Jump to content
Bizzito

Налягане на гумите.

Recommended Posts

Здравейте, докарахме я и до налягането в гумите. Шегувам се разбира се :)

 

С какво налягане помпите гумите си? На табелката на колонката пише 2.1 атмосфери за четирите гуми, но вече във втори сервиз ми ги помпат на 2.4 и аз после ги спадам до 2.1. До сега съм карал само малки коли и нямам идея 2.1 атм. дали е ок. Освен това на предишните коли винаги е имало разлика в предни задни.

 

Поздрави, и само такива да са ни проблемите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпай ги на 2,1 бара - както ти пише на колонката, защото при повече ще вози като каруца.

То трябва и точен манометър, защото по всички бензиностанции показанията винаги се различават. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ми позволиш да перефразирам въпроса ти... Чудиш се дали да слушаш инженерите с десетки години опит в производство и тестове на автомобили или 18 годишен главун със завършен 4ти клас, който не схваща идеята от динамометричен ключ за джантите и си върти с пневматичния гайковерт? 

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че налягането от Хонда е за студени гуми. Ако помпиш на бензиностанция и си покарал известно време, гумите ще са загряли и налягането ще е по-високо. Купи си за няколко лв манометър и ги измери студени.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Pavel_Pavlov написа:

Имай предвид, че налягането от Хонда е за студени гуми. Ако помпиш на бензиностанция и си покарал известно време, гумите ще са загряли и налягането ще е по-високо. Купи си за няколко лв манометър и ги измери студени.

Пробвах поне 4 5 такива и резултата е драматичен. Ако имате опит с работещ за няколко лева, ще си взема че ми липсва за мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами моят е от Кауфланд или някой друг магазин – от най-евтиноизглеждащите, но отчита сходно с индикатора на маркуча за помпене на бензиностанциите. Не помня откъде точно го купувах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям напълно казаното от pln - гледаш какво са заложили инженерите и го следваш, т.е. каквото пише на колата - това. А там, ако не се лъжа, пише при натоварена кола и при ненатоварена. Сиреч има разлика ако ще пътуваш на дълъг път с багаж и 5 души в колата или ако ще караш сам в градски условия.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид също и разликата в мерните единици - bar и kg/cm2 са две различни мерни единици, които за много хора означават едно и също.

Да речем на моя Акорд го дават 32 bar налягането. Отивам на бензиностанцията, ама там мерната единица bar изобщо я няма. Има kg/cm2 и psi. 

Само че 32 bar са близо 33 kg/cm2 и ето ти разлика в налягането. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,наясно ли си колко са 32 бара?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше наясно нямаше да пише тези глупости. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, Cyreon написа:

Имай предвид също и разликата в мерните единици - bar и kg/cm2 са две различни мерни единици, които за много хора означават едно и също.

Да речем на моя Акорд го дават 32 bar налягането. Отивам на бензиностанцията, ама там мерната единица bar изобщо я няма. Има kg/cm2 и psi. 

Само че 32 bar са близо 33 kg/cm2 и ето ти разлика в налягането. 

Колега, нещо си объркал сериозно, но всеки може да сбърка. Че 32 бара са почти 33 кг/см^2 - не оспорвам, така си е, но истината е че 1 бар е около 1.02 кг/см^2 и за целите на помпането е пренебрежимо малка разликата. Ако трябва да напомпаш на 2.2 бара е на практика същото, като да напомпаш на 2.2 кг/см^2. Заради изохорния процес и загряването, може да напомпаш на 2.3 кг/см^2 и то ще спадне с изстиването до малко над 2.2 кг/см^2, което ти е 2.2 бара.

 

А на твоя Акорд това 32 дето казваш, че "му дават" - това е мерната единица "psi" - паунда на квадратен инч. 1 бар = 14.5 PSI

 

 

 

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Объркал съм се! Разбира се, че 2.2 бара имах предвид, че това не са 2.2 kg/cm2. Но принципът си остава един и същ, което в крайна сметка ми беше идеята, че мерните единици са сходни, а често се бъркат без значение дали става въпрос за 2.2 бара, за 22 или 220. Аз се обърках и заради другата мерна единица kPa, която също я има и обърква понякога.

Пфу някои хора как злобно скочиха, големи мераклии да те изкарат некомпетентен и че пишеш глупости. Опасен народ ей!

 

Редактирано от Cyreon
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100kPa=1atm=1,02kg/sm

Къде ги обърка с 32 бара не знам ама нейсе.Представи си,че някой нищо не разбиращ реши да помпи на 32 бара след,като прочете поста ти.Никой не е скочил просто доста фрапиращо се беше изказал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, zograffa написа:

100kPa=1atm=1,02kg/sm

Къде ги обърка с 32 бара не знам ама нейсе.Представи си,че някой нищо не разбиращ реши да помпи на 32 бара след,като прочете поста ти.Никой не е скочил просто доста фрапиращо се беше изказал.

 

Обърках се с psi - паунди на квадратен инч. Живял съм в САЩ и от там винаги 2.2 bar го асоцирам с 32 psi. Толкова пише и на вратата на Акорда ми 220 kPa (2.2 bar) или 32 psi. И какво намекваш? Че след поста ми някой хукна да помпи гумите на 32 бара (аз дадох само пример с моята, не че съм казал конкретна да кола да се помпи толкова) и ще се претрепе заради мен. Цялата работа е, че хора като теб уж прикрити зад това колко са загрижени за другите, искат да изкарат такива като мен некомпетентни и да бъдат smartass, умници. Някакво вътрешно самозадоволство е това явно. Другият хубостник пък под теб писал, че съм писал "глупости". Не е това начина. Аз никога така не бих скочил така на колеги. Винаги първо бих съобразил този човек защо пише, ще изчакам дали пък не се е объркал, няма да бързам с определенията и констатациите, а бих подходил внимателно. Ама всичко е до възпитание и манталитет. Живи и здрави.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай, но когато нещо е грешно, трябва да се посочи веднага, а не да се премълчава за да не се разсърди авторът му. Ти пък го приемаш толкова лошо, сякаш на бой сме ти скочили... Нали сме тук да си помагаме и всеки да научи нещо от другия. 

 

След като си се поправил - да, така е разбира се, различни мерни единици са, с доуточнението, че тази разлика от 2 %  е пренебрежима за целите. Ако караш градско в хладен ден и вали дъжд, а на другия ден е жега и караш извънградско по път със завои - само от температурната разлика налягането може да се повиши доста повече от 2 %. Например между 10 и 40 градуса на въздуха в гумата, абсолютното налягане може да се измени около 10 % или от 2.2 манометрично да стане над 2.5, като това също се пренебрегва, без да оказва значимо влияние на живота на гумата. Никой не си спада гумите в жегата и да ги помпа на другия ден като е студено. Отиваш, помпаш на 2.2 и дали са барове, дали са килограми на кв. см - все тая. Не си кола от Формула 1, че да следиш стойността до хилядни. Е, ти самият може да си толкова прецизен, но на практика е излишно. Това го казвам по принцип, не на теб специално, защото тук четат доста хора, вкл. и гости на форума, случайно попаднали на темата. 

 

Поздрави!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 6/18/2019 at 6:33 PM, Cyreon said:

Имай предвид също и разликата в мерните единици - bar и kg/cm2 са две различни мерни единици, които за много хора означават едно и също.

Да речем на моя Акорд го дават 32 bar налягането. Отивам на бензиностанцията, ама там мерната единица bar изобщо я няма. Има kg/cm2 и psi. 

Само че 32 bar са близо 33 kg/cm2 и ето ти разлика в налягането. 

32 bar са близо 33 kg/cm2 --- какви са тия гуми какво е това нещо вероятно 3,2 и 3,3

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
late real view

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...