Jump to content
Bizzito

Твърд педал на спирачката след престой

Recommended Posts

Здравейте колеги, ново 20.

От няколко дни забелязах, че след престой с изгасен двигател около 30 мин педалът на спирачката става твърд като камък.

Нямам никакви други проблеми със спирачките. Четох, че има голяма вероятност да е някакъв вакуум клапан на сервото, който държи налягането след гасене на двигателя. Другия вариант, за който четох е пробойна в системата, но нивото на спирачната течност не е мръднало. Поне засега.

Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?

Не мога да намеря този клапан никъде като резервна част по сайтовете. Къде точно се намира, за да го търся по схемите?

Благодаря!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на накой педала на спирачките му става на кокал след кратък престой да знае, че вакуум клапана е вкаран в маркуча за вакуума на сервото.

Нов маркуч - 140 лв. Втора употреба - 40-50  лв. Малко е неудобно, но като цяло подмяната е лесна. Маха се кората на двигателя и предпазната ламарина на ръчната подкачваща помпа за горивото.

След смяната всичко се нормализира. 

Редактирано от Bizzito
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Имам същия проблем със спирачките с моето ЦРВ. За съжаление никой от майсторите покрай мен неможе да ми каже кой е е точно този маркуч за вакума, та въпроса ми е дали можеш да ми снимаш точно маркуча кой е ако е на видимо място или да ми кажеш някакъв каталожен номер по който да си го поръчам. Ще съм ти много благодарен ако можеш да ми съдейства че проблема го имам вече близо месец и ме полудява 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, много е дразнещо. И на мен пак ми е на дневен ред. Втората употреба не изкара много, онзи ден се изнервих и пак реших да го търся. Затова ти препоръчвам нов. За съжаление май го има само в Хонда. Пуснах запитване да видим цената, очаквам нещо от рода на 100-150 лв. 

 

А иначе маркуча е този. Излиза от сервоусилвателя. Минава под помпичката за горивото и отива към вакуум системата зад двигателя. Парт номера е на третата снимка.

 

IMG_20190912_113209.jpg

IMG_20190912_113146.jpg

Image 3.png

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега. 

Ще го покажа на майстора да видим дали ще може да ми намери нов, че не искам да рискувам с втора употреба. 

Ти ако го намериш от Хонда, моля те напиши ми на каква цена си го взел евентуално, за

да се подготвя психически 😁 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Bizzito написа:

Здравей, много е дразнещо. И на мен пак ми е на дневен ред. Втората употреба не изкара много, онзи ден се изнервих и пак реших да го търся. Затова ти препоръчвам нов. За съжаление май го има само в Хонда. Пуснах запитване да видим цената, очаквам нещо от рода на 100-150 лв. 

 

А иначе маркуча е този. Излиза от сервоусилвателя. Минава под помпичката за горивото и отива към вакуум системата зад двигателя. Парт номера е на третата снимка.

 

 

Image 3.png

Странно,никъде не дават да има някакъв клапан на него.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на маркуча като втулка. Изобразен е схематични само. Попринцип вкаран вътре и не се вижда, има малка издутина само. Като надуеш с уста пуска само в едната посока. 

Първоначално и аз се бях заблудил, тъй като не е посочен и помислих, че е номер 11. Сега си имам един оригинален плстмасов щуцер за 30 лв. 😆

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Първоначално и ние с моят майстор се бяхме заблудили по схемата, че номер 11 е клапана, от който може да идва проблема и сега и аз си имам един оригинален пластмасов щуцер 😔😔😔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам, това нещо дава ли някакви други отражения по работата на мотора примерно или нещо нередно , което сте усетили? Аз го имам откакто съм купил колата  и знам,че е тоя маркуч, който си е с вградена клапа вътре в него. Така си карам обаче, не ми пречи спирачката. Тя се оправя като тръгне мотора. Въпросът е да няма някакво друго отражение? Или някоя друга негативна последица, имате ли представа?

Благодаря!

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакво отражение. Може да се кара така, но няма удобството да имаш спирачка преди да си запалил. Това му е единствената функция.

Спираш до магазина за една бира и педала вече е кокал 😂

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Знам ,че е дразнещо, но при мен го пренебрегвам ,понеже изпуска след час примерно. Не за 2 минути.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и при мен колега в началото го правеше само сутрин след като е седяла цяла нощ на паркинга без да се кара, но от 1-2 седмици някъде започна да го прави и само след 30 мин престой и е много дразнещо. Иначе други отражения не мисля че дава по колата, но не пренебрегвай проблема според мен, защото може да почне да се проявава и при теб по често.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос към всички :понеже това е един най обикновен възвратен клапан не може ли да стане от друг модел Хонда, важното е диаметърът да е същия.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ако на някой не му се занимава с тоя маркуч след като го подмени и мисли да го изхвърли, ще му бъда благодарен да ми го изпрати, за да го отворя. Тоя клапан би трбявало да може да се подмени безпроблемно с друг самостоятелен клапан, а на негово място само да се сложи свързваща тръба. 

 

Само да кажа - по принцип функцията му не е да имаш мек педал преди да си запалил, защото при спряла кола не е нужно да имаш голямо спирачно усилие, ами в случай на рязко спиране на двигателя и евентуално вакуум-помпата (ако има) по време на път - да задържи ниско налягане от към усилвателя, за да подпомогне лесното спиране при извеждане на колата от пътя.

 

Ред.: Колегата ме е изпреварил със същото предположение. 

 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес чистих дросела на Зафирата и заради вас направих една/две снимки на този клапан.На 1.8 ХЕ  е външен,вижда се ясно.Мисля,че фито му е шестица или най много осмица. Защо да не стане.

87846096_150610972686235_8360559660238897152_n.jpg

88336096_517868402490818_4660132059820326912_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 28.02.2020 г. at 11:14, ogi28b написа:

Колеги, ако на някой не му се занимава с тоя маркуч след като го подмени и мисли да го изхвърли, ще му бъда благодарен да ми го изпрати, за да го отворя.

 

Мога да ти изпратя моя, сега като го сменя ще имам два и ще има и един за мен 😂

 

Върнаха ми цена. 113 лв оригинален от Бултрако. 

За съжаление вече няма официално представителство във Варна, а исках там да ми го смеят, за да има някаква гаранция все пак. Току що разбрах. Иначе предния сам си го сменях ама...

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Bizzito написа:

За съжаление вече няма официално представителство във Варна

Как така няма? А Експерт Снаб?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казаха, че вече не са и ме пренасочиха към София или Пловдив. Няма ги и на сайта на хонда бг вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А стига бе! Можеш да пробваш с тези:

http://www.honda-varna.com/index.html

За закупуването на оригинални резервни части Honda, моля свържете се с нас.

Соларей ЕООД
Варна, ул. Дружба 24,
тел.: +359 52 320 355,
моб.: +359 88 883 3228,
факс: +359 52 320 155,
e-mail: office@honda-varna.com

Работно време:
понеделник - петък: 09.00 - 18.00 ч.
събота: 10.00 - 14.30 ч.
неделя: почивен ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да, аз ги редувам, защото, често ми трябва само цената и да не ставам досаден. 😂 

Този път обаче имах намерение направо да го сменя там, но уви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

този клапан може ли да влияе по някакъв начин с испускането на вакум.... като влияе на останалите системи работещи с вакум.... недостиг и темподобни ... това същевременно ще влияе на колата или греша ? при турбо егр ... 

Редактирано от Petargazdov89

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на работещ двигател натискам спирачката и се чува съскане ..... ако може някой да ми отговори в градкси условия използвам спирачката постоянно ако ми испуска сервото или маркучи при загуба на вакум от там ще влияе ли при пропадане на убороти и не ускоряване на колата в ниските както трябва ..... на свободна след засилка при натискане на спирачка обиротите ми пропадат до 600 и веднага се нормализират а държи 800 820 бормално ?  ще я карам да разгледаме какво се случва но ми се иска и адекватно мнение от хората които разбурат в форума :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай я, това са рядкосрещани проблеми а със спирачките шега не бива. Надали някой ще може да отговори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Petargazdov89 написа:

на работещ двигател натискам спирачката и се чува съскане ..... ако може някой да ми отговори в градкси условия използвам спирачката постоянно ако ми испуска сервото или маркучи при загуба на вакум от там ще влияе ли при пропадане на убороти и не ускоряване на колата в ниските както трябва ..... на свободна след засилка при натискане на спирачка обиротите ми пропадат до 600 и веднага се нормализират а държи 800 820 бормално ?  ще я карам да разгледаме какво се случва но ми се иска и адекватно мнение от хората които разбурат в форума :)

 

Колега, може ли малко по-грамотно писане и задаване на въпросите, че нищо не ти се разбира.

Човек и да има желание и възможност, няма как да ти даде съвет или мнение.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте извинявам се за предният пост ! Имам следният проблем на работещ двигател натискам спирачката и се чува съскане .....  В градкси условия използвам спирачката постоянно, ако ми губи вакум ще се наблюдават ли промени в мудно ускоряване в ниските предавки (поради съмнения от загуба на вакум от сервито и респективно към останалите системи свързани с вакум). На свободна след засилка при натискане на спирачка обиротите ми пропадат до 600 и веднага се нормализират а не трябва да падат под нормалните 800 820.  Ще я карам да разгледаме какво се случва но ми се иска и мнение тук в форума за да не гледам на сляпо като ида в сервиз :) Няколко сутрини преди да запаля колата прдала на газта ми е кокал и при престой след градско каране също наблюдавам твърдоста на спирачката! При подаване на газ на 2ра и 3та предавка  преди време имах усещането, че колата към 2000 оборота ме залепя за седалката сега не е така! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За оборотите и при мене е така - като натисна спирачката плавно и по продължително и падат. Не всеки път, по скоро понякога. Карам така вече четвърта година. Други проблеми нямам. Колата си върви и набира нормално. За първи път се появи това малко преди да сменя потенциометъра на педала на газта, но и след смяната е така. Три месеца преди това чистих ЕГР и всмукателния колектор, като преди чистенето и 3 месеца след това нямаше проблеми с оборотите. Не знам свързано ли е с потенциометъра или ЕГР, просто споделям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти отново.

Твърдия педал означава, че ти се губи някъде вакума (не държи). 

Това че не държи,заедно със съскането което чуваш при натискане на спирачката, ме кара да мисля че някъде по трасето имаш пропуск. Може да е от маркуча (спукан примерно),или клапана му да е блокирал (прецакани да не държи) , може там където влиза в сервото, гуменото уплътнение на щуцера да се е спекъл, скъсал и т.н.

Друга,възможна причина е, прецакано гуменото уплътнение (О пръстен), между спирачната помпа и корпуса на сервото - като съскането най-вероятно го чуваш от там.

Провери тези неща и пиши. 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, st34 написа:

Да вдигна малко темата. Същия проблем и при мен. След кратък престой твърд педал.

На втората снимка със скобите е от accord 2010 бензин. 

Та значи работа за 5-10 минути и цена 12 лева. Без да му мисля много, срязах маркуча и сложих външен клапан (V30 казаха ми че е от мерцедес). 

Резултата е отличен!

 

IMG_20200624_161448.jpg

IMG_20200624_152648.jpg

IMG_20200624_190929.jpg

IMG_20200624_224518.jpg

IMG_20200624_165617.jpg

 

+1

Браво.

Някои колеги ги е страх да сложат външен,да не вземе да се изпари колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, последна проверка преди да се заема най-накрая с този клапан.

Колко според вас ви държи вакуума на ЦРВ 3 дизел? 

10 минути, 30 минути, 1 ден, 2-3 дни, повече?

 

Тъй като вече се набутах с един втора ръка, смятам първо да проверя връзките, след това да пробвам с външен клапан, за да се уверя, че проблемът е точно там. И ако се окаже така, чак тогава ще купя нов и ще го сменя. Не смятам да я побългарявам за постоянно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Bizzito написа:

Здравейте, последна проверка преди да се заема най-накрая с този клапан.

Колко според вас ви държи вакуума на ЦРВ 3 дизел? 

10 минути, 30 минути, 1 ден, 2-3 дни, повече?

 

Мойта тараляска изкара 5г. с тоя дефект без да разбера,че е имало проблем :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз и свикнах, но освен, че е дразнещо, ръчната ми лови на последния зъб. С това дърпане за всяко слизане от колата за 5 минути няма да изкара още много, а и там е един батак с ремонтите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчната се настройва за 5 минути през отвор на барабана покрит с гумена тапа.Нужна е само права отвертка и да свалиш гумата.Има клипчета в тубата да се ориентираш.Дават я при блокиране на гумата да се върнат 8 зъба,аз връщам 2-3 и държи перфектно.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо моя майстор, на когото вярвам безрезервно каза, че настройка от там се прави само при смяна на накладките или обслужване на апарататите. Ако се пипа така има опасност от задържане на колело или други проблеми в последствие.

 

Но моля кажете за вакуума колко ви държи? 📢 

Ръчната може и така да кара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поставих външен клапан, както бях планувал. След цяла нощ престой имаше вакуум за 3 натискания на педала. 🥳

Забелязах дори, че в движение педала на спирачката стана осезаемо по-твърд. Сега само с леко натискане кове. Не очаквах клапана са дава отражение на спирачното усилие.

 

Ще покарам една седмица и ако продължи да се държи така ще поръчам нов маркуч-клапан. 

Само ме притеснява колко ли ще изкара това оригиналното миниатюрно клапанче с хилава пружинка, което е показал колегата по-горе. Жалко, че няма вече официален сервиз във Варна, щях да отида да го сменя там, за да има някаква гаранция.

IMG_20200919_153150.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених маркуча с клапана с оригинален от Бултрако.

Всичко отново е наред, държи си вакуума и спирачките пак спират много по-добре, отколкото с развален клапан. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...