Jump to content
Mironch0

Избор на зимни гуми

Recommended Posts

На 3.11.2019 г. at 12:01, DMZ написа:

Района, в който живея при добра зима може да бъде изключително снежен, леден и повечето пъти не добре почистен. Обичам ските и често се пътува и затова искам хубави гуми. От друга страна ако зимата е като 2014-2015 ще ме е яд да взема Близак и да го износя на асфалт за 1 година. Ако разликата между премиума и Фулдата е много голяма бих заделил до 1100-1200лв. за гуми, които да карам поне 4 години. Но ако плащаш едни 200-400лв. разлика само заради марката, а качествата на средния клас неотстъпват кой знае колко, бих избрал този вариант. За Фулдата ако не съм ги карал преди нямаше и да ги погледна, но наистина се държеха много добре във всички условия и затова съм в такава дилема. Близака също е изпробван /предния модел/ и с много добри впечатления. 

Прав си, разликата между премиум и добро среден клас е 200-400 (мани ги тез в гуми7 ден са наръсили цифри погрешка, ако мине). И тази разлика в гумите не е много голяма, обаче се проявява точно когато района е " изключително снежен, леден и повечето пъти не добре почистен". Не е много, ама то и 5 сантиметра по в дерето не е много.... Избора си е твой, зависи кога, къде и как караш.

Това да изтриеш зимни гуми на сух асфалт за една зима... Ти наистина ли караш през зимата 50к + ? Близака (лм друго беше за сув) го карах 4 зими + 1 лято и не беше стигнал до зимния маркер - писал съм по-горе. И изобщо, ако не си на писта, едва ли има гума да се изтрие от 20-30К асфалт.

П.П. за сведение новите ми са Гуд Иър, и двете марки препоръчвам. Минусите съм ги описал.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е... това за износването за 1 година е образно казано. Просто двама приятели ми казаха, че бързо са ги износили /когато бяха топлите зими/. За шума мисля,  че няма да ми е чак такъв проблем щом гумите се държат добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, pln написа:

 И изобщо, ако не си на писта, едва ли има гума да се изтрие от 20-30К асфалт.

 

Добрата зимна гума трябва да се износва по бързо, най вече при температури над 7 градуса на асфалта. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едно време, преди 15 - 20 години, гуми Gislaved Nord Frost 3. Е това са най-добрите зимни гуми за всички времена!

И аз имах щастието да карам с тях тогава. На планинско катерене, в обилен сняг и поледица, всички, ама всички, по пътя бяха закъсали. Кой с мишкалинки - алпинки, кой с гуудирки нам' к'ви си, всички слагаха вериги, че не могат да издрапат.

А аз с Gislaved Nord Frost 3 (пак да обърна внимание - Nord Frost 3, не Euro Frost!), само ляв мигач и си карам като на мокро! Е няма такава гума!!! Като със шпайкове бях. Е те гумите си имат отвори за шпайкове за скандинавските страни, но моите си бяха без шпайковете!

Друг случай с тях. Една стръмна улица, буквално и физически заледена на стъкло! Един пред мен се сурка назад, а гумите му въртят напред. Само изчаках, да се подпре в кофите за боклук и дай на втора, с 20 км/ч. се изкачих до горе без никакви проблеми!

Защо ги спряха тези гуми - не знам....?! След тях пуснаха Gislaved Euro Frost - серията, от която нищо не ставаше!!!

Сега всичките марки зимни гуми са кажи - речи едно и също гуно. И Goodyear, и Mishelin, и Continental съм пробвал. Не могат да достигнат това поведение на пътя и на половина. Накрая се примирих и сега карам с Fulda Kristall Montero 3. Имат същото представяне като Sava Eskimo 3, но не правят бързо балони като ескимото, а и се износват по-бавно.

Няма смисъл да се набутвам с пари за едното "Име", като всичко е почти едно и също качество.

Това е моето мнение от скромен опит...

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Добрата зимна гума трябва да се износва по бързо, най вече при температури над 7 градуса на асфалта. 
Колко бързо? 10к, 30к, 100к, че има малко разлика.... Досега съм карал зимни конти, бридж, гудиър. Не знам дали влизат в твоето добра, ама не са се износили за 3 сезона. Не е като да е винаги под 7 градуса... Ако караш по 100к на зима като тираджия има значение, аз досега съм ги сменял защото са стари, не защото им е изтрит грайфера

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Gislaved Nord Frost 3 е страхотна гума за сняг! Вярно е, че по-добра без шипове няма! За съжаление ако няма сняг, а е мокро или сухо е огромна трагедия!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм имал никакви проблеми и на мокро и на сухо с тях. Е, не съм карал с повече от 120 км.ч. Все пак в зимни условя съм ги ползвал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се кара внимателно проблеми няма. Става въпрос за спирачен път, аквапланинг и т.н., в сравнение с премиум марките. Поради климата в България гледам зимната гума да е балансирана, даже през последните години по-голямо внимание обръщам на поведението и на мокро и на сухо.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имах предвид за съотношението цена/качество :)

И докато обсъждаме различните марки в gumi7 пак пуснаха по- евтините бриджстонки.

https://www.gumi7.com/bg/avtomobilni-gumi/BRIDGESTONE-LM-005-255-55-R18-109V-XL/VBBRM2555518V005XL.html

 

https://www.gumi7.com/bg/avtomobilni-gumi/BRIDGESTONE-LM-005-255-55-R18-110V-XL/VBBRM2555520V005XL.html

До колкото виждам разликата е само в товарния индекс /поне тпоред описанията/, а както каза ceco_accord не ми трябва да носят чак толкова голям товар.

Сведох избора до Бриджстон, Дънлоп, Гудиър и Фулда като компромисен вариант, но мисля да отнеса Бриджстона пък ще видим... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От години ползвам Bridgestone.

Летни Potenza RE002, RE070!

Следващите ще са RE 71R

 

Зимни Blizzak LM 30, 32, 001 EVO!

 

Скромно казано, това е гума с невероятно качество на цена под прехвалените мишелин и гудиър!

А пирели, които се разпадат по пистите, не бих дал пари!

 

 

Редактирано от darius
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, pendoc написа:

Като се кара внимателно проблеми няма. Става въпрос за спирачен път, аквапланинг и т.н., в сравнение с премиум марките. Поради климата в България гледам зимната гума да е балансирана, даже през последните години по-голямо внимание обръщам на поведението и на мокро и на сухо.

Това е много вярно колега! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърнете внимание и на нещо друго ,скъпите гуми за да покажат потенциала си зависи и от окачването на колата ,в частност добри амортисьори ,които да държат гумите максимално прилепнали към настилката за добро сцепление .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, borko 30 написа:

Обърнете внимание и на нещо друго ,скъпите гуми за да покажат потенциала си зависи и от окачването на колата ,в частност добри амортисьори ,които да държат гумите максимално прилепнали към настилката за добро сцепление .

Може би на 3 ракии по-бавно зацепвам, но казваш, че евтините гуми не зависи потенциала им от окачването защото са си зле с всичкото окачване, или че са по-добри на Опел "Капка" '92 от премиум гуми 🙄

Защото и двете не ми се връзват. Даже, колкото по-зле ти е окачването, толкова по-добри гуми ти трябват да компенсираш.

И да се повторя. Според колко и къде караш, толкоз по-добри гуми търсиш. Ако търкалям само градско, ще карам на всесезонки. 'щот искам да се качвам из Алпите и до хижи където като затрупа само верижна техника трябва, не пестя...

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде видя да пиша за евтините гуми ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като конкретизираш твърдение за скъпите гуми, човек очаква, че изключваш по-евтините. За по-малко объркване може да се уточниш, защото и на мен постът ти ми се струва, че споменава фактор в сцеплението на гумите, който обаче не помага за избора между една или друга гума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изборът на гуми си е труден, особено ако човек задълбае и се окаже че му липсват данни.

Гледаме картинки и 3 размера + 3 критерия обявени поради Евро задължителност и толкова.

Неверни снимки, неточни именувания, липсващи данни за някои от важните параметри могат да разочароват доста след като вече колата е обута и парите дадени. Лошо няма човек да се насочи към няколко модела, но после е добре да ги види на място, да изчете всичко отпечатано на тях и да го провери в нета дали ще му хареса. И пак няма да е сигурен, понеже и там не винаги всичко е обявено. Марките които продават гумите си и на американския пазар имат повече данни, но и там за някои критерии може да се съди само по косвени параметри. Не е лесно да уцелиш.

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, pln написа:

🙄

Защото и двете не ми се връзват. Даже, колкото по-зле ти е окачването, толкова по-добри гуми ти трябват да компенсираш.

 

Ами, замислих се... има логика при калпаво окачване (амортисьори в частност), ефективността на гумите да се изравнява.

Гумата прави сцепление с пътя - реакцията отива в окачването, колкото по-голямо сцепление, толкова по-голяма реакция.

Ако окачването не може да "поеме" реакцията - сцеплението свършва.

Пример имам пресен отпреди година.

Колега имаше Суифт (май 2008ма), жена му я караше предимно.

Псуваше, че колата не може да спира - хем имаше пресни гуми на 1 лято - марка не помня, но не бяха евтини - обича си жената :D

Един ден ходихме на обед извън фирмата - 5 човека с него. Малко тесничко, ама весело :)

И на връщане вика "сега да видите как не спира тая пущина"

Дига 70 на малинов, спирачки.... колата кове, метаме се един връз друг, псуваме го.... той се чеше и вика " случва се, ама рядко, гледайте сега"

80, спирачки, колата кове

Трети път - пак така. А колата тежка, отзад сме 300кг, отпред още 150 :)

Абе да не би да и тежим на колата и затова да спира?

Отиде в сервиз - задните амортисьори изпусналиииии, и колата като е лека отзад - не спира добре, ама хич. тествали - като е сам човек вътре, задните гуми при спирачка само се плъзгали по пътя - никакво сцепление!

Смени задните амортисьори - взела да спира.

 

Пък ако са изпуснали предните, веселбата ще е пълна.

 

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.11.2019 г. at 21:55, dandilov написа:

Имаше едно време, преди 15 - 20 години, гуми Gislaved Nord Frost 3. Е това са най-добрите зимни гуми за всички времена!

 

Абсолютно си прав, че тази гума е просто невероятна на сняг и лед. На мокро и сухо обаче при по бързо влизане по завоите, започва да носи все едно караш със спаднали гуми. В момента карам с Ласа Айсвей и мога да кажа, че е същата като Гиславеда. Перфектна в сняг и лед, но не става за по-спортен стил на каране по сух път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази шарка на гиславеда или подобна излизаха и няколко китайски,suny ли бяха...не помня.Това нещо,като се търкаля,сигурно ще бучи:biggrin:!

 

А...ето ги:

https://www.bggumi.com/eshop/search/?model=SN 290C Winter Grip&brand=223

 

Как няма да влачи,погледнете какъв ръб има протектора,почти 90°:tooth:.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

225/45/17 Brigdestone  Blizzak LM 001 EVO  струва 220лв. !

Колеги къде по надолу искате!

205/50/16 Bridgestone Blizzak LM 001 EVO струва 130лв.!

Ако и това ви е скъпо, карайте корморан или барум 97лв.

 

Ако ХОНДА е евтина и безпроблемна кола, карайте с хубави гуми поне!

Акордеона обаче не е хич евтин, по скъп от ваг и бмв.

Редактирано от darius
  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, darius написа:

225/45/17 Brigdestone  Blizzak LM 001 EVO  струва 220лв. !

Колеги къде по надолу искате!

grafik.thumb.png.98914469a8e9845c30304b191871e7b2.png

 

Преди 1 час, darius написа:

205/50/16 Bridgestone Blizzak LM 001 EVO струва 130лв.!

Ако и това ви е скъпо, карайте корморан или барум 97лв.

grafik.thumb.png.aa85f54fe4d49f0dd56912f345e189f5.png

В ebay.de с промо-код 51,97€.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, darius написа:

225/45/17 Brigdestone  Blizzak LM 001 EVO  струва 220лв. !

Колеги къде по надолу искате!

205/50/16 Bridgestone Blizzak LM 001 EVO струва 130лв.!

Ако и това ви е скъпо, карайте корморан или барум 97лв.

 

Ако ХОНДА е евтина и безпроблемна кола, карайте с хубави гуми поне!

Акордеона обаче не е хич евтин, по скъп от ваг и бмв.

Смисълът на темата не е за високата цена на гумите. Въпроса е за съответната сума кой е най- добрият избор? Или кои гуми са най- добри като цена/качество? Или защо в един и същи сайт, един и същ модел гума е с 2 цени с разлика 200лв? Само заради тегловия индекс или има и нещо друго, което го няма в описанието? На мен например ми е интересно и как нов модел гума /визирам Бриджстон/ с отлични показатели е по- евтин от по-стария модел с по- лоши показатели? Нали уж гледаме тестовете? Ясно е, че всеки може да отиде до някоя гумаджииница и да каже да му сложат най- добрата гума за съответната сума, но нали пък затова е форума? 🙂

 

Преди 12 часа, ceco_accord написа:

Изборът на гуми си е труден, особено ако човек задълбае и се окаже че му липсват данни.

Гледаме картинки и 3 размера + 3 критерия обявени поради Евро задължителност и толкова.

Неверни снимки, неточни именувания, липсващи данни за някои от важните параметри могат да разочароват доста след като вече колата е обута и парите дадени. Лошо няма човек да се насочи към няколко модела, но после е добре да ги види на място, да изчете всичко отпечатано на тях и да го провери в нета дали ще му хареса. И пак няма да е сигурен, понеже и там не винаги всичко е обявено. Марките които продават гумите си и на американския пазар имат повече данни, но и там за някои критерии може да се съди само по косвени параметри. Не е лесно да уцелиш.

 

Напълно съм съгласен, но ми се струва, че тенденцията за по- лошото качество на стоките произвеждани за източна Европа важи в пълна сила и за гумите. В американската група признават Нокиан за най- добрата гума. Не споря, че е много добра, но чак пък най- добрата гума 🤔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, DMZ написа:

На мен например ми е интересно и как нов модел гума /визирам Бриджстон/ с отлични показатели е по- евтин от по-стария модел с по- лоши показатели?

Този феномен го няма в големите вериги,та не знам защо ги отписвате..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ценообразуването в крайните пунктове не е релевантно на критериите за качество.

Новите гуми са оптимизирани като разход, правят се по-големи тиражи, има по-големи % отстъпка за "въвеждане на пазара" към търговците, а старите модели са си платени на старото качество и пари.

Карам 4 сезона едни летни гудиърки, модела е супер, но е стар и направо се чудя напролет къде ще си намеря същите, па макар и със стар ДОТ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При покупката на гуми за зимата първото нещо е да разбереш какво е Термална гума. В Пловдив почти няма сняг и гума за газене в снега не ме интересува, ако трябва да се кача до Помпорово два пъти в сезона, си имам и вериги, затова туи M+S не ме интересува. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понятието "най-добрата зимна гума" е доста подвеждащо и ако се ръководим от него много често бихме се заблудили при покупката. Една е най-добрата зимна гума в Скандинавия, друга е в Белгия, трета е в България и т.н. Всеки трябва да прецени при какви условия ще я ползва. На ски ли ще ходи всяка седмица, в града ли основно ще я кара или по големи пътни артерии, по малки такива и прочие. "Най-добрата" зимна гума е различна за много от колегите тук във форума, защото условията на експлоатация са различни. Някои се съобразяват с шум, съпротивление при търкаляне, други не се интересуват от тези показатели. Много често не се обръща внимание на поведение на мокър и сух асфалт, а в България през зимата може да има 20-тина снежни дни само и тогава какво е най-доброто на такава зимна гума, която е на първо място в класацията при снежна покривка? Мисля, че правилното процедиране е да се разгледат достатъчно тестове, да се оценят отделните показатели и всеки според своите нужди да си избере правилните за него зимни гуми.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувам зимна гума но точно зимна защото някой бъркат понятието със всесезонна. 

Купувам ги без да мисла тази зима ще има ли сняг,ще карам ли само в града или ще излизам навън. Не искам да се чудя сега като завали  сняг ще карам ли, вериги да слагам и да тракат като каруца колата ми,искам като тръгна да отида навсякъде не да си стоя в града защото там е почистено и спестих пари.

Зимната гума си е зимна когато е под -7 градуса  всякъква друга няма  тези характеристики. 

Да гледам характеристики и кой е топ за този сезон, като  махна първите пет накъде там надолу съм аз,това ми позволява бюджета.

Моето правило нови 4бр и максимум 3 сезона като последния се преценява  дали могат да го изкарат според експлоатацията на предните. 

Моят избор с който не задъжавам никого

https://www.bggumi.com/eshop/search/?model=Eskimo HP 2&brand=203

Размера е съобразен с моя модел Хонда. 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, vespa написа:

При покупката на гуми за зимата първото нещо е да разбереш какво е Термална гума. В Пловдив почти няма сняг и гума за газене в снега не ме интересува, ако трябва да се кача до Помпорово два пъти в сезона, си имам и вериги, затова туи M+S не ме интересува. 

Чак пък за Вериги в Пампорово не е ставало. Освен, ако не нацелиш късата клечка с големия сняг :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Pendoc е абсолютно прав. Не съм скиор и карам главно  градско и извънградско по "първокласните" ни пътища и като избирам зимни или летни гуми гледам само показателите им за мокра настилка. Разглеждам тестовете, избирам две, три гуми от премиум марките и след това ги сравнявам по тези показатели и цена. Влизам в няколко сайта и чета реални интервюта на хора закупили ги и решавам. Така, че и според мен най важното е при какви условия ще се ползват гумите!

П.С. Сега се чудя дали въобще да слагам зимни гуми тази зима, че както е тръгнало май и от кисело зеле нама да има нужда:)

Редактирано от birev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как без зимни (или поне всесезонни). При температури около нулата лятната гума става твърда, губи сцепление и е опасна. Извинявай, ако е било шега и не съм хванал :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с +7- те градуса е голям мит. Защо най-много катастрофи стават ноември/декември и март/април? Защото на сух или мокър асфалт се шофира със зимни гуми! Който се интересува да се запознае с теста на AutoBild във Финландия на - 7 градуса сухо и на +1 градуса мокро, зимна гума срещу лятна гума. Някой колеги ще останат много учудени, но най-обикновената лятна гума разбива всяка зимна гума при тези условия, като спирачен път, стабилност в завои, аквапланинг. Заключението е, че предимството на зимната гума е при сняг и лед.

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Моят избор с който не задъжавам никого

https://www.bggumi.com/eshop/search/?model=Eskimo HP 2&brand=203

То sava,sava...ама тя колкото гудиар и конти ..💲 :w00t:!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко ровене в нета и гледане на тестове, изглежда, че си прав @pendoc за сух асфалт при студена температура. Следвах простата логика, че на студено гумата се втвърдява, но съвсем не съобразих очевидното нагряване на гумата при спиране и маневриране.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти всяка лятна гума е по добра на сухо от всяка зимна, освен ако не е под -15. Само и трябва малко загряване - 2-5 км. На магистрала зимната на сухо е ужас. Спирачен път, маневриране, обратна връзка.

Пример: Преди 3-дена участвах във верижна катастрофа в Бургас. Времето- слънце, вятър и температура 24 градуса. Камион спря внезапно заради неправилно пресичащ пешеходец. Аз зад него с летните заковах, след мен колегата и той с летни среден клас спря, третия зад него не можа и го удари. Спирачен път много дълъг, по следите които установихме. Колата Пасат купе 2015. Гумите чисто нови зимни контита монтирани преди седмица. Много са факторите които влияят в случая, но гумите определено са определящи. За щастие аз се отървах с подпиране на задната броня.

Редактирано от birev
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега от форума на Алфа Ромео е присъствал на този тест във Финландия,  хванал се е за главата и ето какво е написал:

"След като преди 2 седмици присъствах на едни тестове на зимни гуми във Финландия, повече не искам и да чуя за зимни гуми на сухо и мокро. Тотално ми се обърнаха представите за спирачен път при минус 7 градуса. Зимната гума - победител в теста - имаше повече от 8 метра по-дълъг спирачен път от най-обикновенна лятна гума.
На мокро при плюс 1 градус спирачния път на зимните гуми също е с около 8 метра по-дълъг от този на летните.
Да не говорим за устойчивост към аквапланинг - зимната гума е бахти трагедията.
Тия басни и градски легенди за меката каучукова смес и алабала бяха актуални преди 20 години.
ЗИМНИТЕ ГУМИ ИМАТ ПО-ДОБРИ КАЧЕСТВА САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ, И ТО УТЪПКАН СНЯГ.
Ето го и самия тест, "сухата част" беше проведена бе при минус 7 градуса, а мократа - при плюс 1 градуса." pinko. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14203

 

 

Редактирано от pendoc
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е 2007 колко неща си измениха от тогава,това отчетахте ли го.

Никой не ви кара да купувате зимни гуми и аз съм се нагледал на доста изпълнения на такива повярвали че всичко е ок зимата да са с летни гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво точно се е изменило? Вярно, стана по-топло и снега по-малко. И не виждам колега да е писал, че зимата е по-добре да се шофира с летни гуми.

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че на сухо (докъм -8, -10) и мокро (до 0) зимните спират по-зле се знае от край време - от всеки който е виждал такива тестове, а не слуша какво му казва на КАТ пресцентъра... така че няма смисъл да се спори.

Зимни и всесезонни се слагат когато има вероятност от заледени участъци и сняг.

Или когато при +20 бат Б е наредил акция гуми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста глупости сте написали някои тук. В последния ми пост съм написал с главна буква "Термална" а не зимна гума. Защо ли? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, Restless написа:

Че на сухо (докъм -8, -10) и мокро (до 0) зимните спират по-зле се знае от край време - от всеки който е виждал такива тестове, а не слуша какво му казва на КАТ пресцентъра... така че няма смисъл да се спори.

Зимни и всесезонни се слагат когато има вероятност от заледени участъци и сняг.

Или когато при +20 бат Б е наредил акция гуми

Проблемът е, че много хора не го знаят това и като сложат зимните си мислят, че са непоклатими и карат далеч по-неразумно при сух и мокър път, когато температурите за положителни, защото приемат, че щом са със зимни гуми то имат много по-добро сцепление, което разбира се не е така, особено при дъжд, то и за това има толкова много катастрофи в този междинен период. Аз винаги чакам прогноза за сняг преди да сложа зимните. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...