Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Всички си разказват опита със зарядно, аз ще си разкажа моя без.

Колата си няма гараж, сутрин, вечер палене и посред зима, офиса на 4км. Градски возения не липсват. Нито съм давал 30-50-80-110 лв за зарядно, нито съм имал желание да си разхождам батерийката по тротоарите и да я водя вкъщи.

Пенсионира се. Преди месец, точно на "рождения ден" на колата, странно съвпадение. 8-ия рожден ден. Не беше Юса или нещо подобно дето се монтирало на хондите, възможно е някой в бултракото да се е обзавел с фабрична хубава батерийка за моя сметка. На мен ми продадоха возилото с някаква варта, нито силвър нито блу нито блек, доста безименна, 45АЧ.

Взех си нова варта, силвър за 130лв. Предвид цената й ми липсва мотивация да си напазарувам зарядно и да я разхождам нагоре-надолу.

 

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, pln написа:

Като направиш 5 години с новата си "Варта" за 130 лв. се обади - да те почерпя!

 

 

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега е писал и наистина е така Варта не е това което бяха отпреди.

Ето с 20 лв повече щеше да вземеш хубава батерия  YUASA

http://akumulatori.bg/335/Product/YUASA - YBX5000#prodAnshor

Коя генерация караш,ако си а взел наистина от магазина нова,да не излизат с варта.

Ако е 3 та генерация защо мисля че оригиналния не е 45Аh ,ако пак такъв си сложил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-та е и излезе 2012 от магазина с варта. 2.0 Бензина dojde с 45А. След всички хвалби Юса сложих на мотора, пак Хонда :) На втората година започна да прави много странни проблеми. Батерията си държи ток, пали след ден или 2-3 седмици престой от раз, обаче когато е след каране и почивка 2 - 3 мин (все още е възбудена) няма достатъчно ток за палене и трябва да престои повече. Явно и юсата не е каквото беше и реших че не си струва парите. Сега на мотора съм с унибат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

обаче когато е след каране и почивка 2 - 3 мин (все още е възбудена) няма достатъчно ток за палене и трябва да престои повече.

Това си мисля че не изобщо проблем на батерията ти.

Сега с новата Унибат няма проблем,но тя е прекалени нова.

Мисля че проблема ти е   алтернатора не я зарежда,а може и да имаш утечка но не  знам за мотори това от къде е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба* тая yuasa ли е кво е. 75 Ач 300 лв, почти колкото две варти силвър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вече няма Варта, няма Юаса, няма това-онова. Всичко е едно и също!

Всички по-известни производители на акумулатори са купени от монопола на "Johnson Controls International plc" и са приравнени по качество, с цел: "Минимум средства - максимум печалба" и унифициране на производството!

Монбат - Монтана, Искра - Пазарджик и Старт - Добрич, също са в конгломерата на Johnson Controls.

Отказах се да купувам скъп акумулатор и си взех един VeGa 45h. Десулфатизирам и зареждам на 100%, веднъж пролетта и веднъж есента. Даже и да хвърли топа веднага след гаранцията, не е кой знае какво. Купувам друг и така. Нали е 84 лв. с ДДС все пак.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, CARPERA написа:

Това си мисля че не изобщо проблем на батерията ти.

Сега с новата Унибат няма проблем,но тя е прекалени нова.

Мисля че проблема ти е   алтернатора не я зарежда,а може и да имаш утечка но не  знам за мотори това от къде е.

Унибата вече е на 2г. Седмица след каране дава 12.7В Утечката на мотора винаги си е била колкото да държи часовника жив и си зарежда чудесно. Юса също си беше перфектно заредена, ама се бъгна и докато е "гореща" не й стига стартовия ток. Като престои някой друг час си пали перфе. И месеци да стои пак. На мотора тази яса 10-12А струваше към 250лв. Излезе ми 10лв на месец :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
20 minutes ago, Bizzito said:

Ба* тая yuasa ли е кво е. 75 Ач 300 лв, почти колкото две варти силвър.

Тук я виждам на 244лв

http://akumulatori.bg/335/Product/YUASA - YBX5000#prodAnshor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 minutes ago, dandilov said:

 

Всички по-известни производители на акумулатори са купени от монопола на "Johnson Controls International plc" и са приравнени по качество, с цел: "

Монбат - Монтана, Искра - Пазарджик и Старт - Добрич, също са в конгломерата на Johnson Controls.

 

За това сигурен ли си.

Аз не.

Quote

Минимум средства - максимум печалба" и унифициране на производството!

Това е вярно.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

244 с намаление. Когато ти потрябва няма да има намаление. ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, като чета постовете направо се чувствам късметлия с покупката на моя акумулатор Yuasa 3000 серията. Купих го 2015 пролетта, от акумулатори, защото беше най-прясно произведения в склада им. От тогава само се кара, никога не е бил зареждан или свалян от колата. Зимата и е доста гаден прехода - къси разстояния 3-4 км, всички консуматори пуснати и т.н , 2-3 по дълги прехода от около 7-800 км. извънградско Макс и до сега не ме е предал. Явно съм попаднал на добра батерия, но си мисля пак да купувам същата марка, произведен е в Англия.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По пет години май всичките карат. Имаш ли проблеми, че се замисляш за нов?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй на най-старата баба Хонда ползва се от Бащата и чат пат за Питници Стрийм 2.0 

 имам следните купени:

 

 45ah 330 A

2010 син Бош

2014 -Варта Синя 

2018 Варта Синя

Все от ментетата са :)

 

Сивик 1.6 - изкара с Оригинална Хонда 45 ah от Германия само 8 години и женско каране само по 5- 6 км дневно.

:)

Да не Ви разправям  Варта от 130 лв. С търговска отстъпка спецялна колко струва.....даже 3 години като изкарат за тея пари е супер.

И не на последно место се произвеждат в 2 различни завода.

 

Отдавна нямят нищо общо със старите Бош и Варта от по 250-300 лева преди години. То и затова всички марки са на еднакви цени горе долу....

 

Та затова по добре оригинална батерия от Honda  идват от Белгия или Испания в кашонче и съответната изолация да има няма 200-220 лв. И гаранция във всеки Хонда представител по Европа :) три години мисля е. Качеството все още на ниво също и зареден в Завода!

 

Та затова обичам Оригинален Хонда акумулатор европейски.

И аз съм проверявал Юсата преди 1 година когато продавах сивика ....вече не е старото качество! Те и затова Техко спряха вноса им.

 

А и когато колата ти е автоматик не ти е до палене по инерция без акумулатор :)


 

 

ПП

Има един трик но при малките от 45ah не може да се приложи поради малкия размер. За по големите слагаш вместо 55Ah, 65 Ah или колкото събереш по големина. Тогава ще ти изкара повече години от гаранцията със сигурност :)

 

Редактирано от iso_eu
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA

Владо, няма европейски производител на акумулатори, който да не е под шапката на Джонсън Контролс! Провери си в работата по-задълбочено. Вас ви купиха Монбат, след като тях ги заграбиха Джонсън. ;)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, birev написа:

Колеги, като чета постовете направо се чувствам късметлия с покупката на моя акумулатор Yuasa 3000 серията. Купих го 2015 пролетта

 

И аз май трябва да се чувствам късметлия. И моят е купуван някъде там 2014-2015. Пак серия 3000, май беше 3053, за около стотина лева. 

След това научих, че ТехКо спряли да ги внасят заради голям брой рекламации.

 

Тази зима трябва да му е 5-та или 6-та. Ако се наложи да го сменям бих обърнал внимание на тези:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТАБ не ги ли произвеждат в Македония ? Поне наличните в БГ...

;)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и моето мнение със зарядни и Акумулатори.

Конкретно за тези зарядни съм доволен (купено от LIDL ) зарежда според мене доста добре и си спира автоматично когато  е заредена батерията.

В момента на колата имам Bosch така я купих за сега е добре надявам се да държи още.

На предната  Хонда имаш заводски но беше паднал  миналата зима и си взех  Yuasa но 60 Ah понеже исках уж по мощен! 

На дизела имах Varta 77 Ah синята серия излезе голямо куче поне 15+ пъти е зареждан поради студ няколко пъти ама на -18 да нощуваш го има и това в зара да ти падне бетерията.

Отделно имах след това огромна консумация в покой на колата от китайска навигация и падаше зареждах го пак падаше пак зареждах излезе куче и не се предаде докато не продадох колата.

Незнам вече какви батерии правят и не задълбочавам толкова,че накрая ще стана разноглед :D

Общо взето винаги имам едно зарядно + стария акумулатор за всеки случай.

Това е от моята кошница на кратко.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера по това време вързах малкото лиделско да зареди акумулатора, че по стечение на обстоятелствата 2 седмици не съм я палил.

Заряда на аку-то като го вързах беше 12.3в. според зарядното, пуснах го на зимен режим, в момента 24ч. по-късно, зарядният ток е 14.3в. и чертичките са пълни.  

Та не знам какво прави в момента, зарежда ли, поддържа ли.........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TAB имат няколко марки : TAB, Topla и Vesna. До колкото разбирам само Vesna  се произвеждат в Македония. Пише го на сайта им, всъщност Аз обаче такъв не съм виждал на нашия пазар. По някакво стечение на обстоятелствата отговорникът за продажби в цяла източна Европа е българка, с която лесно се влиза в комуникация. Има официален вносител, от който обаче май не можеш да купуваш директно ,освен ако не си търговец. Той продава на разни магазинчета. Моят го взех от някакви старттрейдинг. Купували сме два такива за Сивик англичанка и двата изкараха по 7 години, като е падал доста пъти заради забравени фарове. Не са зареждания никога и колата е уличница,но се караше всеки ден в града ,но и доста извънградско. пак взех за акорда ми. Свързах се с въпросната дама и  питах за дата на производство по топлия печат. Каза ми ,че е от тази година и няма да имам проблеми. Ще видим как ще е този, който е капсулиран вече , а предните два бяха обслужваеми... Мисля ,че са по-качествени поне от половината брандове по нашите магазини. Повечето там масово са застоялци на по няколко години по складовете , в които си тече амортизация.

После като го вземеш изкарва две години и толкова... Ми той е стоял 5-6, накъде повече :D

Редактирано от ivailopp
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Зарежда.

 

Ако може консултация 😉

 

За пръв път зареждам акумулатор преди зимата. Преди да го включа измерих с мултицет 12.5V. Което около 82% заряд. Не беше палена колата 24 ч.

След 45 минути вече беше спряло да зарежда. Зарядното е такова, че спира на 14.5V.

При 74Ач акумулатор по мои сметки би трябвало да отнеме около 3 часа до 100%. Зарядното дава ток 4.7А.

Сега половин час след като изключих зарядното показва 12.8V. Предполагам ще падне още малко след час. Та изглежда, че е зареден.

 

Как ти се струва, всичко наред ли ще да е?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от състоянието на самия акумулатор.

Колкото по-сулфатизирал е, толкова по-бързо повишава вътрешното си съпротивление при заряд. В следствие и напрежението му се повишава непропорционално на заредеността му. Вдига по-бързо 14.5V и елементарното зарядно се лъже и изключва заряда. ;)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Bizzito said:

 

Ако може консултация 😉

 

За пръв път зареждам акумулатор преди зимата. Преди да го включа измерих с мултицет 12.5V. Което около 82% заряд. Не беше палена колата 24 ч.

След 45 минути вече беше спряло да зарежда. Зарядното е такова, че спира на 14.5V.

При 74Ач акумулатор по мои сметки би трябвало да отнеме около 3 часа до 100%. Зарядното дава ток 4.7А.

Сега половин час след като изключих зарядното показва 12.8V. Предполагам ще падне още малко след час. Та изглежда, че е зареден.

 

Как ти се струва, всичко наред ли ще да е?

 

Избери опция зимен режим за зареждане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е на няколко месеца.

 

Зарядното е това. Няма зимен режим.

 

http://steinberger.bg/product/2621/zaryadno-za-avtomobilen-akumulator-5a-chr12.html

 

Иначе пък се е заредил. 12.7V показва след 3 часа вече.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо му няма на акумулатора. Не се притеснявай въобще.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.11.2020 г. at 12:25, CARPERA написа:

Готов е слагай го и газ.

325970084_viberimage5464646.jpg.85c1d030619a2118b494f06b198ea692.thumb.jpg.64c9e76a0346abd5e0ff87bc2a12f62a.jpg

п.п. ти май не си го свалял.

🥳

Нищо не свалям...🙂😁,директно!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е този,на 1 година и не е AGM:

20201213_193405.thumb.jpg.0caddafddfef9c21f97180f95e323302.jpg

Колата е BMW 530 2004г.(на приятел).

Тотален BLACK-OUT,беше разреден на 7V,без грам живинка.

Закачихме го на моето лидълско зарядно,преди 2 часа,но на дисплея нямаше индикаторните черти,които премигват.Показва само индикацията за волтаж 7.2V

Та въпроса ми е,има ли шанс това зарядно,да направи чудеса и да "възкръсне мъртвеца"?

След първия час показа 7.5,но ги няма чертите.

След 3 часа:

received_388378852499206.thumb.jpeg.397744917884723a94ee7e276e5ce3fb.jpeg

Но отново липсват чертите...?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелят ти да пише писмо до Дядо Коледа.

По принцип дават  под 9V да е дълбок разряд трудно възвратим  ,ако го спасите пиши ще е интересно :honda:.

Идват дни на чудеса.

 

п.п. и аз ще пиша до Дядо Коледа– искам лидълско зарядно.

:honda:

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

Разкачи го за минута и пак го закачи. След 10.5V трябва да започне да зарежда нормално. Остави го включено за през нощта.

 Утре пиши какво е положението. Ако пак няма индикации, тогава вземи някое старо трансформаторно зарядно и го "напомпай" с него за 4 - 5 часа, за да вдигне устойчиво напрежение. После ти трябва качествено зарядно, за да го десулфатизира и зареди напълно.

С лидълското няма да стане! Писал съм многократно...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, JHM написа:

Акумулатора е този,на 1 година и не е AGM:

20201213_193405.thumb.jpg.0caddafddfef9c21f97180f95e323302.jpg

Колата е BMW 530 2004г.(на приятел).

Тотален BLACK-OUT,беше разреден на 7V,без грам живинка.

 

След като си го закачил му подаваш ток от друг акумулатор посредством кабели ( + към + и - към - ) и веднага отчита над 12 волта и започва да зарежда. След това откачаш страничния акумулатор и зареждането си продължава. Аз подадох ток с акумулатор от скутер. При мен се получи с лидълското.

Редактирано от KRAS74
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, в Имахижу (car profi им викат вече), има корейски Вега 45ач като за нашите коли на под 90лв.

2 такива изтъркалях на сивика и цеервето - 5г чук и като навършат 5 почват да отслабват. Доволен съм с 2 думи.

400ач стартов ток, Ca-Ca химия. 2г гаранция.

Преди 10дена си купих 3тия :), стария още става, но като бяха минусовите температури искаше 2 пъти седмично помощ от зарядно... и не чаках да свърши.

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори ден,дано не изпляска лидъла:D с тия 110A:

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е много сулфатизирал, ще го вдигне! Но няма да му направи пълен дълбок заряд. Ще изключи заряда на 14.4V и толкоз.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес преди малко,е отделен от зарядното,с 4 черти:

received_228710468635832.thumb.jpeg.d5b22130d109b81e853dd71f6f9cec24.jpeg

Хубаво е, да се огледа за утечка.Всъщност мястото,където стои в тези модели автомобили,е в багажния отсек,зад кората на заден десен калник.

Имаше доста проникнала вода,на това място около акумулатора,та се чуди от къде и дали тя не е направила белята?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказало се,че системата на зареждане или динамото зареждало,с не пълен капацитет,до 13.7V и трябвало акумулатора да бъдел AGM,за да стигне пълен заряд от 14,2V.

Също и акумулатора,трябва да бъде 95A.

Това са му казали,дали е така незнам.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е обяснинена AGM технологията.

Наговорили са ти пълни глупости ,неточни.

https://autospot.bg/блог/полезно/agm-технология-какво-представляват-agm-акумулаторите

Незнам на колко трябва да зарежда при BMW но 13.7 е недостатъчен заряд.

Какво е замерено на колко зарежда при стартиране на двигателя, колко  е при консуматори.

При тази марка нямаше ли по-малък акумулатора в коша,или този отзяд е основния акумулатора. 

Трябва да се види защо зарежда на 13.7 динамото, за утечка.

И купи едно зарядно за приятеля си.

Разряда до 7v как е станал.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JHM, ако оригинално за вграждане в това бмв е предвиден agm акумулатор, то задължително трябва да сложите отново такъв и то с точните характеристики посочени от производителя. Всичко останало е съчинения на свободна тема и излишен разход на средства. Оловния и agm-a се зареждат и експлоатират  при съвсем различни условия. Не можеш да махнеш единия и на негово място да сложиш другия(в двата случай им съкращаваш живота драстично).

CARPERA физичните величини(в случая ток, напрежение) се измерват ... замерването е нещо друго(мятане на домати, яйца ... по нещо си).

  • Нагоре 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...