Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Quote

Earlier this year, Duracell concluded an exclusive licensing agreement with Austrian battery specialist Banner for Europe, North Africa and Middle East markets. Under this agreement, Banner manufactures and distributes a range of batteries under the Duracell Automotive brand, and also establishes a strategic distribution network in key markets.

Тук е статията от 2013г. за Емирствата.  Тук се споменава Европа.  

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено по добрата опция в днешно време от испанската или чешката Варта ... За жалост много малко от асортимента на Варта се прави в Хановер , а и за наш карък е само за европейските автомобили. Само за инфо в Хановер се правят AGM сериите ,част от Silver серията и тези които са за първоначално вграждане . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предната ми кола, я карах 10 години. Една сутрин, шест месеца след като я купих, не запали. Акумулатора беше Монбат, слаган 2 години и 2 месеца преди това. Два месеца след гаранцията - тотал. Зареждах го 2-3 пъти и като го сложа от зарядното на колата - пали. Ако не я карам 2-3 дни - не пали.Оказа се умряла клетка. След много гледане и чудене, си купих Банер с 2 години гаранция. Средната по хубост серия (двеста и кусур лева), с по - голям стартов ток. Мериха ми колата как пали, зарежда, за отечки, всичко беше ОК. Изкара 2 години и половина и той умря. Егати Банера. Изкара 4 месеца повече от Монбата. Купих си Тенакс на половин цена от Банера. След 7 години продадох колата с него, без нито един проблем дори и палене няколко зими на -15 градуса!!! Преди година случайно четох, че Тенакс се правят в завод в бившата Източна Германия. За пореден път се убеждавам, че не винаги скъпото е по - качествено.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Високо качество на конкурентна цена с малки печалби докато направиш име, след това колкото повече разширяваш бизнеса толкова повече съотношението цена/качество пада.

Ако не си фалирал дотогава...

Акумулаторите са консуматив, ако бяха с по 5 години гаранция дали щяха да карат по 2? :)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Може да звучи парадоксално, но бизнеса се разширява с редуциране на ресурса.

Ако правиш батерии с 5г. гаранция, изкарващи по 7-8 г. - не продаваш ежедневно и "умираш", а ако съсипеш реномето на марката - регистрираш нова.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подготвихте ли ги за зимата.20211113_181410.thumb.jpg.977bae065f76282171ca13467f656546.jpg

20211113_181345.thumb.jpg.1b5669f66f67eb88220bdf47a3b656f5.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от спортен интерес се размотах по акумулаторни точки с едно кантарче, ама нещо мнооооого лековати взели да ги правят гледам, та и 3те години май скоро ще си ги спомняме с умиление...

 

 

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече готов да идва зимата.

20211114_095347.thumb.jpg.ad5693e36ffd6ad5b242a12ba67cf4a2.jpg20211114_095809.thumb.jpg.edbc209dcc172aa8c192579e300da5a9.jpg20211114_095813.thumb.jpg.ddde3b35a2bedb10ba1018288f8971ea.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно въпросче към разбиращите:

Понеже детето не кара редовно своя автомобил ( Хюндай Туксон 2008г. 2-ка дизел), може би на седмица 1 път по 30-на километра, е разбираемо че акумулатора ,трябва да се зареди профилактично.. Това е ясно, но последния месец на два пъти ми спретва номер, като си забравя плафона в купето да свети и акумулатора умира. Първия път беше паднал до около 6 V , но с зарядното за едно денонощие, успях да го върна към живот . Обаче понеже не беше карала колата 2 седмици, а и пак беше забравила плафона  в купето, вчера акумулатора нямаше грам ток - кръгла 0-ла.

Закачих зарядното и за 24 часа то успя да го вдигне до към 6.5 V . 

Въпроса ми е дали според вас , ще може да се дозареди и да се разчита на него, или да се купува нов акумулатор, защото този е и на около 4 години . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хвърляй го и нов. Ще се дозареди , но няма смисъл. Няма да държи.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моите впечатления от такива случки са същите. За лятно и редовно каране става, но зиме и рядко ...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И извади крушката на плафона!  ;) :D

  • Хаха 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези два пъти  разряд до 6 v е подписало смъртната присъда на акумулатора.

Смени крушките на плафона с лед такива,и аз го заредих сега защото бях забравил цяла вечер плафона на съм с лед крушки и нямах проблем при запалването.

При такива разряди вече има отпадане на активна маса от самите плочи,може да го съживиш но  няма да е за дълго.

Вземи и нещо подсилено като има такъв проблем и остава плафона,сивата серия на  Yuasa е точно такава.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ледът в плафона наистина е добра идея. Има и топли цветове, които не се различават нито по сила, нито по цвят от обикновената крушка там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.11.2021 г. at 13:02, docev написа:

Хвърляй го и нов. Ще се дозареди , но няма смисъл. Няма да държи.

 

Нищо няма да дозареди. Дори и изтощен (ненапълно) акумулатор дава напрежение около 11+V и след около няколко минути зареждане, би трябвало да вдигне близо до 12. Ако след цял ден зареждане стои на 6V, значи има мъртви клетки.

Наполовина зареден акумулатор не дава 6V, а пак 12V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим, ще видим :)

Сега вече е на 12.20V, та ще му дам шанс до утре :). Зарядното ми е 6 амперово и бавно вдигна от 0-та до към 8 V. 

Е, почти съм поръчал нов акумулатор :)😀😃😀, но този ще го заредя и ще видим колко ще издържи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още карам Ледженда с акумулатора който бях обезточил на 6 волта февруари с 1 ден на отворен багажник и после ми го възстановиха в 1 сервиз на вехто соц. зарядно. :) Но му личи че е пътник. Ако не  я карам седмица показва 12 волта с ключа на контакт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Emicha написа:

Ще видим, ще видим :)

 

 

Здрасти Емо. Не бързай да хвърляш, Миналата година забравих плафона в хондата две седмици и естествено намерих мъртвец. След добро зареждане си изкара една година и едва преди месец ми направи проблем и то пак по моя вина 

200лв няма да те ощават но ако може да изкара тази Зима а това си е най тежкият сезон за  един акумулатор нека той да го понесе и на Пролет ще си прецениш дали да го оставиш или да го смениш.

Правилно си решил, просто хвърли едни кабели в багажника за всеки случай, на жена всеки помага макар, че обратното не е важи.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизела и бензина са различни акумулаторите Митко както и по обем и така и по тягови и стартерни характиристики това го знаеш.

И съм го казвал не веднъж оригшналния Хонда акумулатор с същия такъв като  ah не са еднакви.

Все пак акумулатора на една кола е консуматив които има живот,сменя се след определено време.

Аз не бих оставил детето си да се чуди като спре някъде дали ще запали.

Може също да се провери  ако се зареди на тягова вилка и митроникс за останалия живот в него ,за да има колегата поне някъква надежда коята не е само показание от мултицет.

@Митко Йотов премери ли утечката по твоята тема която си постнал.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и с минимален заряд, напрежението на акумулатора трябва да е малко под номиналната му стойност. @Emicha не знам какво ти мери уреда, но след 24 часа зареждане ако акумулатора е добре, не би трябвало да е 6V.

Напрежението зависи от количеството заряд, но се изменя в границите (примерно) 11.5 - 12.6, но не и от 0 до 12. При напълно изтощен акумулатор, т.е. една крушка да таблото да не може да захрани, може напрежението на акумулатора да е 0, но в кратък момент след началото на зареждане, напрежението трябва да се вдигне около номиналната стойност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега преди час, вече е на 12,8 V . Довечера го изключвам от зарядното и ще го следя тези дни, да видим как и дали ще пада. Е ще мина и до акумулаторджията да го замерим все пак, за да придобия пълна яснота, дали има надежда за него и ако няма, на момента ще го сменя.

CARPERA , прав си и аз винаги съм казвал , че акумулатора е един обикновен консуматив и това ми е най-малкия проблем в една кола, но за идеята реших да го пробвам, а не да икономисам 200 лв. И детето е на 38 години, :) , ама за мен си е пак дете :thumbs1:.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Terje, уреда нищо не ми мери и отчита, аз го меря с обикновен мултицет. Да напрежението си беше кръгла 0 и не светеше нищо по таблото, даже не можа да отключи вратите .Много трудно вдигна до 6,8 V но после навакса до 12 за една нощ. Акумулатора е голям 95 Ah ,на 830 A пусков ток.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, недей да го изключваш довечера, а го остави да се зареди напълно! До напрежение 14,7V! Иначе няма да стане както трябва. Това е голям акумулатор все пак!

После го остави да почине за една нощ и след това му направи един цикъл на десулфатизация. Чак след това го мери при акумулаторджията.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре да го остави до вдругиден, да вдигне до 17V...

Напрежението е технологична специфика на батерията и не се определя от това, колко време се зарежда той. Със зареждането надали ще покаже по-високо напрежение от 12,8-13V.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно да го тестваш е след като го заредиш, слизаш при колата слагаш и с мултицет мериш колко пада при палене, ако падне под 11В го пиши бегал ясно не задържа заряд, ако е обслужваем може да се замислиш за смяна на течности и замерване клетка по клетка ама ако не е направо в кофата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е моето зарядно, на 30+ години:

IMG_20211116_123609.thumb.jpg.ee8c4557d7d9b4301f9584740a3a4132.jpg

 

IMG_20211116_123633.thumb.jpg.32dcd71a8ccf8916b1d4b2c5b3134bc5.jpg

 

Имам и от тези измислените от Лидъл, с дисплея, но използвам това,защото си е истинско и с характер:). Не един или два акумулатора е "интубирало" и връщало от отвъдното.😀 Има си и защита, а колкото и дни да съм държал включен акумулатор на него, никога не е успявало да вдигне повече от 13.3/13.4 V, мерено с мултицет. 

Така че до довечера, се надявам да стигне тези стойности, след което ще го оставя да почине, през ноща и утре ще го включа пак за известно време, както каза dandilov. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да....,сега се зачетох в упътването на зарядното и там казват че дава до 14.2 V. Когато зареди акумулатора, зарядното може  да си остане включено и то ще си поддържа акумулатора, винаги в кондиция. Като когато трябва, ще се пуска само, когато трябва ще се изключва. Било подходящо за лодки, кемпери и т. н. 

Какво умно зарядно съм имал, оставено в кемпера, който купих навремето (1990 г.) 😀

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, разбира се, че не се заяждаш. Просто искаш да изтъкнеш колко начетен си, а останалите - колко са невежи... И вместо да използваш този пиперлив език, можеше да изтъкнеш аргументите си нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
При дизела и бензина са различни акумулаторите Митко както и по обем и така и по тягови и стартерни характиристики това го знаеш.
И съм го казвал не веднъж оригшналния Хонда акумулатор с същия такъв като  ah не са еднакви.
Все пак акумулатора на една кола е консуматив които има живот,сменя се след определено време.
Аз не бих оставил детето си да се чуди като спре някъде дали ще запали.
Може също да се провери  ако се зареди на тягова вилка и митроникс за останалия живот в него ,за да има колегата поне някъква надежда коята не е само показание от мултицет.
[mention=37439]Митко Йотов[/mention] премери ли утечката по твоята тема която си постнал.
Не съм Владо, нямам никакво време даже днес взех едни ветробрани за хондата и ги закарах в гаража но нито съм я палил нито нищо когато имам време тогава ще се разправям с нея.


Изпратено от моят SM-A505F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже досега разчитах само на bg-mamma за информация, ето какво намерих набързо във FB

Capacity in %       BLEI-BATTERIE

100%                     12.70 V

90%                       12.50 V

80%                       12.42 V

70%                       12.32 V

60%                       12.20 V

50%                       12.06 V

40%                       11.90 V

30%                       11.75 V

20%                       11.58 V

10%                       11.31 V

0%                         10.50 V

 

................................................................

Логиката е елементарна - който и акумулатор да разкачиш от клемите на автомобил, няма да покаже повече от 13V, както и със зарядно от 14V няма да постигнеш много повече. Не отричам, че с някакви допълнителни "инструменти" може да се постигне и по-високо номинално напрежение, но не и в обичайни условия със зарядни от магазина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм искал да ползвам пиперлив език. Съжалявам ако така е прозвучало! Може би съм се увлякъл и съм продължил "линията" на твоя... Но карай, не го взимам толкова на сърце. По-добре да продължим с аргументите.

Това, което си дал е таблица за ориентировъчното състояние на зареденост, на оловно-киселинен акумулатор, (но!) в състояние на покой.

Тоест, поне 24 часа след като е свален от зарядно или след като е загасен двигателят на колата! ;)

По тази таблица може да свериш колко е зареден даден акумулатор при покупката му в магазина, например. Съответно колко дълго е стоял по складовете.

Ето една стара таблица, която съм ползвал навремето... и то по-подробна... Има и стойностите на напрежението, при тест с товарна вилка.  :thumbs1:

post-17338-0-17353200-1480869832_thumb.jpg

 

При процеса "заряд" - нещата са съвсем други!

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, сега малко информация:

Вчера изключих зарядното и днес,след около 15 часа покой,  замерих акумулатора, който показа 12.65 V. Значи е зареден на около 90%. Включих го отново, но на Лидълското, за да видим какво ще се получи. Снимката е минута след включването, като показва 13,2 V. Скалата с четирите чертички е пълна и само очертанието около тях мига. 

IMG_20211117_121347.thumb.jpg.d71b00f73f516ead87c406e97f96a06e.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 hours ago, dandilov said:

и аз ползвам подобна таблица руска, но в тази за 90% -но зареждане  плътността на електролита нещо е объркана, което не променя общите значения в таблицата де ( веротяно местата на 6 и 2 са разменени )....иначе  моят е чешка Варта Адак 55 ач 500 а и е 16 кг., пък тук гледам все  силвър милвър динамик и разни такива с такива характеристики над 13 кг няма...та толкова им е и животът...иначе за зарядните един познат казваше - зарядно без въртящи се копчета бягаш от него😉

 

 

 

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно така! За 90% заряд, плътността е с печатна грешка! Трябва да се чете: 1.265 !  Едно време си го бяхме коригирали в "ксеро-копията". :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ,приключих с операцията по връщане към живот, на акумулатора. Докато се дозареждаше, успях да видя ,че показанията на дисплея са се вдигнали до 13,7 V . Четирите чертички от скалата не мигаха. Днес сутринта, зарядното изглежда е минало в режим на поддържане, защото показанията бяха 13,1/13,2 V , като се меняха през секунда две. Колата си запали , алтернатора си зарежда  до 14,6 V , сега остава да видя утре какви ще са му стойностите, след като преседи двайсетина часа. Евентуално мога да отида и до акумулаторджията да го изтества, но това утре след контролното замерване.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се стърпя вече, съжалявам за офтопика.

Стойности се измерват.

Замерват се домати, камъни, яйца и др.

Толкова ли е трудно да се пише граматически правилно?

Поздрави и бъдете здрави!

 

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

:) много си прав, утре след като го измеря (не на килограми), след резултата, може и да го замеря.... 😉

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам забележката към Емо най малко за неуместна да не кажа и глупава. Повечето колеги пишем на език който може да стигне до най голям брой съфорумци за да е достатъчно разбираем с цел да ни се помогне от всички кръгове на обществото както и да помогнем на такива, никога не се знае от къде може да дойде тя. За правописа разбирам но за някои жаргони които са се наложили с годините в нашият език да се търси проблем ми не това не го разбирам.  Нищо лично към колегата но наистина изглежда смешно.

В края на краищата тук не се пише новогодишното обръщение на президента.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Emicha написа:
  Скрий съдържанието

:) много си прав, утре след като го измеря (не на килограми), след резултата, може и да го замеря.... 😉

 

Офф: Само гледай, с тези килограми като замерваш, кого ще уцели. Че .... не са малко. 😉

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...