Jump to content
vankata09

проблем с климатика на Акк7

Recommended Posts

Обект: Аккорд 7 2000 куб. 2003 г. бензин

Дефект: климатика духа топло ...(не изстудява)

Обстоятелства: духаше на макс и изстудяваше добре. по време на движение на автоматично (16 градуса)-  изведнъж започна да духа топло.

Опити за ремонт: рестартиране и т.н. не се получи... прегледах релетата и ги измерих- работят, забелязах, че не се завърта шайбата (ролката) на компресора при включване на климатик (т.е. не включва съединителя на компресора), замерих вх. напрежение при включен климатик на единственото кабелче, което видях да влиза в компресора- 14В. 

Въпросът ми:

1. има вероятност да е някаква защита, ако е по ниско налягането(изпуснал) на фреона- да не включва компресора?

2. каква е според вас повредата?

 

Благодаря!)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално ако налягането е под някаква стойност датчика не подава сигнал за включване. Не знам колко е това налягане, но на Авенсиса в БГ преди 2 дена го заредих и си тръгна да изстудява. При изпразването преди да го зареди, налягането беше около 5 бара и останали 125гр фреон, а трябва да е 450 ( за тази кола). Каза, че ако налягането е 0 и няма останал фреон, значи от някъде изпуска много и тогава се прави проверка за теч преди зареждане, но в случая нямаше проверка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колко грама фреон съдържа системата на акорда?

Редактирано от vankata09

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, възможно е също при голямо повишаване на налягането, компресорът пак да спре за по-дълго време, но после все пак би трябвало да тръгне. Все пак мисля, че по-скоро при теб не е това проблемът. Опитай да измиеш радиаторите, отсобено този на климатика (кондензатора, фактически), в случай, че не си го правил скоро. Всеки, който се занимава с климатици, може да види налягането на системата ти и да каже дали не включва заради твърде високо или твърде ниско налягане. 

 

Аз не разбирам от такава техника, но миналата година като ми пълниха моя (над 600 напълниха, по каталог някакъв), работеше  с налягане близо 25 бара, което според човека е твърде високо и изкара част от фреона, за да е по-ниско налягането. Каза, че така ще работи по-добре. Повярвах му срещу 50 лева. 

 

Успех и пиши като разбереш какво е било. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Току що се върнах от един сервиз за климатици...(момчето е свястно и с авторитет, та съм склонен да му вярвам) 

Не мерихме налягане...като му описах какво знам ...премери напрежението на входа на бобината ( има 14v) и според него е изгоряла бубина....

Сега ще търся такава стара или нова...

Аз все пак се опитах да измеря съпротивлението и....чрез единственото кабелче, влизащо в компресора и на минуса на акумулатора....отчете безкрайно съпротивление....т.е. .. може и да е бубина..

Имам въпрос към знаещите...ако налягането е малко и пресостатът за ниско сработи (т.н. защита) - тогава какво става? Подава ли се все пак +14 в на намотката или тогава той изключва подаването на напрежението...?

И друг въпрос...понеже бях чел за майстор по хондите на цариградско- евентуално за телефонен номер...

Благодаря!)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, колегата по горе ми е май ми е отговорил за пресостата....все пак имам надежда той да изключва минуса...)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 11 минути, vankata09 написа:

Имам въпрос към знаещите...ако налягането е малко и пресостатът за ниско сработи (т.н. защита) - тогава какво става? Подава ли се все пак +14 в на намотката или тогава той изключва подаването на напрежението...?

 

Логично е всякакви защити, ниско/високо, каквото и да е, да не подава напрежение на съединителя, за да пази компресора.

Не знам и какво представлява бобината на съединителя и дали се сваля лесно, но едва ли намотката е изгоряла/прекъснала по средата. По-скоро контакта на двата края към +/-..., та може да се огледа...

А като разбираш от електрика, намери/разгледай схемата кое как е свързано...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобината на съединителя има термопредпазител, който се намира до нея, който изгаря при висока температура. Не се самовъзстановява, но може да се прескочи с мост и компресора ще заработи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Tokio написа:

Бобината на съединителя има термопредпазител, който се намира до нея, който изгаря при висока температура. Не се самовъзстановява, но може да се прескочи с мост и компресора ще заработи.

Това е ценна информация, незнайно защо не съм срещал до сега, а и по чуждите форуми. Има ли го на схемата?

Ако забиеш една снимка да се види къде е, още по-добре...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Tokio написа:

Бобината на съединителя има термопредпазител, който се намира до нея, който изгаря при висока температура. Не се самовъзстановява, но може да се прескочи с мост и компресора ще заработи.

Човече, ти ще ме спасиш от изсъхване ...)

Наистина ще е ценна повече инфо по въпроса...)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 23 часа, vankata09 написа:

Всъщност, колегата по горе ми е май ми е отговорил за пресостата....все пак имам надежда той да изключва минуса...)))

Пресостатът не включва и не изключва нищо. Той само подава информационни сигнали към компютъра, управляващ климатика. Не знам на тая кола какъв тип е, но при някои коли пресостатът е съставен от няколко контакта, всеки от които превключва състоянието си от отворено към затворено или обратно, в зависимост от налягането. Например:

 

(Наляганията и описанието на работа са само примерни. Може да има разлики в числата и описания начин на работа с този модел.)

 

1. контакт за ниското налягане - при налягане под 3 бара отваря, а при над 3 бара - затваря -> Ако не е затворен, компютърът не включва компресора, обикновено е при липса на фреон;

2. контакт за 1-ва степен на перката - затваря при налягане над 10 бара, тогава компютърът подава сигнал към другия, главния компютър, че иска задействане на 1-ва степен на перката;

3. контакт за 2-ра (бърза) степен на перката - като горното, само че границата е да речем 16 бара, над 16 бара иска задействане на бързата степен

4. Контакт за защита от прекалено високо налягане - стои затворен и при преминаване на 25 или 30 бара - отваря и компютърът изключва компресора, за да предпази системата от гръмване. 

 

На други коли е нещо подобно на измерващ сензор, който според налягането връща напрежение с различни стойности към компютъра и според това напрежение той решава какво да прави - дали да дава управляващ сигнал към релето на компресора или не. 

 

И така, опитвам се да кажа, но без да съм 100 % сигурен, защото не разбирам от климатици, че щом имаш напрежение 14 волта на входа на компресора, то той трябва да заработи. Ако не - проблемът е вътре в него. За да е сигурно, че ще заработи, трябва да се измери с пробна лампа с идентична мощност, мерено на буксата, на която имаш 14 волта, дали лампата ще светне (т.е. дали по веригата протича ток). Понякога може да имаш напрежение на някой кабел, но като се затвори веригата - да няма пропусквателна способност и да няма достатъчно ток.  

 

И най-лесното - при изключена и изгасена кола, подаваш директно от акумулатора на буксата на компресора. Трябва да щракне ясно и отчетливо. Разбира се - през бушон, за всеки случай. Ако не щракне - ясна е работата.

 

Малко завоалирано обяснение, но се надявам да ти е от полза, ако ме разбереш. 

 

Ред.: И щом виждаш само един кабел, то минусът му е корпус, на блока. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 54 минути, ogi28b написа:

 1.

За да е сигурно, че ще заработи, трябва да се измери с пробна лампа с идентична мощност, мерено на буксата, на която имаш 14 волта, дали лампата ще светне (т.е. дали по веригата протича ток). Понякога може да имаш напрежение на някой кабел, но като се затвори веригата - да няма пропусквателна способност и да няма достатъчно ток.  

2.

И най-лесното - при изключена и изгасена кола, подаваш директно от акумулатора на буксата на компресора. Трябва да щракне ясно и отчетливо. Разбира се - през бушон, за всеки случай. Ако не щракне - ясна е работата.

 

3.

И щом виждаш само един кабел, то минусът му е корпус, на блока. 

И трите мнения са правилни.

Наистина мултиметъра може да показва напрежение, но то е без товар, може да не стига ток.

Може 1. да опита с лампа от фар, но по-добре направо да опита 2.

 

P.S.  А Tokio още не е дал инфо къде е термо-предпазителя, ако го има на модела, а не е теоретичен...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като са измерени 14 волта да влизат в компресора, а съединителя не зацепва, значи е прекъснал термопредпазителя, намира се върху намотката на ел. съединителя. Играл съм го този филм и можете да ми вярвате. Трябва да се разчовърка заливката внимателно с една отверка и ще се види, като най-напред трябва да се локализира мястото на термопредпазителя, намира се там, където е леко надута заливката. Трябва да се работи внимателно, за да не се прекъсне намотката. Най-лесно става като се свали компресора и шайбата, аз го правих без да свалям компресора, колата се вдига на подемник, сваля се гумата, подкалника и шайбата на компресора, последната процедура е най-трудна. Имайте в предвид, че вероятно има причина да изгори термопредпазителя, при шунтирането му проверете дали не е блокирал компресора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Tokio написа:

 Имайте в предвид, че вероятно има причина да изгори термопредпазителя, при шунтирането му проверете дали не е блокирал компресора. 

Всичко казано е полезно да се знае...само горното не е мн. ясно...

Теоретично би трябвало тази намотка да е електро-магнит, който при захранване лепва двете шайби на компресора и на ремъка и така го задвижва. Ако е блокирал компресора, как ще прегрее намотката, магнита е лепнал,  освен ако  забуксува ремъка (но той ще се скапе), или е направено шайбите да приплъзват при по-голямо усилие (блокаж), при което прегрява и изгаря бушона.

Бушона би изгорял и от прегряване, ако има късо в намотката към корпус и от големия ток прегрее...

Горните разсъждения са теоретични, не знам как е в действителност...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е блокирал компресора, съединителя започва да боксува, намотката прегрява и термото прекъсва. В този случай шунтирането на термото няма да реши проблема, но при мен компресора си беше наред и след шунтирането на термото, климатроника си заработи нормално. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...