Jump to content
LyubaH

Проблем с ваденето на ключа

Recommended Posts

Здравейте, от скоро имам Хонда Джаз 1.4 2006г автоматик. Като цяло съм доволна от колата, но имам проблем с ваденето на ключа. Често ми се случва да не мога да извадя ключа, превключвам на задна и пак на паркинг, за да успея... Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смажи си ключалката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е в това проблема, по скоро не отчита паркинга? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При позиция различна от Р се заключва ключа за да не може да се вади в движение.Това е механично заключване явно е заяло и зацапано от хилядите боклуци влизащи с ключа.Все пак пробвай като се смазва само първата част на патрона механиката под нея са ел частите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как и с какво се 'смазва' ключалка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хубаво е да се  свали и да се почисти основно от ключар. Ако не ви се занимава пак при ключар да го смъже. Аз излива малко двигателно в капачката и с клечка към 4 капки вкарвам но не повече ог 2см навътре и раздвижвам с ключа.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея нямам, затова питам как се процедира...но на всички патрони в гаранционните карти пише, че ако смажеш с масло гаранцията ти не важи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, проблема е, че давам на паркинг и гася колата, при което ключа не излиза. Както е загасена натискам спирачка и местя лоста на задна и пак на паркинг (понякога трябва 2-3 пъти да го преместя) тогава се получава леко отпускане на колата, като все едно сега е поела паркинга и тогава мога да извадя ключа. Това не се случва на всяко палене, а да кажем 3 от 5 пъти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
21 minutes ago, afe said:

Идея нямам, затова питам как се процедира...но на всички патрони в гаранционните карти пише, че ако смажеш с масло гаранцията ти не важи.

 

Моля покажи това къде го пише и моята кола е на 19 год отдавна и паднаха гаранциите.

Ползвай ключар щом искаш гаранция.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 16 часа, LyubaH написа:

Не е в това проблема, по скоро не отчита паркинга? 

И аз бих заложил на това.

 

Казваш, че след преместване на лоста на R и връщане на P усещаш отпускане. 

След това отпускане, ключа лесно ли излиза? 

Също така не разбрах, какво означава не излиза ключа? Не можеш да го завъртиш до крайна позиция (позицията за изваждане), или го въртиш до там и не ще да излезе?

 

Не видях да си писала, кога дърпаш ръчната.

Пробвай това - спираш, държиш на крачна, преместваш лоста на N, дърпаш ръчната, пускаш крачната (в този момент ще усетиш познатото ти отпускане на колата, все едно е поела паркинга), преместваш лоста на P, гасиш и пробваш да извадиш ключа.

 

Така изпълнено паркирането, води до поемане на тежестта на колата от ръчната спирачка и не се товари P-то на ск.кутия.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Krasi-mir, да след това "отпускане" ключа излиза без проблем. Ключа не излиза означава, че ключа може да се завърти на контакт и на запалване, но НЕ и в позиция за изваждане. Дърпането на ръчната по описания от теб начин нищо не променя за съжаление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи, проблемът е някъде между скоростния лост и патрона на ключа.

Не знам, как точно е устроен, но има заключващ механизъм, който не позволява да завъртиш ключа в позиция 0 (нула) за да го извадиш, ако скоростния лост не е на Р. Както ти каза по-горе - "не отчита паркинга".

 

Трябва ти добър автомеханик, който знае, как работи механизъма. Ключар и масло в патрона едва ли ще помогнат.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При всяка позиция на лоста може да се извади ключа при R,N,D,P в позиция 0.Поне при мен няма общо с лоста за автомата въпреки че е до патрона. Това което забелязах че трябва натискане навътре на ключа за да го преместиш от последната позиция в която е ,мисля че точно това  освобождава и заключва ключа. 

Към инициатора на темата в коя позиция не става да се вади .

Това е 0

20190612_074727.thumb.jpg.3c89af690acd47a2073e8de3aae739b7.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При твоята 20 годишна кола и със съвсем друг вид (износен до неузнаваемост) ключ и патрон може да се вади както си иска защото при теб най вероятно е със жило което е откачено точно заради този проблем. При мацката това се извършва от електомагнитен щифт. 

Съвет към дамата: Спираш , слагаш на паркинг първо , пускаш спирачката ( отпускането на колата ) и тогава загасяш.

 

И моля колегата горе да си го запише това , следващият път когато се разтягат локуми , отново да извади записките и да даде точен отговор като всички негови от както е тук. Не на база знания а на база прочетено.

Редактирано от docev
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WD40 - Универсална смазка и почистващо средство. Купете си за 5 лева . Удобно е особено за такива места - има спрей

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Docev, мина ми през акъла, че на джазката е нещо електрическо, ама ...

Никога не е късно да научиш нещо ново (както и да се изложиш).

Благодаря за начина на паркиране на Джаз автомат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, docev said:

При твоята 20 годишна кола и със съвсем друг вид (износен до неузнаваемост) ключ и патрон може да се вади както си иска защото при теб най вероятно е със жило което е откачено точно заради този проблем. При мацката това се извършва от електомагнитен щифт. 

Съвет към дамата: Спираш , слагаш на паркинг първо , пускаш спирачката ( отпускането на колата ) и тогава загасяш.

 

И моля колегата горе да си го запише това , следващият път когато се разтягат локуми , отново да извади записките и да даде точен отговор като всички негови от както е тук. Не на база знания а на база прочетено.

Ключа не може да се вади когато си иска ,вади се само в позиция 0.

Важно е че намерихме някой да отговори.

Явно експерт дано да дава повече отговори щом ги знае нещата.

Ок научихме че Джазката е с магнит там.

WD40 бих използвал само за ръждясало болтове, за друго приложение рязко се влошават нещата от опит ка казвам,за бележника на колегата docev.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също е с леко натискане на вътре и тогава завъртам и изваждам ключа.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, знам че ключа се вади с леко натискане на вътре, не съм толкова зле :D много благодаря на Krasi-mir за метода с превключването на N, после ръчна и чак тогава P. Днес го направих по описания начин и работи, което е супер за временно решение на проблема.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...