Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Ок извинявам  се за неточната употреба на думата, мисля колегата стана ясно какво имах впредвид.

Може ли да споделиш @JHM правени ли са някакви измервания  и как.

 

за колегата @didipov

 

"Зapeждaнe нa aĸyмyлaтop тип АGМ Paзлиĸaтa мeждy АGМ и oбиĸнoвeнитe aĸyмyлaтopи e в ĸoнcтpyĸциятa. АGМ ca пo-ycтoйчиви нa вибpaции и paзpyшaвaнe. Bъв вcичĸo ocтaнaлo тe нe ce paзличaвaт oт oбиĸнoвeнитe батерии. Te ca oбиĸнoвeни oлoвнo-ĸиceлинни aĸyмyлaтopи и ce зapeждaт ĸaтo тaĸивa. Bнимaвaйтe зa cлeднитe нeщa Haпpeжeниeтo пpи зapeждaнe дa нe пpeвишaвa 14,4 вoлтa Toĸa нa зapeждaнe дa нe e нaд 10% oт ĸaпaцитeтa нa aĸyмулатола"

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.10.2019 г. at 23:32, Stefan4eto написа:

Не помня къде четох за турски акумулатори(мутлу)много ги хвалеха,не обърнах внимание на това тогава но вчера разбрах че баща ми кара 8-ма година без никакви проблеми с такъв и се втрещих😀

IMG_20191015_131134.jpg

IMG_20191015_131142.jpg

Аз скоро купих един "Ситроен" С4 на дъщеря ми. Дизел. Втрещих се като видях , че акумулатора е от 2013г. Няква абсолютно смотана марака, но върти и подгрява като дзвер. Изглежда си точно като дърт акумулатор и има стикери кога е произведен. То живота на батериите до голяма степен зависи от автомобила и късмета май.

Нещо важно знам от стар "акумураторджия" Дърт акумулатор не се друса и навежда! Има нещо като тиня на дъното паднала от плочите, която е проводима. Като се климне акумулатора, това се качва в ядрото и окъсява плочите и съответно умира бързо полумъртвото акумулаторче.

Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA, хубаво е човек да носи на "градивна критика".
По отношение на AGM-а е необходимо да си актуализираш информацията ...извън търговските съобщения/реклами. Сега леко по същество: оловен акумулатор максимално зарядно напрежние:2,4 волта на клетка; agm: 2,25-2,30 волта на клетка. Сам си направи изводите когато замениш единия с другия какво ще се случва. Агм-а може да е първенец по отношение устойчивост на вибрации, ниски температури, ниско вътршно съпротивлени и висок стартов ток, но отстъпва по отдаване на продължителен постоянен ток, необходим за поддържане на някои определени функции .... на автомобила. Та тоя тип аку-та са подходящи ако има автомобила старт/стоп система, съответно "алгоритъма на заряд" е съобразен с гореизброените особености + още много други.
За това и посъветвах колегата по-горе първо да провери с какъв акумулатор е предвидено да работи бмв-то и после да търси проблеми в алтернатор, релерегулатор...

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

неточната употреба на думата, мисля колегата стана ясно какво имах впредвид.

Може ли да споделиш @JHM правени ли са някакви измервания  и как.

 

Току що, ми се обади и са локализирали проблема.

Не е в акумулатора,а в познатия и на нас тук "Bluetooth module".Отстранен....!

И зарядно купихме:thumbs1:

20201216_134437.thumb.jpg.f146d47efbb35dc8838dae69f9b4c5f4.jpg20201216_135406.thumb.jpg.e538659c111d4acb126f8dff8bf85b09.jpg

Всяко чудо,за 3дни:D!

 

 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя Bluetooth module напрао им "разказва играта" на тея Хонди. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая се отнася за БМВ, така че не е само при нас. Иначе това е много кофти проблем....представи ти се случи някъде на почивка и няма кой да ти даде ток, а и ако си автомат съвсем няма спасение. На мен веднъж ми беше паднал акуто заради алармата, за щастие на паркинга на метро, даже бях уцелил промоция на акумулатори :D

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/16/2020 at 11:22 AM, didipov said:

CARPERA, хубаво е човек да носи на "градивна критика".
По отношение на AGM-а е необходимо да си актуализираш информацията ...извън търговските съобщения/реклами. Сега леко по същество: оловен акумулатор максимално зарядно напрежние:2,4 волта на клетка; agm: 2,25-2,30 волта на клетка. Сам си направи изводите когато замениш единия с другия какво ще се случва. Агм-а може да е първенец по отношение устойчивост на вибрации, ниски температури, ниско вътршно съпротивлени и висок стартов ток, но отстъпва по отдаване на продължителен постоянен ток, необходим за поддържане на някои определени функции .... на автомобила. Та тоя тип аку-та са подходящи ако има автомобила старт/стоп система, съответно "алгоритъма на заряд" е съобразен с гореизброените особености + още много други.
За това и посъветвах колегата по-горе първо да провери с какъв акумулатор е предвидено да работи бмв-то и после да търси проблеми в алтернатор, релерегулатор...

Не само аз твърдя това колега и други колеги са на същото мнение, информацията ми е много актуална от първа ръка за AGM акумулаторите и тяхното устройство ,експлоатация и тн.

прочети пост №90

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA, спри се бе човек, ако не можеш да бъдеш полезен на някого със знания, умения то поне не му "цапай" темата с излишни и безсмислени постове. След като си толкова добре запознат с agm батериите сменяй твоята с такава и се върни отново тук след година да ни съобщиш колко са скъпи и некачествени ... или как отново си попаднал на менте в бг.

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам всеки просто да си каже мнението и да остави и останалите да направят същото. Не е нужно някой да се защитава, че е прав, да обясни защо другия греши и пр. когато тонът излиза от добрия.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1338754706_viber__2021-01-31_09-06-03.thumb.jpg.1103c246aef3cb1d727bb2f139a0fe1e.jpg

Зареден и готов за използване.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да тествам един акумулатор който бях сложил в графата мъртвец.

Сложих го да се зарежда и това показа.

20210131_111622.thumb.jpg.1919f95e95b8b39294a62aa396b516c6.jpg20210131_111703.thumb.jpg.c2c6ae9f714d89ba4af12f0dfc576749.jpg

 

 След 10 часа о чудо,взе че тръгна да се зарежда.Изчаквам да видя дали ще стигна до FUL

Бях решил да го изхвърлям,а той реши да оживее,предстоят тестове да видим това така ли е.

 

20210131_214721.jpg

Зарядното е  Ultimate Speed   ULGD 10 A1

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай, да питам и аз?

Тая сутрин усъмнах без ток. Клипчето е ясно.

Забравил съм багажника незатворен. 40 часа поне 1 крушка е пила иии... 70 А/Ч акумулатор е заминал.

Закачих му моето зарядно, но ... види се от клипа.

Закачихме го на 1 соц зарядно, та да видим дали ще го събуди. Беше на 6 волта.

Преди малко звъннах да питам как върви. Казаха че се храни здраво и има шанс. Имали си метод и настройки за такива случаи.

До сега не съм имал ядове, но напоследък - само кратки градски, а моята небрежност го е ...

Колко време му трябва - стигат ли 10 часа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го зареди, но е хубаво после да се повозиш. 

Ще имаш и натрупани грешки, при мен бяха доста, след като ми беше паднал. 

Moят дори не съм го зареждал като падна, само ми дадоха ток и алтернатора си свърши работата, после проблеми не съм имал, даже в Бултрако като ми го тестваха 2мес по-късно го изкараха в добро състояние. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре съм и планувал 300км, само да палне. Не съм въртял на стартер, за да не пише грешки, но ще си иска код на радиото и памет на седалките, ама тва е лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и теста зереди го акумулатора от 4.5V.

Направо фантастично пише че може да въстановява от 2V.

Това е след 24 часа

 

received_463607491462852.thumb.jpeg.b04d191918b73dac848a9b3bc2ea87f7.jpeg

От тук тръгнахме

20210131_111703.thumb.jpg.1ce95f8f9b918698a8b11ced8ac7cc51.jpg

 

@ceco_accord

Колко A е зарядното тези са от 3.8А мисля до 5А.

За 70аh батерия ти трябва от 7до 10A зарядно.

Дръж го докато изпише FUL,жалко е че няма дисплей.

Показаното от мен на теб ще ти свърши хубава работа.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моето се отказах - твърде "нежно" е. Закачен е в комшийското сервизче на "апаратно дишане" към 1 вехто зарядно от миналия век, дето реанимира таквиз мъртъвци. Ще видим къде 6 саата довечерка до къде е стигнал.

Питанката бе дали ще му стигнат 10 часа зареждане, за да запали след още 12 часа, или да го оставят и за през нощта?

Утре ще го возя 300км и ще си го храни колата.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-простото правило е 70ah батерия , зареждаш за 10 часа с 7A.

Старите зарядни нямат нищо общо с тези новите там направо пържат акумулатора.

Ти не следят заряда  пълнят го че препълват,и продължават да бухат заряд докато някой не ги спре,че ще опада пастата от решеткатаи вътре ще стане една боза.

С тях не трябва да се прекалява,и  трябва да се следят.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, CARPERA написа:

Най-простото правило е 70ah батерия , зареждаш за 10 часа с 7A.

 

Много грешно правило! всъщност е донякъде вярно ако ДОЗАРЕЖДАШ, Ако зареждаш напълно разреден акумулатор както при <ceco_accord> правилото (при добър акумулатор, не сулфатизирал и добре поддържан) за стартерна оловно киселинна батерия е >  заряден ток 10% от капацитета (в случая 7А)  при постоянно напрежение 14,4V (в началото има пад и е доста по-ниско) пълното зареждане се постига м/у 14 и 16 часа. 

Пак да отбележа че това е при идеални условия > перфектен акумулатор, добро зарядно с ограничаване на тока до 1/10 в началото на заряда, както и поддържане по напрежение до 14,4V в края на заряда.

При леко сулфатизирал акумулатор времето се увеличава при оставащи същи другите условия.

При по-дълбоко сулфатизирал акумулатор е по-добре да се намали тока наполовина, около 1/20 от капацитета (в случая 3,5А) а да се увеличи времето като може да стигне и 40 часа, зависи от състоянието на аку-то. 

Съгласен съм с <CARPERA> че старите зарядни в ръцете на незнаещ "настройчик" унищожават завинаги всеки попаднал им акумулатор. 

По-добрия вариант винаги е да се зарежда с малък ток и повече време, на новите зарядни това им е хубавото и не напразно са направени да зареждат с примерно макс 6А, а времето си го определят сами като следят зарядния ток. 

 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай но от 70ah според теб 10%  от капацитета са 8A така ли.

Заповядай може да  провериш тук

https://procentkalkulator.com/

Ок и 8 да са важно е батерията да не се презарежда.

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно щях да напиша че е грешно да се осланяме на това архаично правило...и CCord ме  е изпреварил. Освен ускорено умъртвяване на акумулатора друго в най-добрия случай няма да се случи. Ако все пак се използва "аналогово" зарядно у-во то е желателно първо да се измери напрежението на откачен акумулатор(без консуматори) и в зависимост от показанията на волтмера и препоръчителния заряден ток на съответния акумулатор(пише го в характеристиките на акумулаторната батерия) се изчислява времето на заряд в часове. Дълбоко разредена батерия под 11 волта е малко на късмет дали ще "оживее". Ако все пак се използва "аналогово" зарядно то е желателно да може да му се регулира напрежението, т.е. да оже да му се пусне по-височко. Първоначално зарядния ток не е важен....
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късно сте писали.

В 17:30 решихме да пренощува "на жицата".

Не беше подут или топъл, а скалите показваха 14V и 6A. Заряднато си имало цикли, а шефа каза че и сега ще запали и мога да си го дозаредя с лидълското, но по-добре му било да си изкара денонощния цикъл.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом зарядното има цикли, значи е "умно" мятай акумулатора в колата и ... не го мисли по-вече. Ако усетиш че вече не държи заряд както преди, ориентирай се към нов акумулатор. Няма зарядно което да успеее да десулфатизира/регенерира тръгнал акумулатор.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го мисля вече. Сипал съм си 1 противоКовид (вече втори път) и ще видим утре.

До сега си беше ок и ще го следя.

Шефсервиза е авиоинженер и каза че даже му е добре плофилактично. Едно време в базата така разреждали периодично акумулаторите на нелетящите машини и ги зареждали отново, та изкарвали с години.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Извинявай но от 70ah според теб 10%  от капацитета са 8A така ли.

 

 

ЕЕ CARPERA ! ти си като куршум бе човек, не ми даваш и един пункт за грешка и чак калкулатори ми пращаш. При първи прочит ми се видя че акумулатора на <ceco_accord> е 80Ah и в този случай калкулатора ти какво показва? Разбира се видимо е че след като съм видял грешката си съм я коригирал.  

И по същество, с ток 1/10 от капацитета не можеш да заредиш акумулатора за 10 часа до 100% по никакъв начин, освен ако не става дума за дозареждане.

 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е прав си но това е старо правило, зарядното беше

Quote

вехто зарядно от миналия век

не знаехме до колко е паднала батерията,и това е като препоръка.

Зарядното се оказа циклично,и ще зареди хубаво батерията.

Всички ще спим спокойно.

:honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CCord написа:

Много грешно правило!  

 

 

Преди 2 часа, didipov написа:

Точно щях да напиша че е грешно да се осланяме на това архаично правило...
 

Ми то  @CARPERA    казва, че с простото зарядно как се смята, което е абсолютно вярно. Няма как то да си смята проценти и кое е най добре за акумулатора, блъска си с постоянното напрежение с което е излязъл от завода и може да спре само ако го изключи човек или му изгори бушона.

Друг е въпроса, че простото зарядно просто си зарежда и никога не може да напълни батерията до пълен капацитет.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно като смятате тези 10% от капацитета на батерията ,как смятате колко ампера са останали при разреден акумулатор на 11V ,при положение ,че на 12.6 капацитета е 70AH, и после го бухате 10 часа на 7 ампера , да му вкарате 70AH ?! На времето беше лесно с обслужваемите  батерии, мериш гъстотата и се оринетираш. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко Йотов, карперов отново пише глупости. Тези твърдения бяха актуални преди 20 години. Сега нещата са съвсем различни.
jungles При използване на старо "аналогово" зарядно или някаква самоделка не е необходимо да се смятат проценти. Всеки уважаващ себе си производител на акумулаторни батерии е посочил в спецификацията за конкретния модел "препоръчителен заряден ток", който обикновенно е половината от стойността получена по тази прословута формула 1/10 от капацитета. След което се гледа една друга таблица с напрежение на акумулатора без консуматори и в зависимост от показанията на волтметъра намира ориентировъчното време на заряд в часове. Все пак и този метод е относителен по простата причина че един сулфатизирал акумулатор ще вдигне напрежението си до максимални стойности за относително кратко време и .... следва бурно газоотделяне....което в някой случаи може и да доведе до хвръкване на капака на "необслужваемия акумулатор". Опасно е да се заиграваме с такива неща. Ама те форумните професори си ги знаят тия неща и им е под достойнството да ги кажат....

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип съм наясно с материята , все пак 10 годинини с това съм се занимавал. Като цяло стартерните батерии не са "совалка" , но зачетох много сложни и леко подвеждащи обяснения,като дълбоко разредена батерия под 11V , смисъл 10.70 V не влиза в тази графа . Дълбоко разредена батерия е под 6V и трябва да се внимава при зареждането и ,особено ако е паднала до 1-2V защото има вероятност при недоглеждане да се зареди батерията на обратно. И относно AGM батериите .... Няма как да приема ,че "стандартен" agm акумулатор е по лошият вариант спряко "мокрия" стандартен, при положение ,че се оповаваме на копи пеис то интернет... Лично мое мнение , нищо лично.  

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, нека батерия под 11V  да я кръстим свръхразредена, която е била в експлоатация е необходимо да се зарежда с ... Ако една батерия е била свръхразредена то тя губи както живота, така и производителността си поради необратимо сулфатиране и определено си е игра на тото колко време ще изкара тая батерия. И точно когато най-ти трябва тя отказва да завърти стартера. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
38 minutes ago, didipov said:

. Всеки уважаващ себе си производител на акумулаторни батерии е посочил в спецификацията за конкретния модел "препоръчителен заряден ток", който обикновенно е половината от стойността получена по тази прословута формула 1/10 от капацитета...

Може ли да посочиш такава батерия и нейните препоръки.

По въпроса за хвърчящите  капаци всеки такъв има газоотводен канал.

За да хвръкне един капак трябва и друг фактор.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA, по-горе си постнал снимка на една yuasa. Прочете ли на сайта им спецификациите на тая батерия и по точно "Recommended Charge Rate (Amps)"
 

преди 5 минути, CARPERA написа:

За да хвръкне един капак трябва и друг фактор.

 

 

този фактор е бурното газоотделяне... писал съм по-горе!

Off Topic

Искаш ли да ти пратя снимки от личния архив на такива "разцепени" батерии?

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, didipov написа:

ОК, нека батерия под 11V  да я кръстим свръхразредена, която е била в експлоатация е необходимо да се зарежда с ... Ако една батерия е била свръхразредена то тя губи както живота, така и производителността си поради необратимо сулфатиране и определено си е игра на тото колко време ще изкара тая батерия. И точно когато най-ти трябва тя отказва да завърти стартера. 
 

Сулфатизацията не се случва при едно разреждане на 11V , няма да сулфатизира батерията от веднъж... това е по бавен процес и степента на обратима и необратима сулфатизация зависят от фактори. А и нали сега има модерни зарядни разбиващи сулфата , но не се продават в лидъл и не са по 49.99  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
17 minutes ago, didipov said:

CARPERA, Прочете ли на сайта им спецификациите на тая батерия и по точно "Recommended Charge Rate (Amps)"
 

 

. Всеки уважаващ себе си производител на акумулаторни батерии е посочил в спецификацията за конкретния модел "препоръчителен заряден ток", който обикновенно е половината от стойността получена по тази прословута формула 1/10 от капацитета. 

 

Четох за моя 54ah препоръчителния  е 4A,но това не е половината от стойноста по формулата старата 1/10 от капацитета както твърдиш ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обратима е ако си скапал акумулатора от въртене и веднага го включиш на зарядно. Я го остави разреден за някой друг ден  в автомобила под 11волта и да видим до каква степен ще успееш да десулфатизираш батерията и колко надежна ще бъде в бъдеще. Акумулатора е консуматив, който трябва да ти служи безотказно, а не ние на него! Сигурно знаеш че акумулаторите се прецакват по-бързо лятото от колкото зимата ... въпреки че зимата ги "усещаме" , в следствие на повишената консумация.
Не подценявай лидълското зарядно, за домашния майстор е перфектно!

Аз бях до тук ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, CARPERA написа:

Четох за моя 54ah препоръчителния  е 4A,но това не е половината от стойноста по формулата старата 1/10 от капацитета както твърдиш ти.

Продължаваш да четеш като дявола евнагелето. Разрови се из сайта и виж какво се случва с  различните "модели" батерии(сигурно има значение размера)... Абе те от yuasa са балъци не знаят какво произвеждат .... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на обсъждането е не да се караме , а да се допълваме и поправяме , когато някои се е подвел или грешно разбрал.  Пак казвам didipov , сулфатизацията не е от днес за утре . Плюс това всеки акумулатотр дори и да не е оставен да се разрежда страда от минимална сулфатизация с годините, която няма и как да усетиш. За "прецакването" лятото и зимата (пак има много фактори) .... Това е като , ако ви е направило впечатление особено на VW имат едни кожуси сложени на акумулаторите , и всеки си мисли ,че се слагат зимата да му е топло :D.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви успокоя - акумулатора е бомба.

На сутринта зарядното показваше 14 волта и 1 ампер. Мернах го на кантарчето - 17 кила. Оказа се че добрите си тежат повечко, а модерните (с по-голям стартов ток) са с по-тънки плочии и по-лекички (като пари и ресурс).

Сложихме го и чак и светнаха фаровете. Това щото има ДРЛ на дългите и пълен акумулатор ги изненада. :)

Подробности относно случката, причините и последиците - в моята тема - да не занимавам аудиторията в тая тема с Легендарна специфика.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, дискусията е добра, но според мен не се отнасяйте да водите безмислени спорове един с друг.

Достатъчно е да се опровергае една или друга теза.

 

Преди 10 часа, CARPERA написа:

Четох за моя 54ah препоръчителния  е 4A,но това не е половината от стойноста по формулата старата 1/10 от капацитета както твърдиш ти.

 

Ето това например е абсолютно безмислено. Влизате в черна дупка ако започнете да отговаряте на всеки въпрос на CARPERA, който е поставен с цел да се докаже, не че той е прав, а че другият греши.

Ето това например беше добър и достатъчен пример, че правилото (1/10) не важи:

image.png

 

Придържайте се към добрия тон и точните факти.

 

Това например е вярно:

Преди 12 часа, didipov написа:

Всеки уважаващ себе си производител на акумулаторни батерии е посочил в спецификацията за конкретния модел "препоръчителен заряден ток"

Това обаче не баш. :)

Преди 12 часа, didipov написа:

който обикновенно е половината от стойността получена по тази прословута формула 1/10 от капацитета.

Ето например една страхотна документация от Banner:

https://www.bannerbatterien.com/en-gb/Support/FAQ#

В дъното на страницата се намира това:image.png

И там пише какво?

image.png

image.png

 

Все неща, за които обикновения потребител няма нужда да си блъска главата ако е въоръжен с някое малко по-съвременно зарядно.

Но това е технически форум, така че полемиката за технологията е добре дошла.

Но както при маслата и тук не съм убеден, че има единна мярка за всичко.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Мернах го на кантарчето - 17 кила. Оказа се че добрите си тежат повечко, а модерните (с по-голям стартов ток) са с по-тънки плочии и по-лекички (като пари и ресурс).

Това ми хареса .. в далечината (да кажем 2012 да кажем) идва един човечец да остави на срап една батерия с лого като на снимката .Слагам снимката защото това още тогава беше лого на Varta ,чието качеството е изчезнало преди години  ..чета по кода на библия 8 годишна и висше ,и се сещам да я измеря от чисто любопитство , да видя колко е изпратила , и греда... Батерия на 8 години беше по тежка с кило + от чисто нова такава, и спрях да вярвам в дядо Коледа ....  та каква марка и колко Ah е 17 кг батерия ?! 

images.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...