Jump to content
cecoicov

Проблем с алтернатора или ?

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги, 

отново проблеми с Хондата.

Алтернатора ми се повреди, светна лампата за акумулатора а след замерване се оказа че не зарежда.

Закарах колата на майстор, оказа се че са изгорели 2 диода, съответно сменихме диодния блок, за по сигурно релето и лагерите.

На пръв поглед всичко изглеждаше наред но, на място, по време на движение на свободна, общо взето като няма консуматори лампата на акумулатора светва.

Като подам газ или включа фаровете, климатика, лампата изгасва.

Изчетох подобни теми, знам за двойна система за зареждане (майстора също).

В крайна сметка установихме че лампата за акумулатора светва като мине на режима за зареждане без голям консуматор (12.4V).

Компютъра не записва никакви грешки, мерим напрежението в режима когато има консуматори - 14.5V

Мислех че е възможно акумулатора да е паднал защото след повредата на алтернатора бях карал 25-30км.

и това е причината за светеното на лампата, заредих го, но след известно време пак се прояви.

Някой има ли на идея какво може да се повредило  или къде да търся проблема.

 

 

 

 

Редактирано от cecoicov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Същия проблем го има в момента при двама познати със Сивик. Проблема е в диодния блок. Ако не те дразни карай така с пуснати светлини няма проблем, ако те дразни си намери друг диоден блок.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, Damasko написа:

Същия проблем го има в момента при двама познати със Сивик. Проблема е в диодния блок.

И какво точно му е на диодния блок, нали го е сменил? Това трябва да са 6 диода, като се измерят и са ОК, какво друго...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А напълно сигурен ли си, че като показва 12.4 - това е напрежение на зареждане от алтернатора, а не на самия акумулатор? Защото може да има проблем в регулатора и вместо от 14.0 да понижи на 12.6, направо да изключва на 0.0 и тогава мериш самия акумулатор, който е нормално да показва под 12.6. 

 

За да се разбере дали зарежда, дръпни едната клема от акумулатора като ти показва 12.4. Ако няма зареждане от алтернатора, колата ще изгасне. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще измеря днес, а кое е регулатора, това което е на самия алтернатор ли?

Него също сменихме с ново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, JapCar написа:

И какво точно му е на диодния блок, нали го е сменил? Това трябва да са 6 диода, като се измерят и са ОК, какво друго...?

Незнам , но афтърмаркет блоковете не се харесват на тия хонди. Варианта е да се пробва с друга марка, но с 3 различни го дава същия проблем. Вариант е и 2 ра ръка оригинален.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко не съм съгласен, много колеги сме минавали през тази процедура с ремонта на алтернатор. Дори незнам какъв ми сложиха, но над 80к км няма проблеми. Или има нещо некачествено вложено или друг проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, h5rov написа:

Малко не съм съгласен, много колеги сме минавали през тази процедура с ремонта на алтернатор. Дори незнам какъв ми сложиха, но над 80к км няма проблеми. Или има нещо некачествено вложено или друг проблем.

Да прав си, проблема явно е в качеството. Каква марка диоден блок сложи? Явно има различни блокове които не се харесват на колата. В случая с моите познати докато не сложиха оригинални блокове не се оправи. Така както описва проблема колегата вероятно проблема му е в диодния блок, щом със стария е нямало проблем. Нека като го реши да каже от какво е било.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах си "записките" и ремонта е правен 5.2015. Диодната плочка е купувана от Евро07 за 65лв. Не съм записал марка. Четки с държач(капачка) 20лв. Тогава си спомням, че майстора ми спести някакъв регулатор ли беше... 

Към момента нямам идея какво се продава като марки и качество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на моята диодната плочка се скапа преди около 3 месеца - смениха я с някаква, дето оргинално била за тойота, а разликата е само в мястото, където е отвора за плюсовата шпилка (дето се свързва дебелия кабел към акумулатора). Пробиха на плочката нова "дупка" за шпилката, където трябва и всичко е ОК. Регулатора не е сменян.

А проблема на колегата може да е от качеството на новия регулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях решил да меря като светне лампата, то пък цял ден всичко работи добре.

Като гледам какво пишете май ще се окаже този регулатор.

Запазил съм си стария, ще накарам майстора да си го сложи, а него сменихме да не би да се е повредил и той с диодите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дни след запалване на колата, не ми се пусна DRL-а (пуска се над 13.5V), не ми светна лампата на акомулатора. 
Пуснах OBD скенера и алтернатора зареждаше 12.4V, про подаване на газ на моменти качваше на 14V и пак пада. 
Свалих алтернатора и го оставих на кварталния майстор - 120 лева части(диоден блок и още нещо, без четките, които бяха над средата) 20 труд, свалянето и качването от мен, тъй като бързах. С какви части и с колко ме е излъгал, не знам. 
В момента колата зарежда на 14.2-14.4V. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, gmarinov написа:

В момента колата зарежда на 14.2-14.4V. 

Точно такива стойности трябва да имаш!

Цената примайсторите е 150лв. навсякъде. Ако ти решиш да си го правиш ще ти излезе диоден блок + четки 50 - 60лв. Неоригинални разбира се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Точно такива стойности трябва да имаш!

 

Само с уточнението, че такива стойности трябва да има с включени светлини, вентилация на 2-3 чертички и обороти на двигателя поне 1500. При празен ход и без никакви консуматори нормалното напрежение е 12.4-12.8. Затова такива модули, следящи напрежение, са несъвместими с тези коли.

 

@gmarinov Струва ми се, че си направил ремонт, от който може да е нямало нужда и ако двустепенното зареждане ти работи нормално, модулът за светлини ще продължи да си гасне или изобщо да не пали. Дано поне лагерите да е сменил. 

 

https://www.google.com/search?q=honda+dual+mode+charging+system

 

http://cf.linnbenton.edu/eit/auto/krolicp/upload/Honda_ELD_charging.pdf

 

Мнение №15 и №19 в тази тема:

 

Ето и тема със същия проблем, точно с модул за светлини:

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...