Jump to content
birev

Разлика м/у маслени филтри Mann W610/3 и W610/6

Recommended Posts

Колеги,

ако някой е по запознат да посочи има ли някаква разлика между двата филтъра. По описание единия W610/3 го дават с 1мм по дебел от W610/6. Във всички търсачки за Хонда излиза W610/6, а W610/3 го дават за форд, алфа , митсубиши но не и Хонда. Само в няколко западни търсачки за авточасти дават W610/3 за заместител на 15400-PLC-004, който между другото ми е оригиналния номер, с който е излязла от завода.

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е в диаметъра на уплътняващата повърхност.

Размер В:

021.jpg021.jpg

https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Oil Filter/W 610~3

https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Oil Filter/W 610~6

 

Според каталога на MANN-FILTER:

15400-PLC-004

HONDA

W 610/6

https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/searchresult/174318308901102019164641

Редактирано от DTEC
Добавяне на инфо
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвам 

IMG-5c481d3ebafcbe3ecb613944905016e5-V.thumb.jpg.b0232529754b51f3636037d3a0cd9183.jpg

Другия го дават да за заместител. 

Разликата до колкото виждам е 1мм по дебело уплътнение  и това е W610/6 ти си написал обратното. 

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, видях го каква му в разликата! На W 610/3 му е по дебело гуменото уплътнение с 1 мм. Бях го намерил на оферта от Германия, ама няма да го рискувам!

Благодаря на всички коментирали!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На W610/6 той е с 55мм докато 

W610/3 e с 54мм

 

https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/catalog/MANN-FILTER Katalog Europa/Oil Filter/W 610~6

Както казах взимал съм и двата единия беше объркан W610/3

при покупка .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата трябваше да приключи със пост #2. 

 

Birev, ако разликата в цената е голяма, 1мм по-малка уплътняваща повърхност не би ме спрял да взема по-евтиния. Какво ползва CARPERA, и защо, не ми пука. Какво бих направил аз да не ти пука.

 

п.п. Размер "В" е диаметър, иначе казано ШИРОЧИНА, а не ДЕБЕЛИНА.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно да  Благодаря за корекцията  ,ти не  решаваш  с кой пост да приключи темата. 

Да стана ни ясно че изобщо не ти пука какво слагат в колата ти ,от предишни твои постове. Проблема си е твой.

На много от нас ни пука какво слагаме  като части в колата ти си явно и на колегата затова пита.

Да заместителя е по-евтин имам ги и двата  използвани ,та мислех да ги разрежда  и да разгадае мистерията. 

Тази мистерия е според мен само търговски трик защото филтъра е за Хонда и цената по скъпа.

Но защо да ми пука да си слага всеки каквото  си иска...........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, моля Ви не съм задал въпроса за да създавам дразги във Форума!

Да, цената на W610/3 е около 40% от цената на W610/6. Да, забелязал съм, и при други производители,че цените на частите за Хонда са доста по високи от тези за други конкурентни марки. В случая просто исках да разбера, дали мога да го ползвам конкретния филтър без да имам проблеми. Като разгледах снощи в руски форуми разрязването и на двата - ами абсолютно едни и същи са. Разликата е само в уплатнението. т.е. може евентуално да тече.

Колега CARPERA,  ти като си го ползвал имал ли си някакъв проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Birev, как ще протече?

Разликата е 1мм в диаметър, т.е. 0.5мм в радиус, т.е. уплътняващата повърхност на единия е с 0.5мм по-малка.

 

Т'ва ако протече ... ще се откажа в Държавен Вестник от техническото си образование и скромния си опит като монтьор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
51 minutes ago, birev said:

Да, забелязал съм, и при други производители,че цените на частите за Хонда са доста по високи от тези за други конкурентни марки. В случая просто исках да разбера, дали мога да го ползвам конкретния филтър без да имам проблеми. Като разгледах снощи в руски форуми разрязването и на двата - ами абсолютно едни и същи са. Разликата е само в уплатнението. т.е. може евентуално да тече.

Колега CARPERA,  ти като си го ползвал имал ли си някакъв проблем?

Да ползвал съм го но W610 / 3 за къса смяна на масло защото не бях сигурен защо го дават за заместител. 

Да по-евтин е явно доста не мога да кажа цената не си я спомням. W610 / 6 го взимам с отстъпка  14лв от редовна цена 18лв, докато  W610 / 3 мисля ми казаха  13 или 14 лв редовна цена а с отстъпка може да е бил 8 ,9 лв.

Не нямал съм никакъв проблем с W610 / 3 но не е масово използван от мен да кажа твърдо да супер е.

 

W610 / 6 да супер е мога да го препоръчам за всяка Хонда,мисля че става за доста модели бензинови Хонди.

Хубаво е да се направи тема за маслените филтри и да се дискутира там,как работи един филтър, защо са важни двата клапън в него,сравнение между марки и тн.

Колега може ли да постни този клип където ги режат  двата.

Благодаря.

.п.п W610 / 6 има защитен код отгоре на филтъра който при осветяване с ув.лампа свети,този код показва дата и час на производството. 

IMG-528b974b04311145b24b06cf6c110b5b-V.thumb.jpg.fa19cad2991c509aad24e18927b81e83.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук:

Има три разлики:

1. Както се установи с 1мм. в диаметър на уплътняващата повърхност.

2. W610/6 има по-дълга, но по тънка филтрираща( хартия) повърхност в сравнение с W610/3, което според руснаците не е добре да се ползва за дълги интервали от смяна на масло.

3. Цената. Аз мога да взема с най-голямата ми отстъпка W610/6 за 12 лева, а W610/3 за 8 лева.

Струва ми се, че от Манн са взели W610/3 и с малки козметични промени са направили W610/6 специално за Хонда (на кутията пише само Honda, без да са посочени аналози на други фирми)

Реших и си поръчах да пробвам W610/3.

Поздрави на Всички!

Мисля си, че темата я изчерпахме, ако някой от модераторите реши може да я заключи!

Редактирано от birev
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, докато рових из нета и гледах и четях за въпросните по-горе филтри, от братята руснаци научих следното:

Полските филтри Филтрон са собственост на Манн. Конкретно за масления филтър за хонда на филтрон OP575.

Ако на някой му попадне конкретния филтър и на него пише Made in BA, да знае, че това е филтър правен в завода на МАНН в Босна и Херцеговина и е изключително високо качество. Но този правен в Полша не е същия и е със средно качество.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да стана  супер тема Благодаря и за твоите данни.

W610 / 6 ето за това го използвам .Но има нещо още недоизяснено байпасният клапан по този клип отваря на 1.5 бара при изискване  на Хонда 1.0.

Което е доста важно за достъп на масло да движещите особенно при сутрешния студен  старт при който филтрация е минимална и маслото преминава през въпросния байпасе клапън.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/28081-mann-w6106-honda-accord-civic-integra-prelude-vigor/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, CARPERA написа:

байпасният клапан по този клип отваря на 1.5 бара при изискване  на Хонда 1.0.

Колега, къде да видя изискването на Хонда за 1 бар?

 

Цитат от oil-club.ru:

Цитат

Давление = 1,5 бар (обычно 1.2 у японцев... чуть побольше). 

 

Ето и тест на Honda ОЕМ филтър:

https://www.oil-club.ru/forum/topic/17932-honda-oem-maslyanye-filtry/?do=findComment&comment=714543

Цитат

Давление 1.2 бара (как и должно быть у японцев).

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не превеждам  от клипа, а се ръководя от оригиналния  филтър на Хонда  на който  този  клапан е на  1.0бар.

Може моят руски да е лош и да не съм схванал превода. 

Моля да преведеш какво е казал руснака и какво е имал впредвид. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки може да си преведе сам темата с google translator.

Навсякъде руснаците пишат, че при японците клапанът трябва да отваря при 1.2 бара.

Та затова те попитах къде да видя споменатите от теб изисквания на Хонда за 1.0 бар. Ако имаш някакъв документ, моля сподели го.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както го написах  оригиналния  филтър на Хонда 1.0бар

Руснаците  говорят те колко документа са постна ли за тези 1.2 бара,а мирадавно  ли е техния тест и резултата им от 1.5 бара.

Това искам да изясним кое колко  и защо. 

Та ако имаш ти някъкви данни или документ да обориш твърдението от 1.0бар за филтъра или повече  кажи го.

Ако си цитираме дословно писанията може да продължим до утре,не това е целта ни мисля.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля  обясни  това което си написал. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задай точни и ясни въпроси. Така не зная какво да обяснявам - какво е диференциално налягане, как се преобразува psi в бар или нещо друго.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Той отваря при Хонда при разлика/спад на налягането между входа и изхода на филтъра между 12 to 14 psi (0,8-1 бар).

Точно за това питах. Къде са дадени тези стойности. Чисто информативно.

Между другото гледах на заместители 14 до 17 psi.

1591207731_GuardPremium.thumb.jpg.6d28e844480c109468c8100e11556536.jpg

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според много източници в САЩ/Канада производителя на ОЕМ филтри за Хонда е FRAM:

http://www.fram.com/parts-search/PH7317

By-Pass Valve Setting: 9-15psi

 

В Европа това е Purflux:

Purflux LS350 -> Bypass Valve Opening Pressure [bar]: 1

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

610/3 го карам  втора смяна на англичанката разлика има само в уплътнението, по горе сте писали. Държал съм ги в ръка и двата и друга разлкка няма освен в цената. Визуална разлика имам в предвид. Хващат го някои програми за по старите сивици, вчера го намерих без да искам като ми излезе за сивик трета 1.5 EW 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, DTEC said:

Задай точни и ясни въпроси. Така не зная какво да обяснявам - какво е диференциално налягане, как се преобразува psi в бар или нещо друго.

Да какво е абсолютно  и диференциално налягане.Как роботи и отваря  клапана сутрин при студен и при загрял  двигател.

Благодаря. 

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Съвсем отделна тема, но за нетурбинирани двигатели не се препоръчва загряване на място, а само толкова, колкото помпата да развърти маслото. При спокойно каране, без високи обороти, двигателят ще достигне работна температура за по-малко на брой направени обороти.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA
 

Off Topic

 

CARPERA нещо е "яхнал метлата". :lol:

Уважавам стойностните ти постове, но другите и некоректното отношение към съфорумците - НЕ! ;)

Жив и здрав, колега!

Нямам лоши чувства! :thumbs1:

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...