Jump to content
Duch

Защо горят бензиновите помпи?

Recommended Posts

Здравейте,

 

попаднал съм в една много странна ситуация и се чудя дали някой с повече опит и знания може да ми помогне. Основния въпрос е какво би накарало горивна помпа да изгори.

 

Но преди това историята:

 

Жена ми има Hyundai Getz 2005-та 1.1 бензин с газов инжекцион. Чудесна градска кола. Но тъй като жена ми роди, понамали карането на колата и през седмица две я покарвах аз.  

След последното паркиране, минаха може би 2 седмици преди да я подкарам но уви, не запали. Въртене на сухо. Разпознава имобилайзера, върти, дава искра, не е активиран прекасвъча при удар но нищо. След малко човъркане разбрах че стига ток до горивната помпа но тя не работи. 

 

1. Поръчах втора ръка, слагам, пали и работи. Прехвърля си от бензин на газ и обратно. Супер.

На другия ден пак с нея - няма ядове. След два дни пак правя опит - не пали. Същото.

 

2. Поръчах нова, смених я. Същото, само че я карах три поредни дни, и след като я оставих два - пак не поиска да тръгне.

 

3. Тази я върнах като дефектна и видях че помпата от Акорда ми който давам на части е същата, но Bosch. Свалих я, сложих я в Гетца и веднага запали.
 

Карах колата всеки ден цяла седмица. Първите два дни само на бензин. Останалите на газ като след всяко паркиране, пробвам да запаля (на бензин) за да видя всичко ок ли е. Само че след уикенда слизам да я видя - пак нищо. Не се чува и тази помпа.

 

Направо съм в шок.

 

- Налях още 5 литра бензин (въпреки че имаше).

- смених релето и бушона на помпата с други еднакви от колата

- резервоара изглежда прилично чист като се извади помпата

- свалените помпи ги пробвах директно с ток от акумулатора, но нито една от тях не тръгва

 

Та след тази дълга история се чудя и мая какво може да кара помпата да гори, пък дори и при загасено състояние. Дайте някакви идеи че май ще я пускам за продаване :)

 

 

Редактирано от Duch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста мистериозен проблем, 4 помпи в такъв кратък период. Единствения проблем да изгори такава помпа е карането с много ниско или никакво ниво на бензина., или просто е дошло време, но не и на 4бр. Ако нещо дава на късо би трябвало бушона да я предпази.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би алтернаторът да е с повреден диоден блок и да дава по-високо напрежение? Така би могло да горят помпите...

Тогава и акумулаторът може да кипне...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушонът колко ампера е и колко всъщност трябва да е според ръководството или описаното на капака на кутията?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През помпата винаги минава много повече гориво отколкото харчи двигателя. То я охлажда и смазва, но когато е малко или е на минимума е по-топло. Въпреки това, проблемът вероятно е другаде, понеже доста години съм карал (основно градско) със светеща лампа за горивото и нямам изгоряла помпа. Дори на Сивика (от подписа ми) още си е заводската, а той е 86-ти набор. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли намеса в ел.инсталация на помпата при монтажа на ГИ - напр. изключване на помпата по време на работа на газ?

Има ли включена настройка за прекъсване на подаването на газ и преминаване на бензин при напр. над 4000об/мин.?

 

Въобще хубаво е да се погледнат всички манипулации от страна на ГИ към ел. инсталацията на помпата.

 

Може ли да измериш съпротивлението между захранващите клеми на някоя/всички изгоряла/и помпа/и? Интересно е дали са механично или електрически "умрели"?

 

Ако решиш да дадеш още един шанс на колата, то купи още една употребявана помпа, изключи електрически ГИ и покарай една седмица само на бензин - ако не ти е прекалено скъпо. Може също така да закачиш един волтметър и един амперметър на веригата на помпата и да наблюдаваш какво се случва при каране на бензин и при каране на газ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата за горивото светне ли, веднага се зарежда. При изгарянето на първата сложих 5 литра и сега е на 1/4 резервоар.

 

Докато вървеше я карах разкостена отзад и помпата за горивото НЕ се изключва когато обърне на газ. Също колата е 60 коня, няма обръщане на бензин :). Въпреки това колата има газова от 3 години и досега не е правела проблеми. Момчетата които я сложиха са добри, моят акорд е с газ от тях, както и други две коли от семейството. 

 

Бушона е 20 Ампера и е толкова колкото дава по кутия. Също го размених и с друг за всеки случай, както и релето.

 

За алтернатора е възможно да е на път да заминава но не мисля че му е дошло времето. Когато правя опит да запаля, напрежението което отива към помпата (постоянното, не това на контакт) е 10 и малко волта. Когато запали всичко си свети нормално а не на 150% :D. Ще го замеря за всеки случай.

А за съпротивлението между + и - на мъртвите помпи горе долу какво би трябвало да очаквам като цифра?

 

 


 

Редактирано от Duch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.09.2019 г. at 18:07, Duch написа:

А за съпротивлението между + и - на мъртвите помпи горе долу какво би трябвало да очаквам като цифра?

Съпротивлението на мъртвите помпи при електрически дефект би било 0Ω или ∞.

Съпротивлението на здравите помпи обикновено е между 3Ω и 7Ω, което не означава че за някои автомобили не могат да бъдат измерени и други стойности.

На 10.09.2019 г. at 18:07, Duch написа:

Бушона е 20 Ампера и е толкова колкото дава по кутия. Също го размених и с друг за всеки случай, както и релето.

Имал ли си изгоряла помпа след смяна на релето?

Според англоезични източници бушона трябва да е 10А -https://fuse-box.info/hyundai/hyundai-getz-2002-2005-fuses-and-relay.

Според немско езични - 15А

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, DTEC написа:

Според англоезични източници бушона трябва да е 10А -https://fuse-box.info/hyundai/hyundai-getz-2002-2005-fuses-and-relay.

Според немско езични - 15А

 

И аз се чудех дали бушон с по-голям ампераж не я дъни ...

Ровя обаче в интернет, според хора по чуждите форуми няма отделен бушон за горивната помпа.

 

Чуденката ми беше за ето тези, но май F/PUMP е за релето, а SNSR за някакъв датчик за климатика и помпата.

ECU        30A    Fuel pump. Alternator, ECM

F/PUMP 20A    Auto Fuel Cut Switch

SNSR      10A    A/CON, Fuel Pump

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гледах този който е 20 Ампера ( F/PUMP). Утре ще погледна и останалите дали са каквито трябва.
 

Редактирано от Duch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fuel pump. Alternator & Auto Fuel Cut Switch са съвсем различни електрически вериги от тази, която е за горивната помпа в резервоара.

Според някои интернет източници, помпата в Getz 1.1 се управлява по ШИМ (PWM) и консумира 4-6А (ефективни 5А) при 12-12.5V, което отговаря на от мен очакваните 60-70W консумация. При това положение би трябвало предпазител от 10А да е достатъчен.

 

Ако теорията ми е вярна, то според мен контактите на релето са нагорели с времето и във веригата на помпата тече по-висок ток, който е увредил всички помпи бавно, но пълноценно. В такъв случай на 99% от електрически дефектиралите помпи се измерва ∞ съпротивление на клемите им.

 

Автора на темата все още не е публикувал измерени съпротивления и не е отговорил на въпроса "Имал ли си изгоряла помпа след смяна на релето?".   

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес гледах бушоните и схемата. Всичко изглежда да е както трябва.

 

Иначе преди да сложа последната помпа (която изгоря), размених релето и бушона с други идентични. Бушона го смених с този от ABS1, а релето с това на клаксона.

 

Също да спомена отново че последната помпа която сложих не гарантирам че е по точни спецификации за Гецата, тъй като бе свалена от Акорд 1.8, но въпреки това работеше ок около седмица.

 

Все още не ми е останало време да замеря съпротивлението на старата. Днес успях само да слезна и да я препаля на газ (авариен режим) и там всичко си е ок.

 

Ще пиша веднага щом замеря

Редактирано от Duch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И резултата от замерването е ∞.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кола има някакъв сериозен електрически проблем, според мен. Трябва с работеща помпа да измериш какви са загубите на  напрежение от клемата + на акумулатора до клемата + на помпата и после същото от клемата "минус" на помпата до клемата минус на акумулатора или до шасито. През това време трябва да имаш свързан амперметър във веригата, а още по-добре - осцилоскоп. Всяка букса по веригата трябва да се откачи, почисти и закачи отново, включително и управляващото реле. В цокъла на релето трябва да се стегнат хубаво обувките. Самата помпа трябва първо да я пуснеш директно към акумулатора на работеща кола (друга!) и да измериш всички стойности, които да използваш за отправни после. 

 

Ако на един електромотор му подадеш напрежение, което е много по-ниско от номиналното, може да не успее да завърти, при което през него минава достатъчно голям ток, че да се отдели голямо количество топлина вътре и все пак не толкова голям ток, че да свали бушона, особено такъв от 20 А. 

 

Ако наистина има някакъв модулатор, както е писал колегата по-горе, трябва да е вграден в самата помпа. Извади го, ако можеш и виж без него дали върти. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ти е запушен филтъра преди помпата незнам ако е в кошница и само да сменяш помпа без да вадиш филтъра и да се мъчи и да работи с малък дебит и съответно малко охлаждане. В същия ред на мисли излишното гориво дали се връща свободно в резервоара?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...