Jump to content
inspektora

Няколко въпроса за CR-V 3G

Recommended Posts

Потъмняването на течността е нормално с времето. Каква връзка има това с хидравличния маркуч?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, inspektora написа:

Потъмняването на течността е нормално с времето. Каква връзка има това с хидравличния маркуч?

 

Моето скромно мнение е, че промяната в цвета означва и промяна на характеристиките на течността. Хонда се слави с прецизното изчисление на системите, затова и много от частите трябва да са оригинални. И както казах хидравличния маркуч е слабо място, затова според мен това може да допринесе за повреда. Само мнение. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новат хидравлична течност смазва движещите части  в системата,  поддържа еластичност на гумените части в нея.

В момента тази която си показал едва ли има някой от тези  характеристики .

При липсата на основните и свойства познай какво става. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам доброжелателните ви мнения, обаче по тази логика двигателното масло на дизела трябва да се сменя всеки месец, защото ще е потъмняло. Не подценявам мненията ви, само мисля логически и търся рационални обяснения. Bizzito, след като Хонда се слави с прецизното изчисление на системите (сигурно е така), защо не препоръчва смяна на хидравличното масло? Можем да допуснем, че същото прецизно изчисление е показало, че не е необходимо да се сменя.

Редактирано от inspektora
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом нямаш симптоми като накъсване на волана или шумове, според мен рискът би бил в износване на гумените уплътнения. Аз не бих рискувал за една смяна.

 

А сравнението ти с двигателно масло не е коректно, защото едно от неговите основни задължения е да задържа отделените замърсявания от работата на двигателя. Оттам си променя цвета и това не е симптом за намалели качества. Хидравличното масло няма миеща роля.

 

ПС: Това, че от Хонда не са предписали интервал за смяна означава по-скоро, че не се очаква да се сменя докато е гаранционна. Това не означава, че е вечна, както всичко в колата.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбирайте погрешно, аз най-вероятно ще сменя течността, но не трябва да забравяме, че като пишем тук, ни четат много хора, не само членове на форума. В тази връзка носим известна, най-малкото морална отговорност за думите си и като изказваме някакво мнение трябва да го аргументираме. Всички знаем, че има хора с повишена чувствителност и тревожност за автомобила си, които сменат маслото и филтрите, да кажем на 5000 км., въпреки че призводителя е препоръчал 20000. Това си е тяхно решение и право, но не означава, че всички трябва да правим така.

В книжката на Хонда е даден график до 240000 км. и никъде не се посочва, че трябва да се сменя хидравличната течност за това време. Препоръчана е само проверка на нивото. Това е факт. Ако някой има има обективни данни и сведения за необходимост от смяна, нека ги сподели. Сигурен съм, че ако проверим някоя 5 годишна кола на не много километри, пак ще е с потъмняла течност, може би по-малко, но кой казва колко да е потъмняла, че да се смени? Някой правил ли е анализ на качествата или нещо подобно?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с въпроса за смяна на хидравличната течност, изпратих до Бултрако София, Бултрако Пловдив, дилъра във Варна и Хонда Австрия следното запитване:

Здравейте,
Притежавам Honda CR-V, дизел 2,2 i-ctdi, закупена 2009 г. от България. Колата е на 146 000 км.
Моля за информация дали има необходимост от смяна на течността на хидравличния усилвател на волана, при какви условия и пробег. До момента течността не е подменяна и визуално е с кафяво-черен цвят.
Моля за информация каква е цената Ви за подмяна на хидравличната течност. Благодаря!

Както и очаквах, от България никой не ми отговори, а от Австрия веднага получих, макар и бланкетен отговор:

Sehr geehrter Herr Atanassov,

vielen Dank für Ihre E-Mail.

Bitte beachten Sie die Werkstattdaten im Anhang.

Falls Sie weitere Fragen haben, stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen / Best regards

Nora Galabova

 

Honda Austria
Branch of Honda Motor Europe Ltd
Hondastraße 1, 2351 Wr. Neudorf

В превод:

Уважаеми г-н Атанасов, Благодарим Ви за електронната поща. Моля, обърнете внимание на данните в приложението. Ако имате допълнителни въпроси, ние винаги сме на ваше разположение.

В приложението беше сервизната таблица за обслужване, която всички знаем и за хидравличното масло е записано само проверка и доливане при нужда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си проверил и искаш да спазваш каквото е казал производителя, но понякога има изключения. Доколкото знам (карам бензин) при дизела има проблем с хидравликата, нещо с помпа, маркучи, виене, налягане и бла бла...Явно е слабо звено още от завода. Може би влияе и зле на самата течност. Износва я, замърсява, променя и свойствата преждевременно...Та производителя като е давал тия интервали евентуално не е имал предвид това. Хубаво е да си педант, но при положение, че се знае този проблем и ти го казват хора с дизели няма смисъл да се пънеш и да размахваш ръководството а най-добре да си смениш течността имайки предвид също, че не е една кофа пари и евентуално ще се избегне и по-дълбоко бъркане в джоба. Твоя джоб. Иначе похвално за усилията, но едва ли ще откриеш топлата вода. Каквото и да решиш пожелавам ти дълга и безпроблемна експлоатация на автомобила.

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@inspektora Къде я гледаш тази таблица? Аз само за бензин съм виждал Сървис менюал, а в юзър менюала не видях такава таблица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Werkstattdaten RD9.pdf

Ето това ми пратиха от Хонда Австрия. От тема Ръководства и брошури можеш да си изтеглиш цялата книжка на български.

 

frizzante, с нищо не се пъна, просто давам обективна информация. Мисля, че за всеки ще е полезно да знае какво казва официално Хонда. Както виждаш, не се опитвам да налагам мнение, всеки си има глава на раменете и може сам да си реши. Ако и когато сменя хидравличната течност, непременно ще напиша как съм го направил и дали е имало някакъв ефект.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво, че следиш какво казва Хонда, но повтарям (да кажат и колеги с дизел) доколкото съм разбрал худравликата е проблемно звено и евентуално си скапва течността по-рано от предвиденото. Има теми по въпроса... Сравни течността която си извадил с нова такава. Смяташ ли, че е еднаква? Може да не помогне с нищо, но няма да навреди смяната и.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Bizzito написа:

@inspektora Къде я гледаш тази таблица? Аз само за бензин съм виждал Сървис менюал, а в юзър менюала не видях такава таблица.

Ето и на български:

414607884_Annotation2019-09-09213831.thumb.gif.b6f2ac8a90e23930bd4ea6810185030e.gif2004677933_Annotation2019-09-09213905.thumb.gif.8c72b4daa6f7f0d52dcf60024f1a1921.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4.09.2019 г. at 20:24, inspektora написа:

Приемам доброжелателните ви мнения, обаче по тази логика двигателното масло на дизела трябва да се сменя всеки месец, защото ще е потъмняло.

Маслото при дизел потъмнява от характера на горивото и горивния процес, с отделяне на много сажди и др. Въпреки това, диспергиращите му свойства намаляват два пъти по-бавно отколкото при бензинов двигател. Не прави такава аналогия!

И при това, маслото при дизелите на Хонда, потъмнява много по-бавно от дизелите на VAG - групата например!

При хидравличната течност е друга бирата! Щом е станала на бълвоч, нямам какво да се чудиш. 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, inspektora написа:

Ето и на български:

414607884_Annotation2019-09-09213831.thumb.gif.b6f2ac8a90e23930bd4ea6810185030e.gif2004677933_Annotation2019-09-09213905.thumb.gif.8c72b4daa6f7f0d52dcf60024f1a1921.gif

 

Последната графа ли имаш предвид? Много общо звучи. А и на първата страница пише, че това е минималното обслужване. Аз смятам за нормално да се сменят всички течности на 10 годишна кола. Така и направих, освен антифриза, но и него ще сменя наесен. 

 

Да цитирам и майстора си. Въпреки, че отидох за смяна на спирачна течност и други той ми смени и течността на съединителя. След като го попитах защо проблем ли имаше, отговорът беше, че е била потъмняла леко. 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Bizzito написа:

 

Последната графа ли имаш предвид? Много общо звучи. А и на първата страница пише, че това е минималното обслужване. Аз смятам за нормално да се сменят всички течности на 10 годишна кола. Така и направих, освен антифриза, но и него ще сменя наесен. 

 

Стига бе.След маслото,това е второто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Митко Йотов написа:

 

Стига бе.След маслото,това е второто.

 

Аз не смятам така. Особено лятото не виждам никакъв смисъл.

И пак да си цитирам майстора, че първата смяна по график е на 10тата година. Въпреки, че не го пише в ръководството, а виждам друго.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От шоурум ли е взета колата,с гаранция.Или от търговец и разчиташ на думите му,че нищо не е доливано?

Ако е второто поемаш риск.

Ако е първото - да, на 200 000 хиляди или десет години.

Мен преди години ме прекара един земеделец от Тоскана с кола на 6 години,че нищо не е пипано а първата зима пръсна маркуча на охладителната система.Беше замръзнал.

Ти си знаеш.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  То пък на тази кола е толкова лесно да смениш антифриз,че си е направо удоволствие.Вярно ако взимаш оригинален е скъпичък,но за 60лв.си спокоен следващите 10 години.Като си спомням на аудитата какво махане на кори и разкачане на маркучи е,тука е направо песен.Даже си поиграх и промих два пъти системата с дестилирана вода преди да налея антифриза.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получих отговор и от Бултрако София относно смяната на хидравличната течност:

 

Здравейте,

Течноста няма предписание за смяна при изминати километри или време.течноста се подменя при необходимост от ремонт на хидравлична помпа или маркуч високо налягане.

Течност 1л необходим за подмяна 39,90лв с ддс подмяна 46,20лв с ддс

Поздрави!

Богдан Милев

Приемчик Автосервиз

Бултрако Моторс AД

бул. Ботевградско шосе 326

1517, София, България

 

Отново подчертавам, че не искам да убеждавам никого за нищо, просто споделям обективна информация.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познай от какво ще спечелят  повече от подмана на течноста или от ремонт на хидравличната рейка.

Такива сервизи като тях  активно те правят  клиент.

Това вече стана сага за 40лв твое е решението дали да смениш.Няма вечни масла ако се замислиш.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на италиански за дизеловия акорд от подписа ми, също не пише за смяна на хидравличната течност. Моята я смених преди 60к. км в официалния сервиз във Варна - от един литър ми върнаха 200гр., т.е. смяната е без промиване. Сега течността е тъмна и мътна, а новата е бистра като олио, че и по светла от него. Обмислям да взема два литра и да промия като хората и след това да чакам дали ще протече помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 55 минути, goga написа:

 

За 60к няма как да не потъмнее .Просто си я смени пак .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема с мой въпроси,мисля да ползвам на колегата.

Трябва ми семейна кола и високо проходима затова се спрях на Хонда ЦРВ 3 Ген.

В форума,много информация за нея няма,ако сръвним нея със аккорда почти няма може да се каже.

 

Въпросите ми са следните

1во - Не съм решил бензин или дизел.Гледам всички модели.

До колкото разбрах проблемите на бензина са по малко и по ефтини,поне на 2.0и 150 коня

- Колко ще струва газофициране на бензина

-На всички бензинови ли има проблем със шайбата на климатика и уплътненията на вратата? или го има и при дизела?

-Само бензиновия мотор ли е с електрическа рейка? и ако е, често ли се разваля и от какво?

-Бензиновия мотор наистина ли е муден и бавен,че всички го описват като само за придвижване от А до Б?

-До какъв пробег да търся и за какво най вече да се оглеждам?

-Автомата на бензиновия проблем ли е ? Колко скъпо излиза обслужването на маслото му и колко Л.

-Лесно ли се крадат и ако е ДА,Какви са решенията ?

-Американската хонда 2.4 защо е по ефтина от европейската след като е с по голям обем на двигателя и повече коне?Много ли е проблемен? и 4х4 ли е?

-Бензиновия съединител колко км му е живота и каква цена е?

Да миним към дизела.

-Маховика е 2000 лв - толкова,често ли се чупи,че всеки го дава като проблем?

-Какви други проблеми създава освен скъпия маховик ?

-Той краде ли се така лесно?

-ДПФ Филтъра,често ли се запушва и нужно ли е да бъди отстранен?

-Автомата след 2010 има ли проблем с маховика така,често колкото предишественика си?(2007-2010)

-ДТека след 2010,маховика му пак ли е проблемен както на предишния?

 

Моля да отговарят хора който имат 3 ген. ЦРВ или са ремонтирали и знаят проблемите им.Не ми се чете слухове,духове или кой бил в америка/германия имал негов пра дядо,който му казал че црв така било и т.н.т.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо място е хубаво да уточниш какво разбираш под високо проходима, защото црв-то с клиренс около 20см не отговаря на общоприетите разбирания за високо проходим джип. Днес едно црв 3 беше спряло да мен на паркинга и ми се стори доста ниско, по-скоро бих го определил като кросовър. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да бъдем точни, клиренса на CR-V 3 gen. е 185 мм. Много или малко е, всеки си преценява според нуждите и разбиранията.

@Yozo: "Да миним към дизела":

- Не мисля, че маховикът е проблемен. Просто като всеки двумасов (демпферен) маховик има живот около 200 000 км. и след това се сменя.

- Доколкото знам, автоматът не е с двумасов маховик.

- Краде се толкова лесно, колкото всички други автомобили. Зависи как ще го защитиш.

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговарям за бензина, от личен опит и събрана информация:

 

-На всички бензинови ли има проблем със шайбата на климатика?

Климатикът на тези коли е проблемен и е много, много вероятно да се развали. Но често това се случва преди 100 х. км. и е възможно да вземеш кола със сменен/ремонтиран климатик.

 

-Само бензиновия мотор ли е с електрическа рейка? и ако е, често ли се разваля и от какво?

Само 2.0 бензин е с електрическа. Американският модел 2.4 е с хидравлична. По информация от официалния представител често в ел. рейката се появява луфт при пробег над 150 х. км. Оправя се с рециклиране, ако не искаш да я сменяш.

 

-Бензиновия мотор наистина ли е муден и бавен,че всички го описват като само за придвижване от А до Б?

Аз лично нямам никакъв проблем с динамиката на колата. Много зависи с какво сравняваш и как шофираш. Тествал съм и дизела  - усеща се да дърпа повече на ниски обороти, но какво от това...

 

-Автомата на бензиновия проблем ли е ?

По принцип не, ако е поддържан добре - да е сменяна течността периодично. Съответно и това трябва да гледаш в сервизната история. Има няколко теми за автомата в раздела.

 

При покупка е хубаво да огледаш дали не е провиснала задницата на колата и дали тампоните на задното окачване са за смяна.

Виж дали в сервизната история е описано дали и кога е правен реглаж на клапаните.

Хубаво е ако можеш да разбереш и колко масло гори. До 1 литър на 10 х. км. според мен е нормално, от там-нататък може да има проблеми - ако смяната е била нередовна или с неправилен вискозитет.

 

Редактирано от note
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мога да разбера колата колко масло гори? едва ли някой търговец ще ми каже,"Да гори много"

За рециклиране... какви пари е горе долу и за нова?

Отделно 1 път ли се прави тази процедура? рециклиране, или след това,вече ти се налага да я сменящ.Нямам добри спомени от ел.рейка на различни, коли карах 2 със такава и 2 пъти останах на пътя.Счупи ли се оставаш дето се казва.

Бензиновия го сравнявам с дизела.Ако натовариш 4 човека,2 сака с няколко чанти ще можеш ли да изпреварваш тирове и бусове примерно?

Никъде не прочетох дали ги гони ръждата? Твойта има ли признаци на ръжда?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В моя случай я взех от частно лице, човекът сам сподели колко масло харчи и ми напомни да го наблюдавам. Дано имаш късмет и търпение да попаднеш на обява от коректен собственик, а не от търговец. Иначе предполагам се гледа ауспухът, свещите и т.н.

Относно рейката - ето тема. Моята засега няма луфт и не тропа. Автомобилът в момента е на 150 х. км.

Дали ще изпреварваш с тази кола? Навремето изпреварвах без проблем с Примера TDI 90 коня..Шофирай разумно и няма да имаш никакъв проблем.

Ръжда няма, но е карана само в България от нова.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТДИ 90 хп и аз имах голф 3ка и до 180 ги дигаше без проблеми,аз говоря за бензинов джип с хора и багаж.

Мерси за темата прочетох я,но малко се разочаровах,след като наистина в форума дето се оплакват са предимно бензинови и то от ел.рейката,до като на дизела само маркучи на високо налягане било проблемно.Питах за ръждата заради това,че 70% по авто-морги и сайтовете е нов нос от Швецария или Германия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо, всичко по окачването на ЦР-В - щанги, носачи, главини, болтове, ръждясва яко 😣 Като я погледнеш отдолу е стряскащо. И това на коли с не много километри. Иначе ламарините са добре обработени - не съм видял ЦР-В 3 с избила ръжда.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Италианките нямат и по окачването. С нещо поне да се похваля и с моята кочинка 😂😄

Но съм гледал германки и канадки в състояние точно, както описваш. Не само хондите са така от тези места.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръждясва яко на коли от Германия и Шоколадия. Там само дето плутоний не хвърлят на пътя, но все пак в лютите зими е по-важен живота на хората от колите които ще дойдат в България след 7/8 г. да им берем ядовете ние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някакви наблюдения от Франция? И там гледат ли си колите или пак са опасни от към подръжка на кола.И Никой не ми сподели защо 2.4 автомата където се водят Американки,са по ефтини от европейските.И стават ли на газ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стават, що да не стават. По-евтини са щото обикновено са някакви тоталки,обаче не задължително всички да са такива.

 

Имах възможността да покарам ЦРВ 3 2.0 ръчка известно време и с 3-ма пътника и климатик са си приключение изпреварванията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ахам ясно,на реални 150к са сичките уш във сайтовете,което значи 450к сигурно ясно

Приключение,ще рече ти се мъчиш да изпревариш,но не достига мощността?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен по-полезно е ако се сравни с нещо друго, което е познато на колегата като динамика. Другото е твърде субективно. Аз например карам акорд 7ма комби 2.4 автомат и честно казано не е муден, става за изпреварвания натоварен, но някои хора според мен биха били на ръба да са доволни, ако говорим за изпреварване над 60км/ч на малко по-ограничена дистанция (извънградски път със завои). А акорда си е малко по-лек и с малко повече кончета (макар и разликата с CRV 2.4 да е само в най-високите обороти от това, което виждам). Та всичко зависи от очакванията и с какво се сравнява. Съдейки по моя мотор, честно казано, аз бих търсил по-приоритетно 2.4.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0 = 150 коня

2.4 = 166 коня

До колкото разбрах и намерих инфо,може и да греша за 2.4-то може и повече да е 

Ем искам да разбера извън града заставам зад тир с 4 човека и 2 сака, багаж и дали ще мога, да изпреваря тира на баира да речем, или ще карам зад него и ще се мъча да дигна 120-40... за да успея.Не съм карал хонда бензин и нямам никакво понятие от каква тяга и мощност разполага.И не познавам нито 1 със бензинов двигател за да сравня или разбера за какво идва реч.Като четох на ляво на дясно,разбрах,че ако се сложи обикновенна газ,даже още по муден ставал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, затова казвам, че в Акорда K24-ката има повече кончета. Но съдейки по максималния въртящ момент на близки обороти на двата двигателя, предполагам, че кривата на мощността се различава основно в най-високите обороти. И все пак сигурно се усеща разликата при нужда от максимално ускорение.

 

ПС: за газта – при добра газова с добър монтаж няма да усещаш разлика.

 

За съжаление нямам достъп до сайта за подробни данни, но, ако някой ми даде малко данни, мога да сметна ускорението от Х до У км/ч. Например от 80 до 140 с превключване на предавикте. Трябват ми предавателните числа на предавките на скоростната кутия и final drive-а. Също тегло, заводско ускорение от 0 до 100 и коефициентът на челно съпротивление. Дино кривата мога и да я предположа като побутна тази от акордовия К24. Сайтът, за който говоря, е automobile-catalog.com, може оттам да ми даде някой данните.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.auto-data.net/bg/honda-cr-v-iii-2.4-i-vtec-166hp-automatic-12338

 

ето от тука може да дръпниш инфото,което смятам,че ти трябва,нз колко са доставерни

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...