Jump to content
inspektora

Няколко въпроса за CR-V 3G

Recommended Posts

Вчера (събота) минах и аз през акцията за въздушните възглавници. Направих го в Бултрако Пловдив, защото там беше заявена от предишния собственик и не прехвърлих заявката във Варна, за да не си губя реда. Добре, че не съм го направил, защото отскоро във Варна няма представителство на Хонда :o

Доволен съм - веднага приеха колата и за не повече от час приключиха, като нямаше никакви следи от интервенцията. Приемчикът грижливо опакова волана с фолио и покри седалката с найлон преди да я вкара в бокса. Колата е купена от и поддържана там и човека си направи труда да ми разпечата всичко, което е правено по колата от 2014 г. (оттогава била последна им програма). Нещо, което не знаех, че на 70 000 са сменени тампони на стабилизираща щанга и втулка на кормилната рейка. Каква е тази втулка и защо е трябвало да се сменя на толкова малък пробег :huh: Приемчика обясни, че била метална втулка.

Попитах го колко стандартно изкарват съединител/маховик и ангренажна верига на дизела. Отговори ми, че има различни случаи, но ако колата се кара на дълги разстояния и се поддържа правилно, съединителят може да изкара 250 000 км., а имали коли на 400 000 км. с оригинална верига.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рамките на номерата смениха ли с логото на Хонда? Имаха  акция и за тях безплатно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, inspektora написа:

Нещо, което не знаех, че на 70 000 са сменени тампони на стабилизираща щанга и втулка на кормилната рейка. Каква е тази втулка и защо е трябвало да се сменя на толкова малък пробег :huh: Приемчика обясни, че била метална втулка.

Попитах го колко стандартно изкарват съединител/маховик и ангренажна верига на дизела. Отговори ми, че има различни случаи, но ако колата се кара на дълги разстояния и се поддържа правилно, съединителят може да изкара 250 000 км., а имали коли на 400 000 км. с оригинална верига.

 

Имаше ли нещо друго сменяно? За демпферна шайба също е имало акция?

 

Разбира се че има коли на 400 без сменен верига - 2/20, които са карани само на магистрала 😂

 

Твоята на колко е? Трябва са са реални щом е купувана от там?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Bizzito написа:

Имаше ли нещо друго сменяно? За демпферна шайба също е имало акция?

Прахозащитни маншони на предните амотисьори. Предни дискове и накладки на 110 000 км.

Преди 1 час, Bizzito написа:

Твоята на колко е? Трябва са са реални щом е купувана от там?

150 000 км.

Преди 17 часа, Митко Йотов написа:

Рамките на номерата смениха ли с логото на Хонда? Имаха  акция и за тях безплатно.

Не знаех за такава акция, но номерата си бяха с рамки на Хонда, когато я купих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тогава няма какво да ти сменят по номера.Предполагам,че имат нов телефон за връзка и за това правят тази акция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вече писах в масларската тема, че преди 10 дни направих първа смяна на масло на джипката. Източеното масло беше някакъв Шел 0W30 на 7500 км. Смених го, защото направи една година, а и не знам точно какво е. Новото масло е WOLF OFFICIALTECH 5W30 LL III + 300 мл. Bardahl SUMOLUB. Досега съм изминал 1000 км. и мога да кажа, че двигателят работи осезаемо по-тихо. Ще го сменя на 10К.

Чудя се дали да не ливна малко Сумолюб и в хидравликата на волана.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си сложил някаква добавка с "нано технология" във хиравликата. Ефекта от нея е че намаля сълзенето и вече не губи течност, за една година от "макс" спадна на "мин". А преди да я сложа - за около месец и половона два спадаше с толкова. Другия положителен ефект е че имаше едно прихлопване като карах по павета, сега вече го няма. 

Сега не помня как се казва тази добавка, развасовката е 50 или 100 мл.  но съм си запазил опавката в мазето. 

Така че, спокойно може да изтеглите 50 мл. от разширителното казанче на хидравликата и да го допълните със Сумолюб. Няма да навреди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.03.2020 г. at 20:39, inspektora написа:

Чудя се дали да не ливна малко Сумолюб и в хидравликата на волана.

 

Ако нямаш проблеми по-добре недей.  Най-малкото няма смисъл. Да не говорим, че с времето може и проблеми да създаде.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Пиша в тази тема, за да не отварям нова. От днес съм собственик на Honda CR-V 2011 г. 2.2 дизел, 150к.с, автоматик. Имам няколко въпроса, на които ще се радва да ми отговорите.

1. Колко литра са необходими за смяната на маслото на двигателя, какво масло е препоръчително.

2. Същото, но за автоматичната кутия

3. Дисковете и накладките са за смяна, ако може да препоръчате някакви.

4. Майстора, при когото провреихме колата ми каза, че е добре да слагам добавка за нафтата (бардал), вие как мислите?

 

Това е за сега. Ето снимка:

90769652_10217013668762413_1325124700761751552_o.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

Със здраве да я караш.

Нека запознатите с твоя модел те посъветват.

Виждам,че си я купил от Autoimport. Преди време бях харесал от тях една 4та генерация ,но в крайна сметка купих друга.

Интересно ми е какви са ти впечатленията от търговеца?

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, приказлив е, както всеки търговец си хвали стоката. Работил е дълго време в Бултрако и си личи, че разбира доста от Хонда. Оказа се че ми е и съсед, въпреки, че не го познавах от преди това. Според думите на моя майстор колата е в много добро съсояние, за това е и взех. Направи ми отстъпка от 900 лв., което според мен е нормално и ми даде 3 месеца гаранция за мотора и скоростите (описано в договора). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи добре,надявам се всичко да е наред и да не се налага да пробваш гаранцията му.

Тая ,която щях да вземам изглеждаше страхотно ,единствено километрите (около 160 к) ме спряха да я взема.

Внос от Холандия беше.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не успях да намеря дали е питано преди, някой ще помогне ли в разликите между Elegance u  Executive?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tranko По точка 4 от питането ти - за Бардала майстора е прав. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, tranko написа:

1. Колко литра са необходими за смяната на маслото на двигателя, какво масло е препоръчително.

2. Същото, но за автоматичната кутия

3. Дисковете и накладките са за смяна, ако може да препоръчате някакви.

4. Майстора, при когото провреихме колата ми каза, че е добре да слагам добавка за нафтата (бардал), вие как мислите?

 

Здравей, първо честито. Изглежда супер. Щом си я проверил с майстор и имаш гаранции всичко ще е наред 

 

Първо се абстрахирай от писаното преди това в тази тема, като и в другите, ако е свързано с двигателя. На твоя модел , фейслифтовия, се слага нов двигател, който няма нищо общо със стария. Номера на модела му е N22B3.

 

По първия въпрос, тук може да видиш препоръчително масло, вискозитет, спецификация и обем. Има и други консумативи в таблицата, които са изпробвани и се препоръчват като марка.

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=0

 

Моята препоръка за дискове и накладки е ATE.

 

Определено добавка бардал BDC е минимума. И хубава нафта, няма да падне разхода, но работи като часовник.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, inspektora написа:

@tranko По точка 4 от питането ти - за Бардала майстора е прав. 

 

Прав, прав, колко да е прав , или казано обратно - много хубаво, не е на хубаво!

 

Запомнете едно - ако един двигател е нов, или на малко километри, нямащ проблеми, въобще няма да усетите нещо по, по-най, нито вие , нито двигателя!

Илюзията  и самонавиването е голямо нещо, същото важи и за "самолетния двойно дистилиран и по-скъп дизел" :D - ама кой както го влече!

 

п.п. Сега да не помислите нещо, аз също съм ползвал от време на време такова животно (ей така профилактично - без видима разлика).

Имам и още, но си  отлежава, но не е хубаво "здрав човек да се блъска постоянно с лекарства" - чат пат като се "разболее - през зимата" може, но постоянно е безсмислено, особено лятно време.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз BDC го смятам за полезно за конденза основно. Другото "кото доди". Обичайно нищо не идва 😂 

 

Скъпите нафти така или иначе си имат добавки, включително за конденз и май няма смисъл да се набиват още пари.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко ъпдейт - обслужих колата (двигател, скоростна кутия, раздатка, диференциал, хидравлична и спирачна течност). Смених и дисковете и накладките(АТЕ, които малко присвирват при по леко спиране - нормално ли е?), както и нови гуми(NEXEN). Направих и около 6-700 км. За сега много ми харесва как върви, возията също много ми допада, но това е може би защото се качвам от 8-ма генерация Сивик, която е като лагерница. Искам да ви попитам знаете ли за какво служат тези лепенки на малките задни прозорчета във вътрешната част на колата и дали са фабрични или предишния собственик ги е добавял по някаква причина?

96028056_646711226178499_3540185776513875968_n.jpg

95941804_1144218449246614_7359456247294197760_n.jpg

96232448_233554211257741_3432876688638214144_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно човекът си е лепил някакви сенници на задните стъкла.

Каква е тази раздатка, която си обслужил? Доколкото знам CR-V-то няма такова чудо :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизел автоматик има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
18 minutes ago, tranko said:

При дизел автоматик има.

Можеш ли да ни кажеш къде е това чудо и на какво викаш раздатка.

Споменатото от теб в обслужването

Quote

Колеги, малко ъпдейт - обслужих колата (двигател, скоростна кутия, раздатка, диференциал, хидравлична и спирачна течност)

тези двете са едно и същи ако се има в предвид смяната на маслото в задния диференциал(раздатъчна кутия),освен майстора да ти е вземал пари за едно и също нещо два пъти.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, оказва се че фейса дизел автомат има раздатка (или поне нещо подобно). Даже има и масло за нея. Явно не си член на фейсбук групата. Няколко човека потвърдиха и също така много не знаеха, включително и аз.

 

 

95846321_3525066804189408_2274788724921335808_n.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ,че ние му викаме раздатка е едно , а че няма нищо общо с класическата раздатка е друго.

Това нещо за което говорите, е някакъв вид разпределител, който предава задвижването на кардана към задния диф и маслото му се сменя заедно с маслото на скоростната кутия - демек са с едно и също масло.

Т

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

БаМааМу, и аз не повярвах, ама верно било. И то май е само при 2.2 дизел автоматик.

 

Всъщност, нищо ново под слънцето, освен наличието на пробки за наливане и източване на специалното масло. Технически изглежда да е същата пародия на раздатка, както и на всички останали CR-V-та. Както каза Емича - няма нищо общо с класическата раздатка. Това си е една обикновена хипоидна зъбна предавка.

Освен пробките, другата разлика е липсата на пиньона, който се зацепва към короната на предния диференциал.

 

Новата "раздатка" на 2.2 дизел автомат:

s-l1600-3.thumb.jpg.12db17c9ca561e1e7d7d2723060e71d9.jpg

 

Старата "раздатка":

s-l1600-2.thumb.jpg.815d38df05725f7862e0eb28f12a34b3.jpg

 

Новата изглежда е малко наедряла.

 

п.п. Карпера,

Преди 3 часа, CARPERA написа:

...

тези двете са едно и същи ако се има в предвид смяната на маслото в задния диференциал(раздатъчна кутия), ...

не са едно и също.

 

Така наречената раздатка е монтирана на предния диференциал и, както каза Емича - ползва маслото на дифа и скоростната кутия. Новата също е монтирана там, ама си иска отделно масло (нямам идея, защо).

 

На задния диференциал е монтирана Dual Pump System, която включва 4х4, и ползва маслото на задния диф.

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова написах в скоби нещо подобно, защото и аз не съм сигурен какво точно е. Сега като показа примерите стана ясно. Общо взето обръща посоката и предава движение на кардана (както старата). Нищо не раздава, а само предава.

Новото е, че си има отделно масло :) 

Това са си мои разсъждения, но би трябвало да е така, задния диф раздава каквото има за раздаване 😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо само при дизела?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"Само при дизела" е неточно казано.

Новата "раздатка" е само при ДИЗЕЛ+АВТОМАТИК. При дизел ръчка е старата.

Нямам идея (все още), защо, но мога да предположа, по пътя на логиката.

 

Дизел автоматик се появява за сефте на фейса на 3-та ген CR-V през 2009-а. Единствената разлика от всички останали CR-V-та до момента е автоматика. Нямам представа (все още), каква е тази АСК, но да предположим, че се различава от АСК на бензинките. Ако е така, вероятно тази "нова" АСК ползва масло, за което някой е решил, че не е подходящо за смазване на досега съществуващата "раздатка" и е "изобретил" нова.

 

А може просто този изобретател да е от счетоводния отдел на Хонда и да е открил нова касичка за събиране на пари от крайния потребител. Клиентът, по дефолт, е технически необразован, 'що да не го "натоварим", като му кажем, че новата АСК върви с нова "раздатка". Ако все пак някой се сети да провери, какво е маслото в новата АСК и се окаже, че е доброто старо ATF-DW1, тогава ще му мислим. :D

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, Krasi-mir написа:

БаМааМу, и аз не повярвах, ама верно било. И то май е само при 2.2 дизел автоматик.....

.....Новата също е монтирана там, ама си иска отделно масло (нямам идея, защо)....

 

 

Същата (със същото предназначение) си е, ама нали някак трябва да се куплира някак с АСК , та и от там разликата.

А относно маслото - на АСК е различно от МСК , та затова на тази "раздатка" и трябва друго масло - ама ти си го предположил/разгадал :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Емич, няма логика, бра'чед!

 

От един час разглеждам схеми.

Пробките се появяват на раздатката на 3-та ген дизел автоматик. Същата кола, ама ръчна - няма пробки.

Дотук добре, да кажем, че едното е ATF, другото MTF.

 

Обаче, при бензиновите CR-V-та не е така.

Раздатката е една и съща, и за ръчна, и за автомат. Пробки за отделно масло няма и на двете, т.е. смазва се, както с ATF, така и с MTF.

Положението е същото и при 1-ва, и при 2-ра ген бензинки - няма отделно масло.

 

Друго - куплирането към ръчна и към автоматична кутии.

Да, различно е, но при бензинките е "козметично". Разликата е единствено във формата на фланеца и е минимална. Карантията е еднаква. Дори и на твоите дизели ръчка, раздатката е същата (карантия) като на бензинките.

 

Най-съществената разлика в раздатките (видно и от снимките в предишния ли пост) на дизел ръчна и дизел автомат е входящия вал.

На ръчната този вал е част от раздатката, както на всички останали CR-V-та.

На автоматика, обаче, този вал е част от диференциала.

 

Като казах диференциал,

Всички раздатки, на всички CR-V-та (включая дизел автомат) вземат движение от втория венец на короната на предния диференциал.

А всички диференциали, на всички CR-V-та са еднакви и не им пука какво масло ги смазва - ATF или MTF.

 

Значи - дифа на дизел автомат може да се смазва с ATF, ама раздатката не може.

 

Извод - да са живи и здрави счетоводителите! :D

 

EDIT

Хрумна ми една налудничава идея, относно смазването на раздатката.

 

Виждал съм раздатка монтирана на кола, ама не съм виждал демонтирана.

Като гледам снимките, не виждам отвори, през които да влиза масло в раздатката.

Това породи въпроса - Каква е вероятността раздатката без пробки да е "вечна", т.е. да е напълнена с грес и да е капсулована? Все пак, натоварването на тази хипоидна предавка не е кой-знае-какво при нормална експлоатация. Това автоматично отхвърля въпроса за начина на смазване - ATF или MTF. 

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Маслото е явно че е различно, на аск и рск. При тези с рск маслото влиза до главата" на раздатката, на другите не. А тва за счетитата е така как па се и появиха тея 250 грама в по новите дифове. 

Маслата са различни за типа на предавка, предполагам там е разликата в раздатката, не съм отварял за да знам де.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все се каня да питам (може и някъде да съм писал де) за едно цъкане откъм мотора при по-голямо натоварване. Звучи малко като чукане на аванс при бензиновите автомобили. Някъде бях чел, че дюзите издават такъв звук - не е точно чукане, а като цъкане звучи. Така ли е и при вашите дизели и на какво се дължи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен понякога за секунда се променя звука,като на аванс,едно кратко "крррр" при подаване на газ.Не съм гледал дюзи или каквото и да е откакто е купена,ама върви добре и не пипам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, inspektora написа:

 Звучи малко като чукане на аванс при бензиновите автомобили. 

 

Преди 1 час, zograffa написа:

,като на аванс,едно кратко "крррр" при подаване на газ.

Верижки 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.05.2020 г. at 20:42, fenabg написа:

Верижки 

Не ми звучи така, а и нямам никакви признаци на износване на веригата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е от вериги и според мен,моята също е добре.Може би Фена има в предвид,че при износена верига при подаване на газ и после при падане на оборотите се чува характерното пришляпване на износена верига.Тук е друг случая,но при мен се появява на месеца веднъж и не му обръщам внимание.

Редактирано от zograffa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се получава при висока предавка и при натискане на газта, когато не са достигнати достатъчно обороти - точно като чукане на аванс. Звукът е като цъкане, църкане. Да не би при максимално отваряне дюзите да издават такъв звук?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам и аз..Какви са тези акции за които говорите,,че нещо не съм в час явно.Къде може да се прочете нещо по- подробно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, inspektora написа:

При мен се получава при висока предавка и при натискане на газта, когато не са достигнати достатъчно обороти - точно като чукане на аванс. Звукът е като цъкане, църкане. Да не би при максимално отваряне дюзите да издават такъв звук?

Не е от дюзи 100%

Повечето мотори го правят това,и всички знаем за какво говориш.Получава се дис-баланс между мотора и скоростната кутия.Мотора се опитва да наеме, колелата се въртят и между тях предавателното число на което е кутията в момента е не подходящото.Това "къркорене" му викаме ние което идва от коша всъщност е комплексен дис -баланс на мотора и кутията.Избягвай да го правиш,така дизеловото  Субару къса вала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чукане, тракане, шляпане, къркорене, а дали говорим за едно и също нещо?

 

А дали не е шлякане 😂😂😂

като това

 

https://www.facebook.com/edinzadrugTVshow/videos/608947139654425/

 

Сериозен ми е въпроса, тоя мотор издава какви ли не звуци и както съм казвал неведнъж, много ме дразни.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...