Jump to content
MonsterOOD

Реглаж на фарове на Сивик Хибрид 2008

Recommended Posts

Здравейте,

 

имам проблем с фаровете от както съм я взел. Колата е Хонда Сивик Хибрид 2008 - 8 ген. Проблема е, че десният фар свети нагоре и заслепява останалите водачи на пътя. На таблото мога да настройвам височината посредством бутон нагоре и надолу. В момента е на максимално ниско. Огледах хубаво фара отвътре, не видях да има колеца за ръчен реглаж. Някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери правилно ли е поставена крушката има три зъбчета дали и трите за влезнали .Малко е трудоемко ,завиваш гумите на една страна ,махаш подкалника до средата и бъркаш от там.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MonsterOOD

 

Ако си от София, пиши ми едно ЛС и ще се разберем за утре вечер да ти погледна фаровете за 5-10 мин., да видим какво не е наред. Може, както казва колегата, лампата да не е поставена на място. Ако е така - обикновено има проблем с късите, но дългите светят правилно или обратно. Може и самият фар да има някакъв проблем, при което лампите да са на място, но и късите, и дългите да светят накриво. Може да е комбинация от двете, а може и всичко да е наред, а  само да има нужда от регулиране. Няма фар, който да няма врътки за регулиране. Огледай хубаво. За съжаление не мога да намеря подходяща снимка/схема, на която да ти посоча къде да гледаш.   

 

Обикновени халогенни лампи ли са във фаровете или е фабричен ксенон? Ако е ксенон, но не е фабричен - най-вероятно няма да ти помогна по никакъв начин. 

 

(Не съм сервиз и не правя нещата за пари) 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, благодаря за отговорите. Мисля, че крушките са сложени правилно. Нямам ксенон. Прилагам снимки от снощи как светят. За съжаление времето не ми стига да огледам хубаво фара от къде се регулира...

IMG_20190925_203534.thumb.jpg.5802f5be17b03b6a431859beb10779e4.jpgIMG_20190925_203525.thumb.jpg.53a23c3ad7eaca3a60a08a7611e9180c.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай: https://www.pakwheels.com/forums/t/how-to-adjust-headlights-on-a-8th-gen-civic/163537/6

Свали десния, но го остави малко по-високо от левия и го насочи леко надясно. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, MonsterOOD написа:

Прилагам снимки от снощи как светят. 

 

Покажи снимка само с включени къси светлини. На тези снимки вероятно си на дълги. Регулиране и проверка се прави само с включени къси светлини. 

 

А ако така ти светят късите - това е направо трагично, имаш сериозни проблеми и в двата фара. Ето в общи линии какво трябва да виждаш:

 

e-code-beam-pattern.jpg 48175935071_23cf887e7f_h.jpg

 

Много точно и ясно трябва да е изразено отрязването на снопа. На рефлекторни е леко по-размито, като на втората снимка, но пак се отличава сравнително лесно и ясно. Ето го и на схема:

 

Beam_aim.jpg

 

На снимките ти тези отрязвания липсват. 

 

----

Това, което е писал колегата над мен - да оставиш единия фар по-високо, е грешно. Двата фара трябва да светят направо и да са на една височина. Не наляво, не надясно, не по-високо или по-ниско един спрямо друг. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, ogi28b написа:

 

----

Това, което е писал колегата над мен - да оставиш единия фар по-високо, е грешно. Двата фара трябва да светят направо и да са на една височина. Не наляво, не надясно, не по-високо или по-ниско един спрямо друг. 

Въобще не е грешно, а изключително важно и полезно, особено при разминавания, така имаш по-добра видимост към банкета, където обикновено се движат пешеходци и велосипедисти и същевремено НЕ заслепяваш отсрещно движещия се! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той десния фар не свети в различна посока от левия; просто корпусът е в страни. Заслепяването на разминаващите коли в отсрещната лента е практически еднакво за ляв и десен фар с изключение на случаи на много леко завиващ път, в който отсрещната кола попада точно срещу твоята и съответно е осветена от високия лъч на левия фар и ниския на десния. В случай, че е вляво от левия или вдясно отдесния, то двата фара практически я осветяват еднакво силно и който и да е насочен по-високо, ще заслепява.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не разбирам какво казваш, но това, което аз казвам е изпитано и проблеми за отсрещния никакви, дори съм се разминавал с хора, които са прекалили с вдигането на десния и пак не е драма! Разлика в корпусите няма, поне при мен няма, ако има то значи трябва да им различни фарове за английския пазар. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, личното ти предпочитание къде да свети фарът, за да виждаш банкета, пешеходците и велосипедистите, е съвсем различно от това как е правилно да бъдат насочени фаровете. Има стотици ръководства за насочване на фарове, включително може да си провериш и тези на Хонда. Няма такова, в което да пише, че десният фар се насочва нагоре и надясно. Той трябва да осветява пътя, а не банкета. За осветяването на банкета и пешеходците е предвидено пречупването, което е на 15 градуса нагоре спрямо хоризонтала и надясно от центъра. Ако отидеш в сервиз с апаратура с така насочен фар и поискаш регулиране - бъди сигурен, че ще ти го върнат в центъра, а няма да го оставят да свети нагоре и надясно. 

 

Ти винаги може да си го насочиш както ти е удобно, все пак сме в свободна страна и всеки може да си пипа по колата свободно, дори и да не разбира защо някои неща се правят по точно определен начин, но все пак - моля не давай грешни съвети на други, които също не разбират. 

 

Рефлекторите са така проектирани, че при правилно насочване да доставят много точен и равномерен светлинен поток по цялата дължина на осветяване и също - по ширина на потока, например на 5 метра встрани от колата и на 10 метра пред колата трябва да има определен светлинен интензитет наляво и друг - надясно. Като изкривиш фара, променяш светлинния интензитет и влошаваш осветяването за самия себе си. Ако го вдигнеш нагоре - при най-елементарните неравности ще заслепяваш насрещните заради клатенето на задницата на колата нагоре-надолу и за тях светлината ще изглежда като проблясък, което може да е по-неприятно от постоянното заслепяване. 

 

Ето ти схема как изглежда светлинното петно, проектирано на пътя:

 

HV.jpg

 

Направо целия сайт прегледай, интересен е:

 

https://www.led-car-light-manufacturer.com/good-headlight-beam-pattern-dot-ece/

 

---

Ред.: Колегата Павел Павлов е обяснил нещата много точно, благодаря за допълнението! Но ти пък не разбираш какво е написал... Моля те, прегледай сайта и после може да продължим дискусията. Дано да е полезна и на автора с проблемите. 

 

Ред. 2: Разбира се, че има разлика във фаровете за английския пазар. Накратко - огледално отляво надясно. Има теми с подробности как се обръща фар за Великобритания към фар за Европа. 

 

Ето още картинки с добре насочени фарове, на едно ниво, а не десният да е по-високо:

 

ygIcBVml.jpg

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да помогна с едно много аматьорско произведение на Paint:

 

Горната картинка е ситуация когато се разминаваш с кола по прав път – тя си е в нейната лента, която се пада вляво от твоята посока на движение.

С долната картинка се опитвам да покажа какво би станало, ако пътят завиваше надясно и насрещната кола в даден момент се намира право срещу теб.

Червената линия е границата на светлината на левия фар, а зелената – на десния. Виждаш, че единствено в ситуацията от втората картинка, когато колата е точно срещу теб, би могло да има заслепяване само от единия фар. Във всяка друга ситуация: колата е вляво (горната картинка) или колата е вдясно от теб (по-остър десен завой или приближаващ се отдясно на кръстовище), еднакво значение имат и двата фара. Която и линия да повдигнеш – и червената, и зелената, ще заслепяваш еднакво. Ако са и двете – повече :D

 

И за протокола: правилното регулиране на фаровете е % наклон (обикновено около 1.1–1.3%, до колкото съм виждал), който се мери от центъра на фара по по-ниската хоризонтална линия. Следвайки това, по-високата хоризонтална линия (в случай, че кривата на границата на светлинния сноп е такава) би трябвало да сочи малко под хоризонта.

 

image.thumb.png.1d2f5e4f1c3604c1644aa3591d0b2910.png

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Това е на къси светлини и фаровете са рефлекторни с халогенна крушка 60 Вата. Такава се предлага за модела. Сега ще пада четене на линкове кое как да настройвай и от къде :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правите от мухата слон, става дума за изместване на лъча с няма и 5 см при 7м., тоест ако примерно левия е на 60см височина десния ще е на 65, и с лекото изместване надясно линията се удължава и въбще не може да се говори за никакво заслепяване, но същевременно видимостта в перспектива в дясната част на платното се увеличава. Всеки да си настройва фаровете както си иска, стига да не заслепява. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах те, колега, какво имаш предвид. Но като знаем, че двата фара са на едно ниво при правилно насочване, (а както и Павел е показал) то щом може да повдигнеш десния без да заслепяваш, значи може да повдигнеш и левия, като също няма да заслепяваш. И така пак ще са на едно ниво, както трябва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така, с колегата сте от София, паркирайте един срещу друг в различни ленти на различни дастанции и си поиграйте с десния фар нагоре-надолу и след това с левия и ще се убедите, че десния позволява доста по-голям толеранс преди да започне да заслепява. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ако по-ниската хоризонтална линия на десния фар всъщност не е хоризонтална, или той не свети по някаква причина по-слабо, в това, което казваш, не виждам логика. Повдигнеш ли единия фар, повдигаш и ниската хоризонтална линия, която е границата на заслепяване. Без значение ляв или десен. Доста съм си играл с фаровете и пред стена, и по път и не стигам до твоето заключение.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо такова представлява резултата от лекото повдигане и изместване вдясно на десния фар.

 cupids-heart-260nw-296313554.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другият вариант за заблудата, че фаровете може да са на различно ниво е ако левият е насочен твърде наляво. Виж картинката:

 

- в зелено е правилното насочване

- в червено е насочване, което е добре по вертикал, но по хоризонтал е твърде наляво

- в лилаво е зоната, в която има заслепяване при такова насочване

- за да се избегне това заслепяване, вместо левият фар да се завърти надясно и да се измести 15-градусовата линия по-надясно, фарът се сваля надолу. Това пак измества 15-градусовата линия така, че да няма заслепяване - до оранжевата линия, за да съвпадне със зелената нагоре вдясно. 

- в синьо е насочването на десния фар

- с грешно насочване на левия, ако се гледат само оранжевата и синята линии, се създава илюзия, че десният може да е по-високо, а всъщност проблемът е в лошото насочване на левия. 

 

Untitled.thumb.png.438bda12d03d7de71ecb66a3b55da376.png

 

Пак да обобщим - при правилно насочване, двата фара са на  еднакво ниво по височина, като отправната точка за височината е лявата (по-ниската хоризонтална линия ако са две) или ако е само една хоризонталната линия - тя е водеща. Ъгълът между хоризонталната и 15-градусовата трябва да лежи точно в средата на проекцията на фара, а не наляво или надясно. 

 

Ред.: водещите линии за насочване по вертикал са оградени в червено. На едно ниво са. Ако продължиш едната към другата - ще се слеят. Нито десният е по-високо, нито левият - по-ниско. Това е правилното насочване.

201708141448241721730.jpg

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

реших проблема. Крушките не бяха монтирани както трябва в цоклите. По едно от трите крачета не бяха влезнали в жлеба и поради тази причина крушката е седяла накриво в рефлектора и от там се получава това светещо петно, все едно съм на дълги. След поставяне на крушките както трябва, гледката е повече от прекрасна и фаровете светят чудесно. Няма расейки, прави линии отгоре (лястовица) и двата светлинни лъча на левия и десния са а едно ниво. До реглажи не се стигна. Много благодаря за помоща и насоките които ми дадохте.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...