Jump to content
fenabg

Странен казус със свещи

Recommended Posts

За тая година отварям 4ти мотор и свещите са така. Някакви идей защо? 

20190624_122938.jpg

20190624_122116.jpg

20190624_122345.jpg

20190624_122122.jpg

20190624_122131.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е отложена пепел (ash deposits). Получава се в резултат на изгаряне на по-големи количества масло, попаднали в цилиндъра (горивната камера) и/или от некачествено гориво/масло (възможно и от добавки в горивото /или маслото).  Можеш да видиш изображения в Google, ако потърсиш по "ash deposits on spark plugs".

Поне според мен това е отговорът на въпроса ти :).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По интересното е само при коли с газова. Видяли че електродите на три свещо са на половината. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кофти настройки. 

Кофти настройки+каране с разход на някоя течност.

Кофти настройки+не навреме сменяни свещи.

Или всякакви комбинации от изброените по-горе.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, fenabg написа:

Видяли че електродите на три свещо са на половината

Подобно износване на електродите се получава от предварително запалване (pre ignition; preignition) - преди свещта да е подала искра. Една от причините за предварителното запалване може да бъде наличието на отлагания по свещта и/или горивната камера (вкл. като тези, които описах в предходния ми пост; добре видни на последната снимка). Други причини са: грешни свещи (прекалено топли); голямо предварение на запалването; бедна смес; дефектирал EGR = по-висока температура на газовете в горивната камера; горещи точки в горивната камера, дължащи се на лошо охлаждане.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да махнем малко от  причините . zfr6 f  свещи хрв1  125 коня . предварение стандартно , няма егр   ,  газ бензин  , харчи масло .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е с това трябваше да започнеш, че е от Харви. Според мен проблема е в целия газ-разпределителен механизъм още при проектирането му. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другите карантии в какво състояние са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И едно стопено бутало. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От една страна - нещо е пречело на свещите да разсейват нормално топлината. За мен лично това може да се дължи на: отложенията върху тях и/или недобро стягане, което е пречело ефективно да отвеждат топлината към главата + проблем с охладителната система + тежки условия на експлоатация на мотора. Да не забравяме и факта, че газта гори по-дълго и това допълнително натоварва термално свеща (по спомен - едно 60-80 С над температурата при работа на бензин), което заедно с останалите посочени причини е предпоставка свещта да не издържи.

От друга страна - нещо е предизвикало масивно прегряване. Ако приемем, че това не е тайминга, основни причини в случая се явяват бедната смес и горенето на масло (предполагам в по-сериозни количества), което оставя отложения по горивната камера и свеща, способстващи за предварително запалване на ГВС (pre ignition; preignition) и понижаващи топлинния и индекс (става zfr5 f) , като принос може да има и издухана гарнитура на главата, т.е. теч на охладителна течност в цилиндрите.

Разбира се, това са само предположения...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на кофти смеси най-вече. Под кофти да не се разбира само и единствено бедни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, fenabg написа:

 

Преди колко хил. км. са сменявани?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 42 минути, s.s.d.d. написа:

Преди колко хил. км. са сменявани?

Съдейки по състоянието на керамиката не повече от 15к.

20190625_192605.jpg

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям харч на масло и работа на газ водят до това. Казвам го от опит, предната кола на жена ми дайхацу гореше масло не, ами го пиеше направо и беше на газ. През около 200 км. развивах свещите и ги чистех с телена четка, мязаха на тези, а налепа беше твърд и крехък все едно керамика

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобно стопени електроди на свещи, F18A3 на газ, но на 60к км.

Не бара маслото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...