Jump to content
dent

Виене

Recommended Posts

 Здравейте,
Виждам че има няколкото теми със сходни заглавия, но въпреки близките симптоми, причините може да са различни.
Преди всико, да кажа, че колата е CR-V 2008/R20A2/A/T/LPG ROMANO AIS на 210 000км. Преди 1000км съм сменил масло (RAVENOL ECS EcoSynth SAE 0W-20), преди 500 акумулатор. Маслото на скоростната кутия първоначално (преди 30 000км. беше сменено с ENEOS ECO ATF, като в спецификациите беше посочено, че е пряк заместител на HONDA ATF Z-1), но след не повече от 5000км го смених с HONDA ATF DW-1(колкото пусна, толкова и сложиха) и след още 8000км повторих процедурата пак с DW-1.
 Та, сутринта паля и почва едно виене без занчение дали съм на N,D или R. Покарах я 2 км, както всяка сутрин и после я прибрах в гаража, като виенето не спря нито за миг през това време. Единствено когато загря ми се стори, че под около 700(+-50) оборота, виенето изчезва. След окло час, преди да тръгна за работа я запалих да проверя дали пак ще завие. Зави в началото и после внезапно спря, но успях да направя клипче.
Моля, ако някой разпознае симптома да пише!

Благодаря предварително!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи цалостна смяна на маслото с машина .

Сложи от това

https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html

Не прави повече експерименти с заместители там където е казано че се слага само Хонда масла.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

Направи цалостна смяна на маслото с машина .

Сложи от това

https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1.html

Не прави повече експерименти с заместители там където е казано че се слага само Хонда масла.

Благодаря за съвета, но да разбирам ли, че според теб причината за този вой се крие в скоростната кутия ? Това което забравих да спомена в "пост"-а си, е че шума идваше от към двигателният отсек и по-скоро откъм агрегатите "навързани" на пистовият ремък, но за съжаление първият път нямах телефон под ръка, за да го заснема. Инъче за маслото на скоростната кутия знам, ама тогава един майстор ме подведе, че ЕНЕОС правят пълен аналог и няма какво да ме притеснява. Както и да е, сигурно по някое време ще го подменя машинно цялото  количество.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие като ролка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След като вие на свободна какво общо има трансмисията! Плюс това е сложил правилното масло. И на мен ми звучи като ролка. 

В смисъл от нещо закачено на пистовия, вече дали е ролка или нещо по болезнено като компресор или алтернатор майстора ще каже.

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може ли да се махне пистовия ремък и да се запали. Поне при дизела не е проблем за малко да работи. Ако не пречи нещо на автомата де. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал си на N на Р  ако го прави не е от  авт кутията . Търси оптяжна ролка ,някой агрегат  .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, CARPERA написа:

Писал си на N на Р  ако го прави не е от  авт кутията . Търси оптяжна ролка ,някой агрегат  .

Тук мисля че грешиш...при завъртане на коляновия вал се завъртат ,хидротраснсформатора и всичко вътре в него а там вътре има хидр.помпа,турбина,лагери........хидравличната помпа на кутията и половината валове вътре в нея... ,🙂...дано да е някоя ролка или лагер....в противен случай положението не е розово от към парични средства....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или кутията или алтернатор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите!

Клипа, който съм постнал по-горе, показва второто запалване час и 15 мин., след като шофирах и виенето не спираше. Не знам дали се чува ясно, но на 18-та секунда виенето спира и при това положение не знам как и дали може да се диагностицира повреда. На ясно съм, че възникнал проблем не може да се оправи от самосебе си, така че скоро ще я закарам на майтор. Дано да не е нещо сериозно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ок чакаме отзиви какво е залагам на ролка. Понякога и стари и твърд пистов ремък се чува също.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той няма така да спре да се чува като от клипа. На мен не ми звучи като ролка, но да видим какво ще излезне. Иначе не пречи да опиташ това, което предложиха по-горе – да махнеш пистовия ремък и да запалиш, да видиш дали ще го чуваш. Така ще отхвърлиш възможности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя алтернатор виеше така като се строши, рециклира се за 150-200 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да възможно е също някой от лагерите на агрегат въртящ се от пистовия ремък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта нямаше и помен от воя, но другата седмица ще я закарам на майсторите, за да я прегледат. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремък сменял ли си до сега? Ако е пренатегнат и се кара така се случват такива неща! На един познат му замина лагера на компресора точно от пренатегнат ремък. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, малко ме е срам, ама тоя ремък не помня дали съм го сменял, а и не знам дали старият собственик го е сменял. Дори не знам на какъв пробег се сменя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120 000 май го даваха. Сменявай щом не знаеш, да не си първият останал на пътя с Хонда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, dent написа:

Ами, малко ме е срам, ама тоя ремък не помня дали съм го сменял, а и не знам дали старият собственик го е сменял. Дори не знам на какъв пробег се сменя. 

 

То и ремъка да смениш пак ще вие,което не значи,че не трябва да го смениш.

Но можеш да направиш един бърз краш тест със спрей-грес.Пръскаш на всяка ролка и ако утихне те са.А ако искаш да го локализираш,пръскаш първо на едната - караш,не е тя,след 24 часа пръскаш на другата и пак караш ако утихна тя е.

Те са ,обтяжна ролка, генератора и компресора на климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Също става и с пръчка, която опираш до различни места (неподвижни, разбира се) и слагаш до ухото си. Доста ясно различно звучи нещо, което вибрира и издава такъв шум. Ако е ролка, ще го чуеш със сигурност.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

 

То и ремъка да смениш пак ще вие,което не значи,че не трябва да го смениш.

Но можеш да направиш един бърз краш тест със спрей-грес.Пръскаш на всяка ролка и ако утихне те са.А ако искаш да го локализираш,пръскаш първо на едната - караш,не е тя,след 24 часа пръскаш на другата и пак караш ако утихна тя е.

Те са ,обтяжна ролка, генератора и компресора на климатика.

Той ремъка нали се сменя с ролките, аз до сега като съм сменял, винаги са ми слагали и нови ролки. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така трябва.

Но ако смени колегата само ремъка нищо няма да разбере.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, пистовият ремък се оказа напукан, т.е. най-вероятно не е сменян, защото колата е на 205 000км. По-лошото е, че обтегача е компрометиран и се налага смяната му. До тук - ремък, обтегач и ролката естествено, но за капак се оказа, че и алтернатора е за ремонт. Виенето идвало именно от него. Утре ще знам със сигурност колко ще струва всичко, но по предварителна информация, около 500лв. Остава ми надеждата, че пораженията по агрегатите ще се ограничат само по алтернатора, че ще рева.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 Здравейте, 

В четвъртък си взех колата от сервиза в едно с подменените части: ремък, обтяжна ролка, водач, лагерите на алтернатора и до колкото запоних, диодният блок:

IMG-20190726-074225.jpg

IMG-20190726-074231.jpg

IMG-20190726-074246.jpg

IMG-20190726-074248.jpg

IMG-20190726-074322.jpg

IMG-20190726-074334.jpg

IMG-20190726-074347.jpg

IMG-20190726-074408.jpg

IMG-20190726-074444.jpg

IMG-20190726-074531.jpg

IMG-20190726-074535.jpg

IMG-20190726-074540.jpg

IMG-20190726-074631-BURST001-COVER.jpg

IMG-20190726-074631-BURST002.jpg

IMG-20190726-074639.jpg

IMG-20190726-074647.jpg

IMG-20190726-074841.jpg

IMG-20190726-074844.jpg

IMG-20190726-074848.jpg

 Виенето не е било диагностицирано до момента, в който не са били подменени ремъка, ролката и водача. Шума се е появил от алтернатора, веднага след смяната им и това провокирало свалянето му и отремонтиране на диодният блок и подмяна на лагерите.

 

Между другото, искам да попитам: Този водач, подменян ли е, защото е произведен в Словаки? При какви обстоятелства се поврежда тази част?

 Искам да използвам случая и да похваля работата на механиците и приемчика от сервиз "Субару - Люлин" или известен още, като "Любо-Сервиз".

Ползвам услугите им от 2 години, след като бивишият ми майтор се издъни много и съм много доволен. При тях сменям консумативи, но съм правил и ремонта на кормилен накрайник и разни дребни неща. Те самите ползват услугите на външни сервизи, като такива за ремонт на рейки и както в гореспоменатият случй - алтернатор. Всичко е много организирно и работят бързо. Работното им време започва в 8:00, което е супер, защото мога да си остаиш колата сутринта преди работа, а и са много близо до метро станция "Люлин".

Това е от мен. Карайте разумно!

Редактирано от dent
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих хвалил майстор, който е подменил всичко възможно докато открие проблема. За мен работят на принципа проба-грешка, а това говори за ниска компетенция...

 

Колегите по-горе са обяснили как се отхвърлят половината от потенциалните места за проблем, което те не са направили. Тогава нямаше да сменят обтяжна ролка, ремък (който не е било лошо да се подмени, но все пак) и т.н.

 

Нищо лично!

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз не съм правил ремонта, така че няма как да го приемам лично. Факт е, че ремъка беше напукан по цялата си дължина, а доколкото знам ремък и ролка се сменят в комплект. Виж за обтегача, не мога да преценя какво му е разбито, просто защото не знам какво да гледам. Лагерите не се въртяха свободно и предполагам, че наистина са били за смяна. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...