Jump to content
radkopenev

Проблем с паленето - К20А6 и ГИ

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, Колеги,

 

Възникна ми проблем с паленето на двигателя, за който не успях да открия както конкретна тема (за този специфичен проблем) във форума, така и решение (поне към момента на публикуване). Двигателя ми е бензинов, 155 к.с., К20А6, и има монтиран ГИ Tomasetto, STAG, Honda Accord Tourer 2003.

Как започнаха нещата - всичко се разви в рамките на няколко часа (пътувания из града на разстояния между 2-3 и 10-15 км), първоначално с увеличаване интервала/пътите на въртене при запалзване, при топъл двигател, но все пак палеше. След навъртени сумарно около 30 км и спиране на паркинг за 10-тина минути, просто не успях повече да запаля. 

  • Наскоро съм съм сменил бензиновата помпа - при даване на контакт се чува как работи. Проверихме и дали подкачва гориво, и там всичко изглеждаше ОК (*на полевите условия, разбира се, не сме се мерили налягането, но поне се убедихме, че стига гориво);
  • Няма никакви грешки - нито Check engine свети, нито открих нещо със OBD BT и Torque през приложението за мобилен телефон.
  • Измерихме акумулатора, има ток, при завъртане на ключа стартера върти без проблем, но не дава признаци нещо да се случва освен да само да върти. Подадохме ток с друг акумулатор (с кабели на работещ двигател), да не би пусковия ток да му е слаб, и това не свърши работа.
  • Погледнахме и предпазителите, не открихме нищо притеснително. Изключихме предпазителя на Газовата, но и без ГИ пак нямаше промяна. Нямам вариант за палене директно на газ, винаги превключва - пали на бензин (вдига до 30-40 градуса) и превключва на Газ. 
  • При опит за запалване на скорост (*умишлен, знам негативите), се усети опит за завъртане..
  • Опитахме да я бутнем, но и така не успях да я запаля на скорост.

Накрая ме дръпнаха, и след няколко опита докато ме дърпаха успях в крайна сметка да запаля двигателя. Нямах никакви проблеми да се прибера до вкъщи - 3 км си карах без проблем с оборотите, гаснене или каквото и да било. Спрях пред жилищната кооперация, изгасих двигателя и при опит да запаля - отново греда. Сложих си акумулатора на зарядно, все пак доста въртях в опитите си да я запаля преди това. 

Мисля си дали проблема не е в някой датчик - или този на разпределителния вал, или на коляновия. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, или би могъл да ме насочи какво да проверя, моля дайте своето мнение/препоръка.

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от radkopenev
неточно описание

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, може да е някой от двата датчика, понеже от тях се разчита тайминга. Само това мога да кажа, но не и как да ги диагностицирате кой е точно. Може би все пак няма да е зле да проверите и свещите. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако гасне сама е от датчик на коляновия вал,ако пали когато иска е от разпределителния.Обикновено правят номера в топло време.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гасне, веднъж запалена, не играят обороти, така че отиваме към датчика на разпределителния вал за момента. Предполагам има начин да се замери какъв ток стига до там (съпротивление) с мултицет, стига да намеря информация за референтните стойности в нета. Благодаря за насоките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На газ ли караш и после не пали?

Пробвай да затвориш кранчето на бутилката по време на работа на колата - да изгасне, да е сигурно, че няма газ по тръбите. После пробвай, дали пак няма да иска да пали, като караш само на бензин. Ако на бензин всичко е наред, търсиш газаджия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно карам на газ, но изключихме предпазителя на газовата, за да "отхвърлим" проблем с Газовата. Мога пак да пробвам да го изключа, утре като върна акумулатора след зареждане, и да пробвам отново. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Май съвсем друга ще се окаже причината. Развихме една от свещите, да изключим и тях като причина. Искра подава, но беше суха, а при въртене на стартера с извадена свещ даже не замириса  на бензин. В авариен режим запалих на газ директно, просто съм бъркал начина за преминаване в този режим. Добре че се намери кой да ми обясни и да тества с мен, за което съм много благодарен (и ще почерпя😁). Сега ще я водя на диагностика да мерят налягането на горивото, което идва от помпата. Датчиците на разпределителния и коляновия вал вече не са на дневен ред.

Редактирано от radkopenev
Корекция

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горивната помпа излезе, някакво уплътнение/гумичка се разместили, и така не позволяват на помпата да достигне работното си налягане. Проблемът е решен!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.07.2019 г. at 14:54, zograffa написа:

Ако гасне сама е от датчик на коляновия вал,ако пали когато иска е от разпределителния.Обикновено правят номера в топло време.

Когато пали когато си иска, пак може да е от датчик на колянов вал. Личен опит. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е,но угасне ли поне знаеш,че е той.Иначе се чудиш кой от двата е заминал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...