Jump to content
Petargazdov89

Климатик странно поведение

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Акорд 2.2 140 след пускане на климатроника на 3 4 5 предавка се усеща как се товари мотора  след 100км    в по-високите вече започва да се усеща рева на мотора и трудноста за испреварване.... Без да го включвам си е повече от задоволително :) След въпросното пускане и спиране на климатроника на колата и трябват поне още едно две паления и каране на някакво разстояние за да започне да се ускорявс както трябва....  МИНАЛОТО ЛЯТО НЕ УСЕЩАХ ПРОБЛЕМ С КЛИМАТРОНИКА  ВСЕ ЕДНО НЕ Е ПУСНАТ.... ПОВЕДЕНИЕТО НА КОЛАТА БЕШЕ МНОГО ДОБРЕ :)

Редактирано от Petargazdov89
Грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той компресора си отнема малко мощност и на коли под 100кс може да се усети леко, но на Акорда не би трябвало да се усеща.

От друга страна описваш нещо странно, че след изключване на климата не усещаш веднага облекчение на мотора а след време...

Да не се окаже, че компресора се върти трудно заради лагери примерно( но би трябвало да има и шум), а и съединителя/електромагнита не отлепва веднага след изключване и продължава да го върти известно време.

Накарай някой вътре да го вкл/изключва на пр. ход, а ти гледай/слушай какво става при двигателя, колко падат/вдигат оборотите и т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с пускането на климатика се усеща все едно закачам ремарке. 
При изкачване с пуснат климатик, след 100 се усеща леко насичане на ускорението.
Срам за 190-те коня :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, gmarinov написа:

При мен с пускането на климатика се усеща все едно закачам ремарке. 
При изкачване с пуснат климатик, след 100 се усеща леко насичане на ускорението.
Срам за 190-те коня :blink:

Е не е нормално... На никоя кола не съм го усещал...но неволно спазвам едно неписано правило- включвам го при ниски обороти (какъв удар се получава на съединителя на компресора и на него ако го ускориш от 0 до хиляди обороти за момент)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: 

 

Не е нужно да го правиш. Когато си в движение, включването и спирането на компресора се случва десетки пъти на час. Нали не натискаш съединител на всеки 100 секунди, за да са ниски оборотите? ;) 

 

Това с включването на климатика на празен ход или на ниски обороти е от типа квартален хумор (или неписано правило, както казваш), който всички са чували, но никой не се замисля защо и как работят нещата. Обаче понеже бай Иван го е казал, а той прави коли от 35 години и сме длъжни да вярваме... Същото е и с прескачането на ремък, ако палиш с бутане и други подобни врели-некипели. 

 

Та принципът на работа е такъв, че ако компресорът или съединителят му се счупят, то няма да е заради това, че си го включил на 2000 или 4000 оборота на двигателя. Като го включваш на 800 оборота, му удължаваш живота с 1-2 % 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включването на климатика на ниски обороти е безспорно по-щадящо от включването му на високи, особено, когато се включва за първи път преди да е развъртял фреона и маслото, проста и неуспорима физика, когато едно тяло се задвижва от покой, скоростта е тази, която определя какво натоварване ще трябва да понесе, колкото по-висока е скоростта, толкова е по-високо натоварването, а натоварването води до амортизация. Това е все едно всеки път да тръгваш на спринт с 4000 оборота и да кажеш нищо няма да й стане на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Rakeem написа:

Включването на климатика на ниски обороти е безспорно по-щадящо от включването му на високи, особено, когато се включва за първи път преди да е развъртял фреона и маслото, проста и неуспорима физика, когато едно тяло се задвижва от покой, скоростта е тази, която определя какво натоварване ще трябва да понесе, колкото по-висока е скоростта, толкова е по-високо натоварването, а натоварването води до амортизация. Това е все едно всеки път да тръгваш на спринт с 4000 оборота и да кажеш нищо няма да й стане на колата.

Безспорно друг път.Съединителя на компресора е проектиран да работи до 10000 оборота. Все му е тая дали ще тръгне на 800 или 6-7000.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ви е смешно но жената ме гледа лошо като го спирам за някоя минутка и е в недоумение като и казвам че ще ми трябват още 2-30 кончета за малко. :) Усеща се, особено при първо пускане в голяма жега. Вече като поработи (и се аклиматизира с обстановката) на АУТО, регресивното му отражение върху мощността е доста неусетно, но винаги присъства.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много ми е интересно в какви ситуации ви трябва толкова отнетата мощност, че спирате климатика? :) Аз с моята нафталинка не усещам нужда, камо ли вие с тези 190 коня (минимум, понеже една голяма част от вас сте чипъри).

Редактирано от smirky
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както Маркони каза, 190 коня са във високите обороти. При нормално изпреварване, да кажем 3000 оборота, 190-коньовия мотор прави към 90 коня макс. Ако 25 от тях отиват за компресора на климатика – това са ти 28% от мощността. Турбодизелът има доста по-голям процент от максималната си мощност в по-ниските/средни обороти, съответно може да се усеща по-малко. За сравнение, на 2000 оборота той достига максималния си въртящ момент (340 Нм), което са 95 коня – повече отколкото големият бензинов двигател на 3000 оборота.

 

ПС: Сравнявам 2.4 с 2.2 литровите двигатели на Акорд 7 в случая.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Винаги съм си мислел, че отнема не повече от 10% от мощността и 1л гориво приблизително, но кой знае...може би може да се провери на уреда когато мераклиите си чипват колите и да споделят реални резултати при различни обороти.

Изглежда зависи от доста различни фактори, след като някои го усещат значително. Може би замърсяване на радиатора с насекоми, или препълване с фреон/масло, въпреки съвременните методи...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз лично не съм го усещал, но може и да е защото почти винаги съм на Auto. Но едва ли на Дино стенд ще се види разлика, тъй като при натиснат педал на газта додолу компресорът изключва. Поне така знам аз.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, smirky написа:

Много ми е интересно в какви ситуации ви трябва толкова отнетата мощност, че спирате климатика? :)

Аз съм с автоматик и там ситуацията е различна. Респонса на мотора при скачане върху газта е зависим от включените консуматори (особено АС-то), а от респонса му зависят и реакциите на кутията (в автоматичен режим). Движението в колона със 70-80 (на 5-а) е 14000-1500 об/мин и при скок на газта, тя сваля 1 или 2 предавки. Реагира веднага, а колко ще свали зависи от близостта на педала до ламарината. Ако обаче липсва товара на АС-то сваля на 2-ра, мотора отскача отвъд 5-те хил. об. и изпреварването е по-кратко, но и по-радостно. :) Ако пъпля с 45-50 (кутията е на 4-та) скокът на газта я сваля в нисък старт на 1-ва, моторът отскача директно във В-ТЕК-а иии..., добре че седалките имат подглавници. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе преувеличаваш май малко ама :D да, експериментирах преди малко – с климатик (на по-висока външна темп.) се усеща, че държи по-високи обороти (превключва по-късно или при ускорение сваля предавка по-лесно) за същото натоварване, в което обикновено държи по-ниски (превключва по-рано или не сваля предавка). По всяка вероятност защото съм натиснал повече педала за същия ефект. Пробвах и средно плавно ускорение, през което спрях климатика и се усети лекия прилив на освободената мощност (сигурно около 2500 оборота).

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

...добре че седалките имат подглавници...

Само пушекът му става по-гъст, шъ знаиш...

  • Хаха 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Pavel_Pavlov написа:

Абе преувеличаваш май малко ама ...

Може да е поукрасено, но е напълно достоверно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има коли при който на WOT (пълна газ) компресорът изключва. Това на Акорд дали го има ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, dimkaraganchev написа:

Само пушекът му става по-гъст, шъ знаиш...

 

 

Off Topic

Да, забелязал съм зиме че нещо излиза отзад. Тук едни майсторчета ми казаха че е конденз - какво ли е това?

Иначе вътрешно в хромираните кюнци може да се огледаш, дали си прилично облечен и гладко избръснат преди да застанеш на старта, та да я видим дали е за пример твоята 11-ка? :)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, isullivan написа:

Има коли при който на WOT (пълна газ) компресорът изключва. Това на Акорд дали го има ?

Не знам как се казва, но в редки случаи като съм я настъпвал е имало случаи да усещам задушливия въздух все едно съм спрял климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста съм се чудил дали само при мен толкова осезаемо се усеща загуба на мощност при пуснат климатик. Това беше една от причините от Civic 1.4 да избера Accord-a да е с 2.4, а не 2.0. Ако някой майстор запознат с устройството и допуските на компресора за нашите автомобили, моля да сподели контакти.

Все пак съм готов да се свали и прегледа дали всичко му е наред.

 

Имам навъртяни над 100 000км на тази кола и доколкото съм забелязал компресора се разкача при по-сериозно подаване на газ (предполагам разпознава желанието за ускорение) дори и педала да НЕ е до долу. Но се получава след 1-2 секунди закъснение като "турбо лаг" :)  и мисля само ако е в режим AUTO, в ръчен "A/C on" не съм сигурен.

 

Наскоро дори малко ме разочарова, което рядко се случва. С ясната мисъл, че далеч не е бърза и мощна кола :) 
Автопилот , 120км/ч ~3 000 rpm (т.е. с около 90% от максималните налични Nm-ри) - на 6та , беше около 32-33 градуса навън, пуснат на AUTO климатик, малко багаж, 2ма човека сме + колело на тавана. Изкачване (излизане от Солун посока Кулата) поглеждам графиката с моментния разход (facelift-e колата) и виждам 17чертички .. т.е. 17л/100км, реших да залепя педала на газта до долу и нищо не се случи, вече си беше дала пълната газ :) Нито ускоряваше, нито разделенията се покачиха. Беше си доста жега и не пробвах да спра климатика, за да видя дали и колко ще се повлияе. Нясно съм, че в конкретния случай и колелото на тавана си е казало думата.

 

И въпреки това в 99% от времето съм доволен от избора си :) 

Няма как да е и най-бързата и най-комфортната и всичко най в едно :)
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички коли които съм имал с климатик винаги се е усещал и не само при ускорение а и при потегляне. Тежи си му, както и да го увъртаме тежи си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можеш да очакваш чудеса от 2,4 на 6-та и круиз контрол. Виж ако беше автоматик ... Не че върви повече, просто в тоя случай сваля на 3-та и ускорява.

Иначе и аз съм усещал че климата отцепва шайбата на компресора при рязко натискане на газта, но не съм ровил надълбоко из нета за потвърждение, а лаг-ът лекувам с предварително ОФФ.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, D_U_D_E said:

Беше си доста жега и не пробвах да спра климатика, за да видя дали и колко ще се повлияе. Нясно съм, че в конкретния случай и колелото на тавана си е казало думата.

 

Малко излизам от топика на темата, но ми беше интересно какъв ефект има колелото на тавана:

Spoiler

 

Та порових малко за допълнителното съпротивление, оказвано от колело на тавана, и намерих това проучване, в което тестват различни обекти на тавана на кола във въздушен тунел (моделите на колата и обектите в мащаб 25%). Резултатите за колело на тавана показват, че при почти насрещен въздушен поток (с посока 10 градуса различна от централната линия на колата), въздушното съпротивление се увеличава с ок.76%. При 120 км/ч за нашето комби 7ма ген, въздушното съпротивление представлява ок. 70% от цялото съпротивление (включвам въздушно + това от търкалянето на гумите). Тоест може да се допусне, че колело на тавана, в сходни условия (посока на въздушния поток), увеличава съпротивлението (въздушно + rolling resistance) с около 53%. При изцяло насрещен вятър увеличението ще е по-малко заради по-аеродинамичната форма на колелото „отпред“ отколкото под ъгъл.

 

Та с две думи искам да кажа, че колело на тавана явно има доста по-голямо влияние отколкото поне аз очаквах :) .

 

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Извинявам се, но не можах да едитна предния си пост. Може мод да го направи за мен:
 

Spoiler

ПС: заглавието на таблицата с резултатите ме заблуди и не е 76%, а 76 нютона. А 76N, ако се приеме, че е средната стойност за всички тествани скорости (от 60 км/ч до 120 през интервал от 10, както е написано), то увеличението е 26% на въздушното съпротивление, или 18% на цялото съпротивление. Така изглежда по-реалистично.

 

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо мислех да не се съглася със завишените ти сметки, но ти се размина. :)

Иначе наистина при големи скорости съпротивлението се усеща (да не говорим за центъра на тежестта и габаритите по клонаците), а аз като вехт колоездач, точно по тая причина си взех комби, иии - всичко в трюма.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.07.2019 г. at 13:24, D_U_D_E написа:

Наскоро дори малко ме разочарова, което рядко се случва. С ясната мисъл, че далеч не е бърза и мощна кола :) 
Автопилот , 120км/ч ~3 000 rpm (т.е. с около 90% от максималните налични Nm-ри) - на 6та , беше около 32-33 градуса навън, пуснат на AUTO климатик, малко багаж, 2ма човека сме + колело на тавана. Изкачване (излизане от Солун посока Кулата) поглеждам графиката с моментния разход (facelift-e колата) и виждам 17чертички .. т.е. 17л/100км, реших да залепя педала на газта до долу и нищо не се случи, вече си беше дала пълната газ :) Нито ускоряваше, нито разделенията се покачиха. Беше си доста жега и не пробвах да спра климатика, за да видя дали и колко ще се повлияе. Нясно съм, че в конкретния случай и колелото на тавана си е казало думата.

 

Това си е сериозен баир - върни на 5та или дори на 4та за доускорение.  На 3000обм си далеч от 90% макс. въртящ момент. 

 

Минала седмица и с печката(ЦРВ) го минавах и на 6та не беше светкавица. И моментния разход беше 10 и нагоре. Нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност е там някъде – към 90%. К24А3 прави повечето въртящ момент до около 3000 оборота и от 3000 до 4500 има леко увеличение. Като на 4500 съответно е максималният.

 

Но разбира се, върнеш ли предавка надолу, дори да се задържи въртящият момент на двигателя, кутията ще го усили значително повече докато стигне до колелата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ще използвам темата ти, за което предварително се извинявам! От около 3 или 4 дни забелязах, че при пуснат климатроник от страната на водачане духа толкова студено колкото от пасажерската. Пробвах всички възможни настрийки но няма резултат. Някакви идей? Отново се извинявам за намесата в темата ти! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатроника е двузонов. Ляво и дясно се  регулира отделно чрез клапи смесващи топъл и студен въздух.Дясната ти клапа е блокирала .Може да е моторчето,може да е механинчия редуктор,а може и вътре да има листо блокирало клапата. Поразглобява се и се пуска тест на климатроника .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега! А има ли вероятност това да се получи от намаляло количество фреон. Колата я имам от 20 дни и в началото беше ок? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Mitov82 написа:

 А има ли вероятност това да се получи от намаляло количество фреон. Колата я имам от 20 дни и в началото беше ок? 

Вероятността ти е 95%. Дозареди или зареди наново и ще е ОК.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятността ти е 0% .

JapCar , чети какво пише в предния пост и за какво пита човека:).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Emicha написа:

Вероятността ти е 0% .

JapCar , чети какво пише в предния пост и за какво пита човека:).

Пита дали е вероятно да е от недостиг на фреон и отговорът ми е 95% вероятност. Знам, че няма логика, но ако се окаже това, ще опитваме да го обясним.

Дано като оправи проблема, пише как го е оправил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще пиша. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, JapCar написа:

Вероятността ти е 95%. Дозареди или зареди наново и ще е ОК.

 

В подкрепа на това мнение, прилагам тази тема:

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, JapCar написа:

Пита дали е вероятно да е от недостиг на фреон и отговорът ми е 95% вероятност. Знам, че няма логика, но ако се окаже това, ще опитваме да го обясним.

Дано като оправи проблема, пише как го е оправил.

 

Тя една проверка и профилактика на климатика е редно да се направи - никой не го отрича.

Но според мен, каквото и да е количеството на фреона, не би трябвало да е фактор за подаване на различно охладена въздух, в различните зони.

Фактор в случая са: настройката на клапите, настройка  на температурата за съответната зона, или нещо запушено, ограничаващо студения поток.

Има и един момент с усещането, но то е субективно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Emicha написа:

 

Тя една проверка и профилактика на климатика е редно да се направи - никой не го отрича.

Но според мен, каквото и да е количеството на фреона, не би трябвало да е фактор за подаване на различно охладена въздух, в различните зони.

Фактор в случая са: настройката на клапите, настройка  на температурата за съответната зона, или нещо запушено, ограничаващо студения поток.

Има и един момент с усещането, но то е субективно.

Както казах, най-вероятно това е проблемът, но нямам обяснение физически защо се получава и ако и в този случай е така, ще опитваме да го обясним. Разбира се е по-лесно да се провери вместо да се разглобява таблото първо. Да, логиката е, че е в клапите, но нека не започва от тях.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Jap Car, първо една конструктивна забележка :

Не си от вчера във форума, затова не цитирай предходното мнение (подразбира се, че се отнася  за последното мнение), става гадно,дълго и излишно,а си е и по-правилатана форума, които си ги приел предполагам машинално, без да ги прочетеш или осмислиш. 

 

Та,всеки нормален човек, първо би започнал от елементарните неща (в случая, като проверка на фреона), вместо да се впусне в разглобяване и да си изгуби времето (няколко дни-според зависи).

Ако колегата постигне нещо с фреона - добре, (а и ще чакам да си го обясняваме), ако не постигне нищо - ще разглобява.

 

И  последно: 

Понеже както ти казах, че го има момента за субективно усещане,  нека колегата преди да прави каквото и да е, да сложи един термометър на отделните духалки, и да провери, дали усещането не го лъже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не ви се бъркам, но миналата пролет (не на DUAL) с изненада установих че на мен ми духа студено, а на пасажера в дясно, топло. Нямаше нужда от термометри - разликата бе осезаема. Дозаредихме около 200мл и всичко се нормализира (без никакви разглобявания). Ще ми е любопитно да науча защо става така. Видно е че и на други се е случвало, а лечението е простичко - остава да го вкараме и в логиката. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...