Jump to content
ivovd

Датчик външна температурата на Акорд 7 2.4

Recommended Posts

Здравейте колеги, онзи ден забелязак че на таблото за външна температура ми показваше 21 градуса при положение че беше над 30 със сигурност и това не се промени няколко часа дори и на слънце. На другия ден се оправи и мисля че горе-долу показваше вярно и днес пак заби на една и съща стойност. Въпроса ме е къде се намира този датчик за външна температура, как да се провери дали работи правилно и най вече влияе ли на работата на климатроника? Колата е Акорд 7 2.4 комби. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизела е отпред зад рег. номер, от дясната му страна като застанеш срещу колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да застанеш, все е отляво, колега, а не отдясно. Левите ти гуми не стават десни като си срещу колата. Ето снимка:

 

IMG_20190803_110102.thumb.jpg.5d55b530efd333a171677a125ca1c85e.jpg

 

Измерването - измерва се съпротивление при 20 или 25 градуса и се сравнява с референтна стойност за модела. В зависимост дали е PTC или NTC тип, при затоплянето му съпротивлението се повишава или понижава, съответно. За съжаление нямам таблица с референтните стойности, но най-често използваните сензори са NTC със стойност 10 килоома при 20 или при 25 градуса. За такива нужди са достатъчно точни. Ето една примерна таблица на NTC сензор 10 KOм @ 25 гр.:

 

ntc.gif

 

Дали влияе? - има една таблица в компютъра на климатика, в която е записано, че при определени условия, едно от които е външната температура да е под определена стойност (в зависимост от конкретния модел) , компресорът няма да се задейства. На служебната ми кола при външна 25-30 градуса показва -1.5 и климатикът е мисия невъзможна. 

 

При теб може би не е кой знае какъв проблем в топлото време, но ако и при студено показва висока температура, може да се обърка и да пусне компресора, а да няма нужния топлообмен при изпарителя. Най-добре да го смениш, ако си сигурен, че в него е проблемът. Не е нещо потресаващо скъпо и трудно за намиране. 

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ogi28b написа:

 

 

Благодаря за подробната информация. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел, в този или друг форум, че този термометър е твърде премислен от Хонда. 

 

При температура над определна стойност спира да опреснява, ако колата не се движи над 60км/ч за определено време. След това започва да коригира на всеки няколко минути с 1-2 градуса, докато стигне точната температура. 

 

Затова така неточно ти изглежда, защото реално си е... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато забелязах че показва една и съща стойност беше в градски условия за късо разстояние, и не сим карал с повече от 50км.ч. Възможно ли затова да не променя данните и да си работи? 🤔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е ако си излязъл от място, на което е било 21 градуса и си карал 17 метра. Ако обаче колата е била навън, а не в толкова хладен паркинг, трябва да си покаже правилно външната температура още с даване на контакт. Сам казваш, че не се е променило няколко часа. 

 

За пример: зимата паркирам в един закрит паркинг, в който е около 10-12 градуса, когато навън е около 0. Излизам от паркинга, минавам 1-1.5 км и сензорът е изстинал достатъчно за да покаже предупреждението за възможно заледяване на пътя (при +3 градуса). Това са 2-3 минути движение. До 5 минути показва колкото трябва. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Thermistor

 

Колко бързо ще се промени показанието на дисплея зависи от това колко дебело е облечен самият сензор. Той на практика е колкото върха на карфица, но за някои приложения е необходимо да има инертност, която се осигурява с обличането в някакъв материал. Зависи също от това колко често процесорът чете изходния сигнал, т.е. от алгоритъма на самата интегрална схема, в която е приложен термисторът. Може да ги чете всяка секунда, може да е веднъж на 10 секунди, веднъж в минута, или 20 пъти в секунда. Зависи от приложението. И на трето място - как тази интегрална схема интерпретира данните - дали веднага подава към дисплея това, което е отчело или взема средно от последните 5 измервания, а може би и от последните 10. 

 

Което и от горните да е приложено, по какъвто и да е начин - повече от 5 минути да стои на 21 градуса при околни 30 и колата в движение - според мен значи проблем. 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бръкни зад номера и размърдай малко буксата и сензора и виж дали ще се оправи. След една автомивка и при мен се получи нещо подобно. Забелязах го на другия ден и след като го размърдах се оправи. След това и до момента не съм имал проблеми. Тогава някъде в интернет намерих за 100-120лв., но беше отдавна и сега не мога да го открия сайта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е направо прекалено! Дано никой не се е объркал да си го купи. В първия срещнат сайт такъв термистор е 85 стотинки:

 

https://www.sirius-pcb.com/bg/product/i3497/Термистор-NTC;-10K;-5percent.html

 

Нямам общо с тоя сайт, той ми излезе първи при търсене на "термистор ntc 10k". 

 

В Алито сигурно ги продават по 100 за левче. Сигурно половината домашни електронни термометри са с подобни сензори.

 

https://www.aliexpress.com/item/32915924806.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.3f24415b2UClky&algo_pvid=1cdcd710-5333-40c9-aba8-8f97a75e96d9&algo_expid=1cdcd710-5333-40c9-aba8-8f97a75e96d9-7&btsid=eea00bdb-9976-4708-a5e7-a137e0081578&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9,searchweb201603_52

 

Ред.: намерих вкъщи в чекмеджето с боклуци един дефектен сензор, при 25 градуса показва 3 градуса повече. "Not great, not terrible", както се казва. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ogi28b написа:

Е това е направо прекалено! Дано никой не се е объркал да си го купи. В първия срещнат сайт такъв термистор е 85 стотинки...

 

Колкото и да прекаляват, автомобилните производителни не използват обикновените електронни компоненти, които са достъпни за обикновения потребител. Използват automotive grade компоненти, които са гарантирани, че няма да дефектират в някакъв диапазон и условия, а именно това ги оскъпява. Вече в случая, то е ясно, че 120 лв не е оправдано, но пък нещо евтино японско не съм виждал до сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.08.2019 г. at 19:23, ShEfA написа:

При температура над определна стойност спира да опреснява, ако колата не се движи над 60км/ч за определено време. След това започва да коригира на всеки няколко минути с 1-2 градуса, докато стигне точната температура.  

Пробвах варианта да карам под 60км и стойностите наистина не се променят, но когато вдигнах над 60км/ч веднага се промениха показанията. Ще го наблюдавам извесно време да видя как ще отчита температурата. Излиза че ако се спазва ограниченията в града няма да се променят показанията на външната температура. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта градусите се промениха независимо че карах със скорост до 50км.ч. Като запалих колата и я изкарах от гаража беше на 24 градуса, след малко падна на 23 после 22, 21, 20 и така си остана за тези 4-5 км разстояние. Днес явно си работеше както трябва и не се наложи да вдигна над 60 км.ч. 🤔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, не е нужно да набираш до 50. Просто с по-висока скорост може по-бързо да покаже точно. И в книжката някъде пишеше, че е нужно да потеглиш и покараш малко, за да си сигурен, че показанието е точно защото при спряла кола може да се нагрее (ако е слънчево).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност в целия over engineering има и променлива за температурата на охладителната течност. Ако не е загряла колата ще отчита, защото температурата на въздуха около двигателя не влияе на сензора. Ще се опитам да намеря къде прочетох цялото обяснение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...