Jump to content
golfy

Регенерация на DPF филтър - подробни снимки

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, след като и на мен ми светна /без да мига/ индикацията за DPF филтър, се наложи да се направи принудителна регенерация, която се постарах да наснимам възможно най-подробно, проследявайки оборотите и градусите, при които се случват нещата, както и продължителността на процеса. Колата е CR-V III ген. с мотор N22A2 - 140к.с. 2007 год.  Липсват само първите 3 минути, през 2 от които колата работи на 2800 оборота/минута, след което започва същинската регенерация и оборотите падат до 1500 в продължение на около 20 минути, последвани от финални 2 минути на 2800 и приключването на регенерацията. Ето и снимките от самия процес:

 

Предварително се извинявам, за качеството на снимките, но за да кача всички които имам направих компромис с качеството съобразявайки се с 8мв, които са разрешени за качване на снимки. Ако някои има желание мога да му ги пратя и с по-добро качество на e-mail.

1560234278492.jpg

1560234292858.jpg

1560234346341.jpg

1560234378979.jpg

1560234396276.jpg

1560234431164.jpg

1560234457681.jpg

1560234500572.jpg

1560234538152.jpg

1560234574334.jpg

1560234596525.jpg

1560234597475.jpg

1560234627001.jpg

1560234677913.jpg

1560234710057.jpg

1560234751583.jpg

1560234758792.jpg

1560234798716.jpg

1560234830104.jpg

1560234858335.jpg

1560234900284.jpg

1560234921101.jpg

1560234924737.jpg

1560234949526.jpg

1560234952557.jpg

1560234956822.jpg

1560234983514.jpg

1560234996746.jpg

1560235005635.jpg

1560235037393.jpg

1560235059903.jpg

1560235071820.jpg

1560235078079.jpg

1560235083877.jpg

1560235095723.jpg

1560235116832.jpg

1560235126731.jpg

1560235147072.jpg

1560235168035.jpg

1560235193954.jpg

1560235204394.jpg

1560235211484.jpg

1560235214183.jpg

1560235241443.jpg

1560235252527.jpg

1560235270850.jpg

1560235281524.jpg

1560235305740.jpg

1560235335358.jpg

1560235353391.jpg

1560235370528.jpg

1560235376309.jpg

1560235384483.jpg

1560235416421.jpg

1560235468780.jpg

1560235500527.jpg

1560235550142.jpg

1560235584748.jpg

1560235616497.jpg

1560235633967.jpg

1560235648142.jpg

1560235654208.jpg

1560235685547.jpg

1560235702879.jpg

1560235720671.jpg

1560235732207.jpg

1560235744214.jpg

1560235747836.jpg

1560235755593.jpg

1560235763177.jpg

1560235770252.jpg

1560235782131.jpg

1560235795320.jpg

1560235804550.jpg

1560235814284.jpg

1560235824809.jpg

1560235845457.jpg

1560235852332.jpg

 

След приключване на регенерацията и изчакване на около 15-ина минути за да се поохлади до нормално системата измерихме диференциално налягане от 0,03кРа и температура на газовете 120/116 градуса, както и тест на дюзи, за да се види дали са в норма - показателите им бяха +0,1 / 0 / 0 / -0,1, което според специалиста от BOSCH сервиз в Плевен са чудесни. Това всичкото срещу 30 лв. Така си тръгнах доволен и щастлив.

Редактирано от golfy
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат след регенерацията трябва да се нулира датчика за диференциално налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нулират се параметрите му, но при работещ двигател няма как да са 0.00 кРа, но и не трябва да са над 1.2 кРа /според Сашо Василев от сервиза за почистване на DPF  филтри във Варна/, тъй като при регенерацията нямаш 100% изчистване на филтъра, няма как да имаш нулеви показания.

Редактирано от golfy
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какъв софтуер са следени данните по време на принудителната регенерация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това са снимки от софта на Launch X431 Pro3(S) (или DiagZone и др.).

Редактирано от dindin
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно това е софтуера.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбирам защо тази еуфория. След 400-500км, ако не предприемете чистенето, което е минал Емича, пак ще търсите сервиза да им дадете 30лв. За съжаление този процес, го наблюдавах няколко пъти, накрая филтъра беше спукан и всичко приключи кардинално при мен. Дано да не стигате до там.

Поглеждайте по често и към нивото на маслото. Ако се качи с повече от сантиметър над максимума, по добре е да го смените.

Наистина се надявам да се похвалите, че сте го спасил този велик филтър. Ако не е тайна какво показва километража и може ли да му се вярва. При мен беше на 175000км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той golfy , май миналото лято го праща за чистене във Варна, или се канеше да го направи, ама не знам. 

При мен всичко е нормално и няма проблеми вече повече от година и половина.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Миналото лято на път към морето ми светна и правих регенерацията в АПОСТОЛОВ в Бургас. Показателите след процедурата бяха същите като тези, които съм описал по-горе. От тогава до сега съм изминал 12000 км без каквато и да е индикация за проблем с DPF-a. Гориво зареждам на OMV - maxxmotion diesel, добавки не съм слагал никакви до сега. Вчера след процедурата се чух със Сашо Василев по телефона да му кажа показателите и да се информирам дали е нужно да го свалям и да го пращам на Варна при тях да го чистят /дори бях уговорил час в сервиз, за да го свалят/. Човека, ако беше поредния негодник искащ да лапне едни 250 лв щеше да ме убеди, че трябва да му го пратя. Уви обаче, точно обратното се получи - разубеди ме като ми каза, че това са показатели на почти чист филтър и на този етап мога да не го свалям за почистване, а да продължа с регенерациите, но да следя диференциалното налягане и температурата след всяка. Ако е 1,2кРа и нагоре, вече няма да имам избор и ще се сваля /не че ще го чакам да стане максимално запушен/. 

Колега niksi километрите по километраж са ми 148000, маслото е сменено преди 2000 км с МОТУЛ 8100 С2 от общите поръчки и не е мръднало /сменям маслото на всеки 10000 км/. Ако на една година давам по 30 лв не е проблем за мен да си правя регенерации, а пък ако зачестят - най лесно е да го сваля и да им го пратя за почистване. И те така.

Редактирано от golfy
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че не е проблем ако е веднъж годишно, очевидно при Вас си работи както трябва. В такъв случай, най-вероятно сама е щяла да си направи регенерацията, като я покарате на извънградско. 

Пожелавам много безаварийни километри. :honda:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Благодаря ти за пожеланието. Колата се кара предимно извънградско. И миналата година и тази ми го прави все извън града. Имах възможност да направя опит да си мине сама , но не се получи след повече от 30 минути каране извън града при определените за това обороти, а пък миналата година дори и повече от два часа правих опити по пътя за морето, притеснявайки няколко пъти Emicha по телефона, съмнявайки се , че не правя нещо както трябва, нооо и тогава не се получи. За това този път се случиха малко по-бързо нещата и спестих някой литър нафта :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте - за да не товаря форума с излиши теми, качвам тук. Снощи, отивайки на работа, колата на един светофар ми избълва бели облаци. Озадачих се, и сутринта проверих нивото на маслото - беше се вдигнало с около 0.5 см (според мен имаше лек мирис на дизел). Тъй като имам HDS, преди малко я закачих, и ми изкара това.  Дюзите са със отклонения до 0.4 -( за по-точно:  -0.3,- 04,+0.4, +0.4) това нормално ли е? Тъй като считам,че дюзите са в норма, основният ми въпрос е - да сменям ли маслото? За тези , които не са отворили файла, уточнявам, че срещу DPF изписа : Last regeneracion success before 31 km, differential pressure 0 bar. От тия данни считам, че филтъра се е регенерирал напълно (след изпушването карах  15 км,с около 2000 оборота без да съм целял нищо - тогава не знаех, че димът е бил от филтъра). P.S. -пропуснах да уточня, че никакви лампи не са ми светвали по таблото (т.нар. "сладолед"). На контакт я виждам, че работи(не е изгоряла).

DPF.jpg

Редактирано от Georgiev crv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Масло кога си сменял последно и с какво? Тези 0,5см над максимума ли са?

 

Редактирано от golfy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над максимума са но сега ще го премеря на равно. Последно го смених преди седмица с Motul 0W-30 Eco clean.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не е необходимо да го сменяш. Миризмата, която си усетил е била най-вероятно от регенерацията, което е нормално.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите на дюзите са ти в норма.

Този половин сантиметър над мах. не е проблем, още повече че си го сменявал преди седмица.

Ако има някакво минимално количество нафта в маслото, ( в следствие на не добра регенерация) но я покараш на дълго, тя ще изчезне (изгори или изпари). 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така - спрях на паркинга на Лидъл, където го меря винаги - след 15 минути престой на двигателя е точно на максимума. Толкова беше и след смяната му. Ако има някакво евентуално повишение, то е в рамките на 1-2 мм.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Такаа .. светнахме пак .. след около 500 км /10 дни/. Въпросът ми е следния: При условие, че показателите на филтъра са като на чист /не запушен/, дюзите са в норма, има ли друго което да накара индикацията за DPF да светне и кое е то, ако има такова чудо? Според Сашо Василев от варненския сервиз за почистване на DPF, проблемът ми не е в него. Сега, къде да търся проблем и да го свалям ли изобщо за почистване или да търся друга причина? Да добавя, че на диагностика не ми изкарва никаква грешка, но е факт, че индикацията за DPF свети.

Редактирано от golfy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако филтърът е чист, то проблемът може да е в сензора за диференциалното налягане на дпф-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Еми има два/три варианта според мен. 

Единия, колегата над мен го е предположил, (по спомен е скъпичък) като е възможно проблем с буксата/кабела, или температурния датчик .

Втория е некоректно четене от диагностиката (тя какво показва сега, като е светнала индикацията)?

Откъдето идва третия вариант, за запушен филтър.

 

п.п. Може ли да се е бъгнало нещо в софтуера? 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Грешката, която вади е 0000, което според човека от Бош Сервиз в Плевен е софтуерна грешка на програмата за диагностика, но не и на колата. Някой, някъде /не помня темата/ беше споменал за зацапан ЕГР /моя не е чистен/.. от него може ли да се случва това или би трябвало да го извади като грешка? За софтуера не знам, какво да се е случило та да се бъгне? Съмнява ме да е нещо такова.  

Редактирано от golfy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от вчера съм със същия проблем. Вчера на магистралата към Бургас, ускорявайки до 140, включих круйза. Да, ама не - през това време светна жълтия "сладолед" и колата се "спъна". Имам предвид, че ускорява, но бавно - нямаше проблем да я карам и със 130 при 2500-2700 оборота. Преди малко се прибрах от работа, и викам дай да я проверя с HDS, понеже на таблото DPF - а си свети (без ). Грешки няма в нито една система. Дотук добре, мислех че диференциалното налягане ще се е повишило, но не - 0 kPa! Другото, което успях да видя е EGR clogged about 37%. Понеже програмата ми е "любителска" ли, не знам - не може да прави snapshot. Маслото не е мръднало и с мм. През цялото време (около 80 км) карах с 2000 оборота точно, белки се регенерира туй чудо...нищо. Средния разход ми падна на 6/100, тъй като карах със 100-110 на 6 - та скорост. Чел съм някъде, че разхода при опити за регенерация скача. При мен не стана така. Утре отивам на специалист да я разгадае.

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Явно не е от регенерация проблема. При мен също не се е повишил разхода. Ще очаквам какъв ще е резултата при теб. Сподели като имаш информация.

Редактирано от golfy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Golfy - не знам кой и с какво ти е правил диагностика, обаче :моят HDS показва 0 kPa разлика в наляганията, а професионална програма, не обърнах внимание коя точно (но ще питам), днес ми изкара съвсем други стойности. Които бяха около 20÷25 kPa разлика. Може и повече да е било. Регенерация е правила колата преди 500 км (когато изпуши бяло), но явно съм я прекъснал, вследствие на което е настъпил тоя момент със светването на лампичката. Странното е, че ауспуха ми е черен отвътре със сажди, все едно карам без ДПФ. Ще го мисля сега - или във Варна, или пране някакво.

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен лампата да ДПФ-а светна точно, ама точно една година след последната принудителна регенетация. Миналата година имах резервация от 04.08 около 10 часа малко преди Карнобат ми светна. Регенерацията я направих в Апостолов Бургас за 60лв.

Тази година вчера сутринта (04.08) около 10 часа на пътя между Албена и Балчик докато носих малкия на доктор заради морски вирус, лампата орново светна. Тази година регенерацията ще я направя във Варна, че не ми се кара до Русе без тяга. 

Догодина, ако не съм решил кардинално проблема (смяна с Германски СУВ) мисля да и пусна една регенерация преди да тръгна на море. 

П. П. Някой може ли да ми даде контакт на човек който може да я закачи във Варна. Дори в Балчик ще ми е по добрв, че ми е по-близо. 

Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така да споделя и аз за този ДПФ.  Не е правилния раздел ма тоя филтър си е еднакъв за всички с този мотор. Акорд 8   2.2 i-DTECK 150к.с. 08.2008г.  Колата я купих в началото на Март 2019г. смяна на всички консумативи с качествени по съвет на хора от форума на които пак благодаря, даже съм пускал теми тука, та след точно 10 000км. светна лампата с " ! " демек филтъра запушен. Та понеже стана точно на 01.01.2020 г. демек аре честито за новата година бях на път и почна дилайлата. Колата в сервизен режим мъкаааа, добавка за отпушване на ДПФ + МаксМоушън дизел до горе и карай там 20мин. с 60км/ч.....после.....натискай я над 3000 обр.  ....псуването нали не го пиша че няма да има букви тука. От тея работи нищо не работи...проверено влезне ли в сервизен решим ЦЪ....не стават. Прибрах се снощи и днес на диагностика, прибирането мъка по магистралата като набере, повече от 145км/ч. не вдига и дано някой не ти убие инерцията, натисках я нарочно защото ме вбеси че се прецака по празниците, та закачаме я пускаме регенерация и ????? кво става горния температурен датчик на ДПФа не работи, долния е ОК. Та всички на които им излезе веднага лампата с " ! " не се мъчете да я регенерирате като мен лудия нали, да си прецакате колата. НЕ СТАВАААА! Принудителна регенерация, филтъра е запушен, защото без тоя датчик колата просто не се е регенерирала сама и край. На въпроса да си сменя ли датчика ааааа.....просто не си го задавайте....не НЕ си го сменяйте. Извода е че като ми продадоха колата, прошляка от който я купих независимо че ми я даде с една книга от фактури за смяна на масла и части през годините от 2008, тоя красив човек е регенерирал колата както направих днес и е нулирал данните за филтъра че е нов, което значи че има точно към 10 000 км. (тя толко и изкара на 10 000км светна) ,колкото ми каза човека днес след като я оправи. Та аз филтър няма да мия, реших че след още около 500км ще сменя маслото (Мотул 5w30 нископепелно ) да мине 10 000 км.  ,преди да го сменя ще махнат филтъра, изолират системата ремапват на 188 к.с. и да ти е.ем аз и Евро 4, по документи от завода се води Евро 5 но нашите маймуни в КАТ нямали заповед да я пишели 5 нали, така ми казаха, демек ще плащаш данъци и толко, вместо 127лв. са 170лв. Тази процедура така я правят че после няма пушене и разни там проблеми с прегледи ...защото нали до сега се търсели коли до Евро 3 а от 2020г ще се търсят и по горни класове.....нали знаете че ние сме в България....тука всичко е направено да ти влиза до сливиците така че като спрат циганите да горят плексигласи, силикони и кво ли не зимата, ще има повече чист въздух.

 

Да ме извинявате ако съм засегнал някой ма още ме държи пътуването с куция кон!

Редактирано от Untouchable
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си направил.

Аз лично ако се оправят нещата и законите да важат за всички и разкарат всички стари коли, аз първи ще отида и ще си купя нов филтър и ще си го сложа. До тогава к.. сори

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Golfy, би ли споделил точното наименование на софтуера за принудителна регенерация, понеже не откривам подходящ в Google Play, благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...