Jump to content
Wezeer

Civic 8, 1.8 - гори масло

Recommended Posts

Здравейте! Купих колата преди два месеца и за това време ми е изгорила 200 грама за 1500 километра. Мотора работи тихо, има обороти и върви добре. От какво може да е? Утре смятам да я закарам на майстор да я провери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модел, година, модификация?

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карай си колата и не обикаляй по майстори. А си сложи хубаво масълце и си свиркай. 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Wezeer написа:

Здравейте! Купих колата преди два месеца и за това време ми е изгорила 200 грама за 1500 километра. Мотора работи тихо, има обороти и върви добре. От какво може да е? Утре смятам да я закарам на майстор да я провери.

Колега на това разход ли му казваш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В антифриза няма масло, при работещ двигател и отворена капачка на радиатора на парното няма балончета. При отворена капачка за зареждане на масло не излиза дим. Майсторът каза, че може да е от маслото, и мисля другата седмица да го сменя. В момента съм с Castrol 5w30 START/STOP, а майсторът иска да сложим Castrol 5W30 C1. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито маслото, с което си в момента, нито това, което се готвиш да сипеш, са подходящи за твоя мотор. Това не са масла, предписани от производителя на мотора.

Прочети ТУК

Виж тази таблица - ТУК

Виж какво пише в Owner's manual-a за колата ти.

Не се предоверявай на майстора ти.

Във Форума има поне два сигурни източника за избор на качествено масло:

- Общи поръчки от Ato24 - виж ТУК

- Темата на fenabg - виж ТУК

Избери си масло с вискозитет между 0w20 и 5w20 със сертификат ILSAC GF-5. Аз бих започнал с 5w-20. Предвиди си за доливане (за всеки случай).

Ако се интересуваш за подробности- изчети темите за маслата - ТУК

Поздрави!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Ще сложа 5w20. А да сменя ли гумичките на клапаните профилактично или изобщо да не ги барам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих ти препоръчал да пробваш с Petro canada 5w20, аз съм с него в момента и не го пипа, ако пак ти го гори, премери си компресията, за да изключиш сегменти, ако всичко е в норма, гумичките на клапаните. 200мл. на 1500 не са малко, до 8к. с това темпо ще ти е изгорило литър масло. 

Впрочем оглеждал ли си двигателя да видиш дали омаслява някъде, аз до сега не съм виждал парко място без следи от масло, пълно безхаберие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с глупостите. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ква компресия ще мерите кви пет лева тоя мотор с подходящи масла след и около 200к си дава около литър. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И къде е причината, в сегментите? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я закарах на диагностика и причината се оказа маслото. Другата седмица го сменям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как точно разбрахте, че е от маслото, дай повече информация, може да е полезна на други колеги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хвърляли са боб, то е ясно :)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е сух(няма и капка масло по него). Компресията и компютърната диагностика  не показаха проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой мери компресията бре, що се правите на болни мозъци. Един читав не остана в тоя форум с тея масла. Хонда като почне да гори маслото вдига компресията. Що за нелеп критерий е това? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То затова си има майстор. Даде ми пример v8 мерцедес му сипват MOTUL по спецификация и от тук до Турция 1 литър разход. Слагат му CASTROL и не го бара- как да си го обясниш. Ще сложа друго пък ще видя какво ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвет. Пиши на лично но fenabg или се чуйте по тела, човека е направил и поддръжка доста Хонда. Вярно, че навсякъде има много майстори, но те са общо практикуващи. Вслушвай се в съветите на колегите от форума, точно затова е групата :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, fenabg написа:

Кой мери компресията бре, що се правите на болни мозъци. Един читав не остана в тоя форум с тея масла. Хонда като почне да гори маслото вдига компресията. Що за нелеп критерий е това? 

И това, че е вдигнала компресията не е ли показател, че нещо не е в ред, защото аз знам, че компресията трябва да бъде в определени стойности за съответния двигател, отклонението, от които в комбинацията с харч на масло е критерий за изхабени или спекли сегменти, сиреч при харч на масло, меренето на компресията си е съвсем рутинна практика и не разбирам защо се изхвърляш така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rakeem  1 караш сивик 1.4 с мотор от джаз и препоръчваш тая бистра водица за R18 . Я  я напъни София - Варна със 120  и пак пиши че си доволен . Компресията на мотора е константа около 12.5 да приемем за идеална  при увеличение на хлабините ще падне почват да пропускат/ не събират маслото сегментите , то ще уплътни до определена степен но компресията няма да стане 14 или 15  . Сега почваш ли да схващаш  . Как ми обясни с компютърна диагностика и мерене на компресия ще разбереш дали си с износени   сегменти , смешно дори плачевно . Тоя мотор в повечето случай има разход на масло , спира с гъсто такова , но дали е оферта?  Тука ти ми се изхвърляш на фона на 800 до 1000 грама разход на R18  koeto e пренебрежим разход и вместо да го обясните на колега философствате  че има проблем  . Айде моля ти се един реален довод не се извади !

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата е решил да си сипе 5в20, в което няма нищо лошо, препоръчвам му конкретно масло с този вискозитет. Вече ходих до морето с 110-120-130-140-150-160, проблеми никакви, стрелката на температурата не може да стигне средата, маслото си седи залепнало за щеката, с предишното 5в40 докато я извадя и вече съм загубил половината по двигателя. Компресията на 1.8 е 10,5 по каталог, 12 в комбинация с харч на масло си е именно маслена компресия, както и да е, явно отричаш компресията като показател за състоянието на двигателя, няма да спорим. 

Относно проблема на колегата, ако я е карал повечко в обороти с неподходящото масло, може от там да му е харча, като смени маслото да каже.

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Продължаваш да пишеш врели некипели. Първо ти препоръчвам да научичиш терминологията и устройството на един мотор. И след това евентуално може да установиш че компресия и степен на сгъстяване вървят ръка за ръка но нямат нищо общо! И айде не ми сравнявай твоя мотор с р18 разликата им е огромна, дори конструктивно. 

П. П и мошяте пиши ми като стане на 9-10 хиляди ако имаш смелост да го караш толкова. 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да отбележа, че с лошо впечатление от форума може да остане автора на темата, който е новорегистриран потребител така, както си отговаряте и върви темата.

Едни се опитват да помогнат, колкото знаят, други които знаят само се репчат и говорят с половин уста. 

 Аз бих послушал съветите на  "Emod", който е с спец в пробите с масла.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мислиш че по добре с лошо впечатление отколкото да си отвори мотора за лудо. И що за опит за помощ е да не знаш кое какво и да даваш акъл. Мисля че първите ми мнения бяха все още в нормалния тон. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.06.2019 г. at 22:07, Wezeer написа:

Здравейте! Купих колата преди два месеца и за това време ми е изгорила 200 грама за 1500 километра. .От какво може да е? Утре смятам да я зака.

 

На 22.06.2019 г. at 12:43, Rakeem написа:

И къде е причината, в сегментите? 

И на мен ми се струва незначителен разхода на масло за 10 год. кола, но хората се интересуват от причината, смятам я знаеш, остава и да се обясни. Накрая може и съвет да се даде, както "emod" го направи вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора си е на 200к+ за тея километри разхода е пренебрежим , аз бих я карал с 5в30 и нищо друго .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tака е прави си, малко ги обърках компресия и степен на сгъстяване, та при 10.5;1, компресията на загрял двигател в добро състояние трябва да е между 13-14 бара, под 10 бара е за ремонт. Просто трябва да се добавят близо 4 десети към коефициента заради термодинамиката, при нагнетяване въздухът се загрява и разширява. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Литър доливане от смяна до смяна не е толкова голям разход за сравнително стара кола. Като стане 2 литра доливането мое да и пуснеш едни сегменти. Не се филмирай, карай си колата.

 

П.С. И послушай фена, хубаво масло 5w30

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, fenabg написа:

Мотора си е на 200к+ за тея километри разхода е пренебрежим , аз бих я карал с 5в30 и нищо друго .

 

Преди 1 час, Marcus написа:

П.С. И послушай фена, хубаво масло 5w30

 

Само уточнете за човека, кое 5W30, че между ACEA A5/B5 и ACEA C3 има огромна разлика!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже става въпрос за Castrol смятам, че има в предвид Magnatec stop-start 5w30 A5, Acea A1B1, A5B5 API SN/CF, Islac GF-4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...