Jump to content
shikk

Акорд 7 - тресе и криви дискове

Recommended Posts

Привет 

Имам огромен проблем ,

акорда тресе ,

колкото повече ускорявам повече тресе и криви дискове 

при покупката дисковете бяха криви 

съответно смених ги , с среден клас до 5000 км пак криви 

казах си по евтиното излиза скъпо 

отново смяна с трв и същия цирк след около 5,6 хил

кигато ги сменя тресе между 120/130 силно после понамяля 

когато са криви колкото повече толкова повече 

смених десен лагер започна да шуми незнам дали има връзка

купих карета втора употреба с дълга полуоска смяна и пак тресе тампони глупости всичко смених като се стегна още повече тресе 

маховик не съм сменял но смених съединител надали има веъзка с диаковетв 

мислех за крива главина но надали 

приятел ми каза че е възможно да имам проблемен спирачен апарат да затяга и да ,..?.????

ужас

Сили нямам вече с нея 

2006 г 

2.2 

а ... гуми джанти са  балансирани джанти взех оригинални (бяха китайски старите ) купих и нови гуми летни и зимни и с двата сезона е така

 

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тресене при ускорение трудно ще е от криви дискове. При мен диагнозата беше доста по-лоша. Разбити лагери в диференциала и оттам разбити полуоски. Взел съм нова скоростна кутия и полуоски, но още не съм вкарал колата за смяна. Надявам се тези дни да се случи и когато е готова, ще дам отзив. При мен тресенето се появява около 80-90 и също продължава до около 120-130 само при подаване на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @shikk, виж от съседния раздел дали няма да извлечеш нещо интересно, ето от тази тема, може да имаш подобен проблем:

 

 

Линкът е към първото мнение на втора страница, там е описано решението. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата тресе от 1 км нагоре 

при ускорение на свободна 

със натиснат съедините 

когато не е на скорост 

по всяко едно време 

колкото по бързо се движи толкова повече тресе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За де тресе от един км. то някоя главина се мята.Качваш се на друга и след нея киризиш кВо става.Макар,че смятам,че не си откровен с километрите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато е на по низки километри не е толкова осезаемо но треперенето си го има

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвай от начало, съответно първо с джантите и гумите, но при друг гумаджия.

Първо провери самите джанти - но без гумите, после заедно с гумите - за да елиминираш поне тези две неща.

Също, задължително зачисти джантите отвътре, където лягат на дисковете.

Гайките дали са правилните (за тези оригинални джанти), че за предишните китайски джанти може и да са били, но за тези да не стават?

Относно задържащ спирачен апарат -  много вероятно е от там да ти идва проблема, но трябва разглобяване раздвижване , смяна на спирачна течност и съответно обезвъздушаване. Е може да има и нещо разбито/износено по самия апарат, но това ще го видиш след разглобяване.

Така че почвай от тези две три неща , и при добри обстоятелства, ще решиш проблема.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.06.2019 г. at 23:53, shikk написа:

Привет 

Имам огромен проблем ,

акорда тресе ,

колкото повече ускорявам повече тресе и криви дискове 

при покупката дисковете бяха криви 

съответно смених ги , с среден клас до 5000 км пак криви 

казах си по евтиното излиза скъпо 

отново смяна с трв и същия цирк след около 5,6 хил

кигато ги сменя тресе между 120/130 силно после понамяля 

когато са криви колкото повече толкова повече 

смених десен лагер започна да шуми незнам дали има връзка

купих карета втора употреба с дълга полуоска смяна и пак тресе тампони глупости всичко смених като се стегна още повече тресе 

маховик не съм сменял но смених съединител надали има веъзка с диаковетв 

мислех за крива главина но надали 

приятел ми каза че е възможно да имам проблемен спирачен апарат да затяга и да ,..?.????

ужас

Сили нямам вече с нея 

2006 г 

2.2 

а ... гуми джанти са  балансирани джанти взех оригинални (бяха китайски старите ) купих и нови гуми летни и зимни и с двата сезона е така

 

 

 

 

 

 

Колега на следващата страница във форума има същата тема за криви дискове от друг колега с Акорд само че бензинов, пусната е през Септември миналата година. Там е написано и евентуално какъв е и как може да бъде решен проблема. Не мога да разбера щом проблема ти е с криви дискове, защо не прочете малко по темата ами пускаш пак същата отново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще е проблема в криви дискове, ако:

 

On 6/25/2019 at 10:07 AM, shikk said:

Колата тресе от 1 км нагоре 

при ускорение на свободна 

със натиснат съедините 

когато не е на скорост 

по всяко едно време 

колкото по бързо се движи толкова повече тресе

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа:

Как ще е проблема в криви дискове, ако:

 

 

 

Ако апаратите имат нужда от рециклиране и буталото задържа. Ама чак от 1км/ч да започва е странно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.06.2019 г. at 9:05, Knoxville написа:

Тресене при ускорение трудно ще е от криви дискове. При мен диагнозата беше доста по-лоша. Разбити лагери в диференциала и оттам разбити полуоски. Взел съм нова скоростна кутия и полуоски, но още не съм вкарал колата за смяна. Надявам се тези дни да се случи и когато е готова, ще дам отзив. При мен тресенето се появява около 80-90 и също продължава до около 120-130 само при подаване на газ.

 

Един месец по-късно, но вече имам отговор. Проблемът се реши със смяната на скоростна кутия и полуоски. Човекът, който ми прави колата, ми обясни, че ако ми смени само полуоските, тресенето ще се появи отново, тъй като диференциалът е бил много разбит, затова сменихме всичко.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е че си решил проблема си, но последното изречение от твоят пост №2 е 100% разбито вътрешно каре на някоя от полуоските. Въпреки това, ще е любопитно да видим разбитият диференциал? Иначе - да, вибрациите е нормално да натоварят и износват лагерите му, както и да "натръпнат" леглата им в корпуса на кутията, но чак пък диференциал?

Споделям просто свой опит и не подлагам на съмнение действията на твоя майстор, особено ако е отворил кутията и е видял че вътре всичко е леш. Сивикът (от подписа ми) също "се разболя" от вътрешно каре (100% еднакви симптоми) и в рамите на 1000км вибрациите станаха непоносими - поне за моето сърце. Просто го усетих в началото на двупосочно пътуване по диагонал на държавата и нямаше какво да сторя, та яваш - яваш. Смених карето, а на кутията нищо и няма, вече 17 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагери на диференциала по-достоверно ли звучи? Тези неща ги говорихме доста отдавна, а и не се имам за много технически грамотен, затова имам 2-ма човека, на които се доверявам. Мисълта ми е, че може и аз да не пиша 100% коректни неща, но със сигурност имаше и проблем, свързан с диференциала.

 

Старата кутия я метнах в багажника на другата кола, така че мога да направя снимки, ако представлява интерес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.07.2019 г. at 7:51, Knoxville написа:

Лагери на диференциала по-достоверно ли звучи? Тези неща ги говорихме доста отдавна, а и не се имам за много технически грамотен, затова имам 2-ма човека, на които се доверявам. Мисълта ми е, че може и аз да не пиша 100% коректни неща, но със сигурност имаше и проблем, свързан с диференциала.

 

Старата кутия я метнах в багажника на другата кола, така че мога да направя снимки, ако представлява интерес.

направи ако може,защото и аз клоня на там и се интересувам точно какво е станало,благодаря предварително

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, може да се каже ,че темата е частен случай на автора и в крайна сметка решението може и да е било такова за него, каквото го е описал. Минало е известно време , той не е написал дали кардинално се е решил проблемът и дали се е появявал отново, така че можем да предполагаме ,че нещата са се решили така както ги е описал. Искам обаче да обърна внимание на хората като споделя моя опит. 

Бих казал ,че в почти всички случаи , вибрациите във волана и купето при нормално шофиране могат да са от най-различен произход, но това не е свързано с вибрациите при спиране. Както всички ще се съгласят вибрациите при натискане на спирачка са почти винаги от криви дискове. Тук идва историята , която се случи на мен и на един приятел , който имаше CR-V . Много често всички казват ,че кривенето на дискове преждевременно ставало понеже имало много ментета. Според мен не е точно така. Макар да е налична вероятността да попаднеш на менте, повечето случаи не е това. В повечето случаи е от пренатягане на гайките на джантите. Не знам дали го знаете, но аз не го знаех и се опарих. Гумаджиичетата, миличките ,те много обичат пистолетчето да го надумкат на максимално налягане и да ти ги врътнат ей така набързо като ти сменят гумите. И аз и моя човек с црв хвърлихме по един комплект trw и ate на около 5000 километра. Не ходим при един и същ гумаджия, затова подозирам ,че е често срещано. Явно много зависи с какво налягане работи пистолета. Нещо повече , оказа се че го пише на много места в интернет за всякакви автомобили, които са с шпилки и гайки( най често корейски и японски). Всичко се случва при пренатягане. Можете да си ги натягате сами с динамометричен ключ, в интернет пише на колко нютона. Уверявам ви ,че няма да изкривите преждевременно диск, дори да е менте. Така , че нека се борим с неграмотността като ние бъдем грамотни и правим нещата както трябва. Споделете на приятелите и познатите си , ако не го знаят. Успех! 

Редактирано от ivailopp
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбирам, при натягане с прекалено голяма  сила е възможно да се деформира главината или диска, това ли имаш предвид? 

 

Иначе това, което си писал, обяснява защо никога не съм имал проблеми с дисковете - затягам си гумите сам и обикновено го правя на 110-115 Нм.

 

А може би комбинация от пренатягане + внезапно охлаждане на горещ диск? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично се криви дискът. За да опоска главината хептен трябва да се пренавие. Мисля , че все за толкова внимават гумаджиите. Предполагам се получава от различно стягане на петте гайки. Някои са по-натегнати, други не толкова , понеже всичко е на око. Само може да се предполага какво се случва. Затова понякога се случва и да Не ти се изкривят дисковете :D от някой гумаджия . Не знам какъв е механизмът на повредата, но е факт и на двама ни се случва вече. Проверил съм го и в интернет на няколко места. Не са случайни приказки. А нютоните ти са точно толкова, колкото трябва. Даже може да ги намалиш с до 30 процента, ако намажеш шпилките с някакъв вид  грес, примерно медна, гумички. Ще дам отзив и за това по-натам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ivailopp написа:

Даже може да ги намалиш с до 30 процента, ако намажеш шпилките с някакъв вид  грес, примерно медна, гумички. Ще дам отзив и за това по-натам.

Специално за мазането на шпилки/болтове - категорично било забранено, ама така чух от еди друг. Той го бил видял в сервизен бюлетин на Тойота (има Приус). Ще го потърся довечера. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, да речем , че в тая ситуация може и да не е правилно, но за натягането без контрол е сигурно, че само то "криви"дискове. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...