Jump to content
inspektora

Няколко въпроса за CR-V 3G

Recommended Posts

Здравейте колеги,
Решил съм в скоро време да се присъединя към вас, придобивайки CR-V 3G, дизел, ръчна кутия. Внимателно изчетох и изучавах 😉 темите във форума ви (което много ми помогна), но все пак у мен останаха няколко въпроса за избора на автомобил, а именно:

  1. Препоръчвате ли да се купува автомобил с произход Швейцария? Битува мнението, че швейцарските коли са добре поддържани и сервизирани. Това е относително и въпрос на конкретния автомобил, но моето питане е относно корозионната защита (Не съм виждал ръждясало CR-V, но знае ли човек). Има ли случаи на ръждясали впоследствие CR-V-та от Швейцария и въобще съществува ли такава опасност?
  2. Имам известно колебание дали да взема кола преди или след фейслифта. Освен десетте коня в повече и Евро 5, има ли някаква особена разлика след фейса, която да си струва няколкото хилядарки отгоре?
  3. Прочетох за проблема с умората и разтварянето на задното окачване и ще избягвам коли с теглич, но каква трябва да бъде височината от земята до веждата на задния калник при безпроблемен автомобил?
  4. Колко км. е стандартния живот на възлите съединител/маховик и ангренажна верига/периферия?
  5. Освен описаните по-горе проблеми, има ли още някакви характерни слабости, на които да обърна внимание при избора?

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.06.2019 г. at 9:33, inspektora написа:

Здравейте колеги,
Решил съм в скоро време да се присъединя към вас, придобивайки CR-V 3G, дизел, ръчна кутия. Внимателно изчетох и изучавах 😉 темите във форума ви (което много ми помогна), но все пак у мен останаха няколко въпроса за избора на автомобил, а именно:

  1. Препоръчвате ли да се купува автомобил с произход Швейцария? Битува мнението, че швейцарските коли са добре поддържани и сервизирани. Това е относително и въпрос на конкретния автомобил, но моето питане е относно корозионната защита (Не съм виждал ръждясало CR-V, но знае ли човек). Има ли случаи на ръждясали впоследствие CR-V-та от Швейцария и въобще съществува ли такава опасност?
  2. Имам известно колебание дали да взема кола преди или след фейслифта. Освен десетте коня в повече и Евро 5, има ли някаква особена разлика след фейса, която да си струва няколкото хилядарки отгоре?
  3. Прочетох за проблема с умората и разтварянето на задното окачване и ще избягвам коли с теглич, но каква трябва да бъде височината от земята до веждата на задния калник при безпроблемен автомобил?
  4. Колко км. е стандартния живот на възлите съединител/маховик и ангренажна верига/периферия?
  5. Освен описаните по-горе проблеми, има ли още някакви характерни слабости, на които да обърна внимание при избора?

Благодаря предварително!

 

Ръждясали не, но съм виждал с напъплила ръжда по окачването на внесена от Швейцария. Общо взето същото като от Германия. Предполагам е въпрос на време да започнем да виждаме масово гнилочи от там.

 

Не мога да кажа нищо за по-новия дизел освен, че може да се намери с автомат. 

 

Стандартния живот на маховика и веригата е около 200 000. На съединителя по-малко. Така, че се приготви за тях. Ако е гледана добре може и са де разминеш с веригата, но с маховика не.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря Бизи! Вече си мислех, че никой не знае отговорите на тези въпроси или пък аз не съм направил нещо както трябва с темата. 

Психологически съм се подготвил за съответните ремонти след покупката, при условие, че повечето автомобили на пазара са поне на 200 000 км. (каквото и да пише на килеметража).

Предвид това, че си от Варна, можеш ли да препоръчаш читав хондаджийски сервиз?

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сетих се за още нещо. Мисля, че фейслифтовия дизел е комънрейл 3 генерация на бош, а педи фейслифта с по-стара. Един колега си взе такъв малко преди мен. Т.е. преди около два месеца. За сега е ок. Автомат е. Дотук е правил само ДПФ и клиаматик. Т.е. аз дадох повече пари за ремонти (въпреки, че я водих в сервиз преди да я взема), но пък той плати по-голяма цена.

 

Като цяло хондаджийските сервизи във Варна са два. Моямото и Дидо в квартал левски. Аз ходя при втория.

 

Аз лично ако можех бих си взел фейслифт, за която и кола да става въпрос. Този път джоба ми се оказа плитък за фейслифт обаче :)

Казвт, че този дизел DTEC бил по-кекав, но това е относително според мен.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, виждам, че ти скоро си я взел джипката. Изчистил ли си вече всички проблеми и колко ти струваха ако не е тайна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм отскоро в отбора на CR-V III 2.2 I-CDTI, купих я от частно лице в Германия на 203 000 (реални км). Дотук тотално запушване на ДПФ.

Демпфера не се чува да трака, и при потегляне отлепя без тласъци, придърпване и гаснене (което ми се е случвало при разбит демпфер на Avensis D-4D, впоследствие сменен с твърд, и вече 65000 км без никакви проблеми) . За Хонда не ми е известно да има такива conversion kit-ове. Относно веригата - преди време имах cr-v II бензин, и ми вадеше грешка p0341, но нямах шумове и губене на центровки. Изгледал съм и изчел много форуми, но никъде не намерих достоверна информация как се определя степента на износване на туй чудо,освен по слух. Препатилите да казват new9gag_smile.png

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, inspektora написа:

Аха, виждам, че ти скоро си я взел джипката. Изчистил ли си вече всички проблеми и колко ти струваха ако не е тайна.

 

Все още не. Засега само стегнах предницата (няколко тампона) и пълно обслужване. Наесен ще сменям маховик и съединител, съединителя ми е ОК, но маховика не е съвсем добре и ме дразни. Иначе казват, че може да кара още.  На 220 000 е моята.

Тогава ще видя какви шумове ще останат и ще мисля. Ако си прочел темите ми имам много паразитни шумове.

И все пак вече отидох до Молдова с нея и се върнах. Никакви грижи. Доволен съм от дългия път. А сега лятото малко ще наблегна на колелото, така че не бързам с ремонтите :)

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Georgiev crv said:

И аз съм отскоро в отбора на CR-V III 2.2 I-CDTI, купих я от частно лице в Германия на 203 000 (реални км). Дотук тотално запушване на ДПФ.

 

Не е възможно! Как тъй от свръхчистия германски дизел ще се запуши? 😄 Шегувам се, разбира се, с преекспонирането как нашия дизел бил много по-лош от чуждия.

И как реши проблема? Чувал съм, че могат да се рециклират машинно ДПФ-ите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DPF-ите също имат експлоатационен живот.

Той може да се скъси от различни фактори, качеството на нафтата не е решаващо. Преди време бях писал мнение в една от темите какви може да са причините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 hours ago, Georgiev crv said:

И аз съм отскоро в отбора на CR-V III 2.2 I-CDTI, купих я от частно лице в Германия на 203 000 (реални км).

Колега Георгиев, как е по отношение на корозия автомобила? Личи ли си, че от Германия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само повърхностна тук - там по окачването, слаба работа. Казаха ми, че в северната част на Германия колите нямат такива проблеми с ръждата, сравнено с южната. И все пак всичко зависи от конкретния екземпляр.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И така, от днес съм горд собственик на CR-V Elegance, 2.2 i-ctdi, 2009 г. Купих я от първи собственик в България, с пълна сервизна история и т.н. Преди няколко часа я докарах от Хасково и ето първите впечатления:
Първо лошите - в сравнение със сегашния ми автомобил ФВ Джета 2006 1,9 tdi:

1. След лекия като перце, чисто електрически усилен волан на Джетата, Хондата ми изглежда като стар руски камион. Изумително е как през 2009 г. може да се прави архаичен чисто хидравличен усилвател на волана - японска му работа.

2. Двигателят ми идва малко тромав - иска повече обороти. Няма я грубата сила на помпа-дюзата в ниските обороти. Иначе е много тих, почти като бензин.

3. Разни дребни детайли като управлението и организацията на борд-компа, черният отгоре разширителен съд на антифриза, на който не можеш да видиш нивото, неособено качествените материали в салона и др.

Надявам се да свикна  🤔

Добрите страни:

1. По-висока позиция на седене, висок просвет и проходимост (тепърва ще я изследвам).

2. Стабилност и динамика на лек автомобил.

3. Може би добър разход - показа ми 6,5 л./100 до Варна. Дали е верен компа ще стане ясно по-нататък.

4. Сигурно има и други, но тепърва ще ги откривам :honda:

Редактирано от inspektora
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах, че температурата на двигателя не достига средата. Така ли трябва да бъде или термостатът е за смяна?

IMG_183023.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - честито.

Второ - да така трябва да бъде.

И трето относно това:

Цитат

.....Първо лошите - в сравнение със сегашния ми автомобил ФВ Джета 2006 1,9 tdi:

1. След лекия като перце, чисто електрически усилен волан на Джетата, Хондата ми изглежда като стар руски камион. Изумително е как през 2009 г. може да се прави архаичен чисто хидравличен усилвател на волана - японска му работа.

2. Двигателят ми идва малко тромав - иска повече обороти. Няма я грубата сила на помпа-дюзата в ниските обороти. Иначе е много тих, почти като бензин....

 

По първа точка - не си свикнал , но и това ще стане. Аз предпочитам хидравличния, пред какъвто и да е електрически и тук при Хондата го усещаш малко по твърд, защото така е измислен и то не напразно.Когато навиваш наляво или надясно, изисква една идея повече усилие, за сметка на връщането, системата се стреми да държи колата в права посока, за да не "презавиеш" колата в някой завой, а на по-високите скорости да удървя леко волана и да направи самата кола по-стабилна.

 

По втора точка - ако имаш проблем, може и да е тромав двигателя, иначе не е. Турбото си сработва от 1500/1700 об. и със сигурност не са необходими повече обороти . Може би не си свикнал да го караш, може да се подлъгваш по  по-шумния двигател с помпа/дюза , откъдето да ти създава илюзията, че по-бързо ускурява , или  пък това че СРВ-то е по-високо с по-голяма външна маса и от там илюзията че е по тромаво, ама всеки си го усеща по различен начин.

Както казах - ще свикнеш.

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, inspektora said:

Забелязах, че температурата на двигателя не достига средата. Така ли трябва да бъде или термостатът е за смяна?

IMG_183023.jpg

Изчакай зимата ще искаш да е стигнала до там та да сгрее малко вътре в купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха хааа искаш да поплюеш пак дизела ама знаеш ли,че има система за по-бързо стопляне.Стопля си колкото и бензиновата която имах.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.07.2019 г. at 22:06, inspektora написа:

 

1. След лекия като перце, чисто електрически усилен волан на Джетата, Хондата ми изглежда като стар руски камион. Изумително е как през 2009 г. може да се прави архаичен чисто хидравличен усилвател на волана - японска му работа.

 

Явно си объркал марката колега, не е трябвало да купуваш Хонда. Това нещо наречено хидравличен усилвател ти дава сигурност на пътя, усещаш сцеплението между гумите и пътната настилка помага много при дъжд и зимата. Карам коли с електрически усилвател и мога да твърдя, че там НИЩО не усещам, някакъв ужас за човек който обича да настъпва по завои. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 15 часа, Emicha написа:

Първо - честито.

Второ - да така трябва да бъде.

 

Благодаря, Емич. За волана малко пресилих, може би. Просто сравнен с Джетата е стъпка назад. И с характера на мотора трябва да свикна - просто е по-различен. Иначе този двигател е печелил множество награди за дизел.

Това за температурата нормално ли е?

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е,и моята стои точно там не се притеснявай.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, zograffa написа:

Нормално е,и моята стои точно там не се притеснявай.

Благодаря! По-горе си писал, че има система за бързо стопляне. Какво представлява това и дали и моята има?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството за употреба е описано,мисля,че беше нещо свързано с климатроника,но не знам подробности затова не рискувам да напиша някоя глупост.Запомних само,че предупреждават за необичаен шум от двигателния отсек при този режим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно наистина можеш ли да ни покажеш това в ръководството и тази система как се включва и работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Климатична уредба
Система с допълнителен подгревател с
горещ газ
Само за модели с дизелов двигател
Вашият автомобил е оборудван със
система с допълнителен подгревател с
горещ газ.
Той подпомага работата на основния
подгревател, докато двигателят загрее,
но след като запалите двигателя. Тази
система използва за затопляне на
въздуха климатичната уредба на Вашия
автомобил. При дадените по-долу
условия системата с допълнителния
подгревател с горещ газ ще работи
автоматично:
• Когато двигателят е студен
(под около 75˚ C).
• Когато външната температура е ниска
(под около 5˚ C)
• Копчето за управление на
температурата от страната на
шофьора се задава на всяко
положение с изключение на
положението за максимално
охлаждане.
• Когато за вентилатора е зададена
желаната скорост.
След като двигателят загрее или
външната температура се повиши,
системата на допълнителния подгревател
с горещ газ ще се изключи автоматично.
Вие можете да чуете известен шум
откъм двигателното отделение. Това
е нормално, тъй като се дължи на
задействането на допълнителния
подгревател с горещ газ.
Системата с допълнителния подгревател
с горещ газ няма да се задейства, ако
външната температура е прекалено ниска:-30 градуса целзий.

Редактирано от zograffa
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз знам, че има такава система, но не знам как работи. От горе написаното изглежда, че ще ползва системата на климатика. Супер, значи си имаме климатик и зимата да ни топли :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото нещо се ползва и за размразяване то на стъклото зимно време, ако се не лъжа... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За допълнителния подгрев -  че го пише в ръководството е така, че сигурно има нещо такова  пак е така, ама имам чувството, че е само на теория, защото на практика - нито върши работа, нито някой "го е виждал":).

Изправен автомобил с такъв дизелов двигател, в големите студове започва да духа топло след 3,5 км., а след още 1 до 1,5км. горещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега има такъв дизелов двигател сутрин изминавами едни и същи км до работа приблизително 4-5км.За зимата става въпрос на няколко пъти се засичаме  на паркинга,разликата е че той като спре още не е свалил шапката и някой път ръкавиците,а при мен е вече много топло.

Затова ми беше питането за тази система която и той явно не е открил.

Иначе да има системи ефективни с допълнителен подгрев на антифриза за по бързо стопляне но се слагат допълнително.Това което ми направи първо впечетление от моята бензинка купена непосредствено преди зимата е невероятното парно,толкова топло не ми е било в никоя от другите ми коли.Всяка зима благодаря на японския инженерен гении за това,като видя по кръстовищата хората в колите си с шапки,ръкавици и шалове.

 

 За колегата

Quote

1. След лекия като перце, чисто електрически усилен волан на Джетата, Хондата ми изглежда като стар руски камион. Изумително е как през 2009 г. може да се прави архаичен чисто хидравличен усилвател на волана - японска му работа.

Смени цялата течност на хидравликата само и единствоно с това

honda-psf-s-khidravlichna-technost-1l.thumb.jpg.d670351c79cd5c58203cae17636471b9.jpg

усилието става по малко изчезват всякъкви шумове и по някой път е нужно да се направи два пъти,като казанчето за течноста се сваля и се мие много добре има цедка вътре която е запушена.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече навъртях няколко хиляди километра и имам по-зрели впечатления от автомобила. Започвам с позитивните:

  1. Отлично настроено окачване - колата се държи много стабилно, без накланяне в завои и същевременно е достатъчно комфортна с 18" джанти.
  2. Общо взето свикнах с по-твърдия волан и ми прави впечатление, че е много прецизен при следване на завой.
  3. Възможностите на офроуд терен са достатъчни за моите изисквания.
  4. Като се свикне с предавките, моторът развърта добре и 6-та е подходяща не само за магистрала, но и за 90-100 км/ч. на шосе. Може би още 10 коня я делят от това да върви наистина добре. Разходът е съвсем приемлив за такава машина и отговаря на очакванията ми.
  5. Багажникът е достатъчно голям.

Негативните:

  1. Недостатъчно обезшумяване - шумът от гумите се чува доста силно.
  2. Пластмасите в купето - твърди са и лесно се надраскват.
  3. При движение се налага по-често да се коригира правата посока с волана, но това май го има при повечето SUV-та.

Въпрос: Налага ли се действително да се сменя хидравличната течност, както съветва колегата по-горе и това ще повлияе ли положително на волана. Колата е на действителни 145К и изглежда течността не е сменяна досега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително я смени ако е на тези км и години и е оригиналната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, inspektora said:

 

Въпрос: Налага ли се действително да се сменя хидравличната течност, както съветва колегата по-горе и това ще повлияе ли положително на волана. Колата е на действителни 145К и изглежда течността не е сменяна досега.

Въпрос  към теб  много ли са 30тина лв  че да ги спестиш и да оставиш нещо което  вече изобщо не е хидравлична течност. Може би ти се чака да скапе нещо по голямо по цялата система  и тогава искаш не искаш да я смениш.

Основната  функция на тази  течност е да смазва  и осигурява безпроблемната работа на помпата и рейката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени я не е толкова скъпа.При мен е закон купя ли кола да сменя абсолютно всички течности.В момента за 7000км.сменям масло за трети път,искам да промия идеално преди да сложа хубавото масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната  на хидравличната течност е супер елементарна и може да се извърши сам от всеки пред блока.

Ето има нова обща  поръчка за септември  ако побързаш сега може да си вземеш масла и течности на Хонда на много по-добри цени от  Бг.

 

Това са с марката Хонда

https://www.ato24.de/en/car-honda.html

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не съм за 30-те лева. Просто не обичам да върша безмислени неща, още по-малко разни "майстори" да ми пипат колата и да си оставят ръцете. В книжката на колата не е записано да се сменя тази течност до 200000 км., затова въпросът ми беше дали някой е усетил подобрение след смяната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, inspektora написа:

Въобще не съм за 30-те лева. Просто не обичам да върша безмислени неща, още по-малко разни "майстори" да ми пипат колата и да си оставят ръцете. В книжката на колата не е записано да се сменя тази течност до 200000 км., затова въпросът ми беше дали някой е усетил подобрение след смяната.

 

Аз направих едно опресняване, без да я източвам напълно, но завъртях литъра за около 1 месец, малко по малко точих и доливах. Измих и казанчето. Разлката определено се усеща. Преди ми насичаше волана при въртене на място. Сега почти не се усеща. 

Моята, както писах по-горе е на 220 хил, но явно е сменяна, защото е правен хидравличния маркуч и бяха налели някаква червена мъзга. Сега е малко по-бледо червена мъзга. Мисля да я сменям наесен с антифриза.

Не знам дали моето мнение е меродавно, защото е пипано по системата. Твоята ако не е и е с оригинална течност е друго. 

Насича ли ти волана?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво имаш предвид "да насича" волана. По-скоро не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, inspektora написа:

Не знам какво имаш предвид "да насича" волана. По-скоро не.

 

Като стои неподвижна колата и въртиш волана се усеща нещо като вибрации. Въртенето на волана не е плавно. Чува се и помпата как работи неравномерно.

При движение не се усеща. Получава се най-вече, когато е рециклиран маркуча на хидравликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как изглежда в момента хидравличното масло. Нормално ли е?

IMG_20190904_11132.thumb.jpg.97404c2f5d1354a1040a9cf960356999.jpgIMG_20190904_11133.thumb.jpg.50f004f4ca19d8c59b6849ec87d15032.jpgIMG_20190904_11134.thumb.jpg.98d08f36f0174e456cdb2c28509f786d.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уааа, много зле изглежда. Според мен го сменяй възможно най-бързо, че хидравличния маркуч им е слабо място и това със сигурност може да допринесе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата е бистра като олио.

Ето статия  с снимки

http://typeaccord.co.uk/forum/topic/6144-7th-gen-power-steering-fluid-change/

При теб поради факта че е много черна новата ще стане и тя за броени км.

За да постигнеш някъква чистота ти трябва промивка и много добре измиване на казанчето.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...