореден път се убеждавам, че не винаги скъпото е по - качествено.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Високо качество на конкурентна цена с малки печалби докато направиш име, след това колкото повече разширяваш бизнеса толкова повече съотношението цена/качество пада.

Ако не си фалирал дотогава...

Акумулаторите са консуматив, ако бяха с по 5 години гаранция дали щяха да карат по 2? :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Може да звучи парадоксално, но бизнеса се разширява с редуциране на ресурса.

Ако правиш батерии с 5г. гаранция, изкарващи по 7-8 г. - не продаваш ежедневно и "умираш", а ако съсипеш реномето на марката - регистрираш нова.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подготвихте ли ги за зимата.20211113_181410.thumb.jpg.977bae065f76282171ca13467f656546.jpg

20211113_181345.thumb.jpg.1b5669f66f67eb88220bdf47a3b656f5.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

от спортен интерес се размотах по акумулаторни точки с едно кантарче, ама нещо мнооооого лековати взели да ги правят гледам, та и 3те години май скоро ще си ги спомняме с умиление...

 

 

Edited by Accord 1,8i LS 2001
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вече готов да идва зимата.

20211114_095347.thumb.jpg.ad5693e36ffd6ad5b242a12ba67cf4a2.jpg20211114_095809.thumb.jpg.edbc209dcc172aa8c192579e300da5a9.jpg20211114_095813.thumb.jpg.ddde3b35a2bedb10ba1018288f8971ea.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едно въпросче към разбиращите:

Понеже детето не кара редовно своя автомобил ( Хюндай Туксон 2008г. 2-ка дизел), може би на седмица 1 път по 30-на километра, е разбираемо че акумулатора ,трябва да се зареди профилактично.. Това е ясно, но последния месец на два пъти ми спретва номер, като си забравя плафона в купето да свети и акумулатора умира. Първия път беше паднал до около 6 V , но с зарядното за едно денонощие, успях да го върна към живот . Обаче понеже не беше карала колата 2 седмици, а и пак беше забравила плафона  в купето, вчера акумулатора нямаше грам ток - кръгла 0-ла.

Закачих зарядното и за 24 часа то успя да го вдигне до към 6.5 V . 

Въпроса ми е дали според вас , ще може да се дозареди и да се разчита на него, или да се купува нов акумулатор, защото този е и на около 4 години . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хвърляй го и нов. Ще се дозареди , но няма смисъл. Няма да държи.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

И моите впечатления от такива случки са същите. За лятно и редовно каране става, но зиме и рядко ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...И извади крушката на плафона!  ;) :D

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези два пъти  разряд до 6 v е подписало смъртната присъда на акумулатора.

Смени крушките на плафона с лед такива,и аз го заредих сега защото бях забравил цяла вечер плафона на съм с лед крушки и нямах проблем при запалването.

При такива разряди вече има отпадане на активна маса от самите плочи,може да го съживиш но  няма да е за дълго.

Вземи и нещо подсилено като има такъв проблем и остава плафона,сивата серия на  Yuasa е точно такава.

 

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ледът в плафона наистина е добра идея. Има и топли цветове, които не се различават нито по сила, нито по цвят от обикновената крушка там.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 14.11.2021 г. at 13:02, docev написа:

Хвърляй го и нов. Ще се дозареди , но няма смисъл. Няма да държи.

 

Нищо няма да дозареди. Дори и изтощен (ненапълно) акумулатор дава напрежение около 11+V и след около няколко минути зареждане, би трябвало да вдигне близо до 12. Ако след цял ден зареждане стои на 6V, значи има мъртви клетки.

Наполовина зареден акумулатор не дава 6V, а пак 12V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще видим, ще видим :)

Сега вече е на 12.20V, та ще му дам шанс до утре :). Зарядното ми е 6 амперово и бавно вдигна от 0-та до към 8 V. 

Е, почти съм поръчал нов акумулатор :)😀😃😀, но този ще го заредя и ще видим колко ще издържи. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз още карам Ледженда с акумулатора който бях обезточил на 6 волта февруари с 1 ден на отворен багажник и после ми го възстановиха в 1 сервиз на вехто соц. зарядно. :) Но му личи че е пътник. Ако не  я карам седмица показва 12 волта с ключа на контакт.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, Emicha написа:

Ще видим, ще видим :)

 

 

Здрасти Емо. Не бързай да хвърляш, Миналата година забравих плафона в хондата две седмици и естествено намерих мъртвец. След добро зареждане си изкара една година и едва преди месец ми направи проблем и то пак по моя вина 

200лв няма да те ощават но ако може да изкара тази Зима а това си е най тежкият сезон за  един акумулатор нека той да го понесе и на Пролет ще си прецениш дали да го оставиш или да го смениш.

Правилно си решил, просто хвърли едни кабели в багажника за всеки случай, на жена всеки помага макар, че обратното не е важи.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

При дизела и бензина са различни акумулаторите Митко както и по обем и така и по тягови и стартерни характиристики това го знаеш.

И съм го казвал не веднъж оригшналния Хонда акумулатор с същия такъв като  ah не са еднакви.

Все пак акумулатора на една кола е консуматив които има живот,сменя се след определено време.

Аз не бих оставил детето си да се чуди като спре някъде дали ще запали.

Може също да се провери  ако се зареди на тягова вилка и митроникс за останалия живот в него ,за да има колегата поне някъква надежда коята не е само показание от мултицет.

@Митко Йотов премери ли утечката по твоята тема която си постнал.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дори и с минимален заряд, напрежението на акумулатора трябва да е малко под номиналната му стойност. @Emicha не знам какво ти мери уреда, но след 24 часа зареждане ако акумулатора е добре, не би трябвало да е 6V.

Напрежението зависи от количеството заряд, но се изменя в границите (примерно) 11.5 - 12.6, но не и от 0 до 12. При напълно изтощен акумулатор, т.е. една крушка да таблото да не може да захрани, може напрежението на акумулатора да е 0, но в кратък момент след началото на зареждане, напрежението трябва да се вдигне около номиналната стойност.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега преди час, вече е на 12,8 V . Довечера го изключвам от зарядното и ще го следя тези дни, да видим как и дали ще пада. Е ще мина и до акумулаторджията да го замерим все пак, за да придобия пълна яснота, дали има надежда за него и ако няма, на момента ще го сменя.

CARPERA , прав си и аз винаги съм казвал , че акумулатора е един обикновен консуматив и това ми е най-малкия проблем в една кола, но за идеята реших да го пробвам, а не да икономисам 200 лв. И детето е на 38 години, :) , ама за мен си е пак дете :thumbs1:.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terje, уреда нищо не ми мери и отчита, аз го меря с обикновен мултицет. Да напрежението си беше кръгла 0 и не светеше нищо по таблото, даже не можа да отключи вратите .Много трудно вдигна до 6,8 V но после навакса до 12 за една нощ. Акумулатора е голям 95 Ah ,на 830 A пусков ток.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В такъв случай, недей да го изключваш довечера, а го остави да се зареди напълно! До напрежение 14,7V! Иначе няма да стане както трябва. Това е голям акумулатор все пак!

После го остави да почине за една нощ и след това му направи един цикъл на десулфатизация. Чак след това го мери при акумулаторджията.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-добре да го остави до вдругиден, да вдигне до 17V...

Напрежението е технологична специфика на батерията и не се определя от това, колко време се зарежда той. Със зареждането надали ще покаже по-високо напрежение от 12,8-13V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-лесно да го тестваш е след като го заредиш, слизаш при колата слагаш и с мултицет мериш колко пада при палене, ако падне под 11В го пиши бегал ясно не задържа заряд, ако е обслужваем може да се замислиш за смяна на течности и замерване клетка по клетка ама ако не е направо в кофата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е моето зарядно, на 30+ години:

IMG_20211116_123609.thumb.jpg.ee8c4557d7d9b4301f9584740a3a4132.jpg

 

IMG_20211116_123633.thumb.jpg.32dcd71a8ccf8916b1d4b2c5b3134bc5.jpg

 

Имам и от тези измислените от Лидъл, с дисплея, но използвам това,защото си е истинско и с характер:). Не един или два акумулатора е "интубирало" и връщало от отвъдното.😀 Има си и защита, а колкото и дни да съм държал включен акумулатор на него, никога не е успявало да вдигне повече от 13.3/13.4 V, мерено с мултицет. 

Така че до довечера, се надявам да стигне тези стойности, след което ще го оставя да почине, през ноща и утре ще го включа пак за известно време, както каза dandilov. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да....,сега се зачетох в упътването на зарядното и там казват че дава до 14.2 V. Когато зареди акумулатора, зарядното може  да си остане включено и то ще си поддържа акумулатора, винаги в кондиция. Като когато трябва, ще се пуска само, когато трябва ще се изключва. Било подходящо за лодки, кемпери и т. н. 

Какво умно зарядно съм имал, оставено в кемпера, който купих навремето (1990 г.) 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dandilov, разбира се, че не се заяждаш. Просто искаш да изтъкнеш колко начетен си, а останалите - колко са невежи... И вместо да използваш този пиперлив език, можеше да изтъкнеш аргументите си нормално.

Share this post


Link to post
Share on other sites
При дизела и бензина са различни акумулаторите Митко както и по обем и така и по тягови и стартерни характиристики това го знаеш.
И съм го казвал не веднъж оригшналния Хонда акумулатор с същия такъв като  ah не са еднакви.
Все пак акумулатора на една кола е консуматив които има живот,сменя се след определено време.
Аз не бих оставил детето си да се чуди като спре някъде дали ще запали.
Може също да се провери  ако се зареди на тягова вилка и митроникс за останалия живот в него ,за да има колегата поне някъква надежда коята не е само показание от мултицет.
[mention=37439]Митко Йотов[/mention] премери ли утечката по твоята тема която си постнал.
Не съм Владо, нямам никакво време даже днес взех едни ветробрани за хондата и ги закарах в гаража но нито съм я палил нито нищо когато имам време тогава ще се разправям с нея.


Изпратено от моят SM-A505F с помощта на Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже досега разчитах само на bg-mamma за информация, ето какво намерих набързо във FB

Capacity in %       BLEI-BATTERIE

100%                     12.70 V

90%                       12.50 V

80%                       12.42 V

70%                       12.32 V

60%                       12.20 V

50%                       12.06 V

40%                       11.90 V

30%                       11.75 V

20%                       11.58 V

10%                       11.31 V

0%                         10.50 V

 

................................................................

Логиката е елементарна - който и акумулатор да разкачиш от клемите на автомобил, няма да покаже повече от 13V, както и със зарядно от 14V няма да постигнеш много повече. Не отричам, че с някакви допълнителни "инструменти" може да се постигне и по-високо номинално напрежение, но не и в обичайни условия със зарядни от магазина.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм искал да ползвам пиперлив език. Съжалявам ако така е прозвучало! Може би съм се увлякъл и съм продължил "линията" на твоя... Но карай, не го взимам толкова на сърце. По-добре да продължим с аргументите.

Това, което си дал е таблица за ориентировъчното състояние на зареденост, на оловно-киселинен акумулатор, (но!) в състояние на покой.

Тоест, поне 24 часа след като е свален от зарядно или след като е загасен двигателят на колата! ;)

По тази таблица може да свериш колко е зареден даден акумулатор при покупката му в магазина, например. Съответно колко дълго е стоял по складовете.

Ето една стара таблица, която съм ползвал навремето... и то по-подробна... Има и стойностите на напрежението, при тест с товарна вилка.  :thumbs1:

post-17338-0-17353200-1480869832_thumb.jpg

 

При процеса "заряд" - нещата са съвсем други!

Edited by dandilov
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така, сега малко информация:

Вчера изключих зарядното и днес,след около 15 часа покой,  замерих акумулатора, който показа 12.65 V. Значи е зареден на около 90%. Включих го отново, но на Лидълското, за да видим какво ще се получи. Снимката е минута след включването, като показва 13,2 V. Скалата с четирите чертички е пълна и само очертанието около тях мига. 

IMG_20211117_121347.thumb.jpg.d71b00f73f516ead87c406e97f96a06e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, dandilov said:

и аз ползвам подобна таблица руска, но в тази за 90% -но зареждане  плътността на електролита нещо е объркана, което не променя общите значения в таблицата де ( веротяно местата на 6 и 2 са разменени )....иначе  моят е чешка Варта Адак 55 ач 500 а и е 16 кг., пък тук гледам все  силвър милвър динамик и разни такива с такива характеристики над 13 кг няма...та толкова им е и животът...иначе за зарядните един познат казваше - зарядно без въртящи се копчета бягаш от него😉

 

 

 

Edited by Accord 1,8i LS 2001
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, точно така! За 90% заряд, плътността е с печатна грешка! Трябва да се чете: 1.265 !  Едно време си го бяхме коригирали в "ксеро-копията". :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес ,приключих с операцията по връщане към живот, на акумулатора. Докато се дозареждаше, успях да видя ,че показанията на дисплея са се вдигнали до 13,7 V . Четирите чертички от скалата не мигаха. Днес сутринта, зарядното изглежда е минало в режим на поддържане, защото показанията бяха 13,1/13,2 V , като се меняха през секунда две. Колата си запали , алтернатора си зарежда  до 14,6 V , сега остава да видя утре какви ще са му стойностите, след като преседи двайсетина часа. Евентуално мога да отида и до акумулаторджията да го изтества, но това утре след контролното замерване.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мога да се стърпя вече, съжалявам за офтопика.

Стойности се измерват.

Замерват се домати, камъни, яйца и др.

Толкова ли е трудно да се пише граматически правилно?

Поздрави и бъдете здрави!

 

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

:) много си прав, утре след като го измеря (не на килограми), след резултата, може и да го замеря.... 😉

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смятам забележката към Емо най малко за неуместна да не кажа и глупава. Повечето колеги пишем на език който може да стигне до най голям брой съфорумци за да е достатъчно разбираем с цел да ни се помогне от всички кръгове на обществото както и да помогнем на такива, никога не се знае от къде може да дойде тя. За правописа разбирам но за някои жаргони които са се наложили с годините в нашият език да се търси проблем ми не това не го разбирам.  Нищо лично към колегата но наистина изглежда смешно.

В края на краищата тук не се пише новогодишното обръщение на президента.

Edited by Митко Йотов
  • Upvote 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, Emicha написа:
  Скрий съдържанието

:) много си прав, утре след като го измеря (не на килограми), след резултата, може и да го замеря.... 😉

 

Офф: Само гледай, с тези килограми като замерваш, кого ще уцели. Че .... не са малко. 😉

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...