Jump to content
ogi28b

Възможно запушване на отдушника на резервоара и ремонт

Recommended Posts

Здравейте, общността,

 

Дойде ми музата да се заема с проблема с бавното пълнене на последните 10-12 литра гориво в резервоара. Качвам една картинка:

 

FUEL-TANK-3-Honda-Cars-ACCORD-2006-22-EX

 

Моля обърнете внимание на елементи 13 и 14 на картинката, намират се вдясно. Това е гърлото на резервоара и съпътстващата го тръбичка, която има за цел да изведе въздуха от пространството, в което той се събира над мястото на входа на резервоара. Целта е като се пълни догоре, да няма незаето от гориво място в резевоара. 

 

Предполагам, че има диаметър Ф8 или 10 или дори 12, което общо взето е достатъчно за въздуха да излиза спокойно и да няма проблеми с пълненето до ръба. Обаче ако самата тръбичка е полу-запушена, през нея много тръдно преминава въздух и като напълня гърловината, горивото слиза надолу много, много, много бавно, да речем около 1 минута за да спадне от ръба до първия завой наляво. 

 

Това ми създава голямо неудобство при пълнене, защото последните 10-12 литра се пълнят много бавно - пълня до ръба, изчаквам 1-2 минути да спадне, пак пълня до ръба, пак чакам 1-2 минути и така докато напълня наистина догоре, минават над 20 минути. Заради това много рядко пълня догоре, а пък обичам да го правя, защото така си следя разхода. Иначе нямам представа колко харчи колата и разчитам горе долу на борд-компютъра или пък засичам за няколко хиляди километра  и усреднявам, което не ме устройва. 

 

Та на въпроса - какъв е най-бързият и лесен начин да се достигне до тази тръбичка, някой виждал ли я е, къде точно влиза в гърловината? Взирал съм се доста, но честно казано досега не съм я виждал. На други коли си личи съвсем ясно като голям отвор точно преди ръба, но на тази сякаш гърлото е цяло и такава тръбичка едва ли не - няма. Как мога най-лесно да я почистя, продухам, или каквото мога да направя?

 

Да не се бърка с малката дупчица под капачката, извън гърлото, която отвежда разлятото гориво извън колата отдолу. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега.

 

На снимката, която си приложил, ясно се вижда, че тръбичката в горния си край към гърловината прави една чупка и влиза на няколко см под входа на гърловината за зареждане. Достъпът до тая тръбичка е зад кората в багажното отделение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз много време карам с откачена кора в багажника заради изследванията за водата в багажника, но не съм забелязал да се вижда/лесно достъпна тази тръбичка.

Качвам моя снимка от друга тема.

Това на снимката би трябвало да е жилото за отваряне на вратичката...

 

РЕДАКЦИЯ:

Не знам защо снимката излезе дребна и не се вижда. Вижте оригинала в пост #54 на темата:

Багажник.jpg

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря ти, @JapCar, струва ми се, че се вижда каквото трябва - малкото черно маркуче, влизащо в гърлото. Прикачил си линка от миниатюрата, затова е мъничка. Качвам линка на оригинала, за да се вижда по-добре, който има нужда.  

 

@Pascualle, интересуваше ме дали ако се погледне откъм гърловината, се вижда къде точно влиза, но май влиза около металното гърло най-горе. 

 

Ще сваля кората, да видя какво е положението и дали ще мога да прокарам някакъв кабел за продухване. 

 

Ред.: Абе то си пише, че е жилото, ама кой да чете... значи и тук май не се вижда въпросният маркуч. 

 

222.jpg

Пак да питам, и преди бях питал в общата тема: като зареждате догоре, нормално ли влизат последните 10 -15 литра, или така бавно и мъчително, както съм описал? За да знам дали имам проблем, или просто така е проектирано? И за отчитането на нивото - колко литра хабите от зареждане догоре докато започне да спада стрелката на таблото? При мен някъде около между 15 и 20 литра изобщо не помръдва. От София стигам до разклона за Българово и едва тогава стрелката помръдва от най-горе. Това са над 350 км, в които няма отчитане. Много ме дразни. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Винаги зареждам догоре докато изключи пищова и дозареждам до закръгляване на парите. Не си спомням дали се е случвало да прелее гърловината и да видя как спада, но не мисля, че е нормално да зарежда бавно последните литри.

За спадане на стрелката е така, много време стои на Max, но не съм засичал километри. Вероятно е защото поплавъкът се движи линейно надолу на оста си, а формата на резервоарът е силно неправилна и еднакво вертикално ниво (да речем 10мм) на различните места съдържа различен обем.

Както и да е, стрелката е само груб ориентир, като ми светне лампичката, на другият ден пълня пак догоре..., а разхода отчитам като зареждам винаги догоре на една и съща колонка. Винаги има разлика с разходомера, но не винаги еднаква...

За отдушника- на схемата се вижда, че отдушникът влиза някъде близо до края на гърловината и е отгоре. Надникни да видиш на какво разстояние е.

В страни от темата- наскоро опитах да точа бензин за резачката за храсти. Тънкото маркуче което вкарах не стига до горивото, вероятно чупката на 11 е остра и не пуска... Намерих елегантен начин и точа откъм двигателя...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, в такъв случай - едно твое зареждане от светването на лампата догоре колко литра е? 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, ogi28b написа:

Добре, в такъв случай - едно твое зареждане от светването на лампата догоре колко литра е? 

 

 

Не помня точно, защото карам малко и зареждам рядко, но мисля, че е 52-55л, зависи колко съм карал след светването...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е 42-43 литра до 1-во изключване, после влизат още 2, макс 3 литра след спадане на пяната и пълнене до ръба без пяна, и от тоя момент, ако имам време и нерви, се започва мъката с последните 10-12 литра. Определено има значителна разлика спрямо това, което казваш при теб. 

 

Еми ще ровичкам да търся, и те така... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При теб едва ли се случва това, но имай предвид, че зависи и колко е разпенено горивото в резервоарите на бензиностанцията. Веднъж зареждах точно след като цистерната се разкачи и пистолетът изключи на резервоар пълен на половина.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Knoxville написа:

При теб едва ли се случва това, но имай предвид, че зависи и колко е разпенено горивото в резервоарите на бензиностанцията. Веднъж зареждах точно след като цистерната се разкачи и пистолетът изключи на резервоар пълен на половина.

Може би е случайно...Помпата би трябвало да смуче някъде близо до дъното, не знам как ще е толкова разпенено там...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и моя опит от служебните коли, които карам. Тук в Италия нафтата се пени много и след изключване на пистолета влизат още 5,6 литра. За да стане по бързо после се натиска минимално да вкарва възмозможно по бавно нафта в тръбопровода. Забелязал съм, че в Словения Франция и Австрия няма изобщо пяна при зареждането, явно слагат някакви добавки. Колегата JapCar живее в Англия, може и там да е така,затова да има разлика между вас двамата. Другото от което има значение е температурата според мен, лятото се пени в повече. При бензина няма пяна и този проблем не съществува. Различните модели са с различни тръбопроводи затова точен отговор биха ти дали само колеги с коли като твоята и естествено дизел не бензин. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Knoxville написа:

При теб едва ли се случва това, но имай предвид, че зависи и колко е разпенено горивото в резервоарите на бензиностанцията. Веднъж зареждах точно след като цистерната се разкачи и пистолетът изключи на резервоар пълен на половина.

Е, друг е случаят - от пистолета си излиза нормално нафтата, но като стигне до ръба и си мисля, че съм заредил догоре - започва да спада нивото, все едно влиза в резервоара през съвсем тънка дупчица и това става много бавно. Като се изтече количеството в тръбата, сипвам пак до ръба (тя събира може би около литър), пак чакам да се изтече и така 10-на пъти. Ако изчакам да изтече само количеството до първия завой на тръбата, то е около 0.400-0.500.

 

При всяко стигане до ръба, нафтата е в течен вид, а не пяна. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето за редакция отмина. Ново мнение.

 

Значи, има нещо като някакво конусовидно нещо, натъпкано в началото на гърлото, което в долната си част ляга плътно, а над него е кухо и там е мястото, където влиза тръбичката за обезвъздушаване. Затова и не мога да я видя, просто е скрита отгоре. Успях едва едва леко да напипам там, като бръкнах с пръст, но ще си намеря подходящо огледалце да го погледна по-добре. Засега леко отлагам, че багажникът ми е пълен с боклуци, но ще го лекувам. 

 

Нещо като на схемата, не знам дали се разбира, значи това е все едно гледано откъм шофьора, разрез. А отдолу - и снимка на самото гърло, Това металното кръгче - над него е. 

 

Untitled.thumb.png.81afcf3ea2f3d2f62dceab47f7e27858.png

 

0-02-04-48a75fa5728acea9c0f49fb19254b3111fb12669cf9482683ec4c710973bb582_552cff2e.thumb.jpg.6843166c57e0f9ad908cd3812016bdf8.jpg

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дизела и бензиновия гърловините са различни, защото пищовите на колонката са с различен размер, та поне в едната посока да не стават грешки с грешното гориво...На бензиновия май има ламаринка/клапа на слаба пружинка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, да, това го забравих, бензиновото гърло е по-тънко. Значи питането ми е за дизелов резервоар :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След като разгледах внимателно снимката на колегата @JapCar, мисля че проблемният маркуч трябва да е това прозрачното, на което пише ХОНДА ПВЦ. Предвид положението му и начина по който отива към горната част на гърловината, няма какво друго да е. Не знам защо, но мислех, че може да е маркуча, отвеждащ разлятата нафта от капачката, но то там ако изобщо има маркуч - е извън купето. 

 

Преди малко си поиграх да почистя , че беше пълно с боклуци и като разсипя нафта - си оставаше там. Значи излиза някъде зад кората на гумата, ама не ми се лягаше по земята да правя снимки. Само бръкнах нагоре да го изтегля. Ето го къде излиза:

 

IMG_20190719_183220.thumb.jpg.5642f0023aea6b0ab37b552ece600852.jpg

 

IMG_20190719_183242.thumb.jpg.4a67e168771131fd56b8de6c5dffda5c.jpg

 

Значи сега трябва да махна кората. Колега @JapCar, лесно ли се маха? Питам така, защото багажникът продължава да е пълен с боклуци, които е малко неудобно да махам сега. Ще се занимая може би другата седмица. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, ogi28b написа:

След като разгледах внимателно снимката на колегата @JapCar, мисля че проблемният маркуч трябва да е това прозрачното, на което пише ХОНДА ПВЦ. Предвид положението му и начина по който отива към горната част на гърловината, няма какво друго да е.

===============

 

Значи сега трябва да махна кората. Колега @JapCar, лесно ли се маха?

Съвсем погрешно мислиш..., прозрачният маркуч отвежда навън водата около/под шибидаха, има го и от другата страна. Отвори го (ако имаш) и сипи малко вода, ще потече някъде под бронята.

Свалянето съм го позабравил, защото беше преди година и си карам така, като от време а време се заемам да изследвам от къде влиза вода... :)

Махаш постелката на дъното, после два винта/болта на задната пластмаса/стена към номера и евентуално щипки. Страничните кори са на щипки, дърпаш тука там, ще видиш...не е необходимо да я махаш цялата, само открехната отзад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще изследвам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето как протича едно пълнене при мен:

 

- според положението на стрелката имам около 21 литра

- очаквано количество за зареждане до ръба - около 43 литра

- привечер заредих малко под 23 литра, което общо взето е половината от скалата (вижда се на снимките). Спрях дотук, защото ми трябваше фактура за 50,00.

 

IMG_20190719_204254.thumb.jpg.3990b80c5e217bd77b501cd0fe100112.jpgIMG_20190719_205024.thumb.jpg.20f4148655c933cee56c3f0a5483057f.jpg 

 

От това положение измнах 10 километра и отидох да допълвам. Изхарчил съм да речем около 0.7 литра. При допълването заредих 11.1 литра до първо изключване на пистолета, което прави общо заредени 22.7 - 0.7 + 11.1 = 33.1 литра. Предполагаемо количество в резервоара в този момент - около 54 литра. 

 

От това първо изключване на пистолета до първото достигане до ръба без пяна влязоха още 2.1 литра. Сега би трябвало да имам около 56 литра в резервоара. Има място за още поне 8, да не казвам и повече. Тук вече ви прилагам този видеоклип, който показва как спада нивото след достигане до ръба. Същественото е на 1:10 мин от клипа, когато нивото стига до ръба, вадя пистолета и след това се вижда колко бавно спада нивото. Дори този път спадна сравнително бързо, което ме изненада, друг път е около 2 пъти по-бавно! 

 

https://www.youtube.com/watch?v=gNoWpLDuxi4

 

Оставих го малко да поспадне, след което се оказа, че на помпата на бензиностанцията е изключил бушонът и спря да ми пуска гориво. Преместих се на друга колонка, където успях да вкарам от първия път още 1.25 литра пак до ръба и пак го оставих да спадне малко. Тогава изобщо цялата бензиностанция се повреди и спря да пуска гориво на всички колонки. Тръгнах си, а нивото си спадна бавничко, така че да не се вижда гориво в гърловината поне до завоя.

 

Сега имам около 57-58 литра гориво в резервоара. Утре през деня ще се опитам да натъпча още 7-8 литра или колкото може там, докато спре да поема. Ще пиша колко съм успял да набутам, но същественото е клипа, на който се вижда колко бавно спада нивото и най-вече - при какво заредено количество ми достига до ръба за първи път - при около 55-56 литра в резервоара. След това още 10 литра - с 300 зора. 

 

Използвам момента да изкажа за пореден път възмущение от отчитането на скалата - всяко деление е около 1.8 литра, а целият обхват от 24 деления е около 45 литра. 20 литра стоят безотчетни, като 2-3 са накрая под 0, а 17-18 са горе, над 1-цата. Все пак вярвам, че за това е виновна геометрията на резервоара. 

 

За тези, които пълнят често за малки суми може би е безумно да се коментира това, но аз съм свикнал и обичам да пълня до ръба. Така като тръгна нанякъде, си минавам 1'300 км без да се замислям и без да се налага да спирам на знайни и незнайни бензиностанции по села и паланки, да се чудя после от коя съм заредил нафта и от коя - вода. 

 

Малко дълго стана, извинете!

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ogi28b написа:

Ето как протича едно пълнене при мен:

 но аз съм свикнал и обичам да пълня до ръба. Така като тръгна нанякъде, си минавам 1'300 км без да се замислям и без да се налага да спирам на знайни и незнайни бензиностанции по села и паланки, да се чудя после от коя съм заредил нафта и от коя - вода. 

 

Малко дълго стана, извинете!

 

Винаги пълниш до ръба но имай на предвид,че така влачиш още един човек отзад напълно излишно и реципрочно разхода не е това което би ти дал автомобила.Така горивото не може да се изчиства от самосебе си и винаги ще имаш тежки утайки на дъното,че и по на горе.Това с водата те разбирам но от опит знам,че гаранция нямаш където и да зареждаш.

Не ме разбирай погрешно не съм ти опозиция,проста като ,че ли малко се увличаш.Ти си знаеш.

Това със запушен отдушник няма как да го имаш щом пълниш до горе.Минеш ли половината при пълнине горивото трябва да ти "балбучи" при пистолета за да излезе въздуха.Щом не го прави що се косиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали влача още един човек? Ако тръгна да пътувам на някъде, все трябва да тръгна с някакво гориво, няма да спирам на всеки 100-200 км да зареждам. С поне 20 литра ще тръгна, да не казвам и 30. А останалите 45 литра нафта тежат около 36-37 килограма. Това или е някакъв много лек човек, или е дете. За моята кола според сертификата за съответствие колата тежи 1620 килограма във вид готова за пътуване. Това значи пълна догоре, напълно оборудвана, с един чвек в нея - шофьор). 36 кг от 1600 кг са около 2.5 % увеличение на теглото. Е, ще го преживея, че влача още един човек и разходът вместо 4.5 ще е 4.6 За 1000 км - я съм изгорил 1 литър повече, я не. Т.е. за 2.30 лв ще си спестя губенето на време за 1-2 междинни зареждания на незнайна бензиностанция. 

 

След като няма как да е запушен отдушника, какво е твоето мнение по въпроса защо горивото влиза толкова бавно последните 10 литра, както може да се види на клипа? Мен лично ме изнервя много това и ми губи време. Това е първата кола, която не мога да заредя нормално догоре, а трябва да си играя по този безумен начин. Така никога не съм сигурен колко съм заредил и не мога да си засичам разхода с точност, а това ми е важно, особено като пътувам. Все пак не съм сигурен дали това не е някакво конструктивно решение с цел избягване на препълване и затова искам да се консулитрам с повече хора, ама то пък ще излезе, че никой не пълни догоре по този начин.

 

За половината и "балбучи" не разбрах какво точно имаш предвид. От празен резервоар до изключване на пистолета горивото си влиза по един и същи начин и въздухът си излиза по един и същи - покрай пистолета. Звукът също е еднакъв през цялото време. Дали минава през главната тръба или през малката - няма как да знам. 

 

Е, какво пречи на въздуха да излиза в последните 10 литра на заредено гориво? Прекалено тясна тръба за обезвъздушаване? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами отдушника изглежда не е наред...Опитай да намериш къде излиза отдушника, наври/уплътни някакво маркуче/шлаух и надувай с уста да видиш проходимостта.

Не е добре да разсъждаваш по деленията на скалата, тя е само някакъв груб ориентир... Наистина след 1цата не е ясно колко събира, но карам цял ден, не знам колко мили за да започне да спада под 1и то доста бързо. Силно нелинейно е и изобщо не се занимавай със стрелката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е съвсем линейно и стрелката спада равномерно през цялото време, затова ми е точен ориентир. Многократно съм зареждал от най-различно ниво и най-разлини количества, като всеки път от дадена позиция на стрелката знам точно къде ще застане според заредното количество. Извънградско: 1 деление ми е между 40 и 50 км, в зависимост от избраната скорост на движение. Въобще нямам колебания за точността на стрелката. Някои колеги казват, че над средата да спада по-бавно, след средата - по-бързо или обратно. При мен е съвсем еднакво винаги. И като застане на средата - имам 24 - 25 литра, което е безумно на 65 литров резервоар. Поне 30-31 да беше, ама квот' - тако'а. 

 

А за над 1-цата - когато съм заредил както трябва до ръба, изминавам 350 км извънградско (по магистрала, но с ниска скорост от 90 км/ч по GPS, зададена с круз-контрол) и едва тогава стрелката помръдва от най-горно положение. На 370-я километър застава точно върху делението с "1". 

 

Но това не е съществено за темата, ще махна кората през следващата седмица и ще опитам да стигна до този маркуч. 

 

:offtopic: @JapCar Ти ли имаше камера, захранена от огледалото, или бъркам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няква такава камерка няма ли да помогне в случая?

BGN 6.93  5%OFF | 7mm 2 IN 1 USB Endoscope 480P HD Snake Tube and Android Borescope USB Endoscopio Inspection Micro Camera for PC Smart Phone
https://s.click.aliexpress.com/e/cqQoNBVW

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, ogi28b написа:

 

Но това не е съществено за темата, ще махна кората през следващата седмица и ще опитам да стигна до този маркуч. 

 

:offtopic: @JapCar Ти ли имаше камера, захранена от огледалото, или бъркам?

Да, така ми е захранена камерата, огледалото е със затъмнение и има напрежение при контакт. С измерване намирам на кои крачета на куплунга и запоявам...само не помня дали има 5v или къде съм сложил платчицата 12v/5v (извадена от адаптор за запалка...), защото камерите изискват 5v.

Имам и камера каквато е показал Stefan4eto :)(за лаптоп/телефон), имам и такава с малко мониторче подобна на тази. Тези камери снимат и на тъмно, защото имат свето-диодно осветление отпред.

https://www.ebay.co.uk/itm/4-3-Monitor-8-5mm-Inspection-Borescope-Camera-Endoscope-Pipe-Car-Repair-Tool/183476662406?epid=20027214440&hash=item2ab80fb086:g:yyQAAOSwtJxbu5kF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, тия дни като дойде ред на моята, ще ти драсна ЛС или ще издиря тема ако има. Тя си е готова за директно 12 В и си има собствен трансформатор. Да не разводнявам повече, ами да напиша и нещо по темата:

 

Вчера с кански мъки успях да заредя толкова много гориво, че в един момент спря да поема наистина. Приех това за изцяло пълен резервоар и от това положение занулих. Общо от началото на пълненето онзи ден и показание на стрелката малко под средата (1-2 деления, колкото е на снимката в мнение 19) съм заредил 44.74 литра, имах малко каране с изхабен около литър, значи към 43 литра поне. 

 

От положение на стрелката 1 деление преди "1" - заредих 22 литра. 

 

На самата бензиностанция при последното пълнене ми беше много неудобно от хората, защото стоях 15 минути на колонката и заредих има-няма 6 литра. Неприятна работа. След като тръгнах, минах 100 метра и проверих - нивото пак беше спаднало и в гърловината пак нямаше гориво :D

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 20.07.2019 г. at 13:11, JapCar написа:

Аз тея мъки чесно не бих ги изтърпял и нямаше да се занимавам изобщо,пълня докато изключи и край,за няколко километра повече или по малко за мен няма смисъл.Сори ама така мисля аз.

Дано си решиш проблема де (ако имаш такъв)

Поздрави и много безаварийни

 

 

Редактирано от Stefan4eto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че за няколко километра повече или по-малко няма смисъл. Да беше за литър-два - все тая, няма да се занимавам. Какво мислиш обаче за над 200 км повече или по-малко? Понеже вчера като пълних след изключването на пистолета, бавничко догоре - събрах малко над 11 литра. 

 

В крайна сметка коментираме ясно изявен проблем, а не обичам да имам повреди по колата и искам да го оправя. 

 

Нямам ендоскоп, но ще потърся, може би ако погледна с него през кошницата, ще е полезно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако минавах като теб 1300 км ,и 300 повече или по малко нямаше да ми е проблем.Мога да ти пратя моя да видиш ама не си струва куриерските услуги(по добре да си купиш,не са скъпи).Да не помислиш че се заяждам нещо:honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си поръчам, досега не ми се е налагало да ползвам и затова нямам, иначе благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Май ще станат нещата извън купето, като освободя щипката с номер 36 от схемата в началото и сваля гумения маркуч 13  там където се държи за метална тръба  нагоре към детайл 14. Разгледах подробно как изглежда отдоло и съм сигурен, че това цялото нещо е извън купето. Само трябва да сваля една пластмасова кора, която покрива въпросната щипка и мястото на свързване на гумените тръби с металните. Ще го направя обаче след 1-2 седмици като поспадне горивото, че сега съм натъпкан догоре.

 

IMG_20190722_172819.thumb.jpg.1c17b8d7039773bc35a28c0fa64e54dd.jpgIMG_20190722_172829.thumb.jpg.ad8e8f4f07c7dc965b53a28e43ab9b87.jpg 

 

А ето така изглеждат тръбите, погледнати отдолу, зад гумата, посочени са с жълтата стрелка, а светлосинята показва посоката на снимане за следващата снимка:

 

 


IMG_20190722_172954.thumb.jpg.82544d1b4f4ca966cf01de3c397440f2.jpg 

 

На последната снимка в тъмницата се виждат скобите, които ще откача и от там ще разследвам какво става с тия тръби.

IMG_20190722_173037.thumb.jpg.4621972e90586e81f3e67c950cf69e6f.jpg

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има раздвижване на стрелката, след около 230 км се размърда от най-горната си позиция, а след около 270 беше застанала точно в/у 1-цата. С цел да засека дали спада равномерно или не чак толкова, ще се опитам да правя снимки на всяко деление, а ако стигне до средата (което при този разход от 7.3-7.5 / 100 може би ще стане след около 280 до 300 км), може да се опитам да разглобя тръбите, заради които е пусната темата, и да си реша проблема.  

 

IMG_20190803_134407.thumb.jpg.39dfd318295fc185199fc51600f6e2cb.jpg

 

IMG_20190804_010147.thumb.jpg.387eefc44a77ff0849cd972f1deeebfc.jpg

 

Ред.: А според борд-компютъра, към този момент мога да измина още 1061 км. Вече съм изминал 275 градско, при разход 7.3, пак според него. Или общо 1336, при разход 7.3 / 100, което значи, че резервоарът ми е 97.5 литра. Та ако някой все още си мисли, че борд-компютърът измерва и показва точни числа - сега е моментът да си избие тази мисъл от главата и да знае, че точно е само по метода "пълно-пълно". Борд-ът показва само ориентировъчни числа, вариращи в широки граници и зависещи от много фактори. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали бордът не прави прогнозата за оставащи км на база по-дълго не нулиран друг твой трип. По спомен имаше скоро разход под 4, който евентуално комбиниран с последния ти да прави нещо около 5 и да има все пак някакъв смисъл в числата от борда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този разход под 4 по борд го нулирах след това при зареждането, (засякох го на 4.16 по колонка), иначе сега изминатото разстояние щеше да около 460 км, а не 275. 

 

Днес карах малко и вече съм изминал 300 км от това нулиране, оставащи според борда 1031; изминати от вчерашната снимка - 25 км, стрелката е на очакваното място - 1 деление под 1-цата. 

 

То реално дали в резервоара има 50 или 65 литра - на компютъра му е все едно, защото измерващото устройство е най-горе и в двата случая. Предполагам, че сега като вече е тръгнало надолу, най-много след 50 км ще има преизчисление, защото вече знае, че има под 50 литра и на база разхода до момента ще преизчисли оставащите спрямо 50 литра. Може би както ми показва над 1000 км, изведнъж ще спадне на 600 - 650, което ще отговаря на 47-48 литра и разход 7.5 до момента. Тези дни ще се разбере. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с оставащите км с останалото гориво е твърде неточно, защото вероятно се използва инфо от датчика в резервоара, а както е известно той е силно ориентировъчен и нелинеен (някой твърдеше, че не е така) и инфо от средният разход до момента, сметнат от борд компа.

Трябва да се има предвид, че моментният разход  и средният  разход до момента се измерва от борд компа на базата на сигналът за времето на всяко отваряне на една от дюзите и предположението, че налягането пред дюзата е постоянно. На всяка кола това налягане не е едно и също, има малки отклонения (в някакви малки граници от теоретично заложеното за сметките а компа) и от там често има малки несъвпадения на разхода по борд компа и измерването пълно/пълно (което е по-истинско).

За сметките на борд компа се взема инфо и от датчика за пътя, който за голямо разстояние се влияе от размера/износването/напомпването на гумите...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този Range на борда не е никак точен. Скоро изминах 720 км с един резервоар, не знам на точно колко светна лампата, но на изминати 700 км Range-ът беше 0, минах още 20км  и заредих до гърловината 60 литра, тоест има още 5 литра някъде. Разход по борд 7.9, по колонка 8.3. След зареждането Range-ът ми беше 830км... което е горе-долу 65 литра при среден разход ~7.9 ?!? Борд А ми е 8.5 при изминати над 4000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам малко развитие по темата:

 

Останах с около 10-15 литра в резервоара и реших малко да поразглобя. За съжаление установих, че при надуване с уста през дебелата тръба в посока към резервоара (посоката, в която влиза горивото), нищо не пречи на въздуха да минава през другата тръба, никакво съпротивление няма. Обаче при надуване в тънката тръба по посока на резервоара (това е обратно на движението на въздуха през нея), се чува свистене в дебелата тръба, сякаш на входа резервоара има някакъв клапан или нещо като мембрана, което затруднява обратното движение на въздух. Не е кой знае какво, но определено въздухът минава по-трудно в тази посока. 

 

Остава въпросът защо когато нивото е под гърлото на резервоара, горивото влиза много лесно. Може би като има гориво над нивото на голямата гърловина, това нещо, което затруднява движението на въздуха, може би по някакъв начин пречи и на горивото да слиза надолу. Определено в тръбата за обезвъздушаване няма проблеми, тя е много широка, поне 12, ако не и 15 мм вътрешен диаметър. Пробвах с малко тел - движи си се свободно навсякъде, освен на две места:

 

- като се вкара тел нагоре през тънката тръба - стига до чупката точно при капачката и там не може да вземе завоя. Не мисля, че там може да има някакъв проблем. 

- като се вкара през дебелата тръба към резевоара - опира в цедката. Там при цедката нещо не е наред. После ще кача и малко картинки.

 

------------------------------

 

По другата тема - следя как върви горивото според деленията и категорично мога да кажа, че стрелката се движи равномерно и напълно според очакванията. Всяко деление е около ~1.9 литра и с всяко деление изминавам определени километри - 25 до 30 градско и 40-50 извънградско. Има малки разлики в зависимост от това дали съм ползвал климатик или не, дали съм карал по Цариградско и други подобни булеварди с малко светофари, дали съм карал извънградско с 85-90 или със 120-140, но общо взето стрелката се движи еднакво както в горната половина, така и в долната. 1/2 от скалата (12 деления) е 22.5 - 23 литра, без значение дали зареждането е от 3-то до 15-то деление или от 9-то до 21-во. И на това ще кача картинки, за да се знае, че стрелката не е ориентировъчен уред, а си е калибриран и съвсем точен. И все пак - важи за 2.2 дизел фейслифт. На бензиновите може да са им заложили друг алгоритъм за позициониране на стрелката. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко нагледно:

 

На първата снимка е капачето, то е част от подкалника. Захванато е с две като нитове, които няма нужда да се махат, а се махат само щипките от долната страна. Самите щипки са изяли толкова сол, пясък, кал, вода и каквото още има по улиците, че направо ги отписвайте, чупят се и после са негодни:

 

IMG_20190827_172350.thumb.jpg.e82f8a67a7eea15e321d6af93a08ff99.jpg

 

После капачето може да се прихване със свинска опашка в задната дупка, да не подскача много много. 

 

------

 

Като се повдигне капачето, има достъп до скобите. На малката тръба скобата е от пружиниращите и се сваля със стискане. Другата е с болт, който е толкова ръждясал, че свалянето му става с обилно поливане с ВД-40 или нещо подобно, чакане, леко въртене напред-назад за раздвижване... В същото време гайката трябва да се хване с някакви клещи, евентуално чираци. 

 


IMG_20190827_172707.thumb.jpg.d1c8bd36cc99afd82565d994123424d2.jpg

 

IMG_20190827_181333.thumb.jpg.3e96239e4aa57a9212cce272426e6724.jpg

 

Тая скоба дори и да се повреди - сменяте я с някаква друга и това е, въобще не ѝ се впечатлявайте, че изглежда по-специална. 

----

 

Маркучите се изваждат с разклащане и леко дърпане надолу. Преди това забършете разните боклуци наоколо, като пясък и кал, за да не паднат в маркуча докато е изваден. Когато и двата маркуча са извадени, върховете им са над нивото на резервоара, така че в общи линии няма голяма опасност от изтичане на гориво, дори и при пълен резервоар. Все пак трябва да се внимава. 

 

 

IMG_20190827_181409.thumb.jpg.5f6757fcf569583efe524517ddbeab91.jpg

 

И така, приложих 2 варианта:

 

1: малкия маркуч свързан с тръбата, големият - откачен, капачката на резервоара затворена. Надувам с уста през големия маркуч - червената стрелка. Така вкарвам въздух в резервоара, той тръгва обратно по малката тръба (синята стрелка) и горе при капачката влиза в голямата метална тръба, след което излиза там, където е жълтата стрелка. Това е нормалното движение на въздух през малката тръба. В този случай се движи съвсем свободно, нищо не пречи и би трябвало да няма никакви проблеми с пълненето дори съвсем до ръба. 

 

 IMG_20190827_181409_1.thumb.jpg.aa67e26bb6e477c7569d2ebd30de5579.jpg

 

 

2: големият маркуч е свързан, малкият - откачен, капачката горе си е на място. Надувам през малкия маркуч, усеща се леко нагнетяване, започва да се чува свистене през големия маркуч. Въздухът минава нагоре през него (синята стрелка), влиза в малката тръба и излиза от нея (жълтата). Това не е нормалното движение на въздуха, но нещо му пречи да се движи - това свистене, за което споменах, все едно минава през филтър. 

 

IMG_20190827_181409_2.thumb.jpg.2d94fedf13de0ad87b749b29d737df4f.jpg

 

---------

 

Явно нещото на входа на резервоара създава целия проблем, само че не съм го виждал и не знам какво е точно. Като бутна парче тел, опира там някъде в нещо и не влиза по-навътре. Ще си намеря ендоскоп и пак ще ровичкам. Все пак се надявам при тая манипулация нещо да се е разбутало и вече да се пълни нормално, и да не си играя повече с това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема "голям филм", ма аз да питам нещо:

На схемата в началото се вижда че основният и малкият маркуч са на еднакво ниво в горната част на резервоара. Ако и реално е така, смятам че  проблемът е чисто конструктивен и си има логично обяснение. Пълнейки резервоара до нивото на входа на основната тръба през нея и през малката излиза въздух със скоростта на вливаното гориво. Над входното и ниво и до горе на резервоара вече не може да излиза въздух и през 2-те тръби, понеже са скачени съдове и нивото в основната и отдушника е логично да е еднакво. Тоест пълнейки голямата "до капачката" се пълни и малката до същото ниво, а въздухът в най-горната част на резервоара (над вливното ниво на 2-те тръби) излиза само при разклащане на колата. Като няма от къде другаде да излиза е нормално и горивото да спада доста по-бавно в пълната до капачката основна тръба ???

Иначе съм с бензин, а 2.4 го пие по-бързо и от макс на стрелката до отлепянето и от тая позиция са поне 10л (ако съм пълнил до горе), но аз не го чакам като теб. След изключване на пищова допълвам още около 2л и не съм забелязал да спада нивото в гърловината, но и не съм му висял. Знам че квото сипя ще отиде по предназначение и от там обратно през кюнците. Разходът е колкото прихода. :)

Стрелката ми се движи не линейно, разходът по борд спрямо пълно-пълно е с разлика 0.1л, а прогнозно оставащото разстояние е сложна интерполация на компа според оставащото налично гориво и моментният стил на шофиране. Монтана е в ниското и накъдето и да излизам от нея са баири. Наливам, нулирам и показва ххх км оставащ пробег. След 3км баир с мръсна газ на 2-ра и 6000 об/мин (което е около 100км/ч) се съкращава драстично, а като изляза на равното, почва да допълва литри в резервоара, понеже вече карам със 100км/ч  и 2000 об/мин. Като ми светне лампата съм минавал 100км извънградско, а според борда ми остават 60 и после изписва кръгла 0-а, но колцата си връви. :)

Не е много релевантно с твоите наблюдения, а може и резервоара и тръбите при комбито да са по-различно устроени (със седана са еднакви до Б колонката), но просто споделям.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По първия абзац - като загледаш перспективата, може би се вижда, че малката е по-високо, иначе наистина би било върховна инженерна глупост да са на едно ниво. Те ако са на едно, въздухът няма откъде да излезе, а всъщност излиза, но много бавно. По-скоро вече като разглобих и вкарвах въздух с уста, бих казал, че проблемът не е в бавното излизане на въздух, а в бавното влизане на горивото, щом стигне нивото на голямата тръба. Реалното положение на тръбите е нещо такова, но няма как да го снимам, защото е навътре в тъмното:

 

Untitled.thumb.jpg.8abab0e6c262c4e4625c66bf8e45da1e.jpg

 

Като трябва да се има предвид, че дори и при такова положение, над малката отново остава една кухина, пълна с въздух. 

 

По втория абзац, ако разгледаме само резервоара като разлика между 2.4 и 2.2 - представяш ли си да имах такъв проблем на кола с 2.4? Вместо 65, да мога да заредя нормално само 50-52 литра? Това са 20 - 25 % обем, който губя. Ми то тогава само с едно отиване до Черното море и малко разходка там, щях да хабя цял резервоар, да не говорим пък колко по-често трябва да ходя на бензиностанцията, и то по някакви незнайни, които кой знае какво гориво подават. Това също е губене на време и отделно - евентуални щети от възможно скапано гориво или неточно измерваща колонка. Предпочитам да си зареждам на проверената от 10 г. бензиностанция и като заредя - да си направя цялата екскурзия без да мисля имам ли гориво, нямам ли, кога ще свърши, къде да заредя... И стигаме до момента с губенето на време - това бавно влизане на горивото ми губи време. Искам да е като на нормалните коли, които нямат проблем.

 

В момента с 65-те литра нафта съм минал 1'030 км и съм на 1 деление над нулата, оставащ преход  по борд - 75 км при разход 6.1. Това е за 38 часа с 27 км/ч средна скорост. 280-290 км са извънградско, около 750 са градско.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...