Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Когато е на автомобила никога не е зареден на 100% акумулатора,това става като се свали и се зареди с зарядно не от 30лв.

 

Това е вярно и е хубаво да се помни и да се зареждат акумулаторите зимата или когато се ползват често.

Проблемат е следния, 12 волтовия акм. е съставен от 6 клетки свързвани последователно а зарядния ток е общ.

 Например зарядно със 3 ампера зарден ток, така през всяка клетка протича 3 ампера, но клетките не са еднакви. 

Същото е при веригата , тя е толкова здрава колкото е здраво най слабото и звено.

Клетките не могат да бъдат еднакви по технологични причини, температурно са натоварени различно /средните

клетки са по добре/ ....  и при общ заряден ток някои клетки са недозаредени независимо че генератора работи нормално.

За да се изравни зареждането на всяка клеткетка във края на процеса се минава във импулсен режим /при хубаво зарядно/.

Пускат се много и кратки импулси и тогава реагират недозаредените клетки а заредените по малко и така се зарежда акумулатора напълно.

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те новите вече с каквото и да ги зареждаш-вятър работа ,при исправна инсталация на автомобила ,допре ли за дозареждане акумулатора-пиши го бегал .Икономисват от оловото и от всичко -нискокачествени клетки правят ,пресметнато е за 2-3 години да се скапе ,инак кой ще купува акумулатори ,напълни се града с магазини за акумулатори -ако имаше начин да карат 10 години като едно време,аз ли нямаше да знам как да ги зареждам и подържам ,няма такава работа .Всичко е политика на производителите .За никой не е тайна че работниците в нашия бивш старт ,спретват за техните си лични автомобили истински акумулатори -които може би ще ги надживеят ,но масовото производство е леш,значи може да се прави добър продукт,просто на някой не му изнася да го има на пазара 10 годишен или повече искарващ акумулатор .Ами ЗЕНА сега какво ли щеше да произвежда ,сега щях да съм главен инжинер там ,нооооо демокрацията опропасти такива големи предпиятия ,за да има какво -нищо .В Добрич имаше такава индустрия ,че имаше недостиг на работна сила -идваха работници от къде ли не за да работят в заводите и предприятията ,след тато загробиха всичко -пълен крах .Сега всички бягат от тук .

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вземах днес голямото лидълско да видим. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям мнението на "borko30" и се питам,защо ни е такова,уж профи зарядно като знаем,че това което зареждаме,не е стока и е обречено?

По добре за горе долу такива пари,едно малко "jump starter"-че в жапката при нужда,да не буташ някъде!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие разкачете ли си акумулатора като го зареждате, тука чета за забравени ключове от липса на ток, изгорели табла от много ток, та и в двата случая може да има драми след това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си похваля и аз моето зарядно :). Ето това имам: 
https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-optimate-3-battery-optimiser-charger/

 

Взех го миналия април, при последната ми поръчка на консумативи. Ей така - просто го поръчах, без да се интересувам що за стока е, какво може, какво не.... Не го бях пробвал до сега, но миналата седмица акумулатора на Micra-та се "предаде". Колата не беше карана само 3 дни (стои в подземен гараж) и като тръгнах да я изкарвам - греда. Толкова беше "грохнал", че даже и диодчето на алармата не светеше. Измерих го - 3.2 V. За сравнение покрай коледно-новогодишните празници стоя повече от две седмици и след това запали от "половин оборот" както се казва. До сега не даваше никакви признаци, че си заминава. Алтернатора зарежда както трябва, няма утечки. Акумулатора е този, с който взех колата преди година и половина (колко време преди това е сложен - нямам идея). Марка - някаква StarLine (44 Ah, 400 A). Не бях виждал такава до сега, не ги знам хубави ли са или не. Реших, че рязко и тотално е сдал багажа, толкова му бил живота. Мислех направо да взимам нов, но все пак реших да пробвам зарядното. Зарежда се 45-48 часа, като накрая даде "зелена светлина" (автоматично е, следва си някакъв алгоритъм на зареждане, накрая прави някакви тестове и верификация и ако накрая всичко уж е ОК - един от диодите трябва да свети в зелено). За моя голяма изненада - наистина го съживи. Така и не разбрах какво му се беше случило на акумулатора, но вече 3-4 дни карам колата, няма ядове за сега, пали от раз. Ще видим до кога... Както казва един авер - "Абе да избута зимата, после и лятото да мине, пък за другата зима ще му мислим" :D

 

След това попрочетох това-онова за този модел зарядно. Като цяло уж е доста добро, хвалят го и го сравняват със "CTEK MXS 5.0".  Недостатък е, че за да сработи, акумулатора трябва да има мин.напрежение 2V (за сравнение, казват че CTEK сработва дори и при напрежение 0V). Не съм сигурен и за какъв максимален капацитет на акумулатора е подходящо. Не мога в момента да намеря online ръководство точно за този модел (TM434), но за другите ги дават - до 50 Ah. Трябва да проверя в книжката какво точно пише, най-вероятно ще е пак толкова... За сравнение CTEK-а го дават, че става за доста по-големи капацитети :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това са "истинските" добра придобивка си направил!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно евтиното лидълско зарядно: това може да е полезно на някого.

 

 

IMG_20200210_190240.jpg

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 hours ago, borko 30 said:

.За никой не е тайна че работниците в нашия бивш старт ,спретват за техните си лични автомобили истински акумулатори -които може би ще ги надживеят ,но масовото производство е леш,значи може да се прави добър продукт,просто на някой не му изнася да го има на пазара 10 годишен или повече искарващ акумулатор .Ами ЗЕНА сега какво ли щеше да произвежда ,сега щях да съм главен инжинер там ,нооооо демокрацията опропасти такива големи предпиятия ,за да има какво -нищо .В Добрич имаше такава индустрия ,че имаше недостиг на работна сила -идваха работници от къде ли не за да работят в заводите и предприятията ,след тато загробиха всичко -пълен крах .Сега всички бягат от тук .

 

 

Май си останал в оново време,от доста години в нашия Старт не правят акумулатори за леки автомобили.

Те вече не правят коли да издържат повече от 5-10 години ти се жалваш за акумулатор.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам за голямото и по скъпо зарядно от Lidl - става ли за зареждане на AGM акумулатори (за старт-стоп системи)? Знае ли някой?  ... или който има, ако може да хвърли едно око на упътването и да каже...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети цялата тема колега има хубава информация,отговора ти е на 3 та страница.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@mitaka_t според ръководството става за AGM акумулатори. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че пише че става нали трябва да се продава.

Колкото повече са точките с става толкова повече се продава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалили са голямото зарядно от сайта, някой успя ли да си го купи? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка взех малкия, говорих с един човек, който ми каза, че големия ще ми зарежда просто по-бързо и има някакви допълнителни функции, които лично на мен не ми трябват, а малкия ще си го нося в колата, взех си и един тестер за акумулатори и алтернатори. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тогава защо  писахме толкова, като  серищаш един човек той те излъгва и ти му вярваш.

Безмислена е тази тема  и това което пишем в нея.

Голямото от Лидъл  като се обадиш  на клиентския телефон , и кажеш  че го искаш  ще ти го изпратят да твоя филиал и ще ти се обадят до го вземеш. 

Клиентския телефон е отдолу на всяка бележка.

 

Пак ще го напиша явно на никой не му се чете назад.

Ето нещо  по-добро от голямото и цветно китайско за тези  които не успяха да го вземат ,голямото китайско.

http://www.akutonik.com/mobile/product/details?Id=5&langId=0

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега не съм срещал някой си случаен човек и темата въобще не е безсмислена! 

Казах защо държа повече на малкото, за да си го нося в колата, ако ще ми върши същата или сходна работа, да зарежда там преди зимата, значи става.

Един акумулатор без проблеми изкарва 2г., с това устройсвто ще го докарам до 3г. с голямото вероятно до 4 с клизма, така че, все тая. 

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Ех, едно време какви акумулатори имаше! Тати беше сложил на малката Шкодичка акумулатор от голямата. Едвам го събра отзад, но съм ходил на стартер до бензиностанцията. 😁

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То едно време всичко което го имаше, издържал. Сега всичко каквото и да е от коли до техника, изкарва гаранцията и си чао. Всичко е бирници само. И вече нали знаете, едно нещо не е ли произведено в Китай, значи е менте ;)

Редактирано от Nikito82
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, CARPERA написа:

 

Пак ще го напиша явно на никой не му се чете назад.

Ето нещо  по-добро от голямото и цветно китайско за тези  които не успяха да го вземат ,голямото китайско.

http://www.akutonik.com/mobile/product/details?Id=5&langId=0

Малкото китайско е с произход Германия, за голямото не мога да кажа. И не знам на база на какво съдиш, че това зарядно от линка превъзхожда лиделското. 

Сега, ще видим един наполовина разреден акумулатор колко ще се зареди с малкото и колко време ще си задържи заряда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото  и да напиша или да го повторя за нти път ,ти вече си направил  твоя  избор.  

Използвай си го с здраве. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич малкото е ей така да го имаш, не че не върши работа ще свърши. Но няма да го зареди на 100% каквото и да правиш. То ако можеше, макар и сле 96ч, нямаше да го имам и да си купя голямото. И това че голямото още в понеделник е свалено то от сайта, то значи е изчерпан, може би има за какво. Колкото до бг зарядното може и да е по-хубаво, ама да бяха го измислили то да изключва, не ти да го дебнеш, да си купуваш мултицет заради него и така нататак. Все пак е 100лв, а в него има компоненти не повече от 50.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да е зле това малкото не е, не мога да запаля 20мин на него и все едно не съм имал тоя проблем. Така че и то върши работа. А тва ще го нося е колата, щото е малко, въобще не е критерии. Ми ако не запалил някъде на паркинг, кво праиш? То ако е за колата да го носиш, по оки един start jump на батерии и готово. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, обяснете ми като на невежа – защо да дам 50–70лв повече от това за 30лв? Аз зарядно ползвам зимата когато акумулатора ми падне и паленето на колата се промени. Зареждам (явно) докъдето успее зарядното и връщам акумулатора. И да го заредя отлично до 100%, нали като покарам малко пак ще падне на 80%? Предимството на по-добрите/скъпите зарядни в това ли е, че удължават живота на акумулатора? Ами че то едно зарядно струва почти колкото нов акумулатор. Тая икономия ще я видя след 2рия сменен акумулатор сигурно.

 

Нещо трябва да изпускам. Ще се радвам на разяснение :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега ако разсъждава така, то по ок не си прави ремонти на колата, че след 5г като дръпнеш чертата те излезли колкото за нова. То зарядното ще го ползвал 3 пъти в годината. Та мисълта ми е че зарядното може да изкара и 20г, тва да ти поддържа амаен 8аку с повече по 1г пак си е добре. Всеки сега почва ма тва що онова що. Ам щото евтино хубаво няма. Да не казвам че с малкото зарядно с дни тряя стои. Щото не отиваш да си купуваш дачи за 15 бона нова ми си купуваш по хубава кола за тия пари на поне над 10г.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е добро сравнението според мен. Ако сменяш акумулатор примерно 1 година по-често не е еквивалентно на това да сменяш кола примерно два пъти по-често. Най-малкото заради това, че акумулаторите в голяма степен се рециклират, а стар автомобил – в доста по-малка. Плюс първоначалните разходи за новия автомобил, без които трудно ще минеш. А и в примера с колата ще караш кола пред разваляне доста от тия 5 години. В примера с акумулатора няма да го забелязваш почти, освен когато се наложи смяна.

 

Въпросът ми е сериозен. Основната причина разбирам е удължаването на живота на акумулатора? И реалистично някой може ли да предположи или сметне с колко се увеличава? Съответно по-пряката полза за нас икономия ли е или принципа да използваме пълния ресурс на машините и частите? Или друго :)

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ти ще си тестера на голямото лиделско, май е време за нов акумулатор, с тея 7г. прекрачваш границите на модерния конмсуматорски капитализъм :D 

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Значи ти ще си тестера на голямото лиделско, май е време за нов акумулатор, с тея 7г. прекрачваш границите на модерния конмсуматорски капитализъм :D 

Така е колега,така е. ^_^

Ще ви държа в течение каквото и да стане.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какви акумулатори купувате и само градско ли карате, че да ги сменяте на 3- 4 години? Аз последните 20 години съм имал 2 акумулатора - Бош S4- над 10 год и оригиналния на Honda- над 10г, който го смених ноември 2019г. за по-сигурно.  Поддръжка и на двата- никаква, вярно е, че карам основно извънградско. Зарядно имам, но никога не съм го ползвал! Тук ми се струва, че малко засилваме нещата с грижите за батерията.

Редактирано от pendoc
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
26 minutes ago, pendoc said:

  Поддръжка и на двата- никаква, вярно е, че карам основно извънградско. 

Сам си отговори  на въпроса.

Аз карам основно градско. 

Като този и миналия месец само градско. 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
23 hours ago, Nikito82 said:

Колкото до бг зарядното може и да е по-хубаво, ама да бяха го измислили то да изключва, не ти да го дебнеш, да си купуваш мултицет заради него и така нататак. Все пак е 100лв, а в него има компоненти не повече от 50.

Колкото до него, когато  зареди акумулатора на 100%  преминава в режим на поддръжка  с 0.6A и по-надолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеделник си взех малкото от Лидл. Петък не успя да запали хондичката понеже не я бях палил една седмица и "зимата ни изненада". До този момент не бях правил по акумулатора нищо откак съм взел колата. 

Малкото зарядно от Лидл свърши работа. Banner-a беше паднал на 10,2 V. Първоначално го регенерира с разни пулсации, докато мине 11 V и после го зарежда. 45Аh го зареди за 8-9 часа после само го поддържа с много нисък ампераж. Та закачих си сутринта акумулатора на колата и си запали от раз. Не виждам смисъл от голямото и по-скъпо зарядно, при все че малкото върши работа. Особено, ако се ползва веднъж в годината или както в моя случай на няколко години. Aко човек има две или повече коли и/или малък сервиз може да си вземе голямото, но иначе не си струва инвестицията.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DreamOfPower написа:

45Аh го зареди за 8-9 часа

Я да направим едни бързи сметчици...

Щом е бил паднал на 10,2 V, значи е бил тотално разреден до 0% от капацитета!

Зарядното с какъв максимален ток зарежда? 3,0А ?

Значи 9 часа по 3 А = 27 Ah.

Виждаш ли колко го е заредило.

Колкото да палиш, но и акумулаторът да се сулфатизира дълбоко. ^_^

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, зарядното зарежда с 5ампера максимален ток. 

Колегата Павлов по-горе е качил снимка, можеш да я видиш, минава и през десулфатизация, преди да почне да зарежда с максимален ток. Не е лошо зарядното и върши работа, но най-доброто зарядно си остава изрядния алтернатор. 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарежда на 5 ампера до към 80%, после на 0,6A по спомен. 

Дали съм прецакал акумулатора с малкото зарядно само времето ще покаже. След няколко месеца ще споделя... Пък и нов е 120 кинта, тоя дето зареждах дори не знам на колко години е.

Пак казвам, че според мен инвестицията в голямо зарядно не си струва. Може би на някой с по-скъп акумулатор и с повече от една кола да му върши работа, но мен и малкото ме устройва.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да си прецакаш акумулатора точно с това зарядно, просто колегите имат съмнения относно пълноценността на заряда, с оглед размерите, така че най-много да не го заредиш напълно, както dandilov е предположил, но това вече може да се разбере само след измерване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някои хора много им бърка някъде това зарядно и не пропускат възможност да го оплюят и да кажат какъв боклук е, без дори да са го виждали наживо, а камо ли да са го пробвали. Защо така, колеги? Несериозно е да се прави извод за възможностите на зарядното от размерите му. Който се съмнява - да си погледне зарядните на телефона и лаптопа, да види каква им е мощността спрямо размерите и да направи сравнение. Все пак са инвертори, а не трансформатори вътре. Не сме 20-ти век, в който имаше само трансформаторни, като щайги големи. Включиш го и лампите примигват. 

 

@DreamOfPower не само, че не си го прецакал, ами напротив - дори си му направил добро, като си го заредил на външно зарядно, а не на колата (независимо от типа зарядно). Щом процесорът на устройството е счел, че е зареден - значи е зареден достатъчно добре, че да го качиш на колата и да запалиш, а после алтернаторът да си го дозарежда ако е нужно, както е в 99 % от жизнения му цикъл. Изключването на зареждането става по ток, а не по време. От това следва, че няма как да достигне ток на изключване, а да не е зареден (какъвто пример за частично зареждане с числа наизуст имаше по-горе). Говорим за здрав акумулатор де.

 

Обаче за празен акумулатор алтернаторът е доста лошо зарядно, защото работи само по схемата с постоянно напрежение, която по принцип е вторият основен цикъл на зареждането. Определено е по-добре от нищо, все пак. А това зарядно (както и всички останали от този тип) работи първо с постоянен ток, после с постоянно напрежение. Това са двата най-дълги и най-важни цикъла на зареждането. Пулсациите при силно разреден акумулатор са само бонус към програмата.

 

И ако някой мисли, че размерът имал значение:

 

Ето зарядно - 90 лв. Даже и марково. Дали е хубаво - всеки да прецени за себе си като му види модела и схемата на работа, има я на сайта. На Сервина са всичките снимки.

25400_2.jpg

 

Ето зарядно - 167 лв.

31791_1.jpg

 

Ето зарядно - 190 лв.

31614_1.jpg

 

Ето зарядно - 90 лв.

26223_1.jpg

Ето зарядно - 170 лв.

26014_1.jpg

Всичките са "хубави". Некоректно е да се казва, че лидл-ското не е хубаво, само защото струва 30 лв и е от магазина за хранителни стоки (Те па едни хранителни стоки там... само от "Родна стряха" има попадения). Схемата му на работа е показана и е същата като на останалите. Преди време като се появиха инверторните зарядни, струваха по 300-400 лева точно тези малки кутийки. По-евтините - към 200. Гледах ги замечтано и си купих трансформаторно (пак автоматично). Като се появи това в ЛИДЛ за 60 лв ако не бъркам, си беше чист подарък. А сега - усъвършенствано, с дисплей... за обикновен краен потребител и съпоставено цена-качество-възможности - няма нещо по-добро.

 

 Ако човек редовно поддържа и дозарежда акумулатора си, ще му служи вярно няколко години и няма значение дали е с лидл-ското или бош-овското или телуин-ското. Всичките използват добра схема на зареждане "CC-CV" (Гугъла предоставя изключително много информация ако се потърси този низ). Ако не го поддържа - ако ще и на най-мега-хипер-топ-ултра-зарядното да ползва, не от 30, а от 3000 лева да е - все тая, може даже и гаранцията да не си изкара. Макар че високото качество обуславя висока цена, но високата цена не обуславя високо качество. Алди А3 и Голф 4 са добри примери в тази посока. 

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...