Jump to content
JHM

Акумулатор

Recommended Posts

Че ще го зареди  ще го зареди но не намерих описание на функциите му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже А имам лидълското със дисплея, малкото за по 33лв което е и според продавача на акумулаторът ми, това зарядно не може да зареди напълно акумулатора ми. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писъл си че това е акумулатора Solite  45Ач на зарядното пише до колко амперов акумулатор зарежда.

Мисля че продавача се опитва да ти продаде нов акумулатор или зарядно,ако е негов акумулатора се опитва да те заблуди че ти е продал келяв акумулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От понеделник вече го дават минус градусите и сняг.

Та ако не сте си заредили акумулатора и имате зарядно,направете го.

Ако ви мързи молете се да имате читав акумулатор,сега ще си покаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AUTO PRACTIC е една от най-евтините и долнопробни марки за автоаксесоари. Всичко се произвежда по най-евтиния възможен начин в Китай. Това не им пречи да са сглобили хубаво зарядно, но предвид размерите и цената му, със сигурност бих си купил някое от посочените по-горе в темата, но не и това. 

 

Сигурно ще ти зареди акумулатора до състояние поне 95 %, но въпросът е дали е автоматично или трябва да стоиш с волтметър и ареометър да го дебнеш кога ще изкипи. Ако зарежда по схема CC-CV с автоматично изключване на 14.4 - 14.45 и ток под 500 мА - може да се приеме за читаво. Вече използваните компоненти и издържливостта им са друг въпрос. 

 

С две думи - купи си друго. 

 

Ред.: отговорих на последното мнение от 3-та стр. на темата. Не видях, че има други отговори. 

 

По кой показател отчиташ, че акумулаторът ти не е напълно зареден? 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/17/2019 at 7:17 PM, ogi28b said:

Ред.: Най-важното забравихме! С тези зарядни (не конкретно Лидл-ското, а всички от този тип) не е нужно да се сваля акумулаторът от колата.

 

Това би било супер удобно! Някой пробвал ли го е вече, да зарежда с лидълско зарядно, без да сваля/разкача акумулатора? Питам защото има една друга отворена тема, която анонсира притеснителни факти.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не го разкачам и не съм имал ядове.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, hrisimow написа:

 

Това би било супер удобно! Някой пробвал ли го е вече, да зарежда с лидълско зарядно, без да сваля/разкача акумулатора? Питам защото има една друга отворена тема, която анонсира притеснителни факти.

 

 

 

Темата, която си посочил, няма общо със зарядното на Лидл и свалянето на акумулатор от колата. Там човекът си е имал друг проблем - изчезнал му е долния ред след стартиране с нещо подобно на джъмп-стартер.

 

Никога не съм свалял акумулатор от кола при зреждане. Зареждам моята поне по 3-4 пъти зимата. Зарядното ми не е Лидл-ско. 

Редактирано от ogi28b
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То пък изтекло времето за редакция...

 

Даже и сега малко я включих на кабела, че тези дни имах повечко къси преходи и малко е поумрял. Забелязах го, че повече време стои на 14 В, преди да свали на 12.6 по време на движение, но го отдавах на студеното време. Ама може и да е защото е поспаднал. 

 

IMG_20191202_170405.thumb.jpg.d9ec72d464e8d12d2ee9d7e07d621bfa.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Ogi28b, определено нямам твойти познания в тази област, но след като успява да падне от 14 на 12,6 В в движение значи се е заредил. А това, че тези дни е малко поумрял е заради времето и старостта на акумулатора ти. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга причина  е сулфатизацията настъпила по самите плочи и батерията се зарежда по-трудно и бавно.

Описано е в темата как това може да се поправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сулфитира пакета или е стар и износен по някаква причина ,се зарежда учудващо бързо -вдига напрежението за нула време щото няма капацитет,точно при такъв умните зарядки не важат и не вършат работа ,трябва си прост траф за да го напомпа хубаво и да разгради кристалите ,разреждаш с 1 десета от капацитета и надуваш пак с трафа .Промивката и нов електролит не върши работа -пробвано многократно-загуба на време и пари само .

Нашто момче каза банера най -харабия азиатец ,преди 10 дена го сложих и е 6 .Не чакам аз да не мога да запаля -болежки имам ,някога не мога да вървя и колата ми трябва за да отида до сервиза .

Редактирано от borko 30
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка не разбрах какво се разбира от сваляне на акумулатора - механическо сваляне или разкачане на буксите при зареждането му. Цецо е писал, че не го разкачя. Може ли без да са разкачени буксите да се зарежда акумулатора с обикновенно зарядно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро разкачане на клемите.

Да,може да се зарежда и без разкачането им,но посредством "умно" зарядно.То спада вече към най обикновенните,незнам същесвуват ли други и кой би ги купил.

Пример с лидълско такова,с дисплей,посочено по горе в темата,извършвам заряд без разкачане на клемите на акумулатора.

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам си преценя как да процедира ,аз не бих зареждал при свързано аку за системата на колата -нищо че няма кой знае каква електроника -искам да си остане читава .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

( преценява * )

 

Capture.thumb.PNG.3114ef690c2b9a154c7918fe4ccb0f5d.PNG

 

--- 

 

А какви са съображенията ти да не го правиш? Каква е разликата дали зареждаш с алтернатор с напрежение 14.0 - 14.4 или с външно зарядно, зареждащо на 14.4 при изключен контактен ключ? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами така съм си преценил ,примерно при изключен контактен ключ компа остава пак захранен и не само той ,не искам от токов удар или ако му скимне на зарядното да ми пусне 30 волта примерно в системата ,да ми осере половината кола ,та затова .Всеки е свободен да прави каквото си иска с колата си -негова си е ,като гледам какви щурави модули слагат ,особено след 2005 г не само на хондите ,изобщо на колите ,повреди колкото искате .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих миналата седмица да ми за мерят акумулатора и човека каза, че си има стартовия ток 330А.Аз му казах, че акумулатора съм го купил за 440А и толкова пише на него, а той ми отговори, че това не е възможно такъв малък акумулатор да е с такъв стартов ток. И сега не зная, мога ли да предивявам претенции към гаранцията, понеже имам още месец гаранция. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво пише на самата батерия колко е стартовия ток.

От 440 на 330 да е паднал,виждал  ли е някога  дозареждане ,ако не направи го , дошло е времето.При това положенше и падането му под 330 ще си замиве един зимен ден.Каква марка е някой доста  послъгват точно с стартовия ток,но ако не си го измерил при купуването няма как да си сигурен.

Няколко  хубави заряда и поне един разряд  и ще  може да достигнеш 390 дай боже  400 стартов,но това зависи как е експлоатиран до сега.

Като е купуван  дозареди  ли го веднага след покупката.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://akumulatori.bg/302/Product/965/Solite 45Ah-55B24L#info

Това е акумулатора и е закупен от този сайт. Когато го купих го сложих на малкото лидълско зарядно с дисплея. Сложих го сигурно поне 16 18ч. За тези почти 2г съм го слагал 10пъти на това зарядно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят е такъв и за сега (почти 4г.) е така. Няколко пъти на зима го вкл. към АЕЦ-а, щото зиме почти само градско и за кратко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с гаранцията  но няма да я признаят,нямаш основание  за какво. 

Явно толкова е живота му и ако са го замервли след разряд примерно къси преходи  това са показанията му.

Ако алтернатора е изправен  и нямаш утечка  ,карай го  не вярвам да те предаде но мисля че имаше тема за точно същата марка някой не  беше доволен. Пробвай друг да му замери  стартовия ток.

Пробвай и да то разредиш но не трябва да пада под 10.5V, после заредиш, с цел малко да премахнеш сулфатизацията на плочите. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, взех това зарядно от фирмата http://www.emde-electronics.bg/зарядно-за-акумулатори-cb-6e-article2859.html

И сега ще пробвам с него до колко може да се зареди. Преди това пробвах следното. Сложих мултицет и при палене воловете стигнаха 10.5. Оставих я малко 15мин да речем на фарове и воловете слязаха на 11.3. Завъртя и край не може да запали. Не зная сега как да постъпя да го връщам ли или. Зарядното има скала, показва 5 - 6А че зарежда. След малко ще отида да видя дали падат. Почна да зарежда с 13.2в стигна 13.3в и спрях да го меря, ще видя и него какво става. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това 11.3 V на фарове  при работещ двигател ли е.

Алтернатора  ти го няма никакъв,не зарежда.

Това ти е проблема ти. 

Отиди да го видят но при някой който се занимава  с това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всичко е на загасен двигател, на работещ двигател показва 14.2в без фарове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок добре но 15 мин на фарове си е товар.

45 ah батерия  няма голям капацитет   ако забравиши  някой консуматор, зависи от батерията ,лично мнение и от марката.

Аз моя то смених  от 45 Аh сложих 52Ah Yuasa. 

С предния 45 Ah бях забравил  плафона едно денонощие и на сутринта не запали .Сега този наскоро пак забравих плафона,сутринта  запали без никакъв проблем. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами трябваше да видя нещо по голямо. Ама е нашия град избор няма. А и вече от Интернет акумулатор няма да взема. Въпроса е че съм слушал музика по час поне докато мия колата и си паля няма яд. Сега за 30мин музика и е тотал. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се опитвам да ти обясня, този малкия акумулатор няма никакъв капацитет да се разрежда. 

Ако си го правил често това е довело до сегашното му състояние.

Най-добре е оригинална батерия,ако не вземи нещо от тази марка сивата серия

http://akumulatori.bg/335/Product/YBX5000#prodAnshor

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ясно, ами не е често да кажем 2 пъти в годината. Както и да е, ако не изкара зимата ще търся нещо. Тази Yassa 52 със същите размери ли е, дали ще я събера и аз

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не я събрах но CRV 1ген няма там никъкво масто, освен  за оригиналния размер. 

Имам тема пусната в раздела за моя модел как съм го събрал.

Само да знаеш че и отиването  на много по-голям ампеража също не добре,затова си позволих аз само с 7Ah по-голям.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то оригиналния на хонда за моята кола мисля е 48Ач

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май не следиш темата прочети пост№119,ще разбереш защо оригинален.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив след я. В предния ти пост каза че си завишил 7ач спрямо оригинала и затова таписах коментар, ама както и да е. Изпитват не изпитват японските батерии никой не знае, даже не знаеш колко е оригинална тази продавана в бг. Да не кажа колко малоумно е решението да сложат такава малка батерия. Защо? След като си има място за напълно нормален акумулатор. Просто колкото и уж да им са здрави колите, толкова и слаби места и нвдоизмислени има че... За тия пари които искат за нов автомобил са доста зле. Типичен пример е и полусоките. Бил много голям въртящия момент, 240 или 220нм и видиш ли за тва са разбива ли полусоките. Айде бе, ами нали се смята изчислява. Тия дизели с по 400нм трябва на всеки старт да сменят. То и за тва акорд спря да се продава в бг след 8ген...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре може да не съм обяснил за това го правя  за теб.

45аh беше и още е при мен тази батерия,но не съм написъл че е оригинална,ако имах такава и аз да съм я сложил в колата нямаше да я смена.

Сложих 52Ah Yuasa  защото ми дойде за без пари,и вече втора зима върти  много по-добре стартера от 45аh,52Ah Yuasa и не сдаде багажа при забравен плафо докато 45аh го направи.

Това е моето наблюдение.

Това което съм разбрал за частите на Хонда много точно изчислени,да с никакъв презапас,и нищо в повече .

Полуаските ги скапваме ние като почваме да слагаме изгъзици в гумите и джантите.

Хонда са казали  скоростен индекс,теглови и размер ,кой ни е виновен че не го спазваме,и джанти Honda ENKEI

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Nikito82 написа:

Сложих мултицет и при палене воловете стигнаха 10.5. Оставих я малко 15мин да речем на фарове и воловете слязаха на 11.3. Завъртя и край не може да запали.

Значи си оставил за 15мин фаровете на загасен двигател...!!!!! И кой дявол те накара да направиш това нещо? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го направих единствено за проба и да разред акумулатор, за да го зареди дя на ново. Ама кола дето акумулатора и не може да захарни една музика за 2ч думи нямам. Аз ако и сложа музиката от другата кола, трябва да пада в движение акумулатора. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA Тва са глупости. Трябвало и оригиналните джанти и гуми да слагаме. Че те много джанти са по-леки от оригиналните на хонда. Просто са несметнати нещата, нищо общо няма това с полуоските. 13г карам и друга марка кола и и сложих и други джанти и гуми, един път не е претресла или разбила полуоски. Кола за толкова пари чисто нова с претенции за качество и да мк каже пе слабо място е полуоската, понеже 220нм са много голям въртящ момент, хайде моля ти се... 

  • Харесвам 3
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сравенение - 74 Ач Berga Power Block -  1 час с включени къси светлини (фабричен ксенон) и LED габарити - едвам запали на 2,2 i-CTDi. Второ въртене може би нямаше да може да направи.

 

@Nikito82Не бъркай стартерни с тягови акумулатори! Едните имат огромна площ и малка дебелина (стартерните), за да отдадат огромен ток за кратко време. Другите имат по-малка площ, но по-голяма дебелина, за да могат да отдават по-малък ток (в сравнение със стартерните), но за по-голям период от време. Ако слушаш 2 часа музика на която и да е кола с 40-45 амперчасов акумулатор, твърде вероятно е да не можеш да запалиш. Това не значи, че акумулаторът ти е изтощен. Просто няма възможност да отдаде толкова ток, колкото изискваш. Той може да поддържа музиката още 6 или 8 часа, но за стартера са други изискванията. Ако въртиш на стартер 30 секунди и акумулаторът отдава 440 ампера ток, може би няма да можеш да го направиш втори път, но със сигурност ще можеш да си пуснеш музика. Разбираш каква е разликата, нали? 

 

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 hours ago, Nikito82 said:

@CARPERA Тва са глупости. Трябвало и оригиналните джанти и гуми да слагаме. Че те много джанти са по-леки от оригиналните на хонда. Просто са несметнати нещата, нищо общо няма това с полуоските. 13г карам и друга марка кола и и сложих и други джанти и гуми, един път не е претресла или разбила полуоски. Кола за толкова пари чисто нова с претенции за качество и да мк каже пе слабо място е полуоската, понеже 220нм са много голям въртящ момент, хайде моля ти се... 

Оригинални джанти да  ,а гумите  предписани за модела ти  това написах аз.

Можеш и да пробваш с такива щом за теб всичко е глупости.

FB_IMG_1576328724914.thumb.jpg.21ee492e6404b4426258226034979657.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, заредих акумулатора с въпросното зарядно, което тръгна с 6А и стигна до 1.5А. Явно акумулатора е бил доста изтощен. Стигна до 16.5в. Изчаках час о го изключих. За сравнение на другата ми кола сега в включих да зарежда о направо тръгна с 15.8 волта и 2.5А, а на хондата тръгна с 13.2в и 6А. Макар че на другата ми кола все се кара градско по 29км на ден сигурно с 6 7 палене та е доста по добре зареден. Да не казвам че сигурно 4г. Явно това, че имам оловни втулки на клемитр оказва влияние. Понеже хондата доста често карам и извън града и зарежда акумулатора. Но когато го за мерих уж зареден след около 30ч без да е закачен на клемитр показва 13.1в

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...