Jump to content
sashua

P0977 shift solenoid valve B, high input. Проблем с АТ 2.4

Recommended Posts

Здравейте, надявам се да има човек срещнал подобна грешка и да ме посъветва какво да предприема.

До момента: сменено масло, филтър, почистен линеарния двоен соленойд отпред на кутията и сменена хартиена гарнитура и о пръстени, беше измерено и съпротивлението, както и му подавах ток, за да чуя цъка ли(след тези стъпки до тук колата се кара в продължение на 5 дена без да се появи следната грешка) , ъпдейтнат софтуер на автомата(вчера, в Бултрако, след което днес, отново, 2 пъти светва и излиза точно същата грешка) след като днес отново се появи отидох на диагностика и там тествахме въпросния соленоид с диагностика на хонда, чува се цъка, неустановен проблем, бях в Ю Би Ко и за съжаление не можаха да ми помогнат. Интересно е, че след чистенето на грешката и тестовете вече половин ден карам без проблем, но се притеснявам защото всичко се случва на случаен принцип, като симптомите са следните: Докато се шофира на трета предавка с подаване на повече газ прескача, след което влиза в авариен режим, губя задна и трета. 

Единственото което не съм предприел след цялото това четене по чужди форуми и ръководства е смяна на въпросния соленоид, които напрактика работи, и смяна на компютъра. 

Благодаря на отзовалите се. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкарай буксите на единичните клапани и ги вкарай пак. А и може и да ги свалиш, изчистиш и тестваш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, Vancho said:

Изкарай буксите на единичните клапани и ги вкарай пак. А и може и да ги свалиш, изчистиш и тестваш.

Мне, даже и с контактен спрей пръсках, тази вечер отново светна, шах и мат съм с тоя проблем, а и не само аз....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако приема, че проблема не е в клапана и окабеляването до него, бих те посъветвал да разкачиш компютъра, да му подсушиш буксите, ако можеш и неговата платка продухай със сешоар и обърни внимание откъде може да капе или кондензира влага.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш, че до клапанът, който ти прави проблем нямаш достъп отвън, само до кабела му.  Колко му е съпротивлението на клапана, след като го измерихте? Най-лесния начин да видиш дали проблема е в клапана , е и свързан с най-много работа. Точиш маслото от кутията отваряш капака на сервотялото(намира се под двойния вентил дето сте го сваляли) и там има общо 5 клапана(те са 5 клапана, но всъщност са само 2 модела 3+2) и поредността на клапаните е следната(гледаш отдолу нагоре) - A,B,E,D,C(B,E и С са еднакви клапани, както D и А), сменяш местата на два еднакви клапана, затваряш по обратния ред, наливаш маслото и газ.

Това го правиш само, ако вече са проверени кабелии букси до кутията.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, Vancho said:

Ако приема, че проблема не е в клапана и окабеляването до него, бих те посъветвал да разкачиш компютъра, да му подсушиш буксите, ако можеш и неговата платка продухай със сешоар и обърни внимание откъде може да капе или кондензира влага.

Свалях го, беше единствено прашен отгоре, липсваше всякакъв източник, който да ме насочи, че има конденз, отворих го и буквално беше като нов, прегледах го и с лупа, същата работа... 

 

3 hours ago, jijane said:

Нали знаеш, че до клапанът, който ти прави проблем нямаш достъп отвън, само до кабела му.  Колко му е съпротивлението на клапана, след като го измерихте? Най-лесния начин да видиш дали проблема е в клапана , е и свързан с най-много работа. Точиш маслото от кутията отваряш капака на сервотялото(намира се под двойния вентил дето сте го сваляли) и там има общо 5 клапана(те са 5 клапана, но всъщност са само 2 модела 3+2) и поредността на клапаните е следната(гледаш отдолу нагоре) - A,B,E,D,C(B,E и С са еднакви клапани, както D и А), сменяш местата на два еднакви клапана, затваряш по обратния ред, наливаш маслото и газ.

Това го правиш само, ако вече са проверени кабелии букси до кутията.

В последствие го разбрах, че не съм пипал на точното място, не че съм направил нещо лошо, но в крайна сметка не е било свързано с проблема, затова и уточних къде съм пипал.

На този клапан в кутията не мога да ти кажа какво е съпротивлението, в крайна сметка с диагностика в ЮБИКО го пробва два пъти момчето, и ми обясни прецизно, че той или ще работи, или тотално ще откаже, в случая с проблемни кабели би било същото, което и ме насочи към допълнително четене и редуциране на проблема до компютър.

Аз въпреки всичко все още се колебая дали да се насоча към смяна на клапана, или към смяна на компютъра, което и от двете да е проблемно, честно не го пожелавам на никого, за момента смятам, че ако е клапан, би било по трудно да се намери, просто защото няма кой да продаде такъв от работеща кутия, а другата алтернатива е да се хвърлят една камара пари за нов, докато с компютъра би било по евтино и някак хазартно взето решение, но пък и по руснаците четох, че това им оправило същата грешка, бе общо взето яко се колебая какво да предприема, лично аз трудно ще отворя кутията за да правя каквото и да е по нея и някак познавайки и майсторите ще ме насочат към Русе, Варна, Стара Загора, щото никой не обича да пипа автомати, и тука си говорим за сума отново... 

Надявам се да установя виновника до седмица, две и да Ви съобщя, същевременно съм отворен към още отзиви и съвети, благодаря! 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип нов клапан е около 150-на лева. Смяната на ЕКУ-то е най-лесният и бърз вариант, но я си представи, че проблемът е в окабеляване/букси и пак стартираш от начало. Знам, че на никой не му се занимава с тия автомати, защото обикновено отговора на повечето майстори е "тия автомати не се чупят" , но трябва да се започне от някъде. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , в България няма кой да ти отремонтира кутията. Тия фирми дето се занимават с това сменят всичко и ти вземат 2-3 хиляди лева. Моя съвет е да си потърсиш читава кутия и да не даваш грешни пари за ремонти и диагностика . Минах по тоя път и затова говоря така.И аз купувах соленоид B сменях  разменях места и никаква полза. Ходих в Бултрако и там не можаха да ми помогнат а бяха категорични, че е от тоя соленоид B. Така че търси си  кутия втора употреба и я сменяй за да нямаш прекалено големи разходи за тая дейност. Сега ще дадеш сума си пари за диагностика за ремонти за соленоиди и компютри  накрая пак ще търсиш кутия. Повярвай ми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчал съм компютър вече, кабелите са наред, няма прекъснато никъде, мерено е и тн. , соленоидите им са сменени местата на А и B и отново светва грешка на В, който в момента е реално клапана А, от тук следва действително компютър, следвайки менюъл на Хонда на точно тая грешка, и съветите на майстор занимаващ се с Хонда.

Не мога да сменям кутия, при положение, че проблема е електрически, а не механичен, ако беше механичен, грешката щеше да е съвсем друга, както и случващото се, основно на студено време, щеше да се случва постоянно.

Стигна ли до смяна на кутия по-добре да я давам на части...

Ето тук малко инфо от руснак прекарал 2 години с тая грешка : https://www.drive2.ru/l/519705062662996335/, с две думи, с друг компютър му изгрява колата и изчезва грешката.

Редактирано от sashua
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си бърз! Тъкмо щях да напиша преди да сложиш новия да експериментираш със стария....чистене отгоре на платката....загряване във фурна на 50-60 градуса за цяла нощ...и.т.н. Мисля, че може да се поправи, обаче не се сещам къде и дали изобщо си заслужава финансово!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
22 minutes ago, Vancho said:

Много си бърз! Тъкмо щях да напиша преди да сложиш новия да експериментираш със стария....чистене отгоре на платката....загряване във фурна на 50-60 градуса за цяла нощ...и.т.н. Мисля, че може да се поправи, обаче не се сещам къде и дали изобщо си заслужава финансово!

 

Един месец някъде карах с тоя проблем, каквото зависише от мен го направих, ъпдейт в бултрако, смяна на масло и филтър, не помогна, в момента, в който се установи, че кабелите са добре и соленоида поръчах компютър, през тоя един месец единственото ми спокойствие беше на извънградско каране, щото нищо не се случваше тогава, иначе преди да бях сигурен, че е там проблема, нямаше как да предприема каквото и да е. 

 

Иначе това с фурната ми напомни за подобен личен опит с видео карта и нейното тотално унищожение, след нескопосано изпичане във фурната преди 10-тина години.😀

В крайна сметка цялата платка е покрита с лепило, най много да се стопи то, а и не мисля, че има някакво разлепяне на компоненти, или студени спойки, понеже се заглеждах, все пак исках да открия какво се случва но за съжаление нямаше никакви външни следи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...