Jump to content
misho

Втори комплект джанти с TPMS-и

Recommended Posts

Всичко по темата е във връзка с Accord Tourer 2015 Lifestyle или според побългареното име на версията "Bulgarian edition" 🙂

 

Тъй като съм изправен пред въпрос, кой е най-удачния вариант да имам втори комплект джанти с TPMS за зимният сезон, ми стана любопитно как тези от Вас чийто автомобили са с фабрична TPMS с-ма са решили въпроса.

 

Какво успях да науча и ...................влязох във филма

Консултирах се с различни хора с богат опит и познания за Хонда, но все още не успявам да сглобя пъзела.

 

Варианти:

1. Поставяне на универсални TPMS сензори  с клонирани ID-та взети от наличните на автомобила ми към момента. Този варинат оставям за последно, защото държа всичко да е както трябва, пък и моят Accord все още е в гаранция

2 Закупуване на Honda genuine TPMS и монтаж на предназначените от мен джанти за зимни гуми. Тук цената боли много 😞

 

За момента тези оставям като резервни варианти, защото попаднах на обяха и купих оригинални 16" от Accord 2012 с налични на тях TPMS сензори.

Предстои ми да посетя сервиз и ще разбера работят ли тези датчици.

 

Все още стои не иязнен въпроса дали може с-мата да поддържа/познава едновременно 8бр датчици и спокойно да сменявам сезонно джанти с гуми без да се налага намеса в системата с HDS.

 

Според твърденията на един от сервизите, това е възможно само при клонирани датчици и в този случай, системата е заблудена, че работи винаги с едни и същи датчици и не разпознава , дали съм с 17" с летни гуми или 16" със зимни гуми. 

 

Ще съм благодарен да споделите вашите решения базирани на практика.

Редактирано от misho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, misho написа:

Всичко по темата е във връзка с Accord Tourer 2015 Lifestyle или според побългареното име на версията "Bulgarian edition" 🙂

 

Тъй като съм изправен пред въпрос, кой е най-удачния вариант да имам втори комплект джанти с TPMS за зимният сезон, ми стана любопитно как тези от Вас чийто автомобили са с фабрична TPMS с-ма са решили въпроса.

 

Какво успях да науча и ...................влязох във филма

Консултирах се с различни хора с богат опит и познания за Хонда, но все още не успявам да сглобя пъзела.

 

Варианти:

1. Поставяне на универсални TPMS сензори  с клонирани ID-та взети от наличните на автомобила ми към момента. Този варинат оставям за последно, защото държа всичко да е както трябва, пък и моят Accord все още е в гаранция

2 Закупуване на Honda genuine TPMS и монтаж на предназначените от мен джанти за зимни гуми. Тук цената боли много 😞

 

За момента тези оставям като резервни варианти, защото попаднах на обяха и купих оригинални 16" от Accord 2012 с налични на тях TPMS сензори.

Предстои ми да посетя сервиз и ще разбера работят ли тези датчици.

 

Все още стои не иязнен въпроса дали може с-мата да поддържа/познава едновременно 8бр датчици и спокойно да сменявам сезонно джанти с гуми без да се налага намеса в системата с HDS.

 

Според твърденията на един от сервизите, това е възможно само при клонирани датчици и в този случай, системата е заблудена, че работи винаги с едни и същи датчици и не разпознава , дали съм с 17" с летни гуми или 16" със зимни гуми. 

 

Ще съм благодарен да споделите вашите решения базирани на практика.

 

С тези с които си се консултирал няма и да го сглобиш колега.

 

Според твърденията на един от сервизите.....

- Това не е овца,клонинг тук не може да стане по простата причина,че за да се покаже налягането на една гума примерно предна дясна модула за тази цел трябва ги различава,за това всеки датчик си върви с индивидуален сериен номер,.В сервиза който ти е казал подобно нещо не са запознати при Хонда как стоят нещата.Първо нямаш такъв модул.Тук се взимат други параметри (от датчиците  на АБС-а ) и когато спадне едната гума примерно предна дясна ти светва предна дясна и нищо повече.

И какви датчици имаш на джантите според теб - никакви ,едни прости вентили. Усещам,че ще влезнеш във филм с неясен край и ще хвърлиш едни пари за този където клати гората (вятъра).

Ето ти една снимка как изглежда един датчик който показва индивидуално налягането на гумата в която е монтиран:

 

 

 

Снимки от телефон-2016 680.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля четете - моят Accord е 07.2015год. Имам TPMS датчик на всяка джанта (видях го с очите си) и на инфо борда получавам информация за налягането във всяка гума по отделно.

Системата която ти споменаваш я имам на Civic-a, но на Accord-a e друго.

За да публикувам тема, значи съм изчел и проверил възможности. Хората с които се консултирам се занимават с Хонда от 20+ години, но умишлено не споменавам имена.

Просто помолих тези, които имат такава система на своите Accord-и да споделят мнение.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимай таблото с показанията на всяка гума,и качи да видим.

Примерно :

16790488_1328616177184469_2061029919_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето така изглежда
4e6bc0d1485ba571fe75c9e2e7f15bea.jpg

Втората снимка е за достоверност на първата, вижда се и часовника !
151b84b76312ecdc0ebbc89da4be0f3f.jpg

Продължаваш ли да спориш какво имам и какво нямам или ще се извиниш за неподготвеното ти изказване и ще дадеш адекватно мнение по въпроса?


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, misho написа:

Моля четете - моят Accord е 07.2015год. Имам TPMS датчик на всяка джанта (видях го с очите си) и на инфо борда получавам информация за налягането във всяка гума по отделно.

Системата която ти споменаваш я имам на Civic-a, но на Accord-a e друго.

За да публикувам тема, значи съм изчел и проверил възможности. Хората с които се консултирам се занимават с Хонда от 20+ години, но умишлено не споменавам имена.

Просто помолих тези, които имат такава система на своите Accord-и да споделят мнение.

 

 

Колега ти ме заинтригува.Ще си първият който виждам с такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм единственият, надявам се някой от другите закупили от последните такива внесени в България и продадени от представителя на марката за България през 2015год. да са част от форума и да споделят мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чертежа е следният.При европейските модели с TPMS сензори обикновено може да разпознае до осем сензора.Четири на летният комплект и четири на зимният.Вкарват се в екуто с програма.Трябва да знаеш коя от гумите с кой номер е за да и зададеш позиция.Затова и вентилите обикновено си имат маркировка цветни пръстени видно от снимката на датчика която съм ти качил по горе.При смяна от зимни на летни или обратно не се изисква адаптация,екуто ще си ги разпознае за около стотина километра.

Но ако смениш комплект с датчици с такъв без ще ти светне таблото и ще ти маркира,че гумите липсват и тогава ще трябва да минеш през програма за да деактивираш системата.Когато сложиш пак гумите с датчиците пак ще ти трябва програма за да я активираш и да си следиш стойностите.Системата TPMS е страхотна глезотия и лично мен много ми е помагала.

Благородно ти завиждам.

Сега относно датчиците търси си четири от Алито или втора употреба,в пъти са по евтини от ОЕМ ските.

Пиша ти това с оглед на опита ми с европейските марки коли.При Хонда може и да не е така.

 

Снимки от телефон-2016 2220.jpg

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано си прав, че системата разпознава/помни до 8 датчика. Това е въпрос на който не получих категоричен отговор дори в оторизираният сервиз.....

Освен оригиналните 17" които са на колата с летни гуми,  се сдобих и с 16" джанти от Accord с TPMS датчици.

rims.jpg

Въпроса е до колко са работещи датчиците, което ще се установи идните дни.

TPMS.jpg

 

Нямат цветни пръстени, има си процедура по инициализация и според ID ги подреждат 1,2,3,4 като 1 е предна лява и така по строго определен ред све вкарват в еку-то.

Редактирано от misho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, misho написа:

Освен оригиналните 17" които са на колата с летни гуми,  се сдобих и с 16" джанти от Accord с TPMS датчици.

 

Въпроса е до колко са работещи датчиците, което ще се установи идните дни.

 

Дано си прав, че системата разпознава/помни до 8 датчика. Това е въпрос на който не получих категоричен отговор дори в оторизираният сервиз.....

 

rims.jpg

TPMS.jpg

 

Батериите на датчиците държат от 10 до 12 години.Като имам съмнение,че Хонда слагат от скоро TPMS то по всяка вероятност датчиците не са по стари от три-четири години,сиреч трябва да работят.

......Това е въпрос на който не получих категоричен отговор дори в оторизираният сервиз.....

Смятай от кога я имат щом те не могат да кажат с категоричност.Казвам ти,че си бяла лястовица ама ти се пънеш.👌

 

 

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Ако може да провериш кой е произведителят, може би мога да ти помагна със информация директно от енжинерния екип който ги е разработвал.

 

Корпорацията в която работя закупи преди две години най-големия производител на TPMS-си, Schrader Electronics. R&D отделът им се намира в Ирландия и имам добри отношения със тях.

 

Знам че последните им генерации имат допълнителни акселерометри и някои софтуерни неща на базата на които последните генерации могат да установят смяна в позицията на гумата.

 

Интересно, при Акордите TPMS-сите като допълнителна опция ли са, при мен няма, не че ги искам ама .....

 

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е краят на 2014 и също ги има. Модификацията е Elegance, така, че едва ли е "екстра" . Може би са влезли, като задължително изискване в Европа, някъде по това време. Интересно ми е, че ми святка за гума, даже и да не е спукана (2 пъти за 6 месеца). Явно при разминаване на налягането м/у 2-те предни или задни примерно с повече от 0,1 и светка - обикновено след около 20-30 мин каране. Слагам 20-30 помпи на съответната гума и гасне. За жалост в книжката на колата изобщо липсва описание на тази "екстра" и не мога да преценя какъв й е алгоритъма на алармиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сензорът ъпдейтва сигна сравнително рядко и по този начин се гарантира по дълга експлоатация, гаранцията към OEMa e 10год. и реално издържа толкова по тестове. Няма гаранция че сензорите в гумите работят :) , има доста и различни проблеми които са наблюдавани. Не мога да кажа от колко колко са върнати понеже е фирмена информация....

 

Ако някой има снимки на сензорите и име на производител ще ми е интересно да ги видя.

 

Регулацията за TPMS влиза в Европа 2009г.  

Първите ре-прогарируеми TPMS са от 2013.

 

MilenG

Логиката от сензорите я определя OEMа. Това че след напомпване изгасва означава че работи и то правилно.

Сензорът праща сигнал през поне 30сек-1мин зависи.

Пробвал ли си дали гасне само след загасяне на мотора, тоест един вид рестарт. 

Твоите като тези от видеото ли са или не?

 

Ако на някой му е интерсно:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че са екстра, а не част от базовото оборудване. При мен началото на 2013 (facelift-executive) ги няма, въпреки наличието на вс. останали екстри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, като част от регулацията, би трябвало да са задължителни! От къде е вкарвана колата ти?

Попринцип си късметлия че ги нямаш, според мен са излишни и само главоболия със тях :D , да не говорим че новите ще бъдат част от гумата а не от винтила и тогава ще стане интересно :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Angelov_88 said:

MilenG

Логиката от сензорите я определя OEMа. Това че след напомпване изгасва означава че работи и то правилно.

Сензорът праща сигнал през поне 30сек-1мин зависи.

Пробвал ли си дали гасне само след загасяне на мотора, тоест един вид рестарт. 

Твоите като тези от видеото ли са или не?

######

Мисля, че са тези металните, но не съм ги гледал отвътре как изглеждат. Не казвам, че работят неправилно, а че няма откъде да прочета при какви обстоятелства алармира системата. След гасене и палене не изчезва алармата, докато не понапомпам съответната гума. Примерно на едната ми показва 2.2, а на другата 2.1 или 2.0. Но не го намирам за някакъв проблем, по-добре е да са равномерно напомпани гумите. А и като светне алармата не е нужно на момента да спираш и да помпаш - караш до където си тръгнал, като хвърляш по един поглед, дали случайно няма да спадне още и наистина да е спукана гумата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали TPMS-a e задължителен в Швейцария :) , но има логика да не е, все пак не са в EU.

 

Ще поразпитам колегите, да видя какво могът да кажат по въпроса

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Здравей колега,
 
Ако може да провериш кой е произведителят, може би мога да ти помагна със информация директно от енжинерния екип който ги е разработвал.
 
 
Поздрави,


При мен всичко работи, въпроса е дали колата може да помни/разпознава 8 различни датчика, т.е. два комплекта джанти. Малко са сервизите които имат тул за четене на id-та на датчиците. Всички могат само да ми въведат тези на зимните джанти, но не са наясно при въвеждане и определяне на позицията на всеки един дали ще се запазят тези на летните джанти.
Даже за да въведат тези на зимните джанти искат да знам и да им кажа ID-тата. Половинчати работи не обичам. Искам да отида някъде където разполагат с наличната техника и знания, плащам си и оправят. На едно място за едно, в друг сервиз за друго или при всякак сезонна смяна да се въвеждат наново за мен не е решение.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, misho написа:

 


При мен всичко работи, въпроса е дали колата може да помни/разпознава 8 различни датчика, т.е. два комплекта джанти. Малко са сервизите които имат тул за четене на id-та на датчиците. Всички могат само да ми въведат тези на зимните джанти, но не са наясно при въвеждане и определяне на позицията на всеки един дали ще се запазят тези на летните джанти.
Даже за да въведат тези на зимните джанти искат да знам и да им кажа ID-тата. Половинчати работи не обичам. Искам да отида някъде където разполагат с наличната техника и знания, плащам си и оправят. На едно място за едно, в друг сервиз за друго или при всякак сезонна смяна да се въвеждат наново за мен не е решение.


Sent from my iPhone using Tapatalk

В Бултрако  не могат ли да  видят ID-тата на тези на колата?

Ако ги видят ще могат да кажат дали има и позиции за поставяне,тоест позиция 1 и позиция 2 (зимни/летни).

Хипотетично - да предположим,че ги видят с тяхната програма ще могат да кажат и дали има позиция едно и две тоест ще можеш да ползваш два комплекта.Ако ги видят и кажат,че няма позиция значи,че датчиците ще са само четири и не може повече (което ме съмнява,ще е първото TPMS което виждам с една позиция) а ако кажат,че има и втора позиция,вкарват новите ID-тата в нея и така колата е запълнена и повече няма да може да се вкарат други.Ако се случи да ти умре някой от датчиците винаги може да се изтрие мъртвият и на негово място да се вкара нов,тя колата ще си каже кой липсва.

Забелязал съм обаче,че азиатците не мислят както европейците и разбиранията ни за лукс,екстри и сигурност на един автомобил доста се различават и няма да се изненадам ако тяхното TPMS няма нищо общо с това което е по правило в Европа.

 

Въпреки,че от Бултрако са ти казали,че не могат нищо да ти кажат до като не я качат на програма не значи,че няма да стане.Предполага се,че от Хонда постоянно им ъпдейтват програмата и новостите са там но те не знаят за всички до като не им потрябват за клиент.

Ако си се дръпнал защото не си получил точен отговор и си си тръгнал нищо не постигаш.(казвам АКО). Просто ще трябва да прежалиш едни пари за теста,няма как,може и да не губиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.10.2019 г. at 21:52, Митко Йотов написа:

В Бултрако  не могат ли да  видят ID-тата на тези на колата?

Ако ги видят ще могат да кажат дали има и позиции за поставяне,тоест позиция 1 и позиция 2 (зимни/летни).

 

С HDS могат да видят всичко свързано с TPMS с-мата. Могат да трият, да въвеждат, да установят позиция на съответният датчик и т.н. и т.н.

Нямат tool за четене на TPMS ID-та. Искат да ги има написани на пакетчето/кутията когато са нови или на самият датчик. Гледах моите на джантите които съм подготвил за зимни гуми, но не виждам ID-та. Това е проблема. Четат се безжично със инструмент за целта, с който те не разполагат.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е.Разбирам разочарованието ти колега.

Щом още не си сложил гумите на вторият комплект джанти,свали един датчик и го огледай и от другата страна да не би там да е номера.Трябва да го има,не може да го няма.Внимавай при развиването да не счупиш вентила,напръскай обилно,изчакай около пет минути и тогава развий.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Митко Йотов написа:

 

Щом още не си сложил гумите на вторият комплект джанти,свали един датчик и го огледай и от другата страна да не би там да е номера.

Запазих си час в сервиза. Оставям им колата с двата комплекта джанти и да видим какво ще установят като възможности.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново съм в изходна позиция. Днес в сервиза ми казаха че не могат да въведат ID-тата на датчиците на предвидените от мен джанти за зимни гуми без монтирани гуми. Нямат четец за датчиците и искат аз да им кажа самите ID-та. ОК, продължавам да наливам пари и ще купя зимни гуми от тях, те ще ги монтират и хотела за летният комплект е безплатен!
В интерес на истината дадоха прилична цена за гуми Yokohama с включен в цената монтаж и баланс.
Явно не познават добре датчиците освен ако не са нови и опаковани. Най-после поне изплюха камъчето, че на други клиенти с TPMS-и при сезонна смяна на гуми с джанти не се налага намеса с диагностиката, т.е. еку-то може да държи и разпознава 8 различни датчика с позиции FL, FR, RL, RR.
Разгледах моите и дори ги демонтирах и почистих. Намирам разлики в едни цифри и букви, но не съм сигурен кое е ID номера и моля за помощ по приложените снимки.

69955c75c9782c372e04f20a51cbf72d.jpgb1f4ab6e5b4ef625c0e621bf04da1007.jpg206daed93aacfc80528ed3550e679ebe.jpg8cdf4eb3a486610f8872ddd03ff30fbd.jpg

Разликите които аз откривам са номерата които започват с буква A, B, E, F и логично по подредбата мисля че това трябва да са ID-тата, но и цифрите над тях са различни. Отделно (съжалявам, че не снимах) джантите имат различна маркировка с различни букви. От другата страна датчиците са с абсолютно идентични надписи.
275253fa1f63f9271963ca0f0a36f983.jpg

Дайте да открием топлата вода, че студа чука на вратата и е време за зимни гуми, ама тия датчици ми объркват плановете и сега караме само Civic-a


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дърво, 42753 SWA A53 работят на 315Mhz и са само за Accord и CR-V 2008-2012.
За мен подходящи са 42753 TL0 G52, 433Mhz и не са взаимозаменяеми с горе описаните.
Наличните отиват на пазара, пък аз ще купя вторият описан модел, защото те са подходящи за Accord 2012-2015.
Мерака цена няма 🙂


Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от misho
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.10.2019 г. at 0:19, misho написа:

Дърво, 42753 SWA A53 работят на 315Mhz и са само за Accord и CR-V 2008-2012.
За мен подходящи са 42753 TL0 G52, 433Mhz и не са взаимозаменяеми с горе описаните.
Наличните отиват на пазара, пък аз ще купя вторият описан модел, защото те са подходящи за Accord 2012-2015.
Мерака цена няма 🙂

 

Колега, има ли развитие след 3 години, какво стана?

 

Аз също мисля за нов комплект с гуми и джанти и се зарових в темата. Това което мисля, че разбрах до момента, но не съм сигурен, е че имам TPMS ситема, но тя е без датчици в гумите. Засега изглежда, че работи по друг начин, предполагам през абс или нещо подобно.

 

Някой друг ако знае каква е ситемата на ЦРВ 4 фейслифт и как стои въпроса с втори колект гуми с джанти също моля да се включи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От 2014 до 2019 са без датчици и работи чрез сензорите на главината(мeри оборотите на гумата).

Готино, с оглед на това, че датчиците карат по 4-5г. и после нови(батериите са капсуловани). 

Ето тук има видео, което обяснява всичко 

 

Редактирано от Rakeem
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и на мен ми харесва идеята да нямам датчици. От тия екстри само проблеми, че са ни мамалко останалите :lol:

Значи мога да си гледам за комплект джанти. Засега обаче не намирам нищо, което да си заслужава. Най-добре ще е оригинални, обаче звънях на 2-3 обяви на коли за части, всичко е продадено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не пиша нова тема ще попитам тук,на Civic 2019г( произведена във Великобритания) системата с датчици на джантите ли е ,или не?

Не показва налягането на всяка гума.Следва ли да приема ,че няма датчици тогава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...