Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Фаровете ,сметнете ги грубо двата по 50 вата -100вата общо ,това са 8-9 ампера разряд ,1 час да светят са грубо 10 AH ,изправен акумулатор трябва да запали от раз ,зарежда добре алтернатора и всичко по колата е наред ,при този случай -акумулатора няма капацитет и е за нов .Те сметките са прости ,няма какво да се умува ,такъв беше номера и на монбатите ,сега не ги знам на какъв хал са ,ама не искам и да ги знам ,след вартата преди месец -два сложих банер с увеличен стартов ток -не е мерен но е доказана марка ,разчитам на това .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много грубо ги смяташ така и се заблуждаваш. Това не е обикновена математика, а има намесена химия, физика и практика. Капацитетът се дава при разреждане на електролита от 1.28 гр/см3 до 1.15 за време 20 часа. Т.е. токът, при който това става, се умножава по 20 и така се дава капацитет. За 48 амперчасов акумулатор това е ток около 2.4 А. Ако го разреждаш с по-малък ток, например 1 А (1/48), няма да се разреди за 48 часа, а например за 55 или 60. Обратното също е вярно - ако го разреждаш с по-голям ток от този, при който е даден капацитетът му, ще се разреди за по-малко време, например ако вместо 2.4 А, го разреждаш с 4.8 А, ще се разреди не за 10, а за 8-9 часа. 

 

При работа на фаровете само от тях има товар 9 А, но освен тях има и още 5 А товар от габаритите, (9 лампи по 5 вата + осветлението на таблото и централната конзола). Така всъщност разреждаш с ток 14 Ампера, което е около 1/3.5 - много повече от 1/20. Така гъстотата ще падне до минимума след не повече от 3 часа. 

 

Като си светил 1 час с фарове, си му свалил капацитета с 1/3 и тогава искаш да ползваш стартер, който дърпа над 100 ампера ток, може и над 150 да са. Това е ток по време на работа, а за самото първоначално задвижване е нужен над 200 пиков ток. Съвсем нормално е вече да няма толкова активна площ, която да може да отдаде такъв голям ток и стартерът да не може да се завърти. Това не значи, че акумулаторът е изтощен. Ако продължиш да светиш с фарове, ще издържи още 1 час без проблеми. Но като комбинираш няколко фактора - акумулаторът не е нов, може да не е бил добре зареден и др., се получава така, че е възможно само с час светене на фарове, после да нямаш ток за стартера. Акумулаторите в колите само след 1 седмица ползване спадат на около 90-92  % и така остават дълго време, не можеш да ги заредиш над това ниво в колата по никакъв начин. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,но той е пуснал фаровете за 15 минути ,после не е могъл да завърти стартера ,не е ли за смяна акумулатора при този случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това се чудя. А акумулатора още няма 2години. Или на кратко казано имам точно 1месец гаранция за него. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За каузата и за проба  утре пускам на фарове за един час новия банер пред сервиза ,та случайно ако не запали ,да имам откъде да го жегна със сервизния .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, borko 30 написа:

Да ,но той е пуснал фаровете за 15 минути ,после не е могъл да завърти стартера ,не е ли за смяна акумулатора при този случай?

Коментирах само твоето мнение, в което си дал пример с 1 час светене и се опитах да обясня защо е възможно при малък акумулатор след това да не може да запали. Малко изпуснах темата и не ми се връща назад да търся къде точно е обяснен и какъв е проблемът.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 hours ago, Nikito82 said:

И аз това се чудя. А акумулатора още няма 2години. Или на кратко казано имам точно 1месец гаранция за него. 

Пробвай да го смениш но трябва да ти е приятел този който  ще ти го вземе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя днес го държах 40 минути  на фарове -нямаше повече време ,пали патрон .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

неслучайно се препоръчва през 6 месеца профилактично да се дозарежда  на зарядно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е отпреди малко акумулатора  е зареден. 

Показания на празен ход без включени консуматори на колко  зарежда алтернатора  след стартиране на двигателя. 

20191223_085325.thumb.jpg.b35c0d9a707e418c6dcb29cdcd0b1049.jpg

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и така става и с тестер става показва ти в какво състояние е акумулатора,но ако искаш да знаеш всичко с цифри колегата е дал снимка,може и акумулатора да се окаже ментак,наскоро бях взел един от онлайн магазин уж японски за малко пари сложих го и карам надалече апък колкото издържи бошове и варти в Бг просто супер скъпи и нищо насреща нямаш 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.12.2019 г. at 23:41, borko 30 написа:

Моя днес го държах 40 минути  на фарове -нямаше повече време ,пали патрон .

след 100тина 1000 пъти така и акумулатора го няма ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всеки път си забравяш фаровете включени - да.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам.

Някой направи ли си труда, да изгледа клипчето, което постнах, от начало до край? И напъна ли се поне малко да си го преведе?

Ами там е ключът от бараката!

Ca-Ca акумулаторите (каквито са всички , хайде 90%) от тези дето ползваме, могат да се заредят напълно, само с повишено напрежение и заряд с реверсивен ток, за да разбие сулфата! 

Не са като старите оловно-селенови или оловно-антимонови, които се зареждаха при 14.4V до 14.7V и сулфатизираха по-бавно.

Тук си трябва зарядно, а не детски играчки... 😏

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично, колкото и да се напъвам, ако ще и да се бях наср@л - пак нямаше да разбера нищо. Не знам руски език. Вижда се един червен акумулатор, чува се някакъв човек, който 40 минути си говори нещо на неговия си език, поиграл си е да наслага субтитри пак на този език и толкова. В български форум мога да разбера всичко, което е написано и изговорено на български, но на друг език - не. Така че, специално за мен, мнението ти и клипът са напълно безполезни. Благодаря за опита да е от полза, все пак! Дано поне един човек е разбрал нещо, така няма да е било напразно. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, dandilov написа:

Само да попитам.

Някой направи ли си труда, да изгледа клипчето, което постнах, от начало до край? И напъна ли се поне малко да си го преведе?

Ами там е ключът от бараката!

Ca-Ca акумулаторите (каквито са всички , хайде 90%) от тези дето ползваме, могат да се заредят напълно, само с повишено напрежение и заряд с реверсивен ток, за да разбие сулфата! 

Не са като старите оловно-селенови или оловно-антимонови, които се зареждаха при 14.4V до 14.7V и сулфатизираха по-бавно.

Тук си трябва зарядно, а не детски играчки... 😏

 

Потвърждавам.

   Преди няма и месец свалих батерията от хондата да я заредя на това зарядно ULG-17.За няма и 24 часа на режима за проверка на зареденост показа капацитет 100% а преди заряд показваше 42% като преди зареждането батерията си въртеше и не показваше никакви симптоми,че е разредена.

Батерията е тази:

Слез 24 часа показваше 13.7

79402569_2461414540852830_1938002978984165376_n.jpg

80227177_599809214118798_8654966813542580224_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ogi28b написа:

Аз лично, колкото и да се напъвам, ако ще и да се бях наср@л - пак нямаше да разбера нищо. Не знам руски език. Вижда се един червен акумулатор, чува се някакъв човек, който 40 минути си говори нещо на неговия си език, поиграл си е да наслага субтитри пак на този език и толкова. В български форум мога да разбера всичко, което е написано и изговорено на български, но на друг език - не. Така че, специално за мен, мнението ти и клипът са напълно безполезни. Благодаря за опита да е от полза, все пак! Дано поне един човек е разбрал нещо, така няма да е било напразно. 

Споделям това мнение. Видя ли статия или клип на руски език - директно подминавам. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  

Преди 15 часа, dandilov написа:

Някой направи ли си труда, да изгледа клипчето, което постнах, от начало до край? И напъна ли се поне малко да си го преведе?

Ами там е ключът от бараката!

Не зная кое точно според теб е ключа от бараката. Всичко, което обяснява руснака, поне на мен ми е ясно. Той показва как се зарежда акумулатор на 100%, който е напълно разреден и разкачен от МПС.

 

Аз моя ключ съм го открил в зарядно устройство CTEK MXS 5.0.

Когато дозареждам батерия - използвам режим на работа 14.4V-14.7V

Когато зареждам изпразнена батерия - използвам режим на работа до 15.8V

https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.akumulator.pro%2Fimage%2Fdata%2Fpdfs%2FMXS5.0%2FMXS 5.0_BG.pdf&pdf=true

 

Обикновените зарядни за дозареждане нормално имат за задача да достигнат 80% от заряда на акумулатора, което е достатъчно за неговото поставяне/ползване в МПС. Ако е необходимо да се достигне 100% заряд, то тогава се използват по-високи напрежения. Всичко това е описано напр. в упътването от Banner - https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fwww.bannerbatterien.com%2Fdownload%2F%3Ffile%3D409&fname=techn. ratgeber gb 2015.pdf&pdf=true

Виж стр.14-15 за заряда и стр.42 за зареждане:

Цитат

Banner recommends that standard flooded batteries be charged outside the vehicle with 16 V for 24 hours.

 

Warning! Many chargers have a type of resuscitation mode for deep discharged Ca/Ca batteries. However, these only maintain a charging voltage of 16 V for a short period.

Цитат

Exception: Running Bull AGM/BackUp:
Always recharge with a voltage-controlled charger (max. 14.8 V).

Та, за какво точно си пишем тук - зареждане на напълно разредена батерия или (профилактично) дозареждане? Зареждане на акумулатор, който е разкачен от колата или електрически свързан към МПС?  За AGM или стандартен акумулатор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От днес и аз съм с нов акумулатор. Старият издъхна от раз, и се спрях на Yuasa 5000 48ah 430a. В момента е на промоция в akumulatori.bg, като върнах стария акумулатор, цената която платих беше 143 лева. Надявам се да изкара поне 3-4 години. :)

 

 

IMG_20191230_110920.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова карат вече ,няма ги вече наще на Старт ,дето караха по 10 години лудо въртене след намесата на нашето светило Гошо карбуратора ,Гошо бутне ли ви карба веднъж за нещо -после спасение няма ,трябва ви много як акумулатор ,щото рядко ще си запалите колата .Не знам тоя прякор сам ли си го е измислил ,обаче е в голяма грешка ,че ги разбира .

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, банда! 
Можете да ми пишете, ако решите да взимате за сивиците батерия - имаме Gigawatt 45ah JIS на добри цени и бих вадил другия калкулатор за хора от форума. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лидлското зарядно ще е налично от 10.02.2020 - 30лв, има и голямото от 80лв.

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямото  на който му се дава пари е по-добрата инвестиция.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @Митко Йотов ще разкажеш ли за функциите на голямото зарядно, че в понеделник ще го пускат в лидл и се чудя дали да не го взема. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си всичко.Прави си всичко автоматично,не може да се излъже.Разпознава какво си му сложил.Можеш да зареждаш и акумулатори за лодка които по концепция се различават от тези за автомобил.Мисля,че сухите батерии не можеше да му се сложи да зарежда (не съм сигурен). Зарежда и възстановява грохнал акумулатор.Добро е ще останеш доволен ако за едно и също зарядно говорим.На клипа който съм качил си има снимано упътването детайлно и може да се види кое как се прави.

Моето е горе на тавана с упътването и няма да се качвам да го свалям сега.

Вече заредихме Хондата,Зафирата и Сузикито,и Авенсиса на комшията преди нова година,никакви проблеми за сега с акумулаторите.Доволен съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да се организираме кой в кой лидл ще ходи, да не ги изкупим всичките от някой магазин :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайте в предвид колеги,че за една пълна регенерация са необходими около 24 часа,иначе зареждането става бързо.Ще се наложи да се остане без кола за това време ако няма друг за временно ползване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За същото говорим. Пак пускат ultimate speed ulg 17 a1 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брошурата я има на сайта им:

Screenshot_20200208-134258.jpg

Screenshot_20200208-134325.jpg

 

Мен ме спечелиха с Флирт процесора хD

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз ще си взема, кажете само има ли смисъл от голямото или малкото ще ми върши същата работа, с тези размери ще си го нося в колата и това много накланя везните, но пък вероятно ще зарежда по-бавно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да ти върши същата работа  малкото .

То си върши работа за парите. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми голямото, аз имам малкото и сега ще си взимам това голямото, понеже малкото не може да зареди на 100% акумулатора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи ви четох тук и днес не успя да запали. За сефте откак го зареждах през ноември ;) С някакво на един авер - такова с дръжка, като касетофон от 70-те ;) Джазката врътна един два пъти и се отказа. Дадоха ми ток. Врътнах 50-на км и сега си пали нормално, но не знам как ще е утре ако пак е студ (бургаски, но все пак студ). Оригинално акумулаторът ми беше Ексайд 35 Ah и беше на 11 години ;) Сега съм с Бош 40 Ah (необслужваем) на 3 години. Та се чудя дали това от 30 лв няма да ми свърши същата работа като голямото.

Редактирано от ИцоД

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От две години ползвам Бош С3 и съм много доволен. 74Ач акумулатор го зарежда и поддържа перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, ИцоД said:

Снощи ви четох тук и днес не успя да запали. За сефте откак го зареждах през ноември ;) С някакво на един авер - такова с дръжка, като касетофон от 70-те ;) Джазката врътна един два пъти и се отказа. Дадоха ми ток. Врътнах 50-на км и сега си пали нормално, но не знам как ще е утре ако пак е студ (бургаски, но все пак студ). Оригинално акумулаторът ми беше Ексайд 35 Ah и беше на 11 години ;) Сега съм с Бош 40 Ah (необслужваем) на 3 години. Та се чудя дали това от 30 лв няма да ми свърши същата работа като голямото.

Ако зарядното е било и то от 70те най много да е довършило акумулатора.С тези 50тина км нищо не си направил иска се сваляне и заряд.

В понеделник провери батерията някъде където имат с какво,товарня вилка и един такъв уред дето изкарва бележки в какво състояние е.Втези магазини имат и хубави зарядни мисля че срещу 5 лв ти зареждат качественно акумулатора.

На теб ти трябва хубаво зарядно да ти върне акумулатора от боклука за където се е запътил,ако може.

 

Още веднъж да повторя това от 30лв няма да свърши работа като това от 80 лв.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, CARPERA написа:

Още веднъж да повторя това от 30лв няма да свърши работа като това от 80 лв.

 

Добре де, а каква работа върши голямото и каква малкото?

Защото от постната брошура освен по-големите капацитети и директен старт при слаб акумулатор други разлики не откривам.

От Митко Йотов например разбирам, че голямото може да прави и регенерация.

Някаква разлика във методите/фазите на зареждане има ли?

Какъв ток/напрежение вади едното и другото?

 

Аз с едно Noco, което е даже за мотори (1,1А) си дозареждам акумулатора при нужда. :)

Отделно имам едно полско за 20 лева - и то върши работа

 

Та въпросът е каква работа искаме да вършим и с кое зарядно можем да го свършим и в този случай 50 лева отгоре дали не са overkill. :)

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена,че това зарядно ако някой иска да го ползва да запали направо мотора с него в упътването пише,че не е препоръчително да се прави на коли с акумулатори по слаби от 45А. Та в този ред на мисли ми светна лампичката,че от Хонда слагат все малки акумулатори и човек трябва много да внимава,да не стане после -

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, dindin said:

 

Добре де, а каква работа върши голямото и каква малкото?

Защото от постната брошура освен по-големите капацитети и директен старт при слаб акумулатор други разлики не откривам.

От Митко Йотов например разбирам,1. че голямото може да прави и регенерация.

  2.Някаква разлика във методите/фазите на зареждане има ли?

 

  3.Какъв ток/напрежение вади едното и другото?

 

Аз с едно Noco, което е даже за мотори (1,1А) си дозареждам акумулатора при нужда. :)

Отделно имам едно полско за 20 лева - и то върши работа

 

Та въпросът е каква работа искаме да вършим и с кое зарядно можем да го свършим и в този случай 50 лева отгоре дали не са overkill. :)

Поздрави!

Ти сам си отговорил.

Аз не бих вярвал на такова зарядно да ми зареди акумулатора на 100%

ZARJDNO.thumb.jpg.68706ecbf23dba3aed417dc71aca6da5.jpg

Няма ги нужните части .

Когато акумулаторът е сулфатизирал, в 90% в нашите случеи с тези къси градски преходи, тогава и вътрешното му съпротивление е голямо, от където пък бързо повишава напрежението до 14.4V, без да се е заредил. Повечето зарядни изключват при това положение и до там изписват че е зареден и толкова това е силата на малкото.В режим на активна десулфатизация, може да  да трябва да се вдигне напражение до 16V .

 

Когато е на автомобила никога не е зареден на 100% акумулатора,това става като се свали и се зареди с зарядно не от 30лв.

 

Въпреки това ако не ти се двата пари и не очакваш да изкараш,а може и да изкараш с един акумулатор 10 год взимаш  малкото.

На всичко е субективно зависи от марката батерия,състоанието на алтернатора,режимите на каране, нова ли е батерията и тн.

 

Ето едно българско такова зарядно не толкова цветно като китайското   голамото но го превъзхожда,ако ще дава някой 80 лв,по добре това,

http://www.akutonik.com/product-details-bg-5.html

 

 

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...